Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:51

RianC schreef:
Sorry in namen verzinnen ben ik echt heel erg slecht, maar als tip wil ik meegeven om de site ook meteen responsive te maken. Dus dat je ook voor mobiel en tablet goed te zien bent. :)

hoe doe je dat?

RianC

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:56

Je moet heel even kijken of het niet toevallig een responsive thema is. Want als dat zo is, is het mooi meegenomen en anders kan je een plugin downloaden (als je wordpress gebruikt tenminste) en als dat niet zo is dan weet ik het ook niet haha. Maar goed ik heb dus zelf een responsive layout

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:00

oke bedankt als naam had ik bedacht: horsesattheground is dat prima?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:56

Myrthe, is horsesontheground dan niet correcter, taaltechnisch? Verder opzich wel een goede naam, duidelijk en goed te onthouden. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:54

Om nog even terug te komen op het responsive thema, dat zou ik inderdaad zeker aanraden. Dan is je website gewoon een stuk mooier en beter te bekijken op tablets en telefoons. Wanneer je een "kant-en-klaar" responsive thema gebruikt hoef je er zelf in principe niet eens verder wat aan te doen.

Ik heb net ook weer een post online gezet, toch nog maar even een berichtje over het winterweer. Finally Winter

Sorry trouwens voor het posten van twee berichten achter elkaar, ik ben niet heel geordend bezig vandaag. :P

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:10

happypaardje schreef:
[naam verwijderd], is horsesontheground dan niet correcter, taaltechnisch? Verder opzich wel een goede naam, duidelijk en goed te onthouden. :)

inderdaad beter :) leuk blog van jou :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:18

Thanks! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:54

Ik ga een paar book reviewsdoen op mijn blog. Dus daar gaat mijn blog vandaag over. :o

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:04

Leuk! Ik ga binnenkort ook een bookreview doen op Youtube :D! ergens deze maand verwacht ik!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:20

Ik heb al lang niets meer geschreven, maar ik wou toch even iets schrijven over wat er in Keulen gebeurd is:

Als het dondert in Keulen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:25

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:31

Yasmine schreef:
Ik heb al lang niets meer geschreven, maar ik wou toch even iets schrijven over wat er in Keulen gebeurd is:

Als het dondert in Keulen

Mooi geschreven! +:)+ Ook jouw andere artikel 'wij overdrijven niet' is sterk!

Even kort mbt Keulen, dit artikel is mij persoonlijk bij gebeleven: http://www.thespectacularreality.com/20 ... in-keulen/
Ook kort en bondig geschreven, heel pakkend vind ik zelf.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:35

Ik heb weer twee video's af.

Een vlog, met daarin een link naar de andere video, omdat anders mijn vlog zo lang zou worden.
Ben tot nu toe het meest tevreden over deze vlog in vergelijking met mijn andere. Ik denk dat ik het nu kort heb weten te houden (onder de 10 min),maar toch nog ruimte om wat te vertellen ipv alleen 'nu doe ik dit en nu doe ik dat'.

En dan de aparte video van de buitenrit. Voor de eerste keer heb ik er Engelse ondertiteling aan toegevoegd (dat kan je aan zetten op de youtube pagina), omdat ik deze video vooral heb gemaakt voor onze facebookgroep en daar veel leden uit het buitenland meelezen en praten. Volgens mij is de vertaling wel aardig gelukt, maar wel veel werk, dus ik wil er geen gewoonte van maken hihi.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:37

Sterk geschreven blog Yasmine.

En jameyskatje Leuke vlog!

Ik schreef vandaag zelf een blog over mijn social media verslaving. Want die begon een beetje uit de hand te lopen. Dus daar heb ik sinds gisteren maar wat maatregelen voor getroffen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:05

Heee das de millranch :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:08

Ja klopt, daar zijn we nu al een aantal keren gaan rijden, altijd leuk :D

Haha leuk stuk en herkenbaar! Ik doe niet eens aan snapchat en twitter, maar wel facebook.
Sinds 2015 heb ik dan eindelijk internet op mn telefoon... slechte ontwikkeling.. Vroeger moest ik altijd zeggen 'ik kijk even als ik thuis ben' en nu zit ik continu social media te checken.

Hoe lang wil je dit gaan volhouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:57

Lekker bezig allemaal dames, ik ga later vandaag even alles bij lezen en reageren.

Ik heb vandaag (op verzoek) bespaartips voor de boodschappen geplaatst

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:01

Jameyskatje, ik vind jouw vlogs leuk! Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet heel actief ben met bloggen. Mijn artikelen komen wel online maar ik heb even geen puf en energie om veel te promoten en te reageren bij anderen. Dat heeft te maken met met het feit dat mijn rug momenteel heel erg slecht gaat.

Ik ben al een aantal keer gevraagd om een stash artikel te maken. Ik heb een deeltje op de foto gezet, de rest ligt in verhuisdozen in de berging. Dus bij dezen mijn, deels verzameling.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:48

Happypaardje, mooie foto's in je blog van de vorst op het hout en dat bamboehek.

Jameyskatje, dat is ook een leuk idee: op YT een boek review doen, ik ben benieuwd hoe dat wordt.
jameyskatje schreef:
En dan de aparte video van de buitenrit. Voor de eerste keer heb ik er Engelse ondertiteling aan toegevoegd (dat kan je aan zetten op de youtube pagina), omdat ik deze video vooral heb gemaakt voor onze facebookgroep en daar veel leden uit het buitenland meelezen en praten. Volgens mij is de vertaling wel aardig gelukt, maar wel veel werk, dus ik wil er geen gewoonte van maken hihi.

Ja, dat is het zeker. Door jou opmerking realiseer ik me ineens waarom ik te weinig vlog/video's maak. De ondertiteling is erg tijdrovend. Vooral de timing ervan. Ik ondertitel vaak wat ik aan het doen ben (ik spreek tijdens het paardentrainen niet veel) zodat ik de kijkers kan uitleggen wat ze zien.

Met een gewone vlog hoeft dat niet per se natuurlijk.

Ik vind het stuk met die split screen heel leuk gedaan!

Yasmine: goed stuk. Ik heb even bijgelezen wat er in Keulen aan de hand was. Bah!

RianC: Wat goed om te stoppen. Meestal met verslavingen hebt lichamelijke beweging om je af te leiden. Misschien een wandeling of 10 push ups doen als je de neiging voelt? :D Ik ben niet verslaafd aan mijn telefoon gelukkig: geen internet abbo (wel aan de pc) :o , vooral mijn blog stats.

Gisteren had iemand als zoekterm "hippologic wordpress" gebruikt. Dat vond ik wel leuk. Meer en meer mensen komen via zoekmachines op mijn blog wat ik erg gaaf vind!

Handige bespaartips, Wubwub

Tazzey: ik jhoop dat je je snel beter voelt en meer energie krijgt. Ik kon het niet laten je stash te bewonderen.
-------------------

Mijn eerste boek review staat online: Horse Trick Training, how to start (100% horse friendly training) Een super leuk eBook voor iedereen die met VD wil beginnen.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:17

Voor alle vragen op mijn social media. Het is de bedoeling dat het niet meer terugkomt op mijn telefoon. En ik merk dat het na twee dagen al een stuk beter gaat. Echt heel fijn dus. :)

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:09

Lekker bezig allemaal!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:43

Zoekmachine termen zijn soms hilarisch. Je kunt helaas niet alles zien maar ik heb in de twee jaar dat ik blog al een paar pareltjes voorbij zien komen.
De twee mooiste "hoe voorkom ik dat mijn vrouw teveel nagellak koopt" en de meester van alle zoektermen "how to remove a nail polish bottle from anus" Toen ik die laatste las was mijn reactie _O- :oo >;) _O- 8)7 _O- :') :oo _O-

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:06

Hahaha, tazzey, toen ik die las moest ik toch wel even heel hard lachen. _O-

Bij mij vond ik "how to make a dutch girl happy" toch ook wel een bijzondere :+

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:36

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:06