Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:57

En ik schreef toch weer een blog. Dit keer over het nieuwe jaar en allemaal andere random stuff haha.

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:10

Oh wuw Riancaa heel erg mooi!! Heb je het logo zelf gemaakt?

Ik ga ook weer bijlezen en mijn blog voor morgen even schrijven en klaarzetten en dan weer naar de sportschool. Gisteren een nieuwe camera gekocht, voor het vloggen en fotograferen wat de extra telefoon en de fotocamera overbodig maakte... Weer meer spullen weg, jujj!!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden, hihi ik zeg het ook in de tot nu toe 3 vlogs die ik heb. Hier geen onzekerheid, meer automatisme. Maar snap wel dat het onzeker over kan komen... ik ga eens wat leuks bedenken. :j

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:12

Ik heb het logo inderdaad zelf gemaakt. :)

En zo een nieuwe camera is heerlijk. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:18

Ik ga later even jullie blogs bekijken. Leuk!

Ik heb vandaag swatches van Layla Retro Pink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:13

jameyskatje schreef:
Heftig Joolien en mooi verwoord! Leest heel makkelijk en ik kan me voorstellen dat veel mensen zich in kunnen leven in jouw stuk, je neemt de lezer er echt in mee.

Ik ken jou als een criticus op rijtechtnische stukken op bokt, bv HAW. (Waar ik het eigenlijk altijd wel mee eens ben). Ik ken je alleen van bokt, maar het viel me op dat je humor hebt, tikje sarcasme zo nu en dan. Mooi dat je je gevecht met je psyche deelt met de rest van Nederland. En ik hoop voor je dat het je gaat lukken om het glas weer half vol te zien ipv half leeg en controle te krijgen over je positieve en negatieve gedachten.

Dank je wel, lieve woorden :)

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:43

RianC schreef:
En ik schreef toch weer een blog. Dit keer over het nieuwe jaar en allemaal andere random stuff haha.

Ik vind dat jij echt een heel erg leuke schrijfstijl hebt! En een prachtige layout :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:08

Heel mooi geschreven inderdaad, Jolien. En moedig ook, want er zijn zoveel vooroordelen ten opzichte van mensen met mentale issues. Goed dat je het taboe probeert te doorbreken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:23

Goedemorgen, ik heb een 2e sport voortgang er op staan vandaag :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:21

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:47

Vanwege de ijzel? O drama!

Dit is mijn laatste vlog. Het is me gelukt om de eerste helft van de vlog kort te houden, 10 minuten. De laatste helft is wat uitgebreider. Maar alsnog heb ik van ruim 70 min film wel 50 min weten te verwijderen. Ik wil mijn vlogs ook niet te kort, om te voorkomen dat het alleen maar is 'nu ga ik dit doen, nu doe ik dit', ik wil nog wel ruimte hebben om ergens mn mening over te geven of iets van uitleg te geven.

Ik ben nu mijn laatste vlog in elkaar aan het knutselen. Dat worden 2 filmpjes. Want 1 activiteit van die dag, daar ga ik een apart filmpje van maken om mijn vlog wat korter te houden.
Ik heb mezelf nu voorgenomen om even een tijdje niet meer te vloggen, omdat ik andere video's in mijn hoofd heb die ik wil gaan uitwerken en ik heb het ook een beetje druk met werk (mijn vaste baan, mijn lesgeven, huishouden, paardjes etc, soms zijn de dagen een beetje te kort :+ )

Ik vind zinnen als 'ik hoop dat jullie het leuk vonden' niet persé onzeker of afzwakken, ik denk dat iedereen dat anders kan interpreteren. Want ik vind het juist bescheiden over komen. Ik vind het vaak een beetje narcistisch over komen van 'like mij!' en 'je moet abboneren'. Het is maar net op welke toon het word gezegd. Ik vind 'als je mijn videos leuk vind, geef me dan een like als blijk van je waardering' wel vriendelijk over komen.

@ travel me: 'Nee zeggen' heel herkenbaar, ook in afrikaanse of arabische landen haha :P Men probeert dan maar gewoon iets om je te helpen, ook als ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn hihi.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:53

Ja vanwege de ijzel. Ik woon vlakbij de snelweg en heb de hele nacht/ochtend ook al sirenes gehoord.
Ja klopt van dat nee zeggen. Oeh wordt daar soms echt pissig van.
Ga je vlog even bekijken :)

*edit: net je vlog gekeken. Qua lengte is die prima! Ik maak zelf geen vlogs, dus heb niet echt op/aanmerkingen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:44

Travel_me schreef:
Wat een drama is het weer hier. Moest gewoon kruipend over vluchtheuvels gaan, want lopend was niet mogelijk. Blijf de rest van de dag maar thuis. Kan ik mooi even wat blogs schrijven.
Nu: http://www.justtravelme.nl/reistips/irr ... -van-azie/

Ach ja dat "geen nee zeggen" is typisch Aziatisch. Laten hier in Vancouver nu heel veel Aziaten zitten, die de cultuur echt hebben beinvloed. Iedereen zegt hier dus 'ja' ongeacht wat ze bedoelen.
Kan ik een les bij je boeken?
(ik) ja tuuurlijk
...... [crickets]

Geef je les hier op stal?
-Ja wil je komen kijken wat clicker training is?
Ja lijkt me leuk
Ok ik ben er om x uur en ben met dat paard bezig
[....crickets]
Dit is met 3 personen op dezelfde dag gebeurt die zo geinteresseerd waren. Als Canadezen zeggen "Interesting..." bedoelen ze NIET dat ze het interessant vinden, het betekent eerder iets "laat haar lekker banketstaaf"

Zullen we een keer koffie drinken?
Ja leuk...
[crickets]

Wil je RSVP en voor het feestje?
Ik kom hoor
[... niet dus]

En. Zo. Voort. Dat is echt een cultuurverschil waar ik maar moeilijk aan kan wennen.
Genoeg gezeurd. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:00

Yasmine schreef:
Heel mooi geschreven inderdaad, Jolien. En moedig ook, want er zijn zoveel vooroordelen ten opzichte van mensen met mentale issues. Goed dat je het taboe probeert te doorbreken. :)

Dank je wel Yasmine :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:21

Oeh dat kan ik begrijpen HippoLogic. Zou er zelf ook helemaal gek worden en snap dat je er niet aan kan wennen!

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:34

Travel_me schreef:
Ben benieuwd! Welke dierentuin ben je geweest?

dierentuin Emmen :) Dit is trouwens de video: https://www.youtube.com/watch?v=a7tnhxI2RXo

HippoLogic schreef:
Hoe lang zijn de vloggers onder ons ongeveer bezig met het nabewerken van een vlog?

Dit verschilt heel erg hoelang de vlog is en hoeveel ik moet knippen, maar meestal 1 uur ongeveer :)

Travel_me schreef:
Wat een drama is het weer hier. Moest gewoon kruipend over vluchtheuvels gaan, want lopend was niet mogelijk. Blijf de rest van de dag maar thuis. Kan ik mooi even wat blogs schrijven.
Nu: http://www.justtravelme.nl/reistips/irr ... -van-azie/

Ja hier hetzelfde! ben al twee dagen vrij, ik heb serieus geschaatst op de weg! hahaha. ben morgen ook nog vrij :D Ik heb ook twee filmpjes gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=oNOgKacHtkg https://www.youtube.com/watch?v=c8Iq-zU0t7E Het tweede filmpje is van mijn tweede kanaal, met mijn zusje :) En een leuke blog trouwens! Mooi geschreven!

Wat vervelend HippoLogic!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 06:44

Leuke filmpjes van die ijzel. Ik ben in de jaren 70 ook twee dagen naar school geschaatst vanwege hevige ijzel. Heel bijzonder was dat en dat is het nog.

Leuke vlog jameyskatje. Zo grappig hoe je het trailerladen/uitladen versneld afspeelt. Met het geluid erbij. _O-

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:18

Heel herkenbaar, dat aziaten geen nee zeggen. Hier op de TU ook veel aziaten, maar vraag ze maar niet om iets gedaan te krijgen :=

Vandaag is onze stalnaam officieel goedgekeurd en dus kan onze blog live gaan :D
Vanaf nu zal ik dan ook weer actiever meelezen :)

Onze blog is te vinden op: http://www.efnisstadir.nl

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:53

BernetteO schreef:
Heel herkenbaar, dat aziaten geen nee zeggen. Hier op de TU ook veel aziaten, maar vraag ze maar niet om iets gedaan te krijgen :=

Vandaag is onze stalnaam officieel goedgekeurd en dus kan onze blog live gaan :D
Vanaf nu zal ik dan ook weer actiever meelezen :)

Onze blog is te vinden op: http://www.efnisstadir.nl

Leuk, klein puntje ik heb hem alleen nog op mobiel bekeken maar vind het niet zo prettig lezen omdat de tekst ook rechts is uitgelijnd, dan zitten er steeds hele grote lege vlakken (spaties) tussen. Ik had dat ook met m'n website dus nu heb ik hem niet meer op justify staan, op de computer zag het er prima uit maar op mobiel was het slecht te lezen

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:55

Bedankt voor de tip, op mobiel valt het inderdaad heel erg op, op laptop/computer niet volgens mij. Ga ik eens naar kijken, dank voor de tip!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:29

HippoLogic schreef:
Leuke filmpjes van die ijzel. Ik ben in de jaren 70 ook twee dagen naar school geschaatst vanwege hevige ijzel. Heel bijzonder was dat en dat is het nog.

Leuke vlog jameyskatje. Zo grappig hoe je het trailerladen/uitladen versneld afspeelt. Met het geluid erbij. _O-

Zelf nog nooit meegemaakt ijsvrij of ijzelvrij, maar ik zie echt leuke filmpjes uit het noorden voorbij komen op youtube. Gewoon schaatsen op straat! hoe vet is dat!

Bedankt! Ja helaas kan ik het niet sneller dan 4x versnellen, anders had ik ze liever nog iets sneller gedaan. Maar bij dit programma kan ik tenminste wel het geluid laten zitten en dat kon bij de vorige niet. hihi ik klets nog veel tegen mn pony, maar dat hoeft allemaal niet op film, dat is zo langdradig, dus ik had het maar even versneld haha.

Ja jammer he dat mobiele weergaven van site soms zo vertekenen. Ik heb dat ook op mijn site, ik kon voor mobiele weergave uit een paar standaard layouts kiezen, dus ik heb maar zwart-wit gedaan voor de leesbaarheid.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:49

Ik was ook nog nooit ijsvrij ofzo geweest, maar ben nu al drie dagen ijzelvrij en kan inderdaad gewoon schaatsen op de straten haha. Met gewone schoenen is het niet te doen, als je niet oplet lig je zo :')

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:35

ik kan mezelf dus echt niet voorstellen dat het in het noorden zo bar is. Hier regent het gewoon, zeikt iedereen dat het wel herfst lijkt en voelt het noorden als de andere kant van de wereld. :') En ik woon zeg maar aan de andere kant van de afsluitdijk.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:43

Hier is net ook niks meer. Het regent hier nu ook, dus bijna alles is gesmolten. De afgelopen dagen waren echt bizar zo glad.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:26

ik ben weer bezig met de site iemand tips?
wat vinden jullie een goeie naam voor een blog achtig iets over grondwerk en alles daaromheen?

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:42

Sorry in namen verzinnen ben ik echt heel erg slecht, maar als tip wil ik meegeven om de site ook meteen responsive te maken. Dus dat je ook voor mobiel en tablet goed te zien bent. :)