Sammy_xxs schreef:Mars schreef:
En dit weegt allemaal op tegen ruim 10 miljoen euro schade in Nederland?
Tegen ruim 600 zwaargewonden? En tegen 90 oogletsels, waarvan 14 blinden? Waarbij ook 9 kinderen onder de 12 gewond aan hun ogen raakten?
Tegen de mishandelde dieren elk jaar weer? De kat die vuurwerk in zijn anus kreeg gestopt en vorig jaar de hond die een rotje in zijn bek kreeg, waarna het werd dicht getapet en afgestoken?
Het pleziertje van een aantal uur pijltjes afsteken is dat echt allemaal waard? Ik snap het niet hoor
Nou ik heb daar allemaal niks mee te maken, wat doen jonge kinderen met vuurwerk? Domme actie van ouders, ongelukken ja kan gebeuren, en kwajongens heb je het hele jaar door. Mishandelde dieren gebeurd nog vaker als er geen vuurwerk is....
in al die jaren dat ik vuurwerk heb afgestoken is er nooit wat gebeurd, ook niet bij mn vriend en ook niet bij mensen in mn vriendenkring/familie... dusja hoe er altijd zoveel ongelukken zijn weet ik ook niet. Slordig ermee omgaan? Wij niet we gebruiken ons verstand en dan kan er eigenlijk weinig fout gaan.
Ik ben er vrij zeker van dat die man van 51 uit medemblik, die voormalige eigenaren van die 8 handen en 19 ogen die in het ziekenhuis zijn achtergebleven en die talloze anderen die er na het afsteken van dat lontje ineens heel anders uitzagen, allemaal stellig beweerden dat ze hun verstand gebruikten en dat er eigenlijk weinig fout kon gaan. Helaas kom je er pas achter dat de realiteit toch anders is als je voortaan alleen nog maar met een stompje kunt zwaaien, in plaats van met je hand.
Sammy_xxs schreef:FlyAway schreef:
Nee, tweederde van de bevolking in nederland die tegen vuurwerk door particulieren zijn, moet lijden onder een minderheid die er geen probleem mee heeft tweederde tot last te zijn.
Tja of het het 2 derde is weet ik niet. Maar al zou het zo zijn, ja jammer niet alles wat jij niet leuk vind moet maar afgeschaft worden.
Als je zoveel klaagt kan je maar beter in hutje op hei wonen. Heb je nergens last van.
Er zijn inmiddels twee onderzoeken naar gedaan waaruit dat is gekomen.
Dus omdat tweederde van de bevolking er tegen is, moeten ze allemaal maar ergens gaan wonen zodat ze er geen last van hebben? Ik ben bang dat je dan niet helemaal begrijpt hoe zo iets werkt.
Wat jij nu doet, is bevestigen dat een grote groep moet lijden onder een kleine groep, en de grote groep ook nog eens wegzetten als zeikerds.
Sammy_xxs schreef:Want zoals al eerder geopperd is, zo moeten de mensen die wel goed ermee omgaan lijden door die paar die er niet mee kunnen omgaan.
Dus als jij zelf in de kleine groep zit, dan vindt je het volstrekt normaal dat de grote groep onder jou moet lijden, maar als jij in de grote groep zit, dan vindt je het belachelijk dat jij onder de kleine groep moet lijden? Sorry, maar hoe wil je dan serieus genomen worden in een discussie?

En omdat er het hele jaar dieren mishandeld worden kunnen die paar beesten die gemarteld worden met vuurwerk er ook wel bij? Meen je dit echt?

ik vind het gezeik en aanstellerij.