Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:00

Sammy_xxs schreef:
Mars schreef:

En dit weegt allemaal op tegen ruim 10 miljoen euro schade in Nederland?
Tegen ruim 600 zwaargewonden? En tegen 90 oogletsels, waarvan 14 blinden? Waarbij ook 9 kinderen onder de 12 gewond aan hun ogen raakten?
Tegen de mishandelde dieren elk jaar weer? De kat die vuurwerk in zijn anus kreeg gestopt en vorig jaar de hond die een rotje in zijn bek kreeg, waarna het werd dicht getapet en afgestoken?

Het pleziertje van een aantal uur pijltjes afsteken is dat echt allemaal waard? Ik snap het niet hoor :n

Nou ik heb daar allemaal niks mee te maken, wat doen jonge kinderen met vuurwerk? Domme actie van ouders, ongelukken ja kan gebeuren, en kwajongens heb je het hele jaar door. Mishandelde dieren gebeurd nog vaker als er geen vuurwerk is....
in al die jaren dat ik vuurwerk heb afgestoken is er nooit wat gebeurd, ook niet bij mn vriend en ook niet bij mensen in mn vriendenkring/familie... dusja hoe er altijd zoveel ongelukken zijn weet ik ook niet. Slordig ermee omgaan? Wij niet we gebruiken ons verstand en dan kan er eigenlijk weinig fout gaan.

Ik ben er vrij zeker van dat die man van 51 uit medemblik, die voormalige eigenaren van die 8 handen en 19 ogen die in het ziekenhuis zijn achtergebleven en die talloze anderen die er na het afsteken van dat lontje ineens heel anders uitzagen, allemaal stellig beweerden dat ze hun verstand gebruikten en dat er eigenlijk weinig fout kon gaan. Helaas kom je er pas achter dat de realiteit toch anders is als je voortaan alleen nog maar met een stompje kunt zwaaien, in plaats van met je hand.

Sammy_xxs schreef:
FlyAway schreef:

Nee, tweederde van de bevolking in nederland die tegen vuurwerk door particulieren zijn, moet lijden onder een minderheid die er geen probleem mee heeft tweederde tot last te zijn.

Tja of het het 2 derde is weet ik niet. Maar al zou het zo zijn, ja jammer niet alles wat jij niet leuk vind moet maar afgeschaft worden.
Als je zoveel klaagt kan je maar beter in hutje op hei wonen. Heb je nergens last van.

Er zijn inmiddels twee onderzoeken naar gedaan waaruit dat is gekomen.

Dus omdat tweederde van de bevolking er tegen is, moeten ze allemaal maar ergens gaan wonen zodat ze er geen last van hebben? Ik ben bang dat je dan niet helemaal begrijpt hoe zo iets werkt.

Wat jij nu doet, is bevestigen dat een grote groep moet lijden onder een kleine groep, en de grote groep ook nog eens wegzetten als zeikerds.

Sammy_xxs schreef:
Want zoals al eerder geopperd is, zo moeten de mensen die wel goed ermee omgaan lijden door die paar die er niet mee kunnen omgaan.

Dus als jij zelf in de kleine groep zit, dan vindt je het volstrekt normaal dat de grote groep onder jou moet lijden, maar als jij in de grote groep zit, dan vindt je het belachelijk dat jij onder de kleine groep moet lijden? Sorry, maar hoe wil je dan serieus genomen worden in een discussie?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:01

De oma van mijn moeder is er ook tegen maar die heeft geen laptop of mobiel zodat die kan tekenen, zo zijn er wel meer ouderen en andere mensen. Voor dit topic wist ik niet eens van het bestaan van deze petitie terwijl ik er ook tegen ben.

Wat word er dan verbeterd met de leeftijd verhogen? Net werd er nog gezegd dat ''een verbod toch niet helpt omdat het toch niet goed word gecontroleerd en de rotjochies toch wel blijven afsteken''. Nou dan helpt een leeftijdsgrens verhogen ook niet want de jongere kinderen komen toch wel aan vuurwerk en het word toch niet gecontroleerd.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:02

Sammy_xxs schreef:
Nou maar volgens mij waren we nog niet eens bij de 40.000 mensen die de petitie hebben getekend,dus zo erg zijn de mensen er niet tegen. Anders had wel iedereen getekend.

en zoals ik al zei leeftijd naar 18 opschroeven, heb je ook geen rot jochies meer... vind het zelf wel belachelijk dat er kinderen vuurwerk mogen afsteken, die hebben nog helemaal niet de juiste verantwoordelijk en inschattingsvermogen.

Die petitie loopt nog, dat ten eerste en ten tweede zijn er twee onderzoeken gedaan waaruit gebleken is dat tweederde van de bevolking tegen is.

Om een onderzoek te doen dat betrouwbare resultaten geeft, hoef je ook niet de hele bevolking hun mening te vragen :)*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:05

Sammy_xxs schreef:
Nou ik heb daar allemaal niks mee te maken, wat doen jonge kinderen met vuurwerk? Domme actie van ouders, ongelukken ja kan gebeuren, en kwajongens heb je het hele jaar door. Mishandelde dieren gebeurd nog vaker als er geen vuurwerk is....
in al die jaren dat ik vuurwerk heb afgestoken is er nooit wat gebeurd, ook niet bij mn vriend en ook niet bij mensen in mn vriendenkring/familie... dusja hoe er altijd zoveel ongelukken zijn weet ik ook niet. Slordig ermee omgaan? Wij niet we gebruiken ons verstand en dan kan er eigenlijk weinig fout gaan.

Sorry, maar wat een onzin... Jonge kinderen onder de 12 raken 9 vd 10 keer niet gewond omdat ze zelf vuurwek afsteken, maar omdat een ánder er ongein mee uithaalt :\ En omdat er het hele jaar dieren mishandeld worden kunnen die paar beesten die gemarteld worden met vuurwerk er ook wel bij? Meen je dit echt? -O-

En hoe er altijd zoveel ongelukken zijn weet je niet omdat het bij het handjevol mensen uit jouw omgeving altijd goed gaat... ehm juist. I rest my case.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:09

Dat twee derde er tegen is geloof ik niets van, wij waren met 20 man bij elkaar en iedereen vond het prachtig en kijk er naar uit om vuurwerk af te steken, en ja zelfs mijn ouders van 70 plus.
En bij ons in de straat is iedereen vrij fanatiek met vuurwerk.
En er staan veel paarden en andere dieren in de buurt.
Ik denk dat in de steden het getal van iets hoger ligt van mensen die tegen zijn, maar hier in ons dorp moet ik ze nog tegen komen.
En ik heb het er met veel mensen over gehad na aanleiding van dit topic.
Maar wees nou eens eerlijk kijk als we alles gaan afschaffen waar schade of ellende door berokkend aan zichzelf of derden kan kunnen we in dit land helemaal niets meer, schaf dan alles maar af.
En persoonlijk vind ik wel dat ouders daar harder in moeten optreden, maar nee de school, buurt politie enz moet het maar doen want veel ( niet alle ouders) vindt het teveel werk om zijn of haar kinderen op te voeden.
Ik hoefde het vroeger niet te flikken om illegaal vuurwerk af te steken, terwijl ik er makkelijk aan kon komen.
Misschien denk ik iets te gemakkelijk maar ik zie het om me heen, zo van dat moeten ze op school maar oplossen, of de buren zeggen er wel wat van, ja daaaag het zijn mijn kinderen niet.
Ik wil ze best aanspreken maar de ouders spreek ik ook aan en zij moeten het maar oplossen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:10

Nou ik vind gewoon dat mensen zeiken, er word al jaren vuurwerk afgestoken en je hoorde niemand.
maarja nu met de komst van al die social media is het veel makkelijker om te klagen en te zeuren, gaan mensen petities maken enzo...pff gewoon niks te doen noem ik dat. Het is maar 1 dag, en misschien paar dagen ervoor en erna nog wat verdwaalde knallen, nou dat is echt het einde van de wereld niet.

en tuurlijk kunnen er ongelukken gebeuren als je verstandig met vuurwerk omgaat, maar het heet dan niet voor niets een ongeluk. En een ongeluk kan altijd gebeuren, maar daar tekenen jullie de petitie niet voor, dat doen jullie omdat jullie er last van hebben van kwajongen die vernielen en vuurwerk gooien e.d. mensen die met opzet roekeloos met vuurwerk omgaan. Maar daar kan wel makkelijk wat gedaan worden, vanaf 18 vuurwerk afsteken en jonger gewoon niet. Denk dat het dan al heeeel wat minder wordt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:11

mellen95 schreef:
Dat twee derde er tegen is geloof ik niets van, wij waren met 20 man bij elkaar en iedereen vond het prachtig en kijk er naar uit om vuurwerk af te steken, en ja zelfs mijn ouders van 70 plus.
En bij ons in de straat is iedereen vrij fanatiek met vuurwerk.
En er staan veel paarden en andere dieren in de buurt.
Ik denk dat in de steden het getal van iets hoger ligt van mensen die tegen zijn, maar hier in ons dorp moet ik ze nog tegen komen.
En ik heb het er met veel mensen over gehad na aanleiding van dit topic.

Dat zegt meer over de sociale kringen waarin jij je begeeft dan de betrouwbaarheid van het onderzoek :)*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:11

Sammy_xxs schreef:
vanaf 18 vuurwerk afsteken en jonger gewoon niet. Denk dat het dan al heeeel wat minder wordt.

En hoe wil je dit gaan controleren?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:12

mellen95 schreef:

Het is al uit twee onderzoeken gebleken dus geloof wat je wilt maar het is gewoon zo.

Sammy, ik heb het nooit leuk gevonden hoor en meerdere met mij. En jezus, moet ik nog vaker zeggen dat het niet maar een dagje is? Was dat maar zo ja! Scheelde een hoop ellende!!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:12

Sammy_xxs schreef:
Nou ik vind gewoon dat mensen zeiken, er word al jaren vuurwerk afgestoken en je hoorde niemand.
maarja nu met de komst van al die social media is het veel makkelijker om te klagen en te zeuren, gaan mensen petities maken enzo...pff gewoon niks te doen noem ik dat. Het is maar 1 dag, en misschien paar dagen ervoor en erna nog wat verdwaalde knallen, nou dat is echt het einde van de wereld niet.

en tuurlijk kunnen er ongelukken gebeuren als je verstandig met vuurwerk omgaat, maar het heet dan niet voor niets een ongeluk. En een ongeluk kan altijd gebeuren, maar daar tekenen jullie de petitie niet voor, dat doen jullie omdat jullie er last van hebben van kwajongen die vernielen en vuurwerk gooien e.d. mensen die met opzet roekeloos met vuurwerk omgaan. Maar daar kan wel makkelijk wat gedaan worden, vanaf 18 vuurwerk afsteken en jonger gewoon niet. Denk dat het dan al heeeel wat minder wordt.

Je geeft zelf aan dat jij niet onder een kleine groep wilt lijden, maar je vindt het prima als een nog grotere groep onder jou lijdt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:13

Dus eigenlijk even heel hard gezegd, zou jij niet je pleziertje op willen geven als je daarmee heel veel leed zou kunnen voorkomen?

Even heel simpel: of je nu voor of tegen een verbod bent, je kan het er moeilijk niet mee eens zijn dat de beschikbaarheid van vuurwerk voor particulieren, elk jaar heel veel ellende veroorzaakt.

- letsel door vuurwerk is een feit
- veel angstige dieren is een feit
- veel rotzooi achteraf is een feit
- veel schade achteraf is een feit

Deze zaken ontken je toch niet mag ik hopen? :)

Als er minder vuurwerk in de openbare ruimte komt, zullen er gegarandeerd minder van dit soort nadelige gevolgen zijn. Ben je het daar ook mee eens?

Want natuurlijk echt niet iedereen die nu vuurwerk afsteekt, zal dat nog doen als het bezit en afsteken verboden wordt en er goede straffen op staan. Dat veel mensen er alsnog wel aan zullen komen en het alsnog wel af zullen steken, mag toch echt geen reden zijn om dan maar geen regels te stellen en het allemaal maar op zijn beloop te laten?

Een groot deel van de ellende door vuurwerk kan voorkomen worden door het te verbieden.
Maar je wilt jouw lolletje daar niet voor opgeven begrijp ik?

En trek niet de verkeerde conclusies: ik was vroeger ook altijd met vuurwerk bezig dus ik ken de aantrekkingskracht ervan :j

En ik heb elk jaar weer met eigen ogen gezien hoe het bezit van vuurwerk en het samen afsteken ervoor zorgt dat je op zoek gaat naar nog mooier, harder, spectaculairder en experimenteren wat er gebeurt als je dit, wat als je dat...

Als kind vind je het eerste sterretje dat je afsteekt nog eng en daar ben je donders voorzichtig mee, net als met je eerste grondbloem of astronaut... maar al snel wordt het gewoon is de lol er af om ze alleen maar weg te gooien of pijltjes de lucht in te laten vliegen.... en dan moet je van goede huizen komen om geen domme experimentjes te gaan doen.

Er loopt zoveel volk rond dat niet verder denkt dan de neus lang is, die kun je gewoon echt niet in de samenleving loslaten met dit spul.

Wij hadden ook een jongen in de klas die het wel een goed idee vond om een heel aantal rotjes leeg te halen en het kruit in een metalen pijp te doen om er zo een bom van te maken... nog een beetje extra kruid erbij, goed aanduwen, nog een beetje aankloppen met een hamer....

Oog en een paar vingers kwijt.

Zulke jongens (en de samenleving) moet je tegen zichzelf beschermen want men kan de verantwoordelijkheid niet aan en gaat steeds gekkere fratsen uithalen -O-

Maarja, als je eigenbelang veel zwaarder weegt en je het niet mogen afsteken van je vuurwerkpakketje een grotere lijdensweg vindt dan alle gewonden en angstige mensen en dieren elk jaar en alle ellende die blijkbaar alleen anderen overkomt.... dan is de discussie snel klaar natuurlijk :P

Sammy_xxs

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:20

@ fly away, je vraagt het nu al 3 keer. En mn antwoord is ja als dat nog niet duidelijk was ;) ik vind het gezeik en aanstellerij.

en pmarena tuurlijk de feiten zijn duidelijk, kloppen ook.
maar dan nog vind ik het belachelijk dat dit kleine stukje plezier moet worden afgenomen. Gewoon een duidelijk verhaal van goede lijden door de slechte, en ook al heeft meerendeel er een hekel aan, dat komt niet door de mensen die er goed mee omgaan.
maar door de andere.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:23

Sammy_xxs schreef:
@ fly away, je vraagt het nu al 3 keer. En mn antwoord is ja als dat nog niet duidelijk was ;) ik vind het gezeik en aanstellerij.

maar dan nog vind ik het belachelijk dat dit kleine stukje plezier moet worden afgenomen. Gewoon een duidelijk verhaal van goede lijden door de slechte, en ook al heeft meerendeel er een hekel aan, dat komt niet door de mensen die er goed mee omgaan.
maar door de andere.

Maar jij hebt geen enkel recht om te spreken over goeden die onder slechten lijden. Want A) Jij bent de slechte en je vindt dat de goeden niet onder de slechten mogen lijden en B) Dat is bij zo subjectief als het maar kan. Want het gaat om jouw individuele pleziertje. Dat bestig je net zelf.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 05-01-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:25

Dat mensen met goede bedoelingen (waarbij inderdaad ook alles goed blijft gaan :)* )
lijden onder de mensen met slechte bedoelingen dat is waar :j Daar zal niemand met een vingerhoedje verstand tegenin gaan :)

Het is dan aan ieder voor zich om af te wegen wat je belangrijker vindt:

A] het pleziertje van de mensen met goede bedoelingen
B] het drastisch terugbrengen van het leed van dieren en mensen (ook die van de groep hierboven)

Ik vind het een simpele afweging, dat "leed" van de groep A bij verbieden staat niet in verhouding tot dat van groep B bij door laten gaan.

Daarbij dan nog dat ook die mensen uit groep A zelf, vanalles kan overkomen waardoor ze alsnog ook bij groep B meegeteld kunnen worden.

Het blijft altijd mazzel als je vuurwerk af staat te steken, dat er niet toevallig een fles van de buren jouw kant op valt :=

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:43

pmarena dat klopt ook wel, en ik snap ook wel dat er meer nadelen aanzitten dan voordelen.
maarja ik ben en blijf koppig dat ik het gewoon aanstellerij vind ;) is mijn mening, de feiten staan sterker natuurlijk. Maar goed ik ga er graag tegenin :P omdat weet dat het ook goed kan gaan. En zo'n stomme vuurwerkshow helemaal niet wil zien maar gewoon mn eigen :D :Y)

@fly away, jou reactie slaat echt ff helemaal nergens op.
en je vraagt me 3 keer dezelfde vraag geef ik antwoord, en dan geen eens een reactie terug?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:58

Sammy_xxs schreef:
@fly away, jou reactie slaat echt ff helemaal nergens op.
en je vraagt me 3 keer dezelfde vraag geef ik antwoord, en dan geen eens een reactie terug?

Je reageert op mijn reactie anders, dus hoezo "geen eens een reactie terug"?

Jij hebt de mond vol over dat de goeden niet onder de kwaden mogen lijden, maar dat draait allemaal over perspectief. Jij beschouwd je zelf als "goede" omdat jij wel verantwoord met vuurwerk om kunt gaan, en vindt dat jij niet mag lijden onder de kwaden die niet verantwoord met vuurwerk om kunnen gaan.

Echter, vanuit het perspectief van tweederde van de bevolking, ben jij juist een van de kwaden, omdat jij vuurwerk afsteekt, waar de goeden (die last hebben van het vuurwerk van anderen) onder moeten lijden.

En je bevestigd dat je zelf niet wilt lijden onder de kwaden (die niet verantwoord met vuurwerk om kunnen gaan) maar dat als jij de kwade bent (iemand die vuurwerk afsteekt) dan mogen de goeden wél onder de kwaden lijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:01

Sammy_xxs schreef:
pmarena dat klopt ook wel, en ik snap ook wel dat er meer nadelen aanzitten dan voordelen.
maarja ik ben en blijf koppig dat ik het gewoon aanstellerij vind ;) is mijn mening, de feiten staan sterker natuurlijk. Maar goed ik ga er graag tegenin :P omdat weet dat het ook goed kan gaan. En zo'n stomme vuurwerkshow helemaal niet wil zien maar gewoon mn eigen :D :Y)

Dat kan ik ook wel begrijpen :j

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:11

Maar fly away, wie bepaalt dat jij de goede bent....want ik vind dat niet.
je snapt toch zelf ook wel wat ik bedoel met goede en slechte, je draaft wel erg door. Beetje onzin
ik vind dat mijn recht op vuurwerk afsteken niet mag worden afgenomen door slechteriken zoals jullie ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:22

Sammy_xxs schreef:
Maar fly away, wie bepaalt dat jij de goede bent....want ik vind dat niet.
je snapt toch zelf ook wel wat ik bedoel met goede en slechte, je draaft wel erg door. Beetje onzin
ik vind dat mijn recht op vuurwerk afsteken niet mag worden afgenomen door slechteriken zoals jullie ;)

Ik heb je diezelfde vraag drie keer eerder gesteld;

FlyAway schreef:
1.)Dus als jij zelf in de kleine groep zit, dan vindt je het volstrekt normaal dat de grote groep onder jou moet lijden, maar als jij in de grote groep zit, dan vindt je het belachelijk dat jij onder de kleine groep moet lijden?

FlyAway schreef:
2.)Dus als jij zelf in de kleine groep zit, dan vindt je het volstrekt normaal dat de grote groep onder jou moet lijden, maar als jij in de grote groep zit, dan vindt je het belachelijk dat jij onder de kleine groep moet lijden?

FlyAway schreef:
3.)Je geeft zelf aan dat jij niet onder een kleine groep wilt lijden, maar je vindt het prima als een nog grotere groep onder jou lijdt?

Jouw antwoord was ja.
Sammy_xxs schreef:
@ fly away, je vraagt het nu al 3 keer. En mn antwoord is ja als dat nog niet duidelijk was

Dus of je het nou leuk vindt of niet, vanuit het perspectief van tweederde van de bevolking moet de grote groep (de mensen die voor een verbod zijn) lijden onder de kleine groep (die tegen een verbod zijn). En aangezien de grote groep overlast heeft van de kleine groep, moeten dus de goede (voor vuurwerkverbod) lijden onder de kwaden (tegen vuurwerk verbod)

En je bent het er nog mee eens ook, heb je vestigd. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:26

Sammy_xxs schreef:

:') :')
Misschien dat t ook wel een leeftijdsdingetje/puber iets is ofzo. Ik voel me namelijk ineens heel oud worden door dit topic, of misschien ben ik gewoon een ouwe zeikerd dat kan ook nog :P
Toch blijf ik het heel erg vinden dat men vind dat gewonden, mishandelde dieren, miljoenen schade maar getolereerd moet worden zodat zij hun pijltjes af kunnen steken in de voortuin...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:28

Mars schreef:
Sammy_xxs schreef:

:') :')
Misschien dat t ook wel een leeftijdsdingetje/puber iets is ofzo. Ik voel me namelijk ineens heel oud worden door dit topic, of misschien ben ik gewoon een ouwe zeikerd dat kan ook nog :P
Toch blijf ik het heel erg vinden dat men vind dat gewonden, mishandelde dieren, miljoenen schade maar getolereerd moet worden zodat zij hun pijltjes af kunnen steken in de voortuin...

Helemaal mee eens. Alles moet wijken voor dat individuele pleziertje. Ik vind dat persoonlijk echt enorm egoïstisch. Maar goed, ik kan mij uberhaupt niet indenken dat je willens en wetens iemand tot last zou willen zijn. Als ik dit topic zo lees, dan hebben veel mensen daar geen moeite mee...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:31

FlyAway schreef:
Sammy_xxs schreef:
Want zoals al eerder geopperd is, zo moeten de mensen die wel goed ermee omgaan lijden door die paar die er niet mee kunnen omgaan.

Nee, tweederde van de bevolking in nederland die tegen vuurwerk door particulieren zijn, moet lijden onder een minderheid die er geen probleem mee heeft tweederde tot last te zijn.

Precies!

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:33

Sammy_xxs schreef:

maar door de andere.

Bespaar je de moeite Sammie, heb het al een paar keer geprobeerd, maar wat ik bedoel, komt blijkbaar gewoon niet aan, want ik krijg steeds reacties die heel ergens anders over gaan. :+

Het is trouwens 64% van de nederlandse bevolking die tegen vuurwerk is. Geen twee derde.
In duitsland mag je het hele jaar legaal vuurwerk afsteken, daar zie je het nooit behalve op oudejaarsavond. Ook nog een optie. Heb mijn stiefzoontje van 12 gevraagd wat hij ervan vond als dat zou mogen. Zijn antwoord was, dat hij er snel zat van zou zijn als je het hele jaar af mocht steken, en dat hij het dan hooguit nog eens op een verjaardag en oudejaarsavond zou doen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:35

En omdat twee derde van NL er tegen is hebben we zeker zo'n dikke omzet aan vuurwerk? Tweederde lijkt me wat veel die tegen is..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:36

Dat ligt wat genuanceerder. Alleen klasse 1 vuurwerk.
Hoe dat knalt weet ik niet, maar het zullen vast die bommen niet zijn :)