Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:49

Jameyskatje, ik vind je filmpjes wel leuk eigenlijk! Ik zat even op je website te lezen maar ben snel afgehaakt omdat ik het lettertype heel onprettig vind lezen.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:04

Beetje laat, maar gelukkig nieuw jaar allemaal!!! *\o/*

Leuk filmpje Jameyskatje!

Ben een nieuwe video aan het uploaden! Een vlog van de dierentuin :') :))

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:08

Ben benieuwd! Welke dierentuin ben je geweest?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:51

Hoe lang zijn de vloggers onder ons ongeveer bezig met het nabewerken van een vlog?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:21

Ik heb pas mn eerste vlog bewerkt, en toen was ik er iets meer dan 2 uur mee bezig :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:34

Dat valt nog mee, voor een kwartier video ongeveer?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:48

Ja! Het ligt er wel aan! Als je bijvoorbeeld een compilatie wilt maken ben je veel langer bezig met knippen, plakken, muziek eronder zetten(zorgen dat die copyright is!) en goed timen hoe je de muziek wilt hebben.

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:39

Ik wil zo graag weer een blogpost schrijven maar ik heb gewoon echt helemaal niks te vertellen ;( . Hopelijk dat ik morgen een oplossing kan vinden voor mijn probleem en dat ik daarna weer lekker kan gaan leven ( en dus ook bloggen :) )

Verder, de beste wensen voor jullie allemaal! Dat 2016 maar een heel mooi (vlog/blog) jaar mag worden! Hebben jullie nog leuke doelen voor dit nieuwe jaar wat betreft bloggen/vloggen ? :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 02:09

Ik heb er ook last van. Ben een beetje inspiratieloos. Heb vanavond wel een leuk mailtje gehad over een samenwerking, maar dat duurt nog even voordat dat online komt :=
Ik zou dolgraag eens een blog schrijven wat met paarden te maken heeft, maar weet niet zo waarover.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:28

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:29

Oeh! Dankjewel! Ik ga eens kijken :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:18

Inspiratie is altijd lastig, al vind ik het bij een reisblog wel meevallen. Blog 3x pw en heb voor nog wel een jaar aan onderwerpen klaar staan.

Misschien eens rondkijken op andere blogs die wat overeenkomsten hebben met jullie blog. Misschien vind je dan wel een leuke TAG die je zo over mag nemen. Of maak een leuk fotoverslag ergens van. Maak een post waarin je verteld welke artikelen vorig jaar/vorige maand het beste zijn gelezen. Of schrijf iets over het aantal bezoekers dat je hebt. Staatjes van Analytics vinden mensen vaak erg interessant.
Als je instagram gebruikt kan je een artikel schrijven over de foto's die het meest geliked zijn.

Ik heb vandaag geschreven over: http://www.justtravelme.nl/budget-2/budget-kroatie/

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:58

Ik merk, omdat ik me om en nabij de de 500 woorden wil vasthouden, dat ik van 1 onderwerp vaak meerdere post kan maken.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:57

Bij mij is de nabewerktijd ook ongeveer zo. Soms ben ik wel in een uurtje klaar, maar dan knip en plak ik best wel grof. Ik heb mezelf voor genomen om er nu wat meer aandacht aan te besteden.

Ja klopt Happypaardje, niet altijd hoor, zowel met als zonder bit.

Bedankt voor de tip over mijn lettertype voor mijn site. Ik vind het zelf wel mooi, maar ik zal ook even aan wat klanten vragen wat ze er van vinden, want het is natuurlijk belangrijk wat de meeste klanten (toekomstige) er van vinden.

Mijn 'probleem' is soms dat ik teveel inspiratie heb en dan maak ik er een chaos van haha, ik moet alles een beetje gaan organiseren hihi, maar ergens past de chaos ook wel bij me.

Mooie site Travel_me, dit soort dingen lees ik graag, vooral als ik zelf van plan ben om een reisje te maken!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:05

Ik vind het lettertype wel mooi, maar het grijs op wit is voor mij slecht leesbaar. Ik moet echt moeite doen, wat niet prettig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:56

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:05

Wauw, heel mooi geschreven Joolien! Ik zit op het moment in hetzelfde schuitje. Voor de buitenwereld ben ik het sociale en spontane meisje.Maar vanbinnen voel ik mij poedersuiker en lig ik de hele dag op bed met mijn laptop op schoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:00

Jaaa weer een nieuwe week vlog online
Over verbouwen en oud & nieuw in de Efteling, erg leuk al zeg ik het zelf :o

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:10

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:16

Heftig Joolien en mooi verwoord! Leest heel makkelijk en ik kan me voorstellen dat veel mensen zich in kunnen leven in jouw stuk, je neemt de lezer er echt in mee.

Ik ken jou als een criticus op rijtechtnische stukken op bokt, bv HAW. (Waar ik het eigenlijk altijd wel mee eens ben). Ik ken je alleen van bokt, maar het viel me op dat je humor hebt, tikje sarcasme zo nu en dan. Mooi dat je je gevecht met je psyche deelt met de rest van Nederland. En ik hoop voor je dat het je gaat lukken om het glas weer half vol te zien ipv half leeg en controle te krijgen over je positieve en negatieve gedachten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:11

Leuke blog Maureen. Als je je tekst iets compacter wil hebben kun je zinnen als je 1e zin achterwege laten. De titel geeft al aan waar het over gaat. :) De laatste alinea kun je bv in 2 zinnen samenvatten: Laat een reactie achter. Deel dit artikel gerust op je sociale media.

Met zinnen als " ik hoop dat je het leuk vond" of "laat me weten als er verbeteringen zijn" eindig je je goede stuk eigenlijk een beetje zwak. Dat is echt niet nodig.

Ik zou ook nog even kort uitleggen hoe je nou je maat moet opmeten van een deken en de tabel moet lezen. Dat is iets waar ik zelf niets van snapte toen ik mijn eerste deken kocht. Ik dacht de maat = stokmaat. Onderlengte, bovenlengte? :o? Nooit van gehoord.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:14

Ik vind "hopelijk vind je het leuk" ook altijd een beetje onzeker overkomen. Het komt veel krachtiger en zelfzekerder over als je je artikel gewoon op een neutrale manier eindigt. Je kan er iets interactiefs van maken, iets als "en wat zijn jullie tips?"

Voor delen op sociale media zet ik meestal zo'n standaard zinnetje onderaan mijn posts met "volg mij ook op Facebook, Instagram en Twitter" met de juiste linkjes.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:14

Oh jongens ik was zo goed bezig met bloggen, maar in aanloop van de kerstdagen raakten ik een beetje uit mijn hum en ik heb tot nu toe nog steeds niet geblogd. Vandaag wel mijn layout voor een deel veranderd zodat ik daar weer tevreden mee ben. Nu de rest van het proces nog haha.

En nu ga ik de rest bijlezen. =)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:15

Oke dankjewel voor de tips! Ik ga het vanavond even aanpassen :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 05:52

Mijn maandag blog staat weer online. Het was een crime om het kort te houden (het werd gelijk een heel hoofdstuk voor mijn ebook) en daarna heb ik nog een deel geknipt voor een tweede post maar hij bleef lang.... Er is te veel over te vertellen over het shapen van gedrag en hoe belangrijk het is een shaping plan te maken: Key to Succes: make a shaping plan