Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nies_ schreef:Iedere knal voor 31 december 10:00 uur en na 1 januari 02:00 uur ís niet legaal dus blijkbaar is dat toch zo makkelijk niet.

Sammy_xxs schreef:Zijn daar cijfers van?bij het meerendeel gaat het gewoon goed. En dat vergeten mensen in dit topic, wat ik erg jammer vind. Want zoals al eerder geopperd is, zo moeten de mensen die wel goed ermee omgaan lijden door die paar die er niet mee kunnen omgaan.
en de kick die je ervan krijgt als je het afsteekt en een paar meter verder rent en dat ziet wat eruit komt. Sammy_xxs schreef:Want zoals al eerder geopperd is, zo moeten de mensen die wel goed ermee omgaan lijden door die paar die er niet mee kunnen omgaan.
pmarena schreef:Met "de rest" bedoel je degenen die in principe gewoon lekker wat willen knallen, en gaandeweg onvoorzichtiger worden?
Degenen die per ongeluk iets aansteken en te lang vasthouden / schietlont / denken dat hij niet brandt en zo letsel oplopen?
Degenen die in het moment voor de lol besluiten om vuurwerk naar elkaar en voorbijgangers te gaan gooien?
Degenen die spontaan op het goede idee komen om wat op te gaan blazen?
Degenen die per ongeluk een fles met een vuurpijl om laten vallen?
Enz. enz. enz.
Sammy_xxs schreef:Je heb het maar steeds over jochies en rotjes, maar de mensen in mijn omgeving zijn geen jochies maar volwassen mannen die echt geen rotjes afsteken, maar gewoon mooi sier vuurwerk. En het leuke is juist zelf afsteken, het blijft altijd een verassing wat er uit je pot (doos) komt. De geur ia heerlijken de kick die je ervan krijgt als je het afsteekt en een paar meter verder rent en dat ziet wat eruit komt.
Voor sommige niet te begrijpen, maar mensen vinden het juist leuk om EIGEN vuurwerk de lucht in te schieten.
FlyAway schreef:Sammy_xxs schreef:Want zoals al eerder geopperd is, zo moeten de mensen die wel goed ermee omgaan lijden door die paar die er niet mee kunnen omgaan.
Nee, tweederde van de bevolking in nederland die tegen vuurwerk door particulieren zijn, moet lijden onder een minderheid die er geen probleem mee heeft tweederde tot last te zijn.
Sammy_xxs schreef:FlyAway schreef:
Nee, tweederde van de bevolking in nederland die tegen vuurwerk door particulieren zijn, moet lijden onder een minderheid die er geen probleem mee heeft tweederde tot last te zijn.
Tja of het het 2 derde is weet ik niet. Maar al zou het zo zijn, ja jammer niet alles wat jij niet leuk vind moet maar afgeschaft worden.
Als je zoveel klaagt kan je maar beter in hutje op hei wonen. Heb je nergens last van.
Sammy_xxs schreef:Want zoals al eerder geopperd is, zo moeten de mensen die wel goed ermee omgaan lijden door die paar die er niet mee kunnen omgaan.
Mars schreef:Sammy_xxs schreef:Je heb het maar steeds over jochies en rotjes, maar de mensen in mijn omgeving zijn geen jochies maar volwassen mannen die echt geen rotjes afsteken, maar gewoon mooi sier vuurwerk. En het leuke is juist zelf afsteken, het blijft altijd een verassing wat er uit je pot (doos) komt. De geur ia heerlijken de kick die je ervan krijgt als je het afsteekt en een paar meter verder rent en dat ziet wat eruit komt.
Voor sommige niet te begrijpen, maar mensen vinden het juist leuk om EIGEN vuurwerk de lucht in te schieten.
En dit weegt allemaal op tegen ruim 10 miljoen euro schade in Nederland?
Tegen ruim 600 zwaargewonden? En tegen 90 oogletsels, waarvan 14 blinden? Waarbij ook 9 kinderen onder de 12 gewond aan hun ogen raakten?
Tegen de mishandelde dieren elk jaar weer? De kat die vuurwerk in zijn anus kreeg gestopt en vorig jaar de hond die een rotje in zijn bek kreeg, waarna het werd dicht getapet en afgestoken?
Het pleziertje van een aantal uur pijltjes afsteken is dat echt allemaal waard? Ik snap het niet hoor