Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:36

Ik heb een order wat ik al eens verlengd heb qua shipping time, en nog steeds niet gekomen is. Nu weer verlengd, nou ja, de request, gewoon omdat ik geen zin heb om tijdens mijn vakantie over een dispute te bekvechten, maar nu reageert de verkoper niet. Over 2 dagen loopt ie uit de termijn, dus alvast maar een dispute openen? Komen gaat het toch niet meer, want we zitten al op 10 weken.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:14

Ik heb onderandere dit leuke shirtje binnen gekregen.
Mooie fluwelen stof en zit prima.
En het telefoonhoesje, deze vind ik wat minder mooi dus dan maar weer wen nieuwe shoppen haha
Afbeelding

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:25

@MarlonFloris wat een leuk shirt! :j heb je een linkje?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:32

Ik had dinsdag iets ontvangen wat niet goed was, zou m'n geld via paypal terugkrijgen en nu las ik gisteren een berichtje dat ze m'n geld pas terugstorten wanneer ze weer terug zijn van vakantie.
Geef ik aan daar niet mee akkoord te gaan, geven ze geen antwoord maar verlengen de purchase protection wel snel. :+
Heb ze vanmorgen maar een bericht gestuurd dat ze beter gelijk regelen dat m'n geld terugkomt want dat ik ze anders geen 5* beoordeling kan geven en genoodzaakt ben een dispute te openen.
Uiteraard staat m'n geld er nog niet op en is het in China nu half 1 's nachts ofzo dus ik vrees met grote vrezen dat ze inmiddels fijn vakantie vieren en intussen dik schijt aan me hebben ofzo. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:18

De jas van €0,24 is niet meer beschikbaar. Zouden de bestelde jassen alsnog opgestuurd worden?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:19

idd alle producten van die prijs niet meer.. dus ben benieuwd :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:24

Niet zo gek ook, een paar van die dingen waren ook op de aliexpress superkoopjes fb gedeeld en iedereen dook er massaal op af. :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:34

Dan heeft de verkoper het snel genoeg door inderdaad. Denk dat het misschien niet was opgevallen als het maar bij een paar kopers was gebleven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:37

Of de voorraad is inmiddels op. :+
Ik heb zelfs voor 22ct per stuk kunnen bestellen, prijs was 1 cent gezakt en op de app ging er nog 1 cent af.
Maandag betalen (bleek niet voldoende saldo te hebben) en dan maar afwachten tot 8-9 februari of het verzonden wordt of gecanceld.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:13

Sincere schreef:
@MarlonFloris wat een leuk shirt! :j heb je een linkje?

Jazeker hij is nu wel.stukje duurder ik heb er €6.54 voor betaald.

OOTN zomer katoen fluwelen pocket vrouwen korte T-shirt tops shirt tee t-shirt o-hals vrouwen fluwelen top wijn bordeaux
http://s.aliexpress.com/feq6Vz2A
(from AliExpress Android)

Ik heb idd ook een aantal producten uit die shop gekocht voor €0.25 cent ben benieuwd of het verzonden word.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:31

lor1_1984 schreef:
Ik had dinsdag iets ontvangen wat niet goed was, zou m'n geld via paypal terugkrijgen en nu las ik gisteren een berichtje dat ze m'n geld pas terugstorten wanneer ze weer terug zijn van vakantie.
Geef ik aan daar niet mee akkoord te gaan, geven ze geen antwoord maar verlengen de purchase protection wel snel. :+
Heb ze vanmorgen maar een bericht gestuurd dat ze beter gelijk regelen dat m'n geld terugkomt want dat ik ze anders geen 5* beoordeling kan geven en genoodzaakt ben een dispute te openen.
Uiteraard staat m'n geld er nog niet op en is het in China nu half 1 's nachts ofzo dus ik vrees met grote vrezen dat ze inmiddels fijn vakantie vieren en intussen dik schijt aan me hebben ofzo. -O-

Het is Chinees Nieuwjaar, voor de Chinezen is dat een heilige vakantie en ligt alles plat.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:36

Ja heel leuk, maar als ik al vanaf dinsdag bezig ben met m'n geld terug te krijgen en ze sturen me de nacht van woensdag op donderdag doodleuk dat ik maar moet wachten tot na hun vakantie terwijl geld terugboeken mss 2 minuten tijd kost en ze de nacht van donderdag op vrijdag wel m'n purchase protection ongevraagd verlengen dan ga ik daar natuurlijk niet mee akkoord.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:11

Chinees nieuwjaar is inderdaad echt heilig daar, veel winkels zijn al meer dan een week gewoon dicht of werken een stuk minder ;-) was het zo'n groot bedrag dat je het direct nodig hebt? Bij Ali weet je ook wel op voorhand dat dingen lang kunnen duren vind ik, óok terugbetalingen en dergelijke (sowieso duurt het best wel een tijdje voor het terug op je rekening staat). Ik zou het gewoon nog afwachten, gok dat bij een dispute Ali er toch niet tussen gaat komen om die reden en owv Chinees nieuwjaar :-)

Ik heb vandaag deze binnengehad: https://nl.aliexpress.com/item/Cable-Wi ... 0.0.zP1t89
Super handig dingetje! Doet wat 't moet doen, en mijn radiowekker dondert niet meer van het nachtkastje af :D

Deze handtas ook sinds een paar weken binnen. Hij is supermooi <3 en best stevig! Zat alleen een plastic lucht aan bij levering, maar die is na een dag of twee volledig verdwenen.
https://nl.aliexpress.com/item/Nieuwe-2 ... 0.0.zP1t89

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:12

Joh open gewoon een dispute doe niet zo moeilijk... :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:24

billionache schreef:
Chinees nieuwjaar is inderdaad echt heilig daar, veel winkels zijn al meer dan een week gewoon dicht of werken een stuk minder ;-) was het zo'n groot bedrag dat je het direct nodig hebt? Bij Ali weet je ook wel op voorhand dat dingen lang kunnen duren vind ik, óok terugbetalingen en dergelijke (sowieso duurt het best wel een tijdje voor het terug op je rekening staat). Ik zou het gewoon nog afwachten, gok dat bij een dispute Ali er toch niet tussen gaat komen om die reden en owv Chinees nieuwjaar :-)

Nee, maar het is voor mij inmiddels een principekwestie geworden, als je dinsdag beloofd het geld terug te boeken via paypal moet je dat ook gewoon doen en niet ineens een paar dagen later aankomen met na de vakantie krijg je het en verder niet reageren op berichten maar wel purchase protections verlengen.
De tijd die ze daarin staken hadden ze ook in het terugboeken van m'n geld kunnen steken. :Y)
Deden ze niet plus ze negeren me gewoon dus er gaat morgen idd een dispute geopend worden en ze krijgen gewoon geen 5* beoordeling meer.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:29

Dan moet je inderdaad gewoon een dispute openen en verder geen drama van maken, toch? :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:32

Doe ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:41

Nou... :=

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:14

billionache schreef:

Ik heb vandaag deze binnengehad: https://nl.aliexpress.com/item/Cable-Wi ... 0.0.zP1t89
Super handig dingetje! Doet wat 't moet doen, en mijn radiowekker dondert niet meer van het nachtkastje af :D

Deze handtas ook sinds een paar weken binnen. Hij is supermooi <3 en best stevig! Zat alleen een plastic lucht aan bij levering, maar die is na een dag of twee volledig verdwenen.
https://nl.aliexpress.com/item/Nieuwe-2 ... 0.0.zP1t89

Oh die tas is leuk in het roze! Maar ik heb al 2 van deze onderweg dus ff geen tassen voor mij.

HOT KOOP! 2017 Vrouwen Messenger Bags Mode Mini Tas Met Herten Speelgoed Shell Vorm Bag Vrouwen Schoudertassen gratis verzending
http://s.aliexpress.com/qye6VBfi
(from AliExpress Android)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:29

Ik vind niet dat lor er een drama van maakt hoor, ze geeft toch alleen aan het vervelend te vinden? :?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:39

Net een bikini besteld, hopen dat hij past!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:54

enamorada schreef:
Ik vind niet dat lor er een drama van maakt hoor, ze geeft toch alleen aan het vervelend te vinden? :?

Dat is wel de insteek van de posts hierover ja. :)
Maar je mist op een forum natuurlijk de non-verbale communicatie waardoor de een het zal opvatten als drama en de ander er met een ander oog naar kijkt.
Geen probleem, even goede vrienden. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:53

ik heb ook eens een tas op alie besteld maar ik vond hem in de praktijk dan wel weer tegenvallen..
durf het ook niet meer aan om nog eens te doen...

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:01

Ik had ook een bestelling gedaan waarna ik bericht kreeg dat vanaf 20 januari tot 5 februari de postkantoren dicht zijn, dat leverde bij mij wel wat vraagtekens op, maar ik was het chinese nieuwjaar vergeten :)* Ik heb nog een bestelling gedaan en die is wel al verzonden, maar met Swiss post oftewel vanuit Zwitserland voor zover ik het begrepen heb... Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, maar ik ben benieuwd of het nu ook misschien heel snel aankomt! (stiekem denk ik van wel natuurlijk als het vanuit Zwitserland moet komen O:) ) :) We hadden wel al eerder een pakketje (neplego) dat kwam vanuit Belgie, was in 10 dagen aangekomen :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:50

Had sneakers besteld maar dit was de eerste en de laatste keer :=