Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Azmay schreef:Ik denk dat Deloryan het een beetje onderschat heeft hoeveel werk er nog in ging zitten.
Maar laten we eerlijk zijn, zelf zouden we ook nog gratis al onze vrije tijd in dat spel gaan stoppen met hoop om er ooit een paar centen voor betaald te krijgen of wel?
Vind het nogal wat om het haar kwalijk te nemen dat het niet snel genoeg gaat
Xyris schreef:@Azmay, Ik denk niet dat Nadja haar punt is dat het sneller zou moeten, maar alleen dat er beter gecommuniceerd kan worden en dat er dingen zijn die anders aangepakt zouden kunnen worden.
Azmay schreef:Xyris schreef:@Azmay, Ik denk niet dat Nadja haar punt is dat het sneller zou moeten, maar alleen dat er beter gecommuniceerd kan worden en dat er dingen zijn die anders aangepakt zouden kunnen worden.
Ik vind juist dat er super gecommuniceerd word voor zover dat mogelijk is in de huidige situatie.
Er is gewoon enorm veel te doen en het serverprobleem blijft terugkomen, niet alleen omdat er meer spelers zijn maar ook omdat sommige functies niet efficiënt geprogrammeerd zijn wat bij weinig spelers niet veel uit maakt maar als iedereen ze gebruikt slurpt het data. Daarnaast nog de extreme hoeveelheid paarden.
Allemaal dingen die op te lossen zijn, maar dan zit je weer een flinke tijd zonder verdere ontwikkelingen in het spel omdat het allemaal tijd kost.
Ik kan heel goed begrijpen dat kiezen tussen die dingen gewoon enorm moeilijk is, want je doet het toch nooit goed voor alle spelers.
Janine1990 schreef:Nou, als ik haar nu goed begrijp, hoeft het niet veel tijd te kosten in de eerste instantie.
Want een nieuwe (dedicated) server zal alles in één keer veel sneller maken. Het kost dus 'slechts' geld.
Dat er dan nog efficient gemaakt moet worden, is iets waar vast wel tijd in zal gaan zitten. Maar dan heb je in ieder geval eerst een sneller spel en kan je er aan werken zonder dat je constant spelers verliest omdat niet iedereen evenveel geduld kan opbrengen.
Ik ben geen techneut, zeker niet op dit gebied, maar als ik af ga op imagobehoud en spelersbehoud (na de bèta moet het tenslotte wel rendabel worden en blijven! En je wilt in tussentijd een goed imago houden om spelers te trekken), denk ik dat het verstandig is om behalve een dedicated server, een fijne update klaar te hebben staan (al is het maar iets kleins), om de spelers zoet te houden zodat je daarna (eerst een week hypercare op de update) je kan storten op de problemen 'onder water', de efficiëntie van de functies.
Azmay schreef:Dat is het hem dus, een nieuwe server is serieus duur, en loopt evengoed vast na een tijdje als de processen hetzelfde blijven lopen. Dan is het nog maar de vraag of Deloryan voldoende ervaring heeft om de processen zelf snel efficiënter te krijgen want dat kan nog wel eens lastig zijn, plus dat de bugs (of dataleaks) soms een idiote oorsprong hebben waar uren in kan gaan zitten om ze op te sporen.
Eigenlijk zou ze een of 2 programmeurs erbij moeten hebben. Maar zie die maar ergens vandaan te halen op vrijwilligersbasis.
Als ze nu eerst de processen oplost klaagt iedereen dat er niet genoeg nieuwe functies zijn, als er nieuwe functies zijn klaagt iedereen dat het spel te langzaam word. Ze kan het gewoon niet goed doen
Xyris schreef:@Janine, Hier ben ik zeker voor, dit heb ik ook een tijd gedaan, maar in de praktijk blijk dit toch erg lastig. Maar misschien ben ik dan te direct oid en werkt het met iemand anders wel
NadjaNadja schreef:Ik ben best bereid om te helpen en ik heb denk ik ook wel de kennis en vaardigheden om dat te doen! Ik zou bijvoorbeeld ook best wat dingen willen vertalen en dergelijke!
Janine1990 schreef:NadjaNadja schreef:Ik ben best bereid om te helpen en ik heb denk ik ook wel de kennis en vaardigheden om dat te doen! Ik zou bijvoorbeeld ook best wat dingen willen vertalen en dergelijke!
Any ideas?
Ik zou zelf bijvoorbeeld echt een lijstje nodig hebben met punten voor de uitleg, anders maak ik een enorm warrig en onsamenhangend verhaal. Met een lijst kan ik puntsgewijs werken.![]()
Mijn Nederlands is prima te noemen (qua spelling etc.), maar ik denk niet dat ik geschikt ben om te controleren en aan te passen.
Xyris schreef:@Janine, kijk maar in mijn onderschrift, de informatie die ik op infonu heb staan nu was geschreven voor HR, maar vanwege extra controle die nodig was en gebrek aan tijd heb ik het in overleg op infonu gezet zodat men onofficieel toch informatie zou kunnen krijgen over deze onderwerpen simpelweg omdat er erg veel incorrecte informatie is in het Nederlands en de stukken die in het Engels wel betrouwbaar zijn, over het algemeen wetenschappelijke stukken zijn. Kortom, erg veel werk. Het idee was dat ik, nadat alle genetica wiki onderwerpen geschreven waren, door zou gaan met een handleiding van het spel (iets waar ik al grofweg mee begonnen was in het openingstopic). Maar als ik ergens aan begin ga ik er ool echt voor, ik vraag toegang tot wiki, Ik geef ongevraagd advies, ik weet niet exact wat de reden was dat het stuk liep, maar ik meen (en das een aanname) dat mijn enthousiasme net iets te veel van het goede was voor de fase waarin het spel zich bevond op dat moment. We zijn overigens wel op positieve wijze uit elkaar gegaan hoor en hebben zo nu en dan nog steeds privé contact. Maar wat ik bedoel te zeggen met mijn voorgaande tekst is, we kunnen allemaal nog zo hard willen helpen maar als dit niet kan of gaat of geen ruimte of tijd voor is of wat dan ook, dan heeft het gewoon geen nut en dat is echt doodzonde van iedereen zijn tijd.
That being said: Bokt is en blijft een hele goede maatstaaf voor HR, wat hier gezegd wordt is niet aan dodemansoren gericht. Ik wil absoluut NIEMAND ontmoedigen Deloryan te helpen maar ik ben er van overtuigd dat we vanuit bokt zelf ook al veel invloed uit kunnen oefenen. Wellicht is het een idee als iedereen hier nu even een antwoord gaat geven op de volgende vraag:
Welke zaken hebben voor jullie prioriteit m.b.t. HR?
Even alle zaken op een rijtje. Dan voegen we die punten later even samen en maakt ieder voor zich even een prioriteitenlijstje zodat Deloryan een mooi overzicht heeft van welke punten het hoogste scoren.
StormMilagro schreef:Ik zou Deloryan best willen helpen. Ik ben net afgestudeerd als interaction designer, dus ook site-inhoudelijk zou ik haar best willen ondersteunen. Helaas kan ik niet programmeren hahah anders had ik het zo aangeboden. En als ik iets kan doen voor jullie, let me know! Ik ga ook eens kijken naar dat document op .com, heb wel veel ideetopics doorgelezen, maar was deze nog niet tegengekomen. En aangezien ik nu zelf alleen .com speel is dat wel handig hahah!
Ik las trouwens ergens op het forum iets dat de accounts niet (geheel) worden meegenomen naar de officiele opening? Weet iemand of dit klopt? Dit was niet een post van Deloryan zelf, dus ik was een beetje aan het twijfelen, maar zou het zelf enorm zonde vinden.
Azmay schreef:StormMilagro schreef:Ik zou Deloryan best willen helpen. Ik ben net afgestudeerd als interaction designer, dus ook site-inhoudelijk zou ik haar best willen ondersteunen. Helaas kan ik niet programmeren hahah anders had ik het zo aangeboden. En als ik iets kan doen voor jullie, let me know! Ik ga ook eens kijken naar dat document op .com, heb wel veel ideetopics doorgelezen, maar was deze nog niet tegengekomen. En aangezien ik nu zelf alleen .com speel is dat wel handig hahah!
Ik las trouwens ergens op het forum iets dat de accounts niet (geheel) worden meegenomen naar de officiele opening? Weet iemand of dit klopt? Dit was niet een post van Deloryan zelf, dus ik was een beetje aan het twijfelen, maar zou het zelf enorm zonde vinden.
Als het goed is komt er een reset, zou ook beter zijn gezien sommigen enorm kunnen profiteren (of nadelen hebben) van de bugs etc.