Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:20

@Stephanie_86 gewoon ophalen bij het postkantoor, vreemd dat je geen briefje in de bus hebt gehad dat je een pakje hebt gemist.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:28

mystery1980 schreef:
@Stephanie_86 gewoon ophalen bij het postkantoor, vreemd dat je geen briefje in de bus hebt gehad dat je een pakje hebt gemist.

En hoe weet je dan waar je moet zijn?
Hier kan het op veel verschillende plekken afgeleverd worden..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:35

normaal ontvang je dus een briefje van de bezorger daar staat op waar je moet zijn. Als je het niet hebt gehad misschien de punten even afbellen, want dan is het dus wel een gok.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:39

Net 2 brillenkokers voor mijn zonnebril besteld. Ben benieuwd wanneer ze aankomen.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 07:39

Ff snel een vraagje, ik heb gister een telefoonhoesje binnen gekregen maar de hele verkeerde maat. Heb een dispute geopend en nu beeicht de verkoper mij netjes of ik hem wil sluiten want hij wil een nieuwe opsturen, moet ik hem nu meteen sluiten of wachten tot hij een nieuwe heeft verzonden en krijg ik daar dan een melding van? Want als ik hem nu sluit dan dan is het afgesloten en kan ik niks beginnen toch?

Ik zal als ik tijd heb ff wat foto's maken van wat dingen die ik binnen heb gekregen afgelopen weken.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:22

mystery1980 schreef:
normaal ontvang je dus een briefje van de bezorger daar staat op waar je moet zijn. Als je het niet hebt gehad misschien de punten even afbellen, want dan is het dus wel een gok.

heel vreemd ik heb contact gehad met postnl en dit is wat ze zei
Hoi Stephanie, ik heb even voor je gekeken. je pakket bevindt zich momenteel nog in ons sorteringsproces maar is nog niet verwerkt. Ik denk dat deze status vertaald is naar 'delivery unsuccesful' maar dit is niet het geval hoor! Ik verwacht dat het pakket spoedig wordt gesorteerd en dat je het deze week kunt verwachten. Het wordt gewoon op je huisadres aangeboden. Mocht je zaterdag nog steeds geen pakket hebben ontvangen, dan kun je het beste even contact opnemen met de afzender. Hopelijk ontvang je het snel! Groeten, Brenda.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:03

Dat mailtje van de vorige pagina heb ik ook eens gehad. Toen had ik de bezorger gemist waardoor het pakket dus niet kon worden afgeleverd. Hier kwam de bezorger de volgende dag terug om het nogmaals (met succes) te proberen :D

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:11

germie schreef:
DesertOrchid schreef:
Ik zit nog te wachten op een pakketje dat op 11 november is besteld. Had toen een hele lading besteld, alles is al ruimschoots binnen, behalve deze. Heb de verkoper inmiddels twee berichtjes gestuurd (met een tussentijd van anderhalve week ongeveer), maar hij reageert helemaal niet :( vind het ook zo stom om een dispute te openen voor een bedrag van 2 euro -O-

Ik wacht ook nog op iets van 11 november. En verkoper heeft gisteren de purchase protection met 60 dagen verlengd. Ik hanteer 12 weken. Niets, dan de dispute. Alles wat langer dan 10 weken onderweg was, is nooit aangekomen.

Heb idd een dispute geopend, ome Ali zegt nu "dispute finished", maar eigenlijk meteen nadat ik het had geopend. Ik vind het maar een vaag gedoe, haha.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:54

Even een vraag, kan wel antwoord vinden als de winkel nog bestaat maar in mijn geval is de winkel ook weg.

Heb 8 dagen terug schoenen besteld maar de link is weg en de winkel ook. Krijg ik ze dan nog gestuurd of niet?

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:23

Storm schreef:
Even een vraag, kan wel antwoord vinden als de winkel nog bestaat maar in mijn geval is de winkel ook weg.

Heb 8 dagen terug schoenen besteld maar de link is weg en de winkel ook. Krijg ik ze dan nog gestuurd of niet?

Oei, dat is een goeie! Ik kan je helaas niet helpen, want heb geen idee. Ben wel heel benieuwd...!

Nikkii026

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:50

Heb ik ook gehad, zijn gewoon binnen gekomen.. en als je afwacht en toch niet binnen komen kan je gewoon een dispute openen lijkt me?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:19

Berichten jullie niet eerst de seller voor je n dispute opent?
Zou even afwachten storm :)

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:21

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot bestellen via Aliexpress en douanerechten, btw en inklaringskosten. Ik weet niet of dit al in het topic besproken is, maar 259 pagina's doorlezen is wel erg veel :Y)

Ik wil namelijk graag wat bestelling doen via Aliexpress. Ik begreep dat je dan het beste onder de 22 euro kunt blijven i.v.m. het betalen van douanerechten.

Geldt dit ook als je bij verschillende verkopers iets koopt?
Dus stel ik houdt al mijn bestellingen per individuele verkoper onder de 22 euro, maar het totaal komt bijvoorbeeld boven de 100 euro uit.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:37

Dan maakt t niets uit :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:43

Als je per verkoper onder de €22,- blijft zit je in principe safe, het kan wel zijn dat je pakket eruit gevist wordt door de douane (gebeurd steekproefsgewijs) en dat je dan een kopie moet opsturen/tonen van de factuur met daarop wat je hebt betaald.
En als je 'merk'spul koopt dan kun je een boete krijgen omdat dat vrijwel altijd namaak is.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:36

Whoei ik meld me ook! Nog op een aantal dingen aan het wachten dus ben benieuwd!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:54

Zoek rechtsonder eens op douane inklaringskosten en btw. 1000 keer antwoord op je vraag :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:01

Suus___ schreef:
Berichten jullie niet eerst de seller voor je n dispute opent?
Zou even afwachten storm :)

Kan ik überhaupt een dispute openen als de winkel (seller) niet meer bestaat. Ik kan ze geeneens meer een bericht sturen.
Zal nu inderdaad moeten afwachten.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:21

Storm schreef:

Verkopers van nepmerken hebben vaak maar 1 dag hun winkel open en duiken dan weer onder.
Geen zorgen maken, komt vast goed!
Dispute kun je altijd nog openen net voor het einde van de kopersbescherming, krijg je dan geen bericht, roep je oom Ali om hulp..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:27

DesertOrchid schreef:
Heb idd een dispute geopend, ome Ali zegt nu "dispute finished", maar eigenlijk meteen nadat ik het had geopend. Ik vind het maar een vaag gedoe, haha.

Ik ook :P vind het ook maar vaag.... kreeg meteen mijn geld terug (Had een armband besteld en kreeg oorbellen binnen :o )

Nu alvast mijn spullen voor carnaval besteld, ik denk dat het wel allemaal op tijd binnen is!

Bestellingen voor volgende maand zitten alweer in mijn mandje, yep Alieverslaafd :Y) :7

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:32

Laatst kodi box besteld. Binnen 3 dagen binnen. Kwam via Duitsland geleverd dus ook niets extra's hoeven te betalen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:17

Ik kan op de app helemaal geen katten speelgoed vinden? :n

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:23

Valerie93 schreef:
Laatst kodi box besteld. Binnen 3 dagen binnen. Kwam via Duitsland geleverd dus ook niets extra's hoeven te betalen.

googlet wat dat nou weer is, maar ik snap m denk ik. Kan ik daarmee netflix op de tv kijken??

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:31

tylando schreef:
Ik kan op de app helemaal geen katten speelgoed vinden? :n

staan onder 'huis en tuin'/'home and garden' geloof ik. :)
Maar als je gewoon in het zoekveld cat toy invoert kom je ook ver denk ik.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:31

Ik wacht al 2,5 maand op een pakketje, alles wat ik daarna heb besteld is al lang en breed binnen. 2 dingen wel kapot ontvangen , van 1 de nieuwe al binnen, de ander nog niet. Dus de verkoper maar eens een berichtje gestuurd dat ik er niet op vertrouwde dat het nog kwam. Hij zegt dat het heus nog wel komt en heeft de buyers protection maar weer verlengd :Z wilde niet gelijk een dispute openen maar ik verwacht niet dat het nog komt...