Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:25

Shots bedoelt ze waarschijnlijk mijn autorij shots. Dat ik de weg film :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:21

Ik denk ook dat het de shots zijn tussen de scenes waarin wel iets gebeurt. Maar misschien zit ik mis.ik vind 15 minuten al lang

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:44

HippoLogic. Ik denk dat de lengte van de videos echt de mening van een individu is. Ikzelf vind videos tot 15min prima om even voor te zitten. Mits het mij boeit. Ik ken aardig wat mensen in het vlog rn gamewereldje en 10 a 15 minuten is heel normaal voor een vlog. Dus ik blijf dit aanhouden omdat ik dit fijn vind en de meeste van de menaen die ik ken ook fijn vinden. Ik wil vooral vlogs gaan maken voor kids en pubers. Volwassenen is altijd leuk meegenomen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:53

Mijn vlogs zijn soms ook super lang, meer dan 20 min. Maar ik probeer ze wel interessant en afwisselend te houden. Soms vind ik ze qua tijdsduur te lang, dan probeer ik dingen nog weg te knippen, maar op een gegeven moment ben ik mijn hele rode draad van het verhaal aan het wegknippen :P dus dan laat ik het maar gewoon wat langer. Ik probeer nu tijdens het filmen al wat efficiënter te zijn en minder veel te kletsen :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:03

Mijn nieuwste blog is weer een foto: "Now"

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:13

Hoi allemaal! Ik kom me hier ook melden als dat mag. Onder het mom van goede voornemens wil ik vanaf 1 januari ook een soort blog beginnen en ik ben nu bezig met het inrichten van de website (wordpress op eigen domein). Zodra de site online is zal ik hier een linkje delen, dan kan ik ook precies uitleggen wat de bedoeling is. Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en ben al best wat nuttige dingen tegengekomen. Hebben jullie nog tips en trucs voor beginnende bloggers, vooral op het gebied van de website zelf? Dingen die ik misschien als noob nog niet weet?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:18

prulletje schreef:
Hoi allemaal! Ik kom me hier ook melden als dat mag. Onder het mom van goede voornemens wil ik vanaf 1 januari ook een soort blog beginnen en ik ben nu bezig met het inrichten van de website (wordpress op eigen domein). Zodra de site online is zal ik hier een linkje delen, dan kan ik ook precies uitleggen wat de bedoeling is. Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en ben al best wat nuttige dingen tegengekomen. Hebben jullie nog tips en trucs voor beginnende bloggers, vooral op het gebied van de website zelf? Dingen die ik misschien als noob nog niet weet?

he ik wou precies hetzelfde zeggen _/-\o_ :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:29

Nee, gewoon beginnen en alles uitproberen. Dan weet je tenminste wat je gaat doen.
Begin met een goede naam te verzinnen en je onderwerp. De rest ontdek je vanzelf wel en anders willen wij je altijd helpen.

Waar wil je over bloggen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:58

Welkom prulletje. Tips zijn: goede tags en categorien maken, maar dat kan later ook nog. Het helpt in de zoekmachines.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:57

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:41

Maureen95 schreef:
Shots bedoelt ze waarschijnlijk mijn autorij shots. Dat ik de weg film :D

Ja! Dat was wat ik bedoelde. Kwam niet heel duidelijk uit mijn woorden nee :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:36

Maureen, ik heb geprobeerd je vlog te bekijken maar hij duurt te lang.
En er is veel herrie, dus heb m uitgezet, sorry.

Ik vind vlogs leuk waarbij de beelden verspringen over de dag zeg maar, dan zie je iemand zijn dag of week in 3 minuten.. precies lang genoeg om mijn aandacht er bij te houden ;)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:16

Dat is wel een goede inderdaad, Hippologic. Moet nog eens kijken hoe ik dat het beste doe.
Ik heb even een stressmomentje, ik wil de website op 1 januari online gooien, nog vier dagen dus. Drie daarvan zitten al van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat volgepland en ik heb nog zo ontiegelijk veel te doen! :\ Ik moet de website nog afmaken, nog content schrijven/afmaken... Blijven ademhalen, dan komt het wel in orde (hoop ik).

Handig artikel, Travel_me. Ik vind Servië sowieso een heel interessant land, leuk dat je je niet alleen op de grote toeristische trekpleisters richt.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:33

Een stap per keer. Niemand die een perfecte site op 1 januari verwacht. Je kunt ook later sleutelen. Met passen en meten wordt het meeste tijd versleten. Richt je daarom op 1 ding.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:04

Ik heb mijn site in 2 avonden gemaakt en gelijk online gezet. Hier en daar staat nu nog 'binnenkort meer informatie', maar de hoofdlijnen staan er vast op.

Succes met je site bouwen!

Ik heb een nieuw videobewerkingsprogramma. Gisteren een vlog mee in elkaar proberen te zetten, nog heel simpel gehouden, moet me nog gaan verdiepen in het programma, maar er zitten veel mogelijkheden op. Maar ik had de proefversie gebruikt, omdat mijn man niet thuis was en hij moet het programma nog activeren met een code, maar helaas kan de proefversie alleen video's produceren van max 3 minuten, dus helaas kon ik mijn vlog nog niet plaatsen. Maar wat wel super handig is, is dat je direct van het bewerkprogramma op YouTube kan uploaden! Het programma heet Magix (pro pemium)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:34

Ik heb ook mijn site in 1 dag online gegooid. Ik had nog wel 10 artikelen staan van een lange reis van vorig jaar. Die had ik op een simpele blogsite staan en heb ik meteen gepubliceerd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:38

Ik ben gewoon een blog begonnen met 1 post en die link naar vrienden gestuurd. :o Zo ben ik begonnen.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:12

*\o/* Nog heel even geduld en dan vlieg ik voor 7 weken naar Zuid-Amerika! *\o/*
Ik hoop dat ik weer wat mooie ritjes kan maken net zoals in Zuid-Afrika /3

Op naar Zuid-Amerika

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:12

Zo dames het is weer nachtwerk geworden maar week vlog #2 staat online. Geen 3 minuten maar wel zeer kort ;)

Ik ga later vandaag goed bijlezen, met de kerst en het klussen in huis gisteren is het er niet van gekomen :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:10

Gezellig zo'n Nederlands kerstmarkt. Ik vind het heel leuk dat je je logo Vandaag is mooi rechtsonder in je beeld hebt. Hoe doe je dat?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 06:53

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:11

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:40

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:01

Wauw Eva, héérlijk, Zuid-Amerika <3 Veel plezier alvast!

Ik heb ook eindelijk weer wat geschreven. Over hoe fantastisch 2015 was, met mijn boek dat wordt uitgegeven, mijn artikels die viraal ging en zoveel meer onwezenlijke dingen :D

2015 was mijn jaar

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:57

Misschien is dit topic ook wel iets voor mij!
Ik heb eerder een blog gehad over taarten/bakken toen ik daar nog zeer actief mee was, dat is ondertussen al ruim 5 jaar geleden. Maaarrr...

Ik heb sinds begin deze maand ook weer een blog. Het is een persoonlijke blog over paarden en lifestyle. Het is de bedoeling dat daar in het nieuwe jaar ook video's komen en niet alleen geschreven artikelen. Vooralsnog heb ik heel veel positieve reacties gekregen :)
Linkje: http://www.paardenleven.net