Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:19

miss_lizje schreef:
T rotjong hier loopt hier nogsteeds rotjes af te steken en rond te gooien. En als je er wat van zegt krijg je een partij scheldwoorden over je heen. Als ze morgen nog bezig blijven ga ik het meldnummer maar bellen aangezien je die apen tegenwoordig niet meer beet mag pakken en bij de ouders voor de deur mag afgooien.

Kijk, dat vind ik nou wel goed.
Vuurwerk vind ik leuk, maar na een tijdje niet meer

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:06

Nu op hvnl.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:32

Hier ook vandaag nog gewoon flink wat vuurwerk wat te pas en te onpas afgestoken wordt met als hoogtepunt een keiharde knal vanmorgen om 5 uur. Ben er echt he-le-maal klaar mee. En verbaas me echt over sommige reacties hier waar mensen menen te stellen dat het afsteken van vuurwerk een soort "recht" is. Come one zeg, waar gaat dat over?? Waarschijnlijk iets met verschil in normen, waarden en referentiekaders maar ik vind het behoorlijk sneu als je zoveel waarde hecht aan zo'n domme (geldverspillende en belastende) "hobby".

Naath86

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:47

Ik heb ook het stukje op Hart van Nederland gezien.

Ik snap mensen in de grote steden heel goed, heb zelf 12 jaar vlakbij Den Haag gewoond, daar is heel veel vuurwerk en begint erg vroeg en gaat erg lang door. Nu woon ik al een hele tijd in Drenthe en hier is het echt veel minder.. Zou het ook niet terecht vinden als er hier in Drenthe een verbod zou komen, hier zijn ook niet veel gewonden gevallen verder.. Dus het is jammer dat dat weer niet genoemd wordt, maar dat is wel vaker zo dat het Noorden niet meetelt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:48

Maar Naath, als we hier in Rotterdam een verbod leggen gaan 'we' rustig naar Drenthe en daar de boel verstieren hoor... Samen uit samen thuis toch.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:50

En met een verbod in heel NL gaan mensen gewoon naar België of Duitsland..

Gaat mij er gewoon om dat het volgens mij heel erg verschilt in NL met de overlast van vuurwerk..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:53

Drenthe is toch niet het enige Noorden? Hier in Groningen zijn iig genoeg slachtoffers gevallen en genoeg branden geweest.. gok in Friesland ook zo.. daarnaast is Drenthe ook groter dan 1 plaats. :+

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:00

Ik hoor in mijn omgeving in ieder geval niemand klagen en dat is niet alleen bij mij in het "dorp" ofzo... :+

Zover als ik hier in het regionale nieuws heb begrepen zijn er hier weinig ongevallen gebeurd, maar Air ik zie dat jij ook in Groningen woont, dus misschien heb jij andere ervaringen?? Vriendin van mij woont in Groningen(-stad) en heeft daar ook geen overlast gehad..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:19

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:20

Bedenk je dat maar een deel in het nieuws komt, maar hier kwam er al genoeg in het nieuws(o.a. op 112groningen.nl). Branden, oogletsel, geweld tegen hulpverlening..

Ik heb hier gelukkig geen overlast gehad, in de vorige woning veel meer.
Maar het gaat mij niet om mijn eigen overlast, dat vind ik nog het minst belangrijke.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:40

Ik heb 20 jaar in Groningen stad gewoont (Niet eens gek ver bij Air vandaan :D )en idd nooit overlast gehad. 1x een opgeblazen brievenbus en verkoolde post toen we er niet waren met oud en nieuw. Maar verder hooguit eens een of 2 verdwaalde knallen per dag.

Die "branden", wat vind jij zo vreselijk schokkend of storend aan een paar pallets, een bankstel of een kerstboom die opgefikt wordt Air?
Of doel je op de 2 huizen die zijn opgebrand door vuurwerk in het dak?
Laatst bijgewerkt door Cerera op 03-01-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:41

Mwah hier in de Friese dorpen wordt aardig geknald hoor.. Al is het hier sinds 2 januari aardig stil!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:47

Naath86 schreef:
En met een verbod in heel NL gaan mensen gewoon naar België of Duitsland..

Maar dan is het hier beter te controleren. Je kan niet voor altijd blijven zeggen ''Het is maar een keer per jaar'' ''Stel je niet aan'' ''Het is een traditie die je niet van ons kan afnemen'', het word elk jaar erger, zelfs ik zie dat in terwijl ik me nog niet heel lang bewust ben van alle ongelukken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:20

Cerera: Waar zie jij maar twee branden? Alleen al op 112groningen staan er veel meer. Woningbranden, autobranden.

Maar blijkbaar moet je eerst zelf schade of overlast hebben? Inleven is toch niet zo heeel moeilijk of wel?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:22

Air schreef:
Maar blijkbaar moet je eerst zelf schade of overlast hebben? Inleven is toch niet zo heeel moeilijk of wel?
Nou precies! Dat blijkt maar weer uit veel reacties hier.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:24

Air schreef:

Daar lijkt het hier inderdaad wel op. Allemaal zeikerdjus die voor het verbod zijn. >;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:16

Optie kortere verkooptijd en afsteken vanaf 31 december 23.00 is al genoemd in Den Haag. Vind ik een heel goed compromis.
Laat ze dat maar invoeren :).

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:41

Getekend! Weg ermee :) laat vuurwerk lekker afsteken door profs in een georganiseerde vuurwerkshow!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:19

Lous schreef:
Optie kortere verkooptijd en afsteken vanaf 31 december 23.00 is al genoemd in Den Haag. Vind ik een heel goed compromis.
Laat ze dat maar invoeren :).

Denk je dat dat werkelijk zin heeft? Op dit moment worden de afsteek tijden toch ook volkomen genegeerd? Er wordt zoveel afgestoken dat men niet de beschikbare mankracht heeft om elk pijltje te achterhalen die gemeld wordt. Wanneer er een algemeen verbod komt en verkoop particulier niet meer mogelijk is, is het vinden van die ene persoon die het wel probeert vele malen makkelijker.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:23

Van die ene persoon? Lijkt me dat er genoeg zijn die dan nog zelf vuurwerk hebben.
En op de door mijn aangegeven manier zijn er ook nog genoeg vroegvuurwerkafstekers te pakken lijkt me.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:46

Nou ik had deze discussie met mn vriend ( die echt gek op vuurwerk is, oud&nieuw kijkt hij het hele jaar naar uit ) En als er een verbod komt, dan steekt hij alsnog gewoon vuurwerk af hoor, heeft hij echt schijt aan, en ik denk met hem nog heel veel andere. Dus dat verbod zal ook wel niet veel uit maken.
Drugs is ook verboden, maar word genoeg gebruikt ;)
Wapens zijn verboden, maar genoeg mensen die een wapen hebben, stelen is verboden maar genoeg mensen die het doen.
Dus een verbod is niet alles hoor ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:48

Een verbod staat of valt met handhaving. Als je vriend voor een paar rotjes de nieuwjaarsnacht de bak in moet, doet hij het dan nog?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:54

Nou hij steekt geen rotjes af, en hoe groot is de kans dat je gepakt word?
Ik denk niet heel groot... en dat weet hij ook. Je steekt het aan, en gaat ergens andres staan...wie zegt dat hij het heeft afgestoken?
( is misschien niet overal zo makkelijk , wij wonen in een flat met 500 woningen ) dus dan zou het makkelijk kunnen.
En ondanks dat er veel dingen verboden zijn, is de pakkans niet zo groot dus mensen blijven het doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:57

Als het echt verboden is dan zijn er waarschijnlijk zat omwonenden die de politie even willen aanwijzen wie vuurwerk af heeft staan steken hoor :)

Volgens mij zitten er overal wel mensen die dat geknal eerder irritant dan leuk vinden, maar die mensen kunnen er nu niks tegen doen omdat het legaal is.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:59

naomi_g1998 schreef:
Air schreef:
Nou precies! Dat blijkt maar weer uit veel reacties hier.

Deze reacties zijn ook hartstikke hypocriet. Ik ben ook tegen het vuurwerkverbod, terwijl ik als kind ook mijn handschoen in de brand had door een sterretje. Regelmatig rotjes naar mijn hoofd heb gekregen etc.
Maar als zoiets gezegd wordt door iemand word er niet op gereageerd, en vervolgens word er steeds gezegd; jullie hebben geen inlevingsvermogen, makkelijk praten als je er zelf niet mee te maken hebt.
:n Beetje jammere en simpele reacties.

Ik blijf erbij: door die paar rotte appels zou toch een hele leuke traditie niet afgeschaft moeten worden. Hard aanpakken van de mensen die er rotzooi mee uithalen, dat werkt.

Maar waarom moeten alle goeden altijd lijden onder het gedrag van die paar die zich zo erg misdragen.