Automatisch browserspel Mijn Manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:21

Ik denk ook dat je in een spelletje iemand kunt verbieden zijn bod in te trekken :+

OutOfTheWood

Re: Automatisch browserspel Mijn Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:22

Pff mijn volgende Badge; Bezit 500.000 munten :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:30

ik ben het eens met iris. Ik heb bij een ander spelletje een keer gehad dat iemand hoger bood dan de rest, maar op het eind zijn of haar bod introk. Op dat moment kwamen er opeens meer van dat ras op de markt en kelderde de waarde van mijn paard. Het paard wat eerst 100.000 waar dwas was toen opeens nog maar 20.000 waard of nog minder.
Daarom vind ik ook, geboden is geboden. Dat hoor je dan ook te betalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:32

Maar je kan dat nog steeds niet verplichten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:35

+1 Ayasha.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:40

Oké door de update ging ik van 15 naar 12 stallen.
Kijk ik nu, heb ik nog maar 8 stallen... :oo
Hoe kan dit ?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:47

Heb ook een probleempje. Net paard in training gezet voor beleren. En net opeens 3 veulens in pension gekregen. Dus als paard terug komt heeft ze geen stal meer :oo

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:48

Mag hem wel tijdelijk bij mij zetten tot je plek hebt?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:54

Ja dat zou kunnen ff afwachten als goed is komt ze later vanavond terug. Had stal gebouwd bijgeplaatst omdat goedkoper was dan upgrade. Om mijn andere paard op te vangen die nog in pension stond. Maar die moet nog maar even langer daar logeren dan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:57

Zolang we geen officieel systeem hebben om te bieden kun je inderdaad niemand dwingen om een paard te kopen waarop geboden is. Komt dat systeem er wel dan is het simpel zat, veiling winnen is paard kopen. Ook nu zou je er vanuit fatsoensnormen vanuit moeten gaan dat je bod bindend is, zeker bij veilingen met een eindtijd weet je gewoon waar je aan toe bent voor je begint met bieden. Dat zou je m.i. al zo moeten begrijpen ook zonder dat het erbij staat. Natuurlijk kun je zonder systeem niemand dwingen je paard af te nemen. Wel zou je bij mensen die zich niet aan de veiling fatsoensnorm houden kunnen kiezen om bij een volgende veiling een bod van die persoon gewoon niet in overweging te nemen om zo jezelf en je veiling te beschermen :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:07

als je het erbij zet en die persoon bied, dan gaat de persoon akkoord met de voorwaarden. Dus houdt die persoon zich er niet aan, dan kan dat consequenties hebben doordat het doorgegeven wordt aan een van de moderatoren. Dit valt dus onder fraude/ oplichting ;)

De friezenfokkerij pearel's gaat tr wat friezenkruisingen verkopen:
http://forums.mijnmanege.nl/viewtopic.php?f=18&t=1664

Van de tinekrfokkerij Harlequin's komen er nog mooie gn2+120 merrie en hengsten bij de handelaar. Ook 1 volwassen gn3 tinkermerrie komt bij de handelaar ;)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:16

Ja geloof je het nou serieus zelf dat je een BAN of waarschuwingen krijgt omdat je dan het paard niet koopt. Niemand kan je verplichten dat paard te kopen hoor, of je nou het hoogste bod hebt ja of nee.

Nu die personen dat in hun topic telkens zetten gaat opeens iedereen dat doen.
En als ze dat bieden zo een probleem vinden, dan zijn ze even oneerlijk bezig als het paard ondertussen al op de handel staat voor iets meer. Want stel je voor dat iemand dan het paard voor wat meer koopt...heeft de persoon met het beste bod ook niets ! << Dat is dan in mijn ogen ook fraude naar de hoogste bieder.
Je kan het zo gek maken als je zelf wil met regeltjes maar daar word het spel totaal niet leuker van is mijn idee ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:23

OOTW, dat heet geen fraude, dat heet een meeneemprijs, niet ongebruikelijk. Wel zo netjes om te vermelden in je topic, dat wel, maar allesbehalve fraude.

Ik ben het er overigens niet mee eens dat moderators zich hiermee moeten gaan bemoeien, wel dat je als speler zelf kan kiezen om je eigen consequenties te stellen zoals iemand voortaan uitsluiten van de veiling en ja die vrijheid heb je als verkoper, je mag verkopen of niet-verkopen aan wie je maar wilt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:38

arabella2000 schreef:
als je het erbij zet en die persoon bied, dan gaat de persoon akkoord met de voorwaarden. Dus houdt die persoon zich er niet aan, dan kan dat consequenties hebben doordat het doorgegeven wordt aan een van de moderatoren. Dit valt dus onder fraude/ oplichting ;)

De friezenfokkerij pearel's gaat tr wat friezenkruisingen verkopen:
http://forums.mijnmanege.nl/viewtopic.php?f=18&t=1664

Van de tinekrfokkerij Harlequin's komen er nog mooie gn2+120 merrie en hengsten bij de handelaar. Ook 1 volwassen gn3 tinkermerrie komt bij de handelaar ;)

Fraude, echt?
Spel-le-tje!!!!! :?

Voor mij is het heel simpel, dan bied ik gewoon niet meer in topics waar dat in staat. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-02-16 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:40

Dat is dan toch prima Ayasha, als jij de vrijheid wil hebben om je bod in te kunnen trekken (wat ik persoonlijk ongewenst vind, sowieso, maar oke dat is ieder zijn eigen keuze) is het inderdaad beter als je niet meebiedt in topics waarbij dit duidelijk als ongewenst vermeld staat. Dat lijkt me voor alle partijen een prima oplossing toch? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:42

Daar gaat het helemaal niet om, het gaat me om het principe dat het een spelletje is en dat je IMO niet overdreven moet gaan doen, ja balen dat iemand z'n bod terug trekt, maar fraude?
Kom op, kom terug naar de echte wereld. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:46

Sjongejonge zeg _O-

Welk deel van "het is een spel" wordt er niet begrepen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:50

Fraude gaat mij ook wat ver, maar bij elk spel horen regels, waarom dan geen regels bij een veiling binnen een spel? :) Ik vind niet dat alles maar moet kunnen omdat het een spelletje is, dan zou het toch een gigantische puinhoop worden? :) Nogmaals ik vind dit géén taak voor de moderators, maar ik vind het je goed recht om je eigen regels te maken voor een veiling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:51

Daar ben ik het mee eens! Niet modjes erbij halen oid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:51

Alwiene schreef:
Fraude gaat mij ook wat ver, maar bij elk spel horen regels, waarom dan geen regels bij een veiling binnen een spel? :) Ik vind niet dat alles maar moet kunnen omdat het een spelletje is, dan zou het toch een gigantische puinhoop worden? :) Nogmaals ik vind dit géén taak voor de moderators, maar ik vind het je goed recht om je eigen regels te maken voor een veiling.

Tuurlijk, ik ook, en dat heb ik al eens gezegd ook bij de vorige keer. Maar het is gewoon een feit dat je het niet kan afdwingen dus dat het in wezen gewoon een loos dreigement is. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:01

Hoeft niet helemaal een loos dreigement te zijn. Nee, je kan niet verplichten dát paard te kopen, maar ik kan er wel voor kiezen jou bij veilingen die ik daarna houd te negeren als jij je niet aan mijn regels gehouden hebt. Dus dan heeft jouw actie wel degelijk een reactie/gevolg. Dus in die zin geen loos dreigement.

Ik zou er persoonlijk denk ik voor gekozen hebben om het anders te verwoorden, meer in de zin van Denk alsjeblieft na voordat je biedt, het intrekken van biedingen veroorzaakt een hoop frustratie bij zowel verkoper als bieders. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je het gewoon als regel neerzet, zeker als je wel bereid zou zijn om er consequenties aan te hangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:08

Even tussendoor .. Schat tot 22u is 5 -32 :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:09

Danku :D :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:47

Hmm, weer geen mail gehad van gedekt en/of drachtig :(

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:52

Balen zeg ! :(
Ik heb op dit moment niets dat ik mag dekken van mezelf :+
Heb wel vaak de neiging om het te doen maar half afgetraind is even erg als 0 getraind xD