Spel Horse Reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Spel Horse Reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:20

elke keer als ik wil inloggen krijg ik foutmelding, wordt wel vervelend of deze manier.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:20

OutOfTheWood schreef:
merel200 schreef:
Is er trouwens een verschil met al die werelddelen waar je kan zitten? Bv. iemand die in Europa zit, ziet die dezelfde paarden bij Foundation dan iemand die in Amerika zit?

ZEKER!
In elk werelddeel zijn andere startpaarden >> dus andere genen op de markt voor elk ras.
In Azië heb je bijvoorbeeld de Champagne genen, in Noord-Amerika de Overo's en in Europa de Creams coor zover ik weet!

Mijn Splash QH's heb ik uit Australie :D

Ah, dankjewel! Dat verklaart een hele hoop, haha, en zie hier heel wat Akhal veulens bij de foundation staan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:23

Waar kan je nog meer dan alleen in Noord-Amerika mustangs vangen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:23

Dit is wat ik tot nu toe "ontdekt heb";

Noord-Amerika >> Overo Quarter Horses
Azië >> Meerdere Champagne kleuren
Zuid-Amerika >> 1 Splash gen vandaan
Australië >> Meerdere paarden met Splash
Europa >> Dun & Cream QH vandaan!

Voor andere rassen weet ik het niet, maar deze QH genen zouden je al wat kunnen helpen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:25

Ga eerst kijken hoe ik prijs aan kan passen. :=

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:26

Klikbare namen voor profielen op Horse-Reality!
Voor wie het leuk vind, quote en vul in, of vertel je naam op HR dan zoek ik je wel op en vul ik het voor je in.

Is het een leuk idee om (als de lijst zo'n beetje compleet is) het dan in de begin post te plaatsen?

NL server:
Branka
Neverland
Suus86
MiSz_SaNdY
Piekosjj
Goldwynn
Frisian

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:31

hoe doen jullie dat met competities en keuringen met paarden die uit andere landen komen? ik kan alleen de paarden inschrijven voor competities/keuringen in de landen waar ik ze weg heb. Super vervelend want heb nu een camargue maar kan er niks mee omdat ik die in europa heb en ik in noord amerika 'woon'.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:43

Zo, ik ben even naar Australië gevlogen voor even een kijkje te nemen qua paarden. Nog 38 minuten, aah..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:46

Blijf wel lekker even waar ik nu ben mijn stallen zitten toch vol. En vind het zonde om naar het rusthuis te sturen.

Prijs aanpassen kan dus nog niet jammer maar helaas dan maar geduld hebben.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 18:50

Fenia schreef:
hoe doen jullie dat met competities en keuringen met paarden die uit andere landen komen? ik kan alleen de paarden inschrijven voor competities/keuringen in de landen waar ik ze weg heb. Super vervelend want heb nu een camargue maar kan er niks mee omdat ik die in europa heb en ik in noord amerika 'woon'.

Er komt nog een optie dat je je paarden kunt verhuizen bij het vliegveld.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:52

Wanneer gaan eigenlijk die wild parks open?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 18:54

Europa en Noord Amerika zijn open.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:12

Tis nu idd wel heel erg. Vanmiddag liep ie wel oke, maar krijg er nu haast niets doorheen :')

Zit te dubben of ik nog een poging doe tot het verkrijgen van een Exmoor hengst of dat ik m'n boel pak en naar Amerika verhuis. Though.. Misschien toch maar wachten tot ik de foundation pagina geladen krijg.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:18

Nog vijf minuutjes wachten, en me even keihard door alle meldingen slaan van 'kan pagina niet laden'.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:22

Hoe lang duurt t gemiddeld voordat de foundation pagina opent?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:26

5-10 Minuten.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:27

kan iemand mij een klein beetje uitleg geven hoe en wat over het spel
ik kan nog geen handleiding geven en ik snap er nog niet veel van. ook is het erg traag het spel

ik heb nu 1 veulen, wil nog een 2e kopen

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 19:30

Eloya schreef:
kan iemand mij een klein beetje uitleg geven hoe en wat over het spel
ik kan nog geen handleiding geven en ik snap er nog niet veel van. ook is het erg traag het spel

ik heb nu 1 veulen, wil nog een 2e kopen

In het forum staat een stukje gameplay geloof ik. Ik kijk even voor je.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 19:35

Hoe koop je een paard?
Er zijn drie manieren om aan een paard te komen.
1. Caroll's HR Foundation. Je kan dit vinden aan de linkerkant van de stad. Caroll heeft altijd wel een selectie van veulens beschikbaar. Ze kosten 5000 coins en 1 Foundation ticket per stuk.
2. De wildparken. Momenteel zijn er 2 wildparken open. Het park in Europa heeft exmoor pony's en camargue paarden. Die in Noord-Amerika heeft mustangs. Een wildpark bezoeken kost 1 Wildpark ticket. Je kan een park alleen bezoeken als je je op hetzelfde continent bevindt. Als je daarvoor moet reizen kan dat via het vliegveld in de stad.
3. Op de markt. Deze functie werkte goed totaan de release, maar vertoont nu wat kuren. In de toekomst is dit dé plek om je paarden te kopen of verkopen.

Hoeveel paarden kan je hebben?
Iedereen kan tot 25 stallen hebben. In de toekomst kan dit worden uitgebreid met Deltapunten.

Wat zijn foundation tickets, wildpark tickets en Deltapunten?

Deltapunten (DT) zijn onze versie van credits. Momenteel kan je ze verdienen door een level omhoog te gaan. Deltapunten zijn nodig om een paard sneller ouder te laten worden. In de toekomst krijgt het meer functies. Als je wil weten hoeveel deltapunten je nog over hebt, kan je naar het bovenste deel van het scherm kijken, naast je geld.

Foundation tickets (FT) zijn nodig om een paard te kopen bij Caroll's Foundation. Elk paard kost 5000 munten en 1 FT. Wil je weten hoeveel FT je nog hebt? Dat zie je bovenaan het scherm naast de Deltapunten. Je krijgt meer FT als je een level omhoog gaat.

Wildpark tickets (WT) staan naast de foundation tickets (FT) in het bovenste deel van je scherm. Je betaalt 1 WT wanneer je een wildpark in wil om daar een paard te vangen. Je krijgt meer WT's als je levels omhoog gaat.

Hoe kan je een paard verouderen?
Een paard wordt 1 jaar ouder voor elke 28 dagen in real life. Dat betekent dat het iets minder dan 3 maanden duurt voor een paard volwassen is (3 jaar).

Dit kan je versnellen door Deltapunten (DT) te gebruiken. 1 DT = 6 maanden veroudering. Je hebt dus 6 DT nodig om je paard versneld volwassen te maken. Elke speler krijgt 10 DT punten bij registratie, dus wees er zuinig mee. :)

Hoe kan je een paard trainen?

Paarden moeten 3 jaar oud zijn voor je ze aan een sport kan koppelen en je kan beginnen met trainen. Je weet of je paard volwassen is door naar het plaatje te kijken. Alle volwassen paarden van 3 jaar en ouder hebben een plaatje met de volwassen versie.

Ga vervolgens naar het tabblad voor trainingen op het paardenprofiel. Rechtsonderin is er een sectie om een sport/discipline te kiezen. Je hebt keuze uit dressuur, springen en reining (een tak van de western sport). Je mag helemaal zelf weten wat je je paard wil laten doen. Elk ras kan elke sport doen, maar sommige rassen zijn beter in sommige sporten dan andere. Nadat je een keuze gemaakt hebt word je gevraagd om een bevestiging.

Nadat je dit hebt bevestigd zouden er oefeningen en balkjes moeten verschijnen op het trainings tabblad. Helaas is dit ook precies waar de server de mist in gaat. Het selecteren van een discipline en het starten van de training zorgt voor heel veel dataverkeer, en daarom is deze fase problematisch voor een overbelaste server. We zijn absoluut bezig met het zoeken naar een oplossing, maar we zullen even moeten wachten tot het weekend voorbij is en onze host weer naar het werk gaat (vermoedelijk maandag ergens).

Als het lukt om de training balkjes te krijgen, kan je gaan trainen. Elk beetje training verbetert de resultaten van je paard op wedstrijden. Pas als een paard alle oefeningen volledig kan uitvoeren, zal het paard naar een hoger niveau promoveren. Hier zitten ook weer wat server problemen aan vast, dus we hopen dat het je lukt!

Het is belangrijk om te weten dat elke training een beetje energie kost voor het paard. Maar het vergroot ook de conditie. De energie zal trouwens weer toenemen met de tijd, en ook als je het paard eten en water geeft (kan maximaal 1 keer per dag). De conditie is belangrijk tijdens wedstrijden en een hogere conditie resulteert in een beter resultaat. Als een paard een periode niet is getraind, zal de conditie weer afnemen.

Hoe zorg je voor je paard?
Je kan voor je paard zorgen op het paardenprofiel. Er zijn een paar mogelijkheden. Het script dat dit deel van je paard aanstuurt reset elke 24 uur om 00.00 uur precies. Dat betekent dat je elke dag 1 keer je paarden eten kan geven, water kan brengen en kan verzorgen. Als je dit doet dan verbetert de energie van je paard. Als een paard teveel dagen geen water en voer heeft gehad, zal het energie zover afnemen dat het paard tijdelijk niet getraind kan worden. De oplossing is om dan gewoon weer eten en drinken te geven. Je paard zal overigens niet ziek worden of overlijden als je even vergeet ervoor te zorgen. Misschien dat we daar nog naar kijken in de toekomst, maar dat is niet binnenkort en zullen we aankondigen.

Hoe kan je fokken?

Zodra een merrie drie jaar is, is ze volwassen en kan je ermee fokken. Ga naar het tabblad voor gezondheid op het paardenprofiel en klik op het fokicoontje. De merrie wordt automatisch geselecteerd. Nu kan je een hengst uitkiezen. De hengst moet in je eigen bezit zijn (daar komen later uitgebreidere opties voor), hij moet van hetzelfde ras zijn, minimaal 3 jaar oud zijn en zich bevinden op hetzelfde continent. Dat laatste is nu wat problematisch, maar zou opgelost moeten zijn met een update die we hopelijk later vandaag kunnen doorvoeren. Als ik het goed heb is het nog niet mogelijk om met kunstmatige inseminatie een merrie te bevruchten.

De zwangerschap duurt ongeveer 21 tot 25 dagen. We zijn van plan om dit nog inte korten tot ongeveer 7 tot 10 dagen, maar daar willen we graag over in gesprek met spelers. Als de merrie drachtig is verschijnt er een klokje achter haar naam op de algemene paardenpagina. Dat klokje blijft zolang ze drachtig is.

Als alles goed werkt, krijgen spelers een notificatie zodra de merrie bevalt.

Hoe kan je XP verdienen?
Je krijgt experience als je voor je paard zorgt, als je klusjes doet op de manege, als je je paard traint en als je een wedstrijd rijdt met je paard.

Wedstrijden
Als ik het goed heb, kan elk paard altijd aan wedstrijden meedoen voor de sport waar het aan is gekoppeld. Er is geen limit op het aantal wedstrijden dat je kan rijden. Spelers krijgen XP per wedstrijd. Het paard zal hierdoor echter niet sneller promoveren. Dat gebeurt pas als het alle oefeningen op de pagina heeft geleerd.

Een paard zal beter of slechter presteren afhankelijk van een paar factoren. Deze omvatten conditie (zal toenemen als het paard meer traint), zijn eigenschappen (geërft van zijn ouders, uniek per paard en aanwezig sinds de geboorte), de hoeveelheid training die het in zijn level heeft gehad, en een random waarde voor zijn prestatie per wedstrijd.

Hoe kan je geld verdienen?
Je kan geld verdienen door klusjes te doen op de manege. Deze vind je in de stad. Later kan je ook geld verdienen met een baantje, maar dat is op dit moment nog niet klaar.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:37

En ik ben weer naar Noord-Amerika gegaan. Ik heb mijn eerste paardje binnen, uit het wild park!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:53

dankjewel! dat maakt het een stuk duidelijker

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:53

Heey sinds gister speel ik dit spel ook op de internationale versie! Hoop dat het straks met de nieuwe server wat sneller gaat het vergt nogal geduld nu :'). Heb per ongeluk bij de foundation 3 PREs gekocht nadat de pagina eindelijk geladen was en heb nog twee camarques :D

Weten jullie trouwens of je ook kan kruisen met verschillende rassen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:56

Denk niet dat je kan kruisen van verschillende rassen.

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:06

AH. Ging opnieuw even in dat park zoeken, en kwam twee volwassen Mustangs tegen, een bruine en een zwarte, maar mij kennende.. ik wil bont. Dus even verder klikken, klamme handjes toen ik nog maar zeven keer kon klikken, maar toen, poef. Exacte kopie van mijn allereerste veulentje, maar, met bont! ;d En het is een merrietje, dus ik heb alvast een Mustang koppel, ah.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:08

Dan is de foundation pagina geladen, krijg ik nu niets meer voor elkaar xD