Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:28

Voor de vloggers onder ons: hoe heb je je kanaal opgebouwd? Ik ben dit jaar bezig geweest met FB, mijn blog en Twitter. In 2016 wil ik meer op YT doen. Misschien hebben jullie tips voor mij?

Is reageren op andere videos net zo belangrijk als bij blogs bijvoorbeeld?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:07

Ik ben altijd gewoon van ' go with the flow' , ik had al een paar jaar youtube, waar ik heel soms iets op plaatste, zodat ik het makkelijk kon delen op facebook en bokt. Dus youtube was meer een hulpmiddel.

Op een gegeven moment begon ik stukjes training te filmen om dat met bekende te dleen en zo is het een beetje begonnen.

2 jaar terug heb ik eens een vlog proberen te maken, toen deden volgens mij nog niet zoveel paardenmensen dat. (bv paardenpraat tv was er toen nog niet). Maar toen heb ik dat nooit online gezet, ik schaamde me nog teveel, was er denk ik niet klaar voor.

Later had ik eens een DIY filmpje gemaakt zonder mijn gezicht of zonder tegen de camera te praten, ik wilde nog een beetje anoniem blijven denk ik :P.
1 van mijn eerste vlogs is ook gewoon filmpjes van mijn dag achter elkaar geplakt met tekst in de video ipv spraak, maar ik ben op een moment vanzelf tegen de camera gaan praten en nu ben ik op een punt dat ik het wel gewend ben. Alleen in het openbaar vloggen vind ik toch wel een beetje raar hoor, maar dat is denk ik een volgende stap, is ook een beetje wennen en ervaring op doen.

Mijn volgers vind ik vooral via facebook, want dat ik waar ik mijn video's deel. Soms ook op bokt, maar meer in de huiskamer topics (waar ik ook veel mensen van op facebook heb).
Toen ik laatst een vlog had gemaakt op de WE wedstrijd, heb ik bv 2 meisjes van ongeveer 11 jaar ontmoet en die vroegen gelijk 'vlog jij? o cool, wat is je kanaal?!' dus die heb ik nu ook als trouwe volgers.

Ik reageer niet extra actief op andere video's op Youtube. Ik geef wel veel likes als ik een video waardeer. Een comment laat ik soms wel achter, maar wel omdat ik dat persoonlijk wil en niet met het idee om mijn kanaal te promoten.

Ik denk dat het ook een beetje moet ' gebeuren' als je leuke tumbnails heb en een geode titel en geode tags, dan hopelijk klikken mensen je video aan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:15

Ja thumbnails.... := Ik weet dat het werkt. Nu nog doen... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:19

Interessant :D
Ik moet daar nog veel over leren dus ik volg dit even :D

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:29

HippoLogic schreef:
Voor de vloggers onder ons: hoe heb je je kanaal opgebouwd? Ik ben dit jaar bezig geweest met FB, mijn blog en Twitter. In 2016 wil ik meer op YT doen. Misschien hebben jullie tips voor mij?

Is reageren op andere videos net zo belangrijk als bij blogs bijvoorbeeld?

Ik had hetzelfde als Jameyskatje eerst was het meer een hulpmiddel en op een gegeven moment ging ik een soort van videoclips maken en na een tijdje ook how to filmpjes en diy's
na een tijdje kreeg ik wat meer abonnees en toen durfde ik ook 'echt' te vloggen, met mijn gezicht op mijn kanaal.
Ik reageer af en toe, en collabs doen het vaak goed en is ook super leuk om te maken!

Afgelopen 3 dagen heb ik heel veel filmpjes gemaakt met een vriendin, mijn zusje en onze pony's :) Daar kun je dus nog wat filmpjes van verwachten haha. De eerste staat al online: https://www.youtube.com/watch?v=lpSup1TTjgk

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:05

Ik ben geabboneerd danitiapuck!

Thumbnails maak ik meestal zo:
Een printscreen en dan knippen via paint om een nieuwe afbeelding op te slaan.
Als ik meerdere leuke printscreens heb, dan maak ik er een collage van, met de afmeting 1280x720 dat is de YouTube afmeting.

Ik probeer het nooit 'te mooi' te maken, want dan verwachten kijkers misschien iets wat helemaal niet realistisch is. Ik vind dat zelf ook een afknapper als ik op een video klik vanwege het interessante plaatje, maar de video dan super tegen valt. Ik doe het expres nog een beetje nonchalant, niet té straks en professioneel, ik vind dat (nog) niet bij mijn kanaal passen. Ik wil het juist heel herkenbaar en 'simpel' houden.

Wilde vanmiddag even een filmpje maken van de training met mijn pony. Voor de eerste keer mijn statief meegenomen naar stal, wat denk je, batterij van de filmcamera leeg.... grr.
Had nog mn fotocamera bij, daar deed ik eerst alle vlogs mee maken, maar helaas zitten er nu 2 vlekken op de lens die niet meer weg gaan.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:13

Dankje! heb ook even op jou geaboneerd :)

Ik 'maak' de thumbnail heel af en toe, ik wil dit wel vaker doen, maar vergeet het vaak ..

Dat is wel jammer! Zaten die vlekken er al op of kwamen die er vandaag op? :o

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:52

Doen jullie ook aan challenges op jullie blog? Zo ja wat voor challenges doen jullie dan?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:32

geen idee hoe die vlekjes er op zijn gekomen.. is een paar weken geleden ineens gebeurd.

Nee nog niet, ik heb er wel een paar op de planning. maar wilde toch eerst een beetje meer 'basis' door wat meer abonnees te hebben.

En jij? ben ook wel benieuwd.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:35

Ik heb laatst wel de paarden tag gedaan. Ik wil eigenlijk wel meer challenges gaan doen, maar ik kan niet veel leuke vinden die met paarden te maken hebben. Dus ik ben wel benieuwd of jullie nog ideeen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:50

danitiapuck, je hebt een abbo er bij :D leuk die onesies hahaha!

jameyskatje, bedankt voor de tip, moet daar ook eens op gaan letten!

Ik doe bijna nooit aan challenges, ook niet op mijn vorige blog. Ik heb toevallig laatst een tag gedaan omdat hij kort en leuk was, maar ik ben er verder niet zo van. :n :')

Ik wilde bijlezen, maar bedenk me net dat ik met de drukke feestdagen die er aan komen weinig tijd heb om te editen dus ik ga maar vast alles doen wat ik nu al heb, vrijdag en zondag dan de rest want maandag natuurlijk de 2e weekvlog :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:20

Jamieskatje wat voor camera heb je? Als je nog garantie hebt kan je hem op laten sturen. Bij camerland in Urk kunnen ze heb ook voor een klein bedrag uit elkaar halen en schoonmaken :)
En anders heb je de pech gehad, en dat is misschien voor iedereen wel handig om te weten, dat je je camera te lang in een lichtbron hebt laten kijken. Dan kan je lichtvlekjes (zonnevlekjes) krijgen :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 01:22

danitiapuck schreef:
Ik heb laatst wel de paarden tag gedaan. Ik wil eigenlijk wel meer challenges gaan doen, maar ik kan niet veel leuke vinden die met paarden te maken hebben. Dus ik ben wel benieuwd of jullie nog ideeen hebben?

Wat houdt dat in, een challenge? :+

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:29

Ik heb helaas geen garantie meer, ik heb beide toestellen, film en foto, gewoon via marktplaats gekocht :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:36

Momo2 schreef:
Doen jullie ook aan challenges op jullie blog? Zo ja wat voor challenges doen jullie dan?

Ik heb afgelopen voorjaar een Six Week Walking Challenge gedaan. Dat beviel toen erg goed, dus ik denk dat ik over een tijdje weer zoiets ga opzetten. :)

En vandaag weer een nieuwe post, lekker kort en simpel: Merry Christmas

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:16

Ik ben m'n uitgelichte afbeelding vergeten kwam ik net achter, maar kan het niet fixen tot ik thuis ben :=

Maar hierbij nog wat inspiratie voor een kerstmanicure:
(P)inspiratie | Kerst

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:08

Ik heb gisteren swatches geplaatst van Layla Cosmo Lilac uit de Mirror Effect collectie.
Verder heb ik nog een hoop artikelen staan maar ik heb geen tijd gehad om alles hier te delen. :o

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:36

Tazzey schreef:
Ik heb gisteren swatches geplaatst van Layla Cosmo Lilac uit de Mirror Effect collectie.
Verder heb ik nog een hoop artikelen staan maar ik heb geen tijd gehad om alles hier te delen. :o

Mooi.

Ik zie een type foutje. In deze zin ben je de e vergeten van moeit-e.
Citaat:
Deze prachtige lila chrome lak is wel de moeit van het wachten waard geweest.

Leuke challenge, happy paardje. Ik snap het. :) Ik heb eigenlijk meerdere challenges op YT meegedaan.

danitiapuck schreef:

Misschien kunnen we samen een verzinnen. Ik heb eens een clicker challenge meegedaan waarbij je je paard naast je moet laten staan en dan 7 meter van je af moest sturen, een pion aan moet laten raken, laten omkeren, terug lopen, halt houden op 3 meter, na 5 sec verder lopen en bij je hand eindigen.
Ik geloof dat dit een 4 weken challenge was (*weetnietmeer* :o )
https://youtu.be/6oVdXtf6ITY

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:41

Thanks Sandra! Ga hem morgen even aanpassen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:13

Ik heb net mijn allereerste vlog bewerkt :D
https://www.youtube.com/watch?v=3oS7t1hoTYU
Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Het ziet er soms nog rommelig uit, maar het is de eerste keer dat ik met een edit programma werk :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 07:24

Ik ben vrij snel afgehaakt: in het begin overheerste het geluid van de auto je stem en daarna vond ik de shots van het uitzicht in de auto te lang duren. Ik heb kennelijk een andere muzieksmaak (ik ben oud) :o en dan komt de shot van de schoolbus waarbij het geluid van de bus ook erg luid is, luider dan je stem. Ik zou daar even naar kijken, in de meeste programma's kun je de stem naar voren halen en de achtergrond geluiden zachter zetten.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:21

Fijne kerst allemaal!

Grappig dat iedereen opeens het vloggen heeft ontdekt. Ik durf het nog niet aan. Wel vandaag een blog geschreven over de feestdagen in het buitenland. Vorig jaar woonde ik namelijk op dit moment op Curacao :)
http://www.justtravelme.nl/caribisch-ge ... p-curacao/

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:05

Een kleine tip voor mensen die shots tussen hun vlogs gebruiken. Hou ze kort! Dit heb ik op school er in gestampt gekregen tijdens de video editing lessen. Max 5 á 7 seconde is al genoeg!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:08

Dankjewel voor de tips :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:22

Kiki1995 schreef:
Een kleine tip voor mensen die shots tussen hun vlogs gebruiken. Hou ze kort! Dit heb ik op school er in gestampt gekregen tijdens de video editing lessen. Max 5 á 7 seconde is al genoeg!

Shots tussen clips... Kun je iets specifieker zijn?? :?
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar misschien ook totaal niet :')
Sowieso lijkt het mij verstandig om een filmpje niet te lang te maken. Ik houd 15 minuten als max aan maar liever blijf ik onder de 10 minuten. Zag laatst een vlog van iemand die 27 minuten lang haar huis ging versieren voor kerst... met 2 minuten ben ik afgehaakt... :z