Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:57

Ik vind niet dat legaal vuurwerk opgestoken door particulieren verboden moet worden. Ik teken de petitie daarom ook niet,
Het afsteken van die illegale bommen is mijn inziens levensgevaarlijk, daar strenge toezicht op lijkt mij een eerste goede stap. Verder vind ik het ook erg gevaarlijk dat kinderen, van basisschool leeftijden, zelfstandig vuurwerk af mogen steken. Mijn inzienshoren daar gewoon ouders bij aanwezig te zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:58

Ik snap trouwens niet waarom je er als kijker problemen mee hebt? Je kan toch blijven kijken?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:27

PascalB schreef:
Ik teken niet, het probleem zit niet in het legale consumenten vuurwerk.
Daarbij is het probleem ook niet opgelost met een verbod. Ik denk dat je het probleem alleen maar groter gaat maken. Meer handel van over de grens waar helemaal geen controle op zit.
zelfde als met de wietpas in het zuiden van Nederland. Na de introductie was er veel meer handel op straat dan voor heen, precies het tegenovergestelde effect.

Er is een groep die de vrijheid niet aan kan , pak deze harder aan.

En de overheid loopt een hoop extra inkomsten van 67 miljoen mis (21% BTW)

_/-\o_ helemaal met je eens

Je laatste zin is imo ook DE reden dat de regering er ook helemaal niet zo'n haast mee heeft om een verbod in te stellen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:52

little_king schreef:
@humphry

Zou er werkelijk afgestoken worden vanaf 12 uur (zou niet weten waarom een uur eerder, dan wisselt het jaar nog niet)
dan denk ik ook niet dat er geklaagd zou worden.

Maar dat is het hem nou net, het is op sommige plaatsen al weken aan de gang.
En gehandhaafd wordt er niet.

En daar wringt 't 'm denk ik! Zou er meer handhaving zijn, gecombineerd met hoge boetes (ook nog eens goed voor de schatkist) dan zou dat m.i. veel meer impact hebben dan een algeheel verbod.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:26

mylittlejoy schreef:
little_king schreef:
@humphry

Zou er werkelijk afgestoken worden vanaf 12 uur (zou niet weten waarom een uur eerder, dan wisselt het jaar nog niet)
dan denk ik ook niet dat er geklaagd zou worden.

Maar dat is het hem nou net, het is op sommige plaatsen al weken aan de gang.
En gehandhaafd wordt er niet.

En daar wringt 't 'm denk ik! Zou er meer handhaving zijn, gecombineerd met hoge boetes (ook nog eens goed voor de schatkist) dan zou dat m.i. veel meer impact hebben dan een algeheel verbod.

Precies. Handhaving zou de oplossing zijn als dat mogelijk is. Verkoop alleen op 31-12 en dan ook echt alleen om 12 uur afsteken tot uiterlijk 2/3 uur ofzo. In die tijd kun je genoeg los gaan toch.

Air

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:14

Ik hoorde zostraks op de radio dat er nu al 9 miljoen schade door vuurwerk en vandalisme is. Wat dus nog oploopt. :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:21

Dat waren hele gave vuurwerkshows geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:22

He en als het gezamenlijk wordt, kunnen al die taakstrafkinders mooi dat plein opruimen onder toezicht!

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:28

Doanique schreef:
He en als het gezamenlijk wordt, kunnen al die taakstrafkinders mooi dat plein opruimen onder toezicht!

Dan zijn er geen taakstrafkinders meer. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:28

Ik heb getekend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:44

Cerera schreef:
Doanique schreef:

Dan zijn er geen taakstrafkinders meer. :)

Oh nee? Zijn die er alleen door het gebruik van illegaal vuurwerk? Wat gek dat mijn vader dan toch het hele jaar door werk had! Heel bijzonder!

https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hph ... 2177_n.jpg

Fantastisch, dat vuurwerk.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 02-01-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeelding in link gezet vanwege heftigheid.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:51

Is het bekend hoeveel mensen nu al ongeveer getekend hebben? :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:52

Staat bovenaan ergens als je op de link klikt

19.702 ondertekeningen

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:53

naomi_g1998 schreef:
Staat bovenaan ergens als je op de link klikt

19.702 ondertekeningen

Oh oké, dank je :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:09

Ik verplaats dit topic van LZP naar LN, omdat petities op LN thuishoren. :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:25

EvelijnS schreef:
Ik verplaats dit topic van LZP naar LN, omdat petities op LN thuishoren. :)

Opmerkelijk, het is een topic met 25 pagina`s vol met interessante discussies, en dan moet het ineens verplaatst worden naar LN omdat er in de titel "Petitie" staat? Dat snap ik echt niet hoor :?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:34

Ik snap hem ook niet helemaal, een topic is meer dan slechts de OP. De discussie die inmiddels ontstaan is en de wendingen die het topic neemt passen niet op LN, ik vraag me af in hoeverre dit gelezen is.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:41

Mijn excuses, ik heb hem verplaatst omdat ik zag dat er wel veel over de petitie gepraat bleef worden en dit wel de rode draad leek te zijn in het topic. Om die reden hoort hij lijkt mij dan nog steeds op LN.
Maar als jullie het prettig vinden kan ik wel overleggen met mijn collega's om te kijken of ik een fout heb gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:21

Nou nou nou, doe is lief tegen EvelijnS zij probeert ook alleen haar werk uit te voeren.

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:39

Haha idd Doanique!

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:57

Ik teken niet, je mag maar 1 x per jaar afsteken, en ga dat niet van ons pakken. Het zou verstandiger zijn als er meer en beter controle komt op de dagen voor en na 31 december. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:00

Het feit dat iets niet mag betekend in Nederland dat het dus wel gebeurd, gisteravond werd er zelfs nog geknald en dat is begin November al begonnen. Handhaven maar je pakt er één en de honderd anderen knallen vrolijk verder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:09

Als het echt verboden zou zijn voor de gewone burger om vuurwerk in bezit te hebben dan zou dat in ieder geval enorm veel problemen schelen :j

Mensen die gewoon goede bedoelingen hebben dus die gewoon mooi vuurwerk af willen steken, die kunnen ook bij een vuurwerkshow mooi vuurwerk te zien krijgen en dan nog mooier dan wat de meesten zelf kopen ook, en het hoeft ze niet zo veel geld te kosten :)

Het is vooral jammer voor degenen die het o zo leuk vinden om zelf te gaan gooien met vuurwerk, bommetjes te maken, spannende dingen er mee te doen, de hele dag knallen, dingen opblazen....die zullen er wel van balen maar dat zijn nu net degenen die de overlast veroorzaken :)*

Wil je het die jongelui niet afnemen wijs dan in elk dorp een centrale plek aan waar ze mogen knallen, maar doe je het daarbuiten dan ben je gewoon in overtreding, dat is veel simpeler in de gaten te houden want iedereen kijkt mee :P

Nu kan de omgeving er weinig aan doen want het mag gewoon, jongelui willen samen lekker vuurwerk afsteken want "iedereen mag het" dus ouders verbieden het ook niet.... dat zou wel anders zijn als het wel verboden zou zijn want dan grijpen veel ouders toch wel in, die het toch al niks vinden dat hun kinderen op pad zijn en zo'n risico lopen :=

Natuurlijk ligt het niet aan het vuurwerk zelf maar aan de sukkels die er verkeerd gebruik van maken.

Maar die sukkels die zijn en blijven er: je kunt er alleen voor zorgen dat ze niet zo makkelijk kwaad kunnen en daarom is het een goede zaak dat er wetten zijn voor wapenbezit, openbare dronkenschap enzo. En wat mij betreft is vuurwerk ook dusdanig gevaarlijk dat het niet in handen van pubers en kinderen thuishoort, het risico is gewoon te groot en de "voordelen" wegen totaal niet op tegen de nadelen.

Ik ben blij dat ze "ons" dingen zoals vuurwapens "afgepakt" hebben, waarom wel vuurwerk laten houden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:15

Air schreef:
Ik hoorde zostraks op de radio dat er nu al 9 miljoen schade door vuurwerk en vandalisme is. Wat dus nog oploopt. :n

Ze hebben 67 miljoen door het vuurwerk, dus zo`n ramp is dat niet :Y) grapje natuurlijk ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:16

T rotjong hier loopt hier nogsteeds rotjes af te steken en rond te gooien. En als je er wat van zegt krijg je een partij scheldwoorden over je heen. Als ze morgen nog bezig blijven ga ik het meldnummer maar bellen aangezien je die apen tegenwoordig niet meer beet mag pakken en bij de ouders voor de deur mag afgooien.