Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:18

Wubwub wat voor edit programma gebruik jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:38

Ik heb de gehele adobe collectie, dus gebruik daar alles van. Voor de video's is dat Premiere.

Bedankt voor alle super toffe reacties! Ik denk dat dat vloggen een blijfertje is want het blijkt heel erg in smaak te vallen bij mijn bezoekers haha. En stiekem vind ik het zo onwijs leuk om te doen :')

Ik ben ook super blij met mijn nieuwe Thema, heb hem zelf ontworpen en mijn vriend heeft het programmeren gedaan. Teamwork <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:50

Adobe ken ik wel maar van andere dingen. Iedereen om mij heen raad mij sony vegas pro aan. Maar dat zijn zeg maar al wat verder gevordere youtubers := editten schijnt heel makkelijk te zijn maar ik vind windows moviemaker al lastig :') dus dat wordt wat haha.
Is dat adobe duur? Ik download normaliter alles van internet af met gecrackte versies :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:05

Oh hemel, nou dan raad ik je adobe premiere niet aan, want dat is een programma wat voor de studie audiovisueel gebruikt wordt (mijn klasgenoten) of door ver gevordere filmbewerkers... ;)

Ik heb er ook uren gefrustreerd achter gezeten omdat ik er niks van bakte ondanks de voorkennis die ik al had, een klasgenoot van audiovisueel heeft me toen een snelcursus gegeven...

Maar dan raad ik je echt aan om gewoon veel te oefenen met windows moviemaker en als je dat onder de knie hebt een iets moeilijker programma te pakken. Ik vond PowerDirector van Cyberlink ook heel prettig maar ook die is alweer moeilijker dan windows moviemaker.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:08

ik durf niet alleen te vloggen want ik weet dan niet wat ik moet zeggen ofz en dan krijg je de zelfde vlogs als die van een 12 jarig dochtertje van een vriendin van mijn moeder :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:11

Ik kan ook niet vloggen. Heb niks zinnig dan te melden en hou niet van een camera op mijn neus.
Maar misschien dat ik nog wel eens een stedentripje oid ga filmen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:32

Oke dankjewel WubWub!Dan moet ik ook maar eens een cursusje gaan volgem bij een van mn vrienden :')
Ik ben nu trouwens onderweg naar Klein in Utrecht. Een xl winkel die onder andere verstand heeft van cameras. Ik ga nu namelijk mn nieuwe vlogcamera halen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:08

Ohh cool, have fun!! Heb je er al een uitgekozen?

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:15

Ik heb alles uitgezocht voor mijn nieuwe blog. Thema, hosting, ik weet wat ik wil.. Dit gaat helemaal goed komen! Kan niet wachten tot ik het allemaal aan heb geschaft! :D

Succes met het vloggen allemaal, ik vind er zelf echt niks aan.. hou niet zo van een camera op mezelf richten. :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:57

Jaa ik heb een Nikon Coolpix s9900 gehaald <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:16

Ohh dat is een hele nette inderdaad :D
Ben benieuwd naar je filmpjes er mee straks :D

Ik moet nog even 2 berichten uitwerken voor woensdag en vrijdag, ik geloof dat de vakantie-modus aangegaan is :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:25

Ik hoop deze week een vlog online te kunnen zetten want ik heb morgen een staffuitje van het youtubekanaal waar ik bij zit :D nou wordt dat deels vergoed door het bedrijf dus ik moest een beetje reclame maken haha

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:34

Wubwub, leuke vlog. Wat voor een microfoongebruik jij? Is dat een losse?

Ik gebruik ook wondows movie maker en heb ook wel met PowerDirector van Cyberlink gewerkt maar dat vond ik ook weer lastig. Ik vind het altijd lastig om zelf een nieuw programma te ontdekken en er mee te werken, daarom blijf ik liever met iets bekends werken.

Mijn blog van vandaag is een foto van de WP photo challenge: gathering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:48

Maureen95 schreef:
Adobe ken ik wel maar van andere dingen. Iedereen om mij heen raad mij sony vegas pro aan. Maar dat zijn zeg maar al wat verder gevordere youtubers := editten schijnt heel makkelijk te zijn maar ik vind windows moviemaker al lastig :') dus dat wordt wat haha.
Is dat adobe duur? Ik download normaliter alles van internet af met gecrackte versies :P

Final Cut van Mac is ook wel redelijk makkelijk werken. Ik studeer Journalistiek en moet voor videomontage altijd Final Cut Pro of Premiere Pro gebruiken. Het is even uitvogelen hoe het werkt, maar ik vind dat er qua moeilijkheidsgraad niet heel veel verschil in zit. Als je het eenmaal begrijpt dan begrijp je het ook over alle programma's werk. Sony Vegas zou ik dan weer niet doen, die heeft mij enorm veel onnodige stress opgeleverd.

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:27

Sony Vegas pro is echt heel erg makkelijk te gebruiken! Hoef je zeker niet gevorderd voor te zijn :j Ik vind het veel makkelijker dan windows movie maker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:22

HippoLogic, thanks! Nee voor 80% zijn de beelden + audio met mijn Sony DSC-HX300 camera opgenomen en de andere 20% beelden + audio van mijn nieuwe Sony xperia Z5. Volgens mij is een externe microfoon niet nodig want ik vind het geluid zelf prima :o
Wat een leuke foto zo zeg van de kudde :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:46

Hey leuk topic! Was me nog helemaal niet opgevallen.
Ik denk dat ik mezelf ook wel 'vlogger' mag noemen (ik vind het een stom woord haha), maar ik maak af en toe vlogs voor op Youtube.

Leuk om jullie te leren kennen!

Ik zoek ook een ander bewerk programma, Ik gebruik nu AVS Video Editor, beetje retro, wel simpel, maar niet uitgebreid genoeg vind ik. Windows Movie Maker heb ik vroeger gebruikt en vond ik een drama. Sony Vegas heb ik heel eventjes gehad, maar ik kon er niets mee, had er toen geen geduld voor haha.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:02

Oh leuk, heb me even geabonneerd :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:42

HippoLogic schreef:
Welkom jameyskatje, wat is je YT kanaal?
Mijne is btw http://tinyurl.com/YouTube-HippoLogic

Super leuk!
Gaaf dat je in het buitenland zit, ik heb me op je geabboneerd, zal vandeweek even wat uitgebreider op je kanaal rondsnuffelen.

Bij mij is het niet zo professioneel hoor, ik doe maar wat :+
Een beetje een bij elkaar geraapt zooitje, maar eigenlijk pas dat ook wel bij mij.
Ik heb vandeweek wel een lijstje gemaakt met video ideeen, dus ik ga binnenkort wat video's opnemen met een soort 'thema's' (review van een paardenboek, een dressuuroefening uitleggen en het nut er van, uitslag van de DNA test van mijn pony etc).
Ik heb nu een microfoontje en een statief gekocht. Nu nog even een nieuw bewerkprogramma en wat tijd zoeken om te filmen (de dagen zijn kort, weinig daglicht :( )

Dit is mijn kanaal

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:36

Wubwub schreef:
HippoLogic, thanks! Nee voor 80% zijn de beelden + audio met mijn Sony DSC-HX300 camera opgenomen en de andere 20% beelden + audio van mijn nieuwe Sony xperia Z5. Volgens mij is een externe microfoon niet nodig want ik vind het geluid zelf prima :o
Wat een leuke foto zo zeg van de kudde :D

Juistomdathetgeluid zo goedis dacht ik dat je een losse mic had!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:29

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:39

@HippoLogic, haha dat dacht ik al! Fijn om te horen dat jij er ook zo over denkt, scheelt weer een +/- €70,- voor een microfoon (en dan nog eens een ombouw voor een cold shoe, want die heb ik niet :P ). Thanks!

Ik schreef vandaag over Jersey stiertjes voor vlees die normaal als afval zouden belanden. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:05