Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:57

little_king schreef:
listiglistje schreef:
Maar ze staan er wel omheen, zonder beschermingsmiddelen/kleding.

Je kan het gevaar ook opzoeken! lekker binnen blijven ;)

Dus al enkele dagen geen boodschappen meer doen?

Zoveel vuurwerkslachtoffers vallen er niet met boofschappen doen :+

Mijn mening is dat als je er bij uit de buurt blijft en het niet opzoekt, de kans nihiel is dat er wat gebeurt!

little_king

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:58

Er zijn een heleboel oudere die de straat niet meer op durven met oudjaar.
Dan hoef je niet gewond te raken. Dat is waar.
Maar dat vind jij normaal voor het pleziertje van wat klote jochies?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:02

Dus omdat er de rest van het jaar een heleboel onverantwoorde dingen gebeuren nemen we die al dat gedonder op oudejaarsdag er maar gewoon bij. Gewoon accepteren dat het zo is, prima, haal dan alle regels maar weg,, comazuipen op je twaalfde, prima. Dieren mishandelen, geeft niet. Iemand doodrijden met drank op, kan gebeuren. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, Nederland komt om in de regels waar blijkbaar niemand zich aan hoeft te houden, word nog leuk de komende jaren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:04

little_king schreef:

Ach zolang je eigen kinderen het maar niet doen :7

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:06

muntdrop schreef:
mellen95 schreef:
Ik teken niet, woon in een boerengat en er wordt al een maand af en toe geknald.
Gevolg alle dieren zijn vuurwerk proof. _/-\o_
Hond gaat savonds gewoon mee naar buiten, en heeft de avond van zijn leven.
Ook hier wordt met carbid geschoten en de knallen zijn niet mis, maar de sfeer in de buurt is gemoedelijk en gezellig.
En ook ik heb wat buurtjongeren moeten zeggen dat ze niet naar mensen moeten gooien, ook even de ouders gewaarschuwd en ik zie het ze niet meer doen.
Zouden ze op 1 centrale plek vuurwerk afsteken, dan ben ik bang dat dat ook niet goed gaat, wat dacht je dat er gebeurd en zoveel mensen met alcohol op.
Plus waar ligt die plek dan... overal wonen mensen en dieren en anders zijn er wel wilde dieren die er last van hebben.
Gevolg nergens een plekje te vinden.
En voor iedereen die het wil afschaffen vanwege dierenmishandeling, dat gebeurd ook zonder vuurwerk, alleen nu is het hot news en denk je dat het nu alleen voorkomt, terwijl het dagelijks gebeurd. Wat niet betekend dat ik dierenmishandeling goedkeur.

Was het maar overal zo gemoedelijk en gezellig. Zijn genoeg plaatsen waar je die jongeren niet had hoeven aanspreken hoor :(

Mee eens, in mijn omgeving trappen ze je gewoon in elkaar als je er wat van zegt of krijg je gericht vuurwerk naar je toe gegooit.
2 jaar terug was ik nog postbezorger en heb ik huilend in paniek mijn baas gebeld dat ik zo bang was en er gericht vuurwerk naar me werd afgeschoten. Ze hebben zelfs geprobeerd mijn tassen in de fik te zetten etc. Omdat ik niet mocht stoppen heb ik de rest van de post samen met mijn vader in de auto weggebracht.
Nee enkele jaren terug ook bijna gewond geraakt door dronken overburen van mijn oom die de mega pijlen even in een wijnfles zette en die omviel. Vuurpijl is door de gang geschoten en ontploft. Als ik niet optijd was weggesprongen had het veel erger kunnen aflopen. (de overburen hebben nog 3 pijlen in de straat laten ontploffen en toen pas werd er ingegrepen).

Nee ik ben helemaal klaar met het achtelijke vuurwerk! Laat de gemeente maar een leuke show geven met siervuurwerk en de rest mag van mij verboden worden. Heel sneu voor de mensen die wel normaal met vuurwerk kunnen omgaan, maar met zo veel regeltjes in nederland moeten de goede onder de kwaade lijden, dus 1tje extra ga je echt niet dood aan.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:12

listiglistje schreef:
little_king schreef:

Die van mij doen het niet..heb ze niet :+

Maar jij vind het heel gewoon dat er mensen bang zijn?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:16

Natuurlijk niet, maar ik vind dat hier wel overdreven wordt rondom oud en nieuw.

Genoeg bejaarden die de rest van het jaar ook het winkelcentrum niet in durven
vanwege de hangjeugd (die ook allemaal ouders, opa´s en oma´s hebben)
Wil niet zeggen dat ze wat doen, eveneens de jochies met rotjes/strijkers die
gooien echt niet allemaal gericht op mensen hoor :+
UIitzonderingen blijf je altijd houden...
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 02-01-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Inmiddels hebben bijna 20.000 mensen de petitie getekend en daar zullen er nog wel wat bijkomen.

FlyAway

little_king schreef:
listiglistje schreef:

Die van mij doen het niet..heb ze niet :+

Maar jij vind het heel gewoon dat er mensen bang zijn?

Ik ben blij dat er steeds meer stemmen op gaan, ook in politiek Den Haag, om deze gekte te verbieden. Het is nog een kwestie van tijd. Gelukkig leven we in een democratisch land en is tweederde van de bevolking klaar met die gekte, dus dat verbod komt er wel :7

Nog even volhouden, dan hoeft tweederde van de bevolking zich niet meer aan te passen aan een minderheid.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:18

Ik ben wel benieuwd hoe diegene die de petitie getekend hebben, omgaan met hun eigen zoontje rondom oud en nieuw als ze vuurwerk willen :D

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:20

listiglistje schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe diegene die de petitie getekend hebben, omgaan met hun eigen zoontje rondom oud en nieuw als ze vuurwerk willen :D

Waarom ben je daar zo benieuwd naar?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:27

FlyAway schreef:
listiglistje schreef:

Waarom ben je daar zo benieuwd naar?

nou of ze het hun zoontjes gaan verbieden om op straat te gaan
of dat er geen vuurwerk in huis komt als zoonlief dat wil.

Toch geen rare vraag of gedachte......
Mensen zijn achter hun toetsenbord altijd heliger als de paus, maar de praktijk is vaak anders :7

Overigens ben ik zelf anti-vuurwerk :Y) maar ik hou wel van de discussie/debat

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:32

listiglistje schreef:

Nu is het gewoonte om vuurwerk af te steken, dus tuurlijk wil elk willekeurig kind (uitzonderingen daar gelaten.) vuurwerk afsteken. Echter wanneer het gewoon totaal verboden wordt, heeft niemand meer iets te zeuren. Vaak wil men alleen maar vuurwerk afsteken omdat de vriendjes dat ook doen. En oh wat zijn we stoer, vervolgens elkaar allemaal uitdagen nog grotere bommen af te steken en vervolgens lig je zonder vingers in het ziekenhuis. Oh the joy. :+

Als ik kinderen had, had ik ze misschien een paar van die grond tollen gegeven en bleef ik er altijd bij wanneer ze vuurwerk zouden afsteken. Maar ik denk dat tegen de tijd dat ik kinderen heb, er allang een vuurwerkverbod heerst :+ .

Waarom kan het in Antwerpen wel, en hier niet? Snap niet dat er zoveel verzet tegen is als je er kwalitatief veel beter vuurwerk voor terug krijgt & je zelf niet meer diep in de buidel hoeft te tasten of het hele jaar moet sparen om voor 100-en euro's de lucht in te knallen. Van die crisis is weinig te merken als het op vuurwerk aankomt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:41

N0a schreef:
Waarom kan het in Antwerpen wel, en hier niet? Snap niet dat er zoveel verzet tegen is als je er kwalitatief veel beter vuurwerk voor terug krijgt & je zelf niet meer diep in de buidel hoeft te tasten of het hele jaar moet sparen om voor 100-en euro's de lucht in te knallen. Van die crisis is weinig te merken als het op vuurwerk aankomt.

Maar ik ben bang dat als je een gemeentelijke vuurwerkshow krijgt, ik als antivuurwerk persoon,
ook in mijn buidel moet gaan tasten voor en door de vuurwerkliefhebbers....ook voor de gemeente is zo´n evenement niet gratis :$ :$ :P
Moet ik extra belasting gaan betalen voor andermans feest....terwijl ik lekker thuis op de bank lig, no thanks!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:45

listiglistje schreef:
N0a schreef:

Maar ik ben bang dat als je een gemeentelijke vuurwerkshow krijgt, ik als antivuurwerk persoon,
ook in mijn buidel moet gaan tasten voor en door de vuurwerkliefhebbers....ook voor de gemeente is zo´n evenement niet gratis :$ :$ :P
Moet ik extra belasting gaan betalen voor andermans feest....terwijl ik lekker thuis op de bank lig, no thanks!

En wat denk je van alle kosten voor het opruimen van rotzooi, ziektekosten, inzet hulpdiensten, denk je dat die niet verhaald worden op de burgers door verhoging van de lasten, kom nou.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:46

Ik ga niet tekenen... Ik heb nooit iets tegen vuurwerk gehad, mijn paarden hebben altijd relaxed hun hooi staan knabbelen op oudjaarsavond als ik ze rond middernacht ging checken.

Wel vind ik dat mensen eens normaal moeten gaan doen met het vuurwerk... Geen dieren mishandelen, oliebol van andere mensen slopen of rellen met vuurwerk (woon naast Veen, dus krijg elk jaar vrij veel mee van hoe het fout kan gaan)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:46

Ik heb er geen mening over. Ik teken niet maar dat is puur omdat ik aan de ene kant wel zou tekenen maar aan de andere kant weer niet.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:47

listiglistje schreef:
Natuurlijk niet, maar ik vind dat hier wel overdreven wordt rondom oud en nieuw.

Genoeg bejaarden die de rest van het jaar ook het winkelcentrum niet in durven
vanwege de hangjeugd (die ook allemaal ouders, opa´s en oma´s hebben)
Wil niet zeggen dat ze wat doen, eveneens de jochies met rotjes/strijkers die
gooien echt niet allemaal gericht op mensen hoor :+
UIitzonderingen blijf je altijd houden...

Dat klopt dat er ouderen zijn die niet naar een winkel durven door de hangjongeren.
Maar dat is niet omdat ze nooit wat gedaan hebben.
Naast het intimideren wordt er ook echt fysiek lastig gevallen.
Een van de redenen dat er regelmatig bij dat soort winkelcentrums beveiliging rond loopt. Mogen wij betalen omdat die jochies niet meer zichzelf op een normale manier kunnen gedragen.

Deze zelfde jongeren gooien ook echt wel gericht naar mens en dier.
Mijn zwager heeft het zowel vorig jaar als dit jaar gehad toen hij wandelde met de hond.
Alleen hebben ze dan de verkeerde voor zich, hij is klein van stuk, maar watersnel en heel sterk.
Die hangt er een paar aan de keel op en ineens komt er een sorry uit en lopen ze daarna in een boog om hem heen, de lafaards.
Maar moet dat zo voordat ze zich kunnen gedragen?
Niet gewoon bij voorbaat wat respect?

Dat is de reden van een verbod, niet omdat ze allemaal zo sociaal een beetje aan het knallen zijn.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:48

listiglistje schreef:
N0a schreef:

Dat betaal je nu ook.
De medische kosten betaal je al.
De vernielingen betaal je al.
En het opruimen betaal je ook al.
En dan nog amper wat fatsoenlijk mooi vuurwerk te zien

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:49

VisibreTeam schreef:
Ik ga niet tekenen... Ik heb nooit iets tegen vuurwerk gehad, mijn paarden hebben altijd relaxed hun hooi staan knabbelen op oudjaarsavond als ik ze rond middernacht ging checken.

Wel vind ik dat mensen eens normaal moeten gaan doen met het vuurwerk... Geen dieren mishandelen, oliebol van andere mensen slopen of rellen met vuurwerk (woon naast Veen, dus krijg elk jaar vrij veel mee van hoe het fout kan gaan)

Hier ben ik het wel mee eens. In Frankrijk steken particulieren geen vuurwerk af. Tenminste ik heb het dit jaar in Frankrijk gevierd met franse familie. Wat ze dan wel weer doen is drinken. Wij zitten hier in een vakantiepark en het prullenbak hok stond vol met lege bier-, wijn- en champagneflessen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:52

little_king schreef:
Dat klopt dat er ouderen zijn die niet naar een winkel durven door de hangjongeren.
Maar dat is niet omdat ze nooit wat gedaan hebben.
Naast het intimideren wordt er ook echt fysiek lastig gevallen.
Een van de redenen dat er regelmatig bij dat soort winkelcentrums beveiliging rond loopt. Mogen wij betalen omdat die jochies niet meer zichzelf op een normale manier kunnen gedragen.

Deze zelfde jongeren gooien ook echt wel gericht naar mens en dier.
Mijn zwager heeft het zowel vorig jaar als dit jaar gehad toen hij wandelde met de hond.
Alleen hebben ze dan de verkeerde voor zich, hij is klein van stuk, maar watersnel en heel sterk.
Die hangt er een paar aan de keel op en ineens komt er een sorry uit en lopen ze daarna in een boog om hem heen, de lafaards.
Maar moet dat zo voordat ze zich kunnen gedragen?
Niet gewoon bij voorbaat wat respect?

Dat is de reden van een verbod, niet omdat ze allemaal zo sociaal een beetje aan het knallen zijn.

Misschien moet er geen verbod komen op vuurwerk, maar op het fokprogramma van enkele ouders
welke niet in staat zijn om hun kind fatsoenlijk op te voeden en normen en waarden bij te brengen :7

Lijkt mij een beter plan als een vuurwerk verbod als ik bovenstaande lees.....

little_king

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:53

Hahaha
totaal mee eens. Maar dat is er wat moeilijker door te krijgen als een vuurwerkverbod vermoed ik zo :+

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:54

Nee, no way dat ik teken.

Ik steek geen vuurwerk af, vindt dat zonde van mijn geld maar ik kijk wel graag naar het siervuurwerk
welke de liefhebbers elk jaar weer met veel zorg afsteken.
Harde knallen hoeft voor mij ook niet, maar de een vindt dat nou eenmaal leuk/mooi en de ander weer niet.
Kunnen gelukkig niet allemaal hetzelfde zijn hé :)

Ik snap ook dat er irritaties zijn, vooral aan die groepjes jongeren die al dagen van te voren afsteken en ermee gaan gooien naar andere/dieren.

Ikzelf zeg, strengere regels. Pas oudjaars avond vanaf 23:00 tot max 03:00 uur.
Er gewoon veel strengere straffen op zetten, vuurwerk afsteken op straat voor 23:00 uur ?
500,- boete.

Houdt je niet van vuurwerk? dan moet je gewoon even 4 uurtjes op je kiezen bijten.
Is dat teveel gevraagd?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:56

Het zou mensen toch sieren om voordat ze aan een discussie mee gaan doen het topic eerst eens even doorlezen. Scheelt een hoop herhaling van onderbouwing.
Laatst bijgewerkt door Air op 02-01-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:56

@humphry

Zou er werkelijk afgestoken worden vanaf 12 uur (zou niet weten waarom een uur eerder, dan wisselt het jaar nog niet)
dan denk ik ook niet dat er geklaagd zou worden.

Maar dat is het hem nou net, het is op sommige plaatsen al weken aan de gang.
En gehandhaafd wordt er niet.