Spel Horse Reality

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: Spel Horse Reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:10

Jeetje hahaha
Iemand interesse op de .com in goedkope qh veulens? Moet er vanaf :')
Heet daar Apple

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:12

De keuze is straks reuze! Ondanks de minder goede hengst (2e/3e premie) zullen er vast een aantal leuke veulens tussen zitten die redelijk scoren en een leuk kleurtje hebben. Eerst zal ze zelf kiezen welke ze wil hebben, maar ik heb altijd eerste keuze wanneer zij een veulen of ander paard niet meer wil :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:29

paljaslaura schreef:
Jeetje hahaha
Iemand interesse op de .com in goedkope qh veulens? Moet er vanaf :')
Heet daar Apple

O zeker! ik ga eens kijken.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:35

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:39

Retjethorse schreef:
Janine1990, heb je toevallig interesse in een palomino AT merrie? Dit is de merrie: https://www.horsereality.nl/horses/3452/aelita.

Op het moment niet, ben aardig vol. :o En heb al een palomino, perlino en een cremello :P

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:51

Fair schreef:
Heeft iemand interesse in Kahadi?
https://www.horsereality.nl/horses/1766/kahadi

En wat zouden jullie er dan voor geven?

Ja ik, ik ben verliefd op die aftekeningen! <3

Goh ik weet niet goed wat hij waard is, behalve zijn aftekeningen is hij eigenlijk niet zo bijzonder. :') Hij scoort ook niet zo super op keuringen. :P

Ik ben alleen wel vrij blut atm door de aankoop van een drachtige champagne QH en een bruin dun overo QH. _O-

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:54

(Volwassen) 2e premie quarter horse merries mogen altijd bij mij aangeboden worden!
Heet daar ook Zyffah :)

Ik heb nu een aantal merries drachtig van een 1e premie quarter hengst, ik hoop dat daar een paar goede veulentjes uitkomen *\o/*

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:56

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:58

Zorro_ schreef:
Fair schreef:
Heeft iemand interesse in Kahadi?
https://www.horsereality.nl/horses/1766/kahadi

En wat zouden jullie er dan voor geven?

Wauw! <3

Hij is heel erg mooi, alleen je hebt er niet heel veel aan. Geen predikaten en qua genetica heeft hij alleen O/O, net als bijna elke AT. Maar waar die witte vlek onder de buik vandaan komt???

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:05

Wat bedoel je met O/O? Tekes kunnen namelijk niet bont/frame zijn dus het klopt dat je dat nergens ziet nee :+ . De enige 'hippe' kleurtjes die je kunt krijgen komen van het creme gen af. Deze aftekeningen zijn waarschijnlijk een nog on-ontdekte vorm van sabino of een ander witpatroon, maar hier is nog geen 'genetisch' bewijs door dus vandaar dat je nog niks uit de testen kunt halen. Wel lijken deze witpatronen genetisch door gegeven te worden :j

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:07

Kan ik voor iemand misschien iets uit de Wildlife halen? :) Heb nog een ticket namelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:10

Piekosjj schreef:
Wat bedoel je met O/O? Tekes kunnen namelijk niet bont/frame zijn dus het klopt dat je dat nergens ziet nee :+ . De enige 'hippe' kleurtjes die je kunt krijgen komen van het creme gen af. Deze aftekeningen zijn waarschijnlijk een nog on-ontdekte vorm van sabino of een ander witpatroon, maar hier is nog geen 'genetisch' bewijs door dus vandaar dat je nog niks uit de testen kunt halen. Wel lijken deze witpatronen genetisch door gegeven te worden :j

Nou dat hij dus geen bont iets heeft, dus niet per se meerwaarde, zover ik dat kan zien. (maar noob)

Maar bedankt voor je toelichting, want ik ben nog steeds een noob met genetica :')
Zoals jij het schrijft kan die hengst dus eventueel wel iets toevoegen in de vorm van witpatronen? die dan later wel een sabino gen opleveren?
Want in dat geval is hij wel wat meer waard...

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:10

Zorro_ schreef:
Kan ik voor iemand misschien iets uit de Wildlife halen? :) Heb nog een ticket namelijk.

Zou fijn zijn! :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:11

Zorro_ schreef:

Voor mij ook graag, mustangs zijn altijd welkom :)

Edit: Net deze Cr/prl PRE hengst bij de foundation gekocht <3 Helaas kan ik nog niet keuren, zit in een ander continent..
https://www.horsereality.nl/horses/12922/foal-doe-12922
Laatst bijgewerkt door donnar op 24-04-17 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:12

Dat wil ik vanavond ook wel voor mensen regelen (vanaf werk doe ik dat niet).
Anders dan Europa hangt er vanaf of ik wel mijn paarden kan trainen in de tussen tijd. :)

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:12

Dan gok ik op een mustang, geen idee of er wat voorbij gaat komen..
Maar als ik het veulen/paard sowieso kwijt kan ga ik even kijken of ik wat kan vinden :D

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:14

Graag!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:15

Hoeveel wil je er voor?

NadjaNadja schreef:
Xyris schreef:
Ahh das nice. Ja, ik heb 1 stermerrie en heb ik een bijzonder leuke hengst uit gekregen. Scoort erg hoog in 2e premie, kan misschien nog een eerste halen (is gisteren geboren) en is een reining talent. (scoort 75) en daarnaast ook nog eens een E/e, A/A 1x dun, 1x crème, 1x tobiano.
Maar eerste premies zijn zo lastig te vinden. Zelfs geen hengsten.

Ik heb eventueel een ster mustang hengst te koop met crème gen!

Retjethorse

Janine1990 schreef:
Piekosjj schreef:

Nou dat hij dus geen bont iets heeft, dus niet per se meerwaarde, zover ik dat kan zien. (maar noob)

Maar bedankt voor je toelichting, want ik ben nog steeds een noob met genetica :')
Zoals jij het schrijft kan die hengst dus eventueel wel iets toevoegen in de vorm van witpatronen? die dan later wel een sabino gen opleveren?
Akhal teke hebben sowieso geen bontpatronen zoals SW1 of OLW. Die grote aftekeningen op de benen en hoofd en een eventueel buikvlekken komen, zoals Piekosjj al zei, waarschijnlijk van een of andere vorm van sabino.

Piekosjj

Janine1990 schreef:
Piekosjj schreef:

Dat bont een 'meerwaarde' heeft is iets wat gewoon door mensen bedacht is. :+ Het is in principe niks meer dan een extra lettertje in het tabelletje, en dat zien we graag en daar knopen we dus iets 'speciaals' aan vast. Overigens is bont dus ook niet mogelijk bij Tekes dus sowieso niet relevant voor dit ras.

Het zou inderdaad kunnen dat als dat sabino gen ontdekt wordt (het spel houdt de échte genetische info aan, dus dit gen bestaat ook daadwerkelijk in real life nog steeds niet, hetzelfde voor bijv sooty) dat jouw Teke hengst dat heeft, maar dat is ook niet zeker. Wel heeft hij fenotypisch (= qua uiterlijk) zeker de kenmerken van sabino zoals de buikvlek, witte kin en hoog oplopende benen. Maar genetisch valt hier dus nog niet zo heel veel over te zeggen. Je ziet in het spel vaak dat deze 'sabino' paarden ook nakomelingen geven met veel wit :)

Zorro_

In de laatste klikjes kwam er een veulen voorbij! :D
Vangen is gelukt! Het blijkt een merrie, 1 jaar oud, E/E met CR :D

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:18

Oehh! Wat haalt ze op de keuringen?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:20

donnar schreef:
Oehh! Wat haalt ze op de keuringen?

Geen idee, zit in een ander continent :=
Dat is dus een gokje..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:20

Piekosjj schreef:
Dat bont een 'meerwaarde' heeft is iets wat gewoon door mensen bedacht is. :+ Het is in principe niks meer dan een extra lettertje in het tabelletje, en dat zien we graag en daar knopen we dus iets 'speciaals' aan vast. Overigens is bont dus ook niet mogelijk bij Tekes dus sowieso niet relevant voor dit ras.

Het zou inderdaad kunnen dat als dat sabino gen ontdekt wordt (het spel houdt de échte genetische info aan, dus dit gen bestaat ook daadwerkelijk in real life nog steeds niet, hetzelfde voor bijv sooty) dat jouw Teke hengst dat heeft, maar dat is ook niet zeker. Wel heeft hij fenotypisch (= qua uiterlijk) zeker de kenmerken van sabino zoals de buikvlek, witte kin en hoog oplopende benen. Maar genetisch valt hier dus nog niet zo heel veel over te zeggen. Je ziet in het spel vaak dat deze 'sabino' paarden ook nakomelingen geven met veel wit :)

Nee snap ik, helemaal in dit spel hebben de kleuren op dit moment vooral de meerwaarde.

Vind het zo leuk al die uitleg hier!
Dan weet ik dat ik een beetje meer ga opletten op dit soort dingen. Als ik zo'n hengst tegenkom zal ik er dus eerder wat meer aan uitgeven met wat ik nu weet :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:21

Ohh, wat wil je voor haar hebben evt? Afhankelijk daarvan kijk ik even of ik 't gokje wil doen. Ander kan je haar altijd alsnog aan mij kwijt dat ik haar verkoop mocht je snel ruimte nodig hebben. :)