Iemand interesse op de .com in goedkope qh veulens? Moet er vanaf
Heet daar Apple
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Retjethorse schreef:Janine1990, heb je toevallig interesse in een palomino AT merrie? Dit is de merrie: https://www.horsereality.nl/horses/3452/aelita.
En heb al een palomino, perlino en een cremello
Fair schreef:Heeft iemand interesse in Kahadi?
https://www.horsereality.nl/horses/1766/kahadi
En wat zouden jullie er dan voor geven?
Hij scoort ook niet zo super op keuringen. 
Fair schreef:Heeft iemand interesse in Kahadi?
Zorro_ schreef:Fair schreef:Heeft iemand interesse in Kahadi?
Wauw!
. De enige 'hippe' kleurtjes die je kunt krijgen komen van het creme gen af. Deze aftekeningen zijn waarschijnlijk een nog on-ontdekte vorm van sabino of een ander witpatroon, maar hier is nog geen 'genetisch' bewijs door dus vandaar dat je nog niks uit de testen kunt halen. Wel lijken deze witpatronen genetisch door gegeven te worden
Heb nog een ticket namelijk. Piekosjj schreef:Wat bedoel je met O/O? Tekes kunnen namelijk niet bont/frame zijn dus het klopt dat je dat nergens ziet nee. De enige 'hippe' kleurtjes die je kunt krijgen komen van het creme gen af. Deze aftekeningen zijn waarschijnlijk een nog on-ontdekte vorm van sabino of een ander witpatroon, maar hier is nog geen 'genetisch' bewijs door dus vandaar dat je nog niks uit de testen kunt halen. Wel lijken deze witpatronen genetisch door gegeven te worden
Zorro_ schreef:Kan ik voor iemand misschien iets uit de Wildlife halen?Heb nog een ticket namelijk.

Helaas kan ik nog niet keuren, zit in een ander continent.. NadjaNadja schreef:Xyris schreef:Ahh das nice. Ja, ik heb 1 stermerrie en heb ik een bijzonder leuke hengst uit gekregen. Scoort erg hoog in 2e premie, kan misschien nog een eerste halen (is gisteren geboren) en is een reining talent. (scoort 75) en daarnaast ook nog eens een E/e, A/A 1x dun, 1x crème, 1x tobiano.
Maar eerste premies zijn zo lastig te vinden. Zelfs geen hengsten.
Ik heb eventueel een ster mustang hengst te koop met crème gen!
Janine1990 schreef:Akhal teke hebben sowieso geen bontpatronen zoals SW1 of OLW. Die grote aftekeningen op de benen en hoofd en een eventueel buikvlekken komen, zoals Piekosjj al zei, waarschijnlijk van een of andere vorm van sabino.Piekosjj schreef:Wat bedoel je met O/O? Tekes kunnen namelijk niet bont/frame zijn dus het klopt dat je dat nergens ziet nee. De enige 'hippe' kleurtjes die je kunt krijgen komen van het creme gen af. Deze aftekeningen zijn waarschijnlijk een nog on-ontdekte vorm van sabino of een ander witpatroon, maar hier is nog geen 'genetisch' bewijs door dus vandaar dat je nog niks uit de testen kunt halen. Wel lijken deze witpatronen genetisch door gegeven te worden
Nou dat hij dus geen bont iets heeft, dus niet per se meerwaarde, zover ik dat kan zien. (maar noob)
Maar bedankt voor je toelichting, want ik ben nog steeds een noob met genetica![]()
Zoals jij het schrijft kan die hengst dus eventueel wel iets toevoegen in de vorm van witpatronen? die dan later wel een sabino gen opleveren?
Want in dat geval is hij wel wat meer waard...
Janine1990 schreef:Piekosjj schreef:Wat bedoel je met O/O? Tekes kunnen namelijk niet bont/frame zijn dus het klopt dat je dat nergens ziet nee. De enige 'hippe' kleurtjes die je kunt krijgen komen van het creme gen af. Deze aftekeningen zijn waarschijnlijk een nog on-ontdekte vorm van sabino of een ander witpatroon, maar hier is nog geen 'genetisch' bewijs door dus vandaar dat je nog niks uit de testen kunt halen. Wel lijken deze witpatronen genetisch door gegeven te worden
Nou dat hij dus geen bont iets heeft, dus niet per se meerwaarde, zover ik dat kan zien. (maar noob)
Maar bedankt voor je toelichting, want ik ben nog steeds een noob met genetica![]()
Zoals jij het schrijft kan die hengst dus eventueel wel iets toevoegen in de vorm van witpatronen? die dan later wel een sabino gen opleveren?
Want in dat geval is hij wel wat meer waard...
Het is in principe niks meer dan een extra lettertje in het tabelletje, en dat zien we graag en daar knopen we dus iets 'speciaals' aan vast. Overigens is bont dus ook niet mogelijk bij Tekes dus sowieso niet relevant voor dit ras.
Piekosjj schreef:Dat bont een 'meerwaarde' heeft is iets wat gewoon door mensen bedacht is.Het is in principe niks meer dan een extra lettertje in het tabelletje, en dat zien we graag en daar knopen we dus iets 'speciaals' aan vast. Overigens is bont dus ook niet mogelijk bij Tekes dus sowieso niet relevant voor dit ras.
Het zou inderdaad kunnen dat als dat sabino gen ontdekt wordt (het spel houdt de échte genetische info aan, dus dit gen bestaat ook daadwerkelijk in real life nog steeds niet, hetzelfde voor bijv sooty) dat jouw Teke hengst dat heeft, maar dat is ook niet zeker. Wel heeft hij fenotypisch (= qua uiterlijk) zeker de kenmerken van sabino zoals de buikvlek, witte kin en hoog oplopende benen. Maar genetisch valt hier dus nog niet zo heel veel over te zeggen. Je ziet in het spel vaak dat deze 'sabino' paarden ook nakomelingen geven met veel wit