Automatisch browserspel Mijn Manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Automatisch browserspel Mijn Manege zoekt testspelers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:25

Als je kijkt bij de manege bond en dan pensionstallen zie je ook dat deze pensionstal teveel paarden heeft.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:06

Vandaag een pech dag.
5 wedstrijden gereden en geen 1x prijs.... :(

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Want heb paard best goed getraind en zelf aan het levelen geweest.
Mensen die lager staan incl hun paard winnen zelfs nog van mij...

Ik sta niet eens in de top 3.
Paard is niey ziek en alles staat altijd in het groen. Verzorging alles incl hoefsmid doe ik elke dag.
Alleen trainen soms in oranje.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:36

linnie050 schreef:
Vandaag een pech dag.
5 wedstrijden gereden en geen 1x prijs.... :(

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Want heb paard best goed getraind en zelf aan het levelen geweest.
Mensen die lager staan incl hun paard winnen zelfs nog van mij...

Ik sta niet eens in de top 3.
Paard is niey ziek en alles staat altijd in het groen. Verzorging alles incl hoefsmid doe ik elke dag.
Alleen trainen soms in oranje.

Bepaalde rassen zijn beter in bepaalde wedstrijden dan anderen. Hoe dit precies zit moet zelf uitgezocht worden. Ook hangt je winkans af van je eigen level, je paard z'n niveau en dus welk ras je paard is.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:11

Ik snap dat jullie het ons zelf willen laten uitzoeken, maar dan moet dat wel mogelijk zijn :D Het is me tot nu toe niet gelukt, aangezien ik niks meer dan een lichte correlatie kan vinden tussen de levels van bepaalde onderdelen en bepaalde wedstrijden. En zelfs dan wordt dat vaak verworpen doordat er een uitzondering op die regel wint. Dat zou dan de rasfactor kunnen zijn I guess, maar met zo veel factoren en moeilijk te navigeren ranglijsten lijkt het mij een onmogelijkheid. Ik hou zelf juist erg veel van dit soort puzzels oplossen, maar dan moet ik wél weten binnen welk framework dat op te lossen valt. Doordat er nu zó weinig over duidelijk is haalt dat het plezier een beetje weg.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:28

Killyenn schreef:
Ik snap dat jullie het ons zelf willen laten uitzoeken, maar dan moet dat wel mogelijk zijn :D Het is me tot nu toe niet gelukt, aangezien ik niks meer dan een lichte correlatie kan vinden tussen de levels van bepaalde onderdelen en bepaalde wedstrijden. En zelfs dan wordt dat vaak verworpen doordat er een uitzondering op die regel wint. Dat zou dan de rasfactor kunnen zijn I guess, maar met zo veel factoren en moeilijk te navigeren ranglijsten lijkt het mij een onmogelijkheid. Ik hou zelf juist erg veel van dit soort puzzels oplossen, maar dan moet ik wél weten binnen welk framework dat op te lossen valt. Doordat er nu zó weinig over duidelijk is haalt dat het plezier een beetje weg.

Alleen de eigenaren van het spel weten hoe het zit, zelf heb ik ook geen idee hoe het precies zit en daar kan ik je dus ook niet bij helpen :) Het is gewoon iets wat zelf uitgezocht moet worden later in het spel, wanneer meer dingen duidelijk worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:33

Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje gek Soloro :o Ik snap dat als jij het niet weet je niet kan helpen maar op 80% van de dingen die nog niet kloppen of duidelijk zijn, is het antwoord 'dat komt later in het spel'. Terwijl het spel nu 'saai' is. Haal dat dan naar voren, dan hebben we wat te doen! Het is niet leuk als wij het begin van het spel geen gebruik van al die dingen kunnen maken en de nieuwe spelers later wel. Wij willen ook! *Boos kinderstemmetje*.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:37

Ik vind het wel spannend zo :+ ik zie het gewoon als een risico wat je neemt.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:43

Dat snap ik soloro :D Was ook meer een opmerking in het algemeen. Ik vind het prima om dingen zelf uit te zoeken, leuk zelfs! Maar ik kan hier weinig wijs uit worden. Dat betekent 1 van 2 dingen: ik zit fout en er zit gewoon een heel logisch systeem achter :D of er zit een mate van randomness in die niet te voorspellen valt. In het tweede geval zou het fijn zijn dat te weten, want dan kun je dat ook weer meenemen al je er naar kijkt :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:47

Danique schreef:
Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje gek Soloro :o Ik snap dat als jij het niet weet je niet kan helpen maar op 80% van de dingen die nog niet kloppen of duidelijk zijn, is het antwoord 'dat komt later in het spel'. Terwijl het spel nu 'saai' is. Haal dat dan naar voren, dan hebben we wat te doen! Het is niet leuk als wij het begin van het spel geen gebruik van al die dingen kunnen maken en de nieuwe spelers later wel. Wij willen ook! *Boos kinderstemmetje*.

Tsja en er was ook gezeur geweest als het spel nog op slot gestaan had. We kunnen nu eenmaal niet iedereen tevreden houden. Marco en Eline doen keihard hun best voor het spel, werken er erg veel aan. Je kan echter niet verwachten dat zij 24/7 aan het spel zitten. Ze hebben het spel geopend zodat alle bugs etc. eruit gehaald konden worden. En je houdt het altijd wel dat nieuwe spelers misschien meer kunnen in het begin dan de oudere spelers. Dit kan je nooit tegengaan. Wat jij nu zegt is dus dat bij elke update iedereen dus weer op 0 gezet moet worden, want dan is het dus wel eerlijk volgens jou. Dit is gewoon niet haalbaar en dan haken er al helemaal mensen af.

En misschien vind je het spel nu saai, maar breng dan ideeën in hoe het verbeterd kan worden. Juist goed onderbouwde feedback, met eventueel verbeteringen/ideeën daar hebben Marco en Eline wat aan. Zodat zij kunnen kijken hoe ze het spel aantrekkelijker kunnen maken. Echter hebben zij niet de tijd om alle ideeën in 1x gelijk in het spel toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:51

Ho ho rustig maar, ik bedoelde het niet aanvallend hoor.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 06:59

Wij weten allemaal echt wel dat eline en marco hier super veel werk in steken en hun best doen.
En dat wij makkekijk kunnen zeuren.
Het ziet er top uit dat zeker.

Maar als je verder in het spel bent en je rijd 5 a 6x een wedstrijd op een dag wil je ook wel wat geld winnen.
Je traint je paard en jezelf hard doe veel schoonmaken en kwis jes.
Want je hebt het geld nodig heel hard nodig.
Dus de teleurstelling is bij mij dan groot als je geen 1x wint en er ook veel energie in steekt.
Vandaar de vraag wat doe ik verkeerd.
Het was niet bedoeld om iemand aan te vallen.
Had gewoon even een tip nodig.

Oké mensen nou koop dan maar geen Fries ras als het ook aan het ras ligt.
Of suggestie kunnen we ook wedstrijden komen waar het Friese paard goed in zijn.

Mijn paard en ik staan beide in de top 10 dus daar ligt het probleem niet.
We verliezen van mensen die zelf lager staan samen met hun paard.
Dus ja dan ligt het aan het Friese ras :(
Voor morgen sta ik weer ingeschreven.
Nieuwe kansen zal het morgen weer zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:14

wat doen jullie kinderachtig zeg. Jullie hebben sowieso een voorsprong op nieuwe spelers dus wat zeuren jullie nou over dat nieuwe spelers het dan straks wel vanaf het begin weten. Tegen dat zij nog een paard moeten bij elkaar sparen hebben jullie het domein al. Wie heeft dan voordeel?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:59

Wanneer komen er weer nieuwe paarden? Alleen als de oude verkocht zijn? :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:25

Ja iejoor of als andere spelers paarden erop zetten.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:31

Of als de verkoop afloopt Iejoor :)

Daar klaagt er maar één over, Ayasha. Mijn opmerking was puur een speltechnische tip naar de makers. Als je een puzzel uitlegt moet je iemand wel de stukjes geven. Dat heeft niets met nieuwe spelers te maken, maar puur met het idee dat er wordt gesuggereerd dat er al een systeem achter ligt, maar dat dat met wat we nu weten onmogelijk te vinden is. Aangezien het een nieuw spel is lijkt het mij dat de makers nog druk op zoek zijn naar een balans tussen te moeilijk en leuk moeilijk. Zonder feedback komen ze daar nooit achter.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:50

Hoe kan je je eigen paard nou trainen zodat die beter wordt?
Welke les moet je dan nemen?
Beginners?
Halfgevorderd?
Basis?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:18

Bij elke les wordt je eigen paard beter.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 12:44

We zijn het helemaal met je eens hoor Killyenn, het spel moet een uitdaging zijn maar het moet wel te doen zijn. Het is voor ons alleen erg moeilijk om te achterhalen wanneer iets nou echt te moeilijk is of wanneer spelers het zichzelf nou gewoon zo makkelijk mogelijk willen maken. Er zijn namelijk ook redelijk wat spelers die het liefste alles cadeau willen krijgen, en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Dankjewel voor je rustige en duidelijke uitleg. :)

We hebben er even over nagedacht en zijn tot de conclusie gekomen dat we jullie wel wat handvaten willen geven voor de wedstrijden. Daarom hebben we op de Wiki een stuk informatie geschreven wat te maken heeft met de uitslag van de wedstrijden.

De juiste vaardigheden die je nodig hebt voor de wedstrijden vertellen we nog niet, wel hebben we erbij geschreven hoeveel vaardigheden er per discipline van belang zijn. De vaardigheden zijn redelijk logisch ingedeeld dus we hopen dat daar met logisch nadenken gewoon achter te komen is ;)
Laatst bijgewerkt door eline95enile op 29-08-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:49

*\o/* Super. Dan ga ik weer opnieuw aan de slag met mijn grafiekjes en tabellen :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:52

Volgens mij verwar je mij met iemand anders ;)

Wel fijn dat jullie de wiki geüpdatet hebben

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 13:07

Haha klopt arabella2000, bedoelde Killyenn. Nu even aangepast, dankjewel ;)

En mooi dat jullie het leuk vinden!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 17:01

Maar geen van de vaardigheden verbetert?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:38

Yes, eindelijk eerste paard gekocht :+ Ben nu weg gelijk door mijn munten heen maar dan heb je ook wat hé? :))

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:41

Iejoor schreef:
Yes, eindelijk eerste paard gekocht :+ Ben nu weg gelijk door mijn munten heen maar dan heb je ook wat hé? :))

Ik ook! Al had ik noh wat gespaard, aangezien ik geen leuk paard zag gisteren, haha. Dus alles gekocht etc. En nu even trainen en dsn wedstrijd, haha :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:12

Leuk!