Rare jurk, huh..?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:19

Heb m de hele dag blauw zwart gezien, maar nu net zag ik m wit met goud :oo Wel echt maar 10 seconden, maaaarr ik snap nu eindelijk hoe anderen m zien :')

Eske_B

Re: Rare jurk, huh..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:20

Hier blijft hij gewoon wisselen, wordt er gek van :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:21

Geryon schreef:
JewEmm schreef:
De jurk is in het echt blauw met zwart.
Waarom zien mensen hem in een andere kleur? Omdat je hersenen kleuren bepalen aan de hand van de omgeving. Op de foto met de jurk is de achtergrond heel slecht te bepalen. Er zijn 2 optie:
Je hersenen zien een licht achtergrond, verwachten dus dat de omgevind zonnig is, maar de jurk blijkbaar in de schaduw hangt en dus donkerder wordt, die zien m als wit-goud.
Optie 2, je hersenen hebben op een manier door dat de foto is genomen in een donker hokje met een hele felle (gele) lamp op de jurk, waardoor de kleuren lichter worden dan het jurkje in het echt is en dus als een blauw-zwart jurkje wordt opgevat.

Fijn in het Nederlands uitgelegd dit, nu snap ik het ook helemaal :P Meestal kan ik bij dat soort dingen me beide manieren wel inbeelden. Maar bij deze dus echt totaal niet :+

Huh, maar, is het niet andersom? Als je de jurk donkerder wordt vanwege de lichte achtergrond, zie je hem juist als blauw zwart. Als de kleuren lichter worden dan het jurkje in het echt dan zie je hem juist als wit goud.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:22

nou ja! zag hem eerst wit met goud. Kijk even hier op pag. 23 klik terug, zie ik blauw met goud. Ik neem nog een wijntje haha. :P

Snollygoster

Ik zag 'm eerst blauw zwart, toen goud wit en nu weer blauw zwart. Toen ik hem het eerst zag dacht ik echt van "hoe kan je hier nu wit en goud in zien?", maar even later zag ik het zelf. Ik dacht toen dat het om een andere foto ging, maar was toch echt knal dezelfde foto :+

DezeNaam

Ik zag hem eerst als goud met wit en toen ik nog eens door mijn dash scrolde zag ik hem plots als blauw met zwart and I am very confused now. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:23

Mijn eerste indruk dat het blauwig met bruin/ goud was klopt dus gewoon volgens fotoshop.
Daar ben ik dan wel weer blij om.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:23

@ Geryon: Nee, je hersenen denken dus dat omdat de jurk tegenlicht heeft, hij in de schaduw hangt, waardoor je hersenen dit automatisch corrigeren en "zeggen" dat het een lichtere jurk is dan zoals je hem ziet.
Als je hersenen bepalen dat er een hele felle gele lamp op de jurk schijnt, ondanks dat de achtergrond ook licht heeft (dankzij de spiegel), dan corrigeren je hersenen naar dat hij vol in het licht hangt, dus lichter is dan in werkelijkheid.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:25

Hé nu weer wit goud.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:25

Argh. Ik krijg blauw zwart niet meer terug.
Op de verjaardag zagen er 5 goud-wit en 1 zwart-blauw.

Die laatste voelde zichzelf helemaal een mislukkeling. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:26

Ik zie hem toch echt alleen in een soort van blauw met zwart hoor.. :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:27

Iedereen zegt wel lichtblauw, maar ik zie echt blauw, komt niet in de beurt van wit. Echt zo'n ID pas kleur, dan nog iets donkerder. Maar dan zie ik er wel bruin/goud bij. Dus gewoon echt blauw met goud

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:28

Lichtblauw met goud :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:33

JewEmm schreef:
@ Geryon: Nee, je hersenen denken dus dat omdat de jurk tegenlicht heeft, hij in de schaduw hangt, waardoor je hersenen dit automatisch corrigeren en "zeggen" dat het een lichtere jurk is dan zoals je hem ziet.
Als je hersenen bepalen dat er een hele felle gele lamp op de jurk schijnt, ondanks dat de achtergrond ook licht heeft (dankzij de spiegel), dan corrigeren je hersenen naar dat hij vol in het licht hangt, dus lichter is dan in werkelijkheid.

Hmm.... -O- fiets it!

Nee niet fiets it ik moet altijd alles begrijpen _O-

Ik zie hem trouwens als blauwzwart (althans, beetje lichte kleur blauw en bruin ipv zwart) maar voor mijn gevoel is het niet in een donker hokje met felle lamp op de jurk genomen. Eerder juist lichte achtergrond en jurk in de schaduw. Maar volgens jouw theorie zou ik hem dan juist wit goud moeten zien :=

Als hij lichter zou zijn dan in werkelijkheid, dan kan hij toch niet alsnog blauwzwart lijken? Want in het echt is hij al blauwzwart :+

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:35

Geryon schreef:
Ik zie hem trouwens als blauwzwart (althans, beetje lichte kleur blauw en bruin ipv zwart) maar voor mijn gevoel is het niet in een donker hokje met felle lamp op de jurk genomen. Eerder juist lichte achtergrond en jurk in de schaduw. Maar volgens jouw theorie zou ik hem dan juist wit goud moeten zien :=

Klopt. Maar als je echt puur naar de kleuren gaat kijken, en dus je hersenen een eetje gaat beïnvloeden, krijg je de kleuren die KoudbloedKim liet zien: lichtblauw met bruinig.

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:38

Het is vandaag echt onderwerp van de dag. En vind super irritant dat ik alleen maar over duidelijk wit en goud zie. Kan er echt geen paars/blauw/zwart van maken..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:38

KoudbloedKim schreef:
Iris, jij mag niet meedoen. _O-

De jurk zal in het echt vast zwartblauw zijn. :j
Maar op de foto in de OP is die dat niet.

En dit zijn trouwens de palletkleuren van het 'witte' T-shirt dat ik hierboven plaatste. :+
[ Afbeelding ]

Uit mijn 'fotobewerking-ervaring' :+ weet ik dat de kleuren uit een foto altijd veel donkerder uitvallen als je ze stuk voor stuk loshaalt dan hoe ze samen/gemixt lijken.
Doe dit maar eens bij een foto van een Haflinger. :j

misschien is ie dat wel, maar omdat jij hem wit-goud ziet denk je van niet. betekent niet meteen dat het ook niet waar is ;)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:39

Ik zag hem vanmorgen wit-goud, later op de middag lichtblauw en donkerbruin en vanavond blauw zwart. Grappig. Zou het ook wat te maken hebben met het feit dat je ogen vermoeid raken?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:40

Geryon schreef:
Als de jurk in het echt blauw/zwart is, maar op de foto is de kleur wit/goud (volgens de kleurcodes), dan gebruiken de mensen die wit/goud zijn enkel hun ogen en de mensen die blauw/zwart zien ook hun hersenen erbij :+

Nou ben ik toch nog slim en geen zaagsel in me hoofd _/-\o_ ik zag ook blauw met zwart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:41

xZiva_ schreef:
[naam] schreef:
Iris, jij mag niet meedoen. _O-

De jurk zal in het echt vast zwartblauw zijn. :j
Maar op de foto in de OP is die dat niet.

En dit zijn trouwens de palletkleuren van het 'witte' T-shirt dat ik hierboven plaatste. :+
[ Afbeelding ]

Uit mijn 'fotobewerking-ervaring' :+ weet ik dat de kleuren uit een foto altijd veel donkerder uitvallen als je ze stuk voor stuk loshaalt dan hoe ze samen/gemixt lijken.
Doe dit maar eens bij een foto van een Haflinger. :j

misschien is ie dat wel, maar omdat jij hem wit-goud ziet denk je van niet. betekent niet meteen dat het ook niet waar is ;)
Jawel, want dit zijn de kleuren uit de jurk in de OP. :)
Afbeelding

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:43

Zelfs nu bij rtl late night gaan ze het over de jurk hebben

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:44

KoudbloedKim schreef:
[ Afbeelding ]

Dus is de jurk in de OP blauw met bruin :)

Mendy1984

dadelijk het antwoord bij RTL Late Night :)

DezeNaam

Zou het ook niet te maken hebben met de kleur die je verwacht te zien? Eerst had ik niet direct een verwachting en zag ik gewoon goud met wit, toen heb ik het even gelaten om even later nog te proberen blauw met zwart te zien (wat tevergeefs niet lukte :') ) en toen ik de jurk gewoon heel toevallig opnieuw zag zag ik hem wel blauw/zwart. Is gewoon een kwestie van wachten denk ik als je beide kleuren gezien wil hebben I guess.

xZiva_

Arc_En_Ciel schreef:
KoudbloedKim schreef:
[ Afbeelding ]

Dus is de jurk in de OP blauw met bruin :)

_/-\o_ _/-\o_