Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

KingYasFenn schreef:Zolang Nederland bewijst dat ze er niet mee om kunnen gaan
moet Vuurwerk maar van ons 'afgepakt' worden.
en Helaas bewijzen ze het elk jaar extremer.
vorig jaar een hamster aan een vuurpijl, nu blazen ze een kat op.
genoeg gewonden zijn er gevallen
concludeert dat Nederland te slecht bezig is om ook maar 1dag per jaar vuurwerk te verdienen
little_king schreef:@crerera
Waar ik woon heb ik er ook geen last van. Woon in het buitengebied van een dorpje.
Maar ik hoor hier ook harde knallen, het dorpje is 3 kilometer verderop. Ik wil dan toch niet weten hoe hard dat gaat als je er wel dichtbij bent.
En die harde knallen hoor ik al een week voordat het oudjaar is. En dan wel de hele dag door regelmatig.
(geen carbiet)
En we hebben hele fijne buurt, geen geroddel enz. Dus dorp verschillend dus.
Op mijn werk hoor ik die harde knallen al vanaf November. Dat is een heel groot dorp.
En ook dan hoor ik het regelmatig.
Mijn werk ligt op een industrie gebied grenzend aan een woonwijk.
Ik denk dat ze dan juist hier heen komen om te knallen?
Maar zo hard als dat gaat, nee dat is niet normaal. Soms trillen de ruiten gewoon.
En dat is echt vaker dan 2 keer op een dag.

listiglistje schreef:Vuurwerkslachtoffers, in 99% van de gevallen is dat eigen schuld dikke bult...daar heb ik geen medelijden mee

listiglistje schreef:Het mishandelen/ombrengen van dieren gebeurd elke dag...ik zie 365 dagen per jaar foto´s voorbij komen op FB.
Alleen met nieuwjaar worden er 3 gevallen extreem uitgelicht![]()
Heel erg, maar erg naief om te denken dat dit soort extreem dierenleed de rest van het jaar niet plaatsvindt!

little_king schreef:Inderdaad de meeste zijn slachtoffer van de zo "stoere" rotjochies.
Dat er door het jaar heen ongelukken gebeuren klopt, maar wat heeft dat te maken met dat er nu in een paar dagen tijd zoveel extra onnodige ongelukken bij komen?
FlyAway schreef:listiglistje schreef:Vuurwerkslachtoffers, in 99% van de gevallen is dat eigen schuld dikke bult...daar heb ik geen medelijden mee
45% van de vuurwerkslachtoffers is een onschuldige omstander.
(Bron)
listiglistje schreef:FlyAway schreef:
Maar ze staan er wel omheen, zonder beschermingsmiddelen/kleding.
Je kan het gevaar ook opzoeken! lekker binnen blijven
little_king schreef:listiglistje schreef:Maar ze staan er wel omheen, zonder beschermingsmiddelen/kleding.
Je kan het gevaar ook opzoeken! lekker binnen blijven
Dus al enkele dagen geen boodschappen meer doen?

Naath86 schreef:Ik teken ook niet.
Hoeveel slachtoffers zijn er nu gevallen als je het in percentage bekijkt van het totale gebruik? Moeten we dan ook maar geen auto meer rijden, want daar gebeuren ongelukken mee??
Ik vind het onzin, waarom afschaffen die ene dag.. Hier in Drenthe hebben wij in ons dorp er alleen oudjaarsdag last van, nou als dat het enige is...
little_king schreef:Naath86 schreef:Ik teken ook niet.
Hoeveel slachtoffers zijn er nu gevallen als je het in percentage bekijkt van het totale gebruik? Moeten we dan ook maar geen auto meer rijden, want daar gebeuren ongelukken mee??
Ik vind het onzin, waarom afschaffen die ene dag.. Hier in Drenthe hebben wij in ons dorp er alleen oudjaarsdag last van, nou als dat het enige is...
Ik zal auto moeten rijden om bij mijn werk te komen, zoals het grote deel van de mensen.
Vuurwerk zelf afstelen is niet noodzakelijk.
geen vergelijk dus.
listiglistje schreef:Het mishandelen/ombrengen van dieren gebeurd elke dag...ik zie 365 dagen per jaar foto´s voorbij komen op FB.
Heel erg, maar erg naief om te denken dat dit soort extreem dierenleed de rest van het jaar niet plaatsvindt!
_sharonnn schreef:listiglistje schreef:Het mishandelen/ombrengen van dieren gebeurd elke dag...ik zie 365 dagen per jaar foto´s voorbij komen op FB.
AMEN!