Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:10

Wilde al een berichtje sturen, haha :+
Maar verleng het even. En geef ik de voordeel vd twijfel :)
Thanks voor je reactie

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:51

Stamper schreef:
Iets op 4-9 besteld is alleen nog niet verzonden. Wel betaald via ideal.
Zelfde dag een andere order besteld en ook betaald en die is wel onderweg.

Zou niet verlengen als ik jou was. Heel simpel, de verkoper heeft 7 dagen de tijd om het te versturen, doen ze dat niet binnen de tijd dan krijg je automatisch je geld terug. Vaak versturen ze het pas op de laatste dag, soms zelfs een paar uur voor de eind tijd. Zou me daarnet te druk over maken. Versturen ze het niet krijg je gewoon automatisch het geld terug.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:34

Ik heb nog nooit gehad dat het versturen zolang duurde. Bij mij altijd binnen 24 uur na plaatsen van bestelling.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 23:45

Afbeelding
ik heb vandaag een jurkje gekocht, ik hoop dat ik hem krijg en er ongeveer zo uit ziet als op de foto... was een us maat, 40 = 10, heb voor de zekerheid 12 gepakt... dat zou ongeveer maat 42 moeten zijn..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:55

marlonFloris schreef:
Ik heb nog nooit gehad dat het versturen zolang duurde. Bij mij altijd binnen 24 uur na plaatsen van bestelling.

Hier is er donderdagmiddag/avond iets verzonden wat ik maandagochtend besteld had, duurt soms echt wel 5 dagen of langer en ook wel gehad dat ik het verlengde omdat de tijd drong en ik dat item echt graag wilde hebben en er prompt binnen een uur verzonden werd.
Vaak zie je ook wel verschil in tijd die een verkoper heeft voor het verzonden moet, als ik meerdere dingen bestel zie ik bijv 2dagen22u bij de ene en 15dagen3u bij de andere en weer ander aantal dagen en uren bij de volgende(n).
Net als de leverduur vanaf dat het pakket verzonden staat, die verschillen ook per verkoper en soms zelfs per artikel.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 01:47

silvericathy schreef:
[ [url=m/9Osdos.png]Afbeelding[/url] ]
ik heb vandaag een jurkje gekocht, ik hoop dat ik hem krijg en er ongeveer zo uit ziet als op de foto... was een us maat, 40 = 10, heb voor de zekerheid 12 gepakt... dat zou ongeveer maat 42 moeten zijn..

Voor dat geld zou ik de maattabel van onder tot boven uitpluizen ipv voor de zekerheid een maatje groter te pakken :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:21

Weet iemand wat ik hier mee moet doen?
Ik heb er ook een formulier bij dat ik moet invullen en opsturen.
Het pakketje heb ik nog niet.
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:31

Formulier invullen, betalingsbewijs erbij en terug sturen. Precies zoals het er staat :+

Ze willen kijken of de waarde daadwerkelijk onder de 22 euro is gebleven en weten wat er in zit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:48

:+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:49

Froukje schreef:
Formulier invullen, betalingsbewijs erbij en terug sturen. Precies zoals het er staat :+

Ze willen kijken of de waarde daadwerkelijk onder de 22 euro is gebleven en weten wat er in zit.

Mee eens.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:07

Zetten ze eigenlijk de afzender op zo'n brief? Want ik krijg gemiddeld 30 pakketjes per week uit China dus ik zou echt niet weten wat het zou kunnen zijn.
Nu heb ik het hier nog nooit gehad, wel alles dat uit de VS komt moet hier betaald worden, maar China hebben ze nog niet ontdekt bij de Engelse post.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:29

Maar wat is dan je betalingsbewijs als je via de aliexpress app hebt gekocht?

En een beetje vriendelijke reactie mag wel hoor.
Ik heb dit nog nooit gehad en snapte er even niks van.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:33

Dit is al zo vaak uitgelegd dat die vragen een beetje irritant worden aangezien je de antwoorden gewoon terug kunt vinden via de zoekfunctie recht onderin.

Maak een screenshot van je internetbankieren als je via ideal hebt betaald en kras de rest door. Voila, betalingsbewijs.
Als je via Paypal of creditcard hebt betaald heb je vast ook wel zo'n overzicht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:47

En dat moet je dus uitprinten?
En wat als je geen printer hebt?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:50

Dan mail je het naar het adres in de brief?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:56

Kopiƫren als je je bankafschrift nog gewoon per post krijgt.
En anders mailen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:04

Heb je die brief uberhaupt gelezen? Er staat dat je ze ook mag mailen. Google hoe je een printscreen maakt en stuur dat op...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:05

Weet je ik vraag wel gewoon niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:07

Je hoeft niet zo te reageren hoor, maar wij zeggen letterlijk wat er in die brief staat. Als je de brief aandachtig leest zie je precies wat je moet doen. Er staat zelfs 'heeft u nog meer vragen....' en dan PRECIES wat je moet doen. Bovendien is die vraag al 100 keer gesteld.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:38

Dan nog kan het wel wat vriendelijker...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:08

Ik ben wellicht de enige, maar ik heb niet zo'n last van meerdere dezelfde vragen.
En anders, als je daar wel last van hebt, kun je dat best op een vriendelijke manier melden.
Niet iedereen is even handig met zoeken, googelen of zo'n brief begrijpen. Soms is het fijn om de bevestiging even te hebben dat alles ok is en je het goed aanpakt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:48

IvysToeter mailen is het makkelijkste krijg je ook het snelste antwoord. Maak een printscreen van de betaling van het artikel en vul de vragen in.
Er zijn ook verschillende Facebook groepen over Aliexpress misschien kun je daar nog kijken, zijn veel mensen met dezelfde vragen.

Mocht het een merkartikel zijn, bijv. Adidas schoenen vul dan sneakers in, dan is de kans groot dat ze het gewoon doorsturen zonder dat je een boete moet betalen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:15

Ik kom ook weer even tussendoor! met best wel een lijstje weer :+
En een update van de honden pennings, het leek erop dat er wat roest op kwam, dus ik weet niet zeker of ze wel bedoeld zijn voor outdoor. Maar onze hond is m alweer kwijt, dus ik kan er verder geen studie van maken.... :+

Ik heb een stel handschoenen besteld http://nl.aliexpress.com/item/1-Pair-of ... 87954.html
Heerlijk, maar wel voor kleine handen! Gelukkig heb ik die, maar ze waren eigenlijk voor mijn zus, maar haar handen zijn te groot... Chinese maat denk ik...

En een 11-tal linten van satijn: http://nl.aliexpress.com/item/11-colors ... 49843.html
Goede kwaliteit erg blij mee. Het lijkt erop dat je ze ook kun uitwassen, ze geven niet af en behouden hun vorm, dus ook blij mee

En ik heb 1.5 week geleden een jurk besteld: http://nl.aliexpress.com/item/2015-Grac ... 07952.html
En in 10 dagen is het al aangekomen! *\o/* Ik was niet zeker van de maat en aangezien het wel om 45 euro gaat, heb ik eerst mijn maten doorgegeven aan de verkoper en gevraagd om advies. Nou, dat advies was goed, want het past perfect! :D Superblij met deze jurk, ik had eerder als een galajurk hier in Nederland gekocht, nou, ik had de simpelste voor 90 euro toen. Onvoorstelbaar dat het daar voor die prijs kan, hij is precies zoals op de foto's, het materiaal is heel mooi zwaar, de rok is van 2 lagen stof met nog 2 lagen tule eroverheen, het lijfje is mooi stevig met pads en baleinen erin, het lintje achterop is heel mooi afgewerkt, ik ben verliefd <3 *\o/* weer een goede aankoop van aliexpress :D

En last but not least, ik heb ook nog een canvas doek besteld: http://nl.aliexpress.com/item/Thomas-Ki ... 71036.html
Is ook al aangekomen, keurig en heel mooi op canvas, mooie kleuren, nu nog een keer opspannen.... :)

tot zover mijn aankopen weer op Aliexpress...

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:33

Oohh die handschoenen <3

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:11

Die handschoenen <3 Superleuk!

Pff ik wacht nu op een pakketje wat 28 augustus is verzonden volgens de tracker. Ben het niet gewend om zo lang te moeten wachten op een telefoonhoesje van ali!
Ach, ik zal wel te ongeduldig zijn :+