iedereen fijne dagen! Helaas ligt mijn zusje in het ziekenhuis dus ik ben wat minder actief.
madelonsunny als je naar instellingen gaat kan je een melding aanzetten. dan krijg je in het spel een melding als je paard drachtig is na een paar dagen. En je ziet bij je merrie staan erg dikke buik. zie bv bij mijn paard absan. En je kan ook een melding krijgen in je email. als de dekking geweest is na een paar minuten krijg je een melding zoniet is het niet gelukt
Fijne kerst iedereen! Hier nog een merrie drachtig, Kruising merrie met 2 tinkerouders (dus 1 tinkergen?) met een raszuivere tinkerhengst. Heb ik nu 75% kans op een raszuiver veulen?
Delicia; Nee 50%. Moeder geeft OF het goede gen OF het foute gen door.
Michje
Geplaatst: 25-12-15 14:13
Beide ouders van je kruising zijn eerste generatie, dus het 2e gen weet je niet. Genenopties voor je kruising zijn daarom: Tinker x Tinker (maar die valt af want ze is kruising) Tinker x ? ? x Tinker ? x ?
Je hebt dus 50% kans dat je kruisingmerrie een Tinkergen heeft. Heeft ze die niet wordt het veulen sowieso een kruising. Heeft ze die wel dan is je kans op een raszuiver veulen 50%. De andere 50% is een kruising met 1 Tinkergen (want raszuivere vader).
Bij een pensionstal moet je zelf trainen bij een trainingsstal word dat voor je gedaan. Maar de trainingsstallen zullen vol zitten en is een stuk duurder. Als je zelf een stal gebouw en een bak hebt kun je zelf trainen op je eigen terein
Michje
Geplaatst: 26-12-15 13:43
Trainingsstal is niet om je paard te stallen, maar om je paard getraind te laten worden. Dat gaat op afspraak met de eigenaar van de trainingsstal en kost veel geld. Vaak een bedrag per dag en ook nog een bedrag per niveau of bij het behalen van een bepaald niveau. Je doet dan dus zelf niks met je paard
Als je op een pensionstal stalt doe je alles zelf met je paard (trainen, verzorgen) en je kunt gebruik maken van de bak.
xPearl
Geplaatst: 26-12-15 13:44
Ik ga denk ik mijn friezen verkopen (Behalve Macho, en mn fjordjes). Omdat ik gewoon te weinig tijd heb om alles goed te trainen.
ik ga vanmiddag een topic maken.. Maar bieden mag! Stuur maar een Ingame pb naar xMacho ! (:
De Tinkermerrie die als zijnde raszuiver bij de handelaar staat is een kruising. Heb een kruising uit haar gefokt, met een raszuivere hengst. Heb de eigenaar ook een berichtje gestuurd.
De Tinkermerrie die als zijnde raszuiver bij de handelaar staat is een kruising. Heb een kruising uit haar gefokt, met een raszuivere hengst. Heb de eigenaar ook een berichtje gestuurd.
Zijn er hier mensen die een wedstrijd met veel inleg met grote eerste prijs interessant vinden? Natuurlijk ook een tweede en derde prijs waarbij je gewoon quiet draait
Hier zelfde als Luxje, vind het geldverspilling nu... Er doen te veel mensen mee per wedstrijd omdat alles voor alle niveaus is en ruiterniveau en paardniveau lijken hebben geen of veel te weinig invloed. Het is nu meer een gokspelletje dan een wedstrijd.
De 3delige wedstrijd deed ik mee omdat het inschrijfgeld te overzien was en af en toe een gokje wagen wel leuk is.