Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:14

lor1_1984 schreef:
Nu ik muurstickers lees:
Bestel NOOIT die maandplanner muursticker/krijtbordsticker, die kosten je je muur. :=
Het idee is leuk, maar wanneer je hem weer van je muur af moet halen trek je stukken verf mee, dus enkel doen als je van plan bent om daarna opnieuw te schilderen en evt plamuren.
Oh en met krijtstift werkte het ook niet best, gewone krijtjes heb ik er niet op uitgetest.

Dat soort dingen raad ik ook altijd aan om op een canvas te plakken :+ Dan kan je er helemaal makkelijk vanaf :D

IvysToeter

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:53

ik baal echt enorm!
pakketje nummer 2 van 3 is kwijt...
ja nogal.
ik had 3 december een briefje in de brievenbus dat het pakketje op afhaal locatie zou liggen.
5 december is mijn moeder daarheen geweest om het te halen.
Ze konden het na grondig uitkammen/uitspitten niet vinden.
Advies was maandag (vandaag) terug te komen, want misschien werd het 5 december in de middag nog wel gebracht.
Track&trace gaf toen aan dat het op 3 december om 21.41uur ingescand was en afgeleverd was door de chauffeur op de afhaallocatie.
terwijl die winkel dan niet eens open is.
Vandaag geweest, maar het pakketje is er nog steeds niet.
Track&trace geeft nog exact hetzelfde aan.
Ik heb PostNL gebeld en hun hebben gekeken...hun track&trace zegt dat het 3 december rond 15.00uur ingescand is? en dat het daar moet liggen.
Of de mensen op de locatie wel echt goed gekeken hebben....euh ja, 2 keer zelfs!
Ok, dan gingen ze een onderzoek starten en hoor ik binnen 4 werkdagen meer.
Maar ik bel gewoon morgen nog een keer naar de afhaallocatie.
Het was 'maar' een pakketje van rond de 7euro...maar toch...
Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat ik het pakketje nog krijg.
denk dat de chauffeur er met mijn babymutsje vandoor is....
Het is ook zo raar, want pakketje 1 (wel andere verkoper) had ik wél in de brievenbus thuis gehad.
ik ben zo bang dat het met pakketje 3 van 3 ook mis gaat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:57

Bij ons liggen de "china" pakketjes op een aparte plank. Ze moesten ook behoorlijk zoeken de eerste keer.
Nu zeg ik het er maar bij :+ anders komen ze direct terug dat ze het niet kunnen vinden

Dit pakketje paste waarschijnlijk niet door de brievenbus en is daarom naar een afhaallocatie gebracht.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:58

Kan ook aan de locatie liggen, hier om de hoek zit een ups (kiala) punt, die kunnen ook glashard zeggen dat iets er niet is, maar wanneer je aandringt en ze het hele hok uit laat kammen, dan "och kijk, het is er tóch, had je toch gelijk..."
Pffff

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:03

ze hebben zowel zaterdag als vandaag alles uitgekamd.
Ik werk zelf ook op een PostNL afhaallocatie en wij hebben ook alle 'china' pakketjes op een aparte plank.
dat heeft deze betreffende afhaallocatie ook.
Pakketje 1 van 3 was veel groter, veel meer en zat wél in de brievenbus.
dit pakketje is veel kleiner en veel minder en zou door de brievenbus moeten passen, maar hebben ze dus bij afhaallocatie moeten brengen...
ik weet vanuit mijn werk dat er bepaalde redenen zijn waarom 'china pakketjes' tegenwoordig standaard op een afhaallocatie worden gebracht.
maar ik was blij dat mijn eerste pakketje in de brievenbus zat, dan hoefde ik tenminste nergens heen.
en ik had goede hoop voor de rest.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:55

Ik heb mijn accus ook binnen. Nu nog testen of ze het doen. Zat een gele sticker op de verpakking, maar gelukkig niets hoeven betalen.

Met mijn lamp komen ze met het voorstel om mij een nieuwe te zenden mits ik de verzendkosten betaal (14.80 dollar), mag dan de andere houden (maar daar heb ik niets aan, maar voor de knutselaar is er dus wel een kant en klare behuizing die waterdicht is, alleen kan ik niet knutselen).

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:38

Ik heb mn eerste bestelling gedaan, een horloge voor mn vriend, een telefoon hoesje en een hanger voor in de parkietenkooi. Nu maar wachten, stond bij alle 39-60 dagen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:53

Nou mijn betalen is in ieder geval geaccepteerd :) Nu staat bij 1 pakketje dat hij binnen 3 dagen verzonden moet worden (bij de ander staat 8) omdat hij anders alsnog wordt geannuleerd? Maar het is toch niet zo dan als hij bijvoorbeeld morgen verzonden word ik hem dan eind van de week al heb? Of wel? Ik weet namelijk dat het met lightinthebox niet zo was, dat duurde nog 11 dagen nadat het was verzonden.

Edit: En hoe ''erg'' letten jullie op de positieve feedback van de verkoper? Zouden jullie bijvoorbeeld iets kopen bij iemand die 90% positieve feedback heeft? Of gaan jullie dan op zoek naar een andere verkoper. Ik zelf vind eigenlijk 97% wel het minimum om ergens iets te kopen. Maar nu zag ik een leuke muursticker, alleen heeft die persoon 95% positieve feedback

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:04

Muurstickers wat een hel :+

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:21

Muurstickers kun je hier ook wel kopen, weet niet wat ze daar kosten?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:28

Mag ik hier even binnen vallen?
Ik koop regelmatig bij aliexpress of miniinthebox/lightinthebox en ben tot nu toe altijd tevreden! Nu ben ik vanmiddag gaan kijken naar een smart watch en ik vraag me af of er mensen ervaring hebben met het kopen van dit soort producten via Aliexpress?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:31

luxje schreef:
Muurstickers kun je hier ook wel kopen, weet niet wat ze daar kosten?

Nouja, de qoutes die ze daar hebben heb ik nog niet in een winkel gezien ofzo :P
Daarbij komen ze op mijn kast, die er toch al niet meer zo knap uit ziet. Dus als het er niet meer af gaat, geen probleem. Die ik mooi vind zijn 92 cent

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:45

Ik bestel hier elke sticker die ik wil, heb laatst stickers van konijntjes laten maken..
Is alleen iets duurder dan €1
Maar ach, kan ik dus wel zelf de tekst én het lettertype bepalen

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:48

luxje schreef:
Ik bestel hier elke sticker die ik wil, heb laatst stickers van konijntjes laten maken..
Is alleen iets duurder dan €1
Maar ach, kan ik dus wel zelf de tekst én het lettertype bepalen

En waar is hier? :P Mag evt ook in pb

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:53

Weet niet of het hier mag, maar ik bestel via decosjop.nl
En dan dus geen standaard dingen.
Er zijn echter nog veel meer van dit soort bedrijfjes waar dit kan, ik heb met haar echter goede ervaringen.., heb al eens samen met haar tot 1 uur 's nachts gezocht naar een lettertype dat ik persé wilde, maar niet in haar standaard bestand zat, zonder extra kosten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:35

Ik zelf zou eigenlijk geen elektronica kopen via aliexpress, bang dat het snel kapot gaat..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 03:02

Ik koop geregeld deze:
http://nl.aliexpress.com/item/2015-Hot- ... 17247.html
Iets met een oude laptop die snel oververhit raakt sinds 'ie gestuiterd is. :+
Doe ong 4-5 maanden met 2 tegelijk, laptop draait gerust 12+ uur per dag en ook zwaardere programma's (films, spellen etc) en met 1 blijft hij te warm worden en met 2 wordt hij wel ietsje warm maar niet meer zo gloeiend heet dat je je vingers brandt en de laptop uitvalt enzo. :=

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:13

Iemand enig idee wat de status 'Goods Awaiting Confirmation' betekend?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:18

wij hadden een navigatie systeem waarvan het scherm het niet deed (was de 2e dus gestels met andere ) mailtje gestuurd en netjes 2 weken later een nieuwe luxere gekregen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:19

Faelivrin schreef:

Dat zijn de artikelen die jou toe gestuurd zijn. Als je ze hebt ontvangen, moet je dat bevestigen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:21

Faelivrin schreef:
Als je het product binnen hebt kan je daarop klikken. Dan bevestigd je dat je het ontvangen hebt.
Dan kan je ook een review schrijven.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijgen ze pas de betaling als het ook echt binnen in bij de klant.
Dat AliExpress het geld houd tot de bevestiging binnen is dat de spullen geleverd zijn,en dan uitbetaald aan de winkel waar je iets besteld hebt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:29

Volgens mij kun je voor die klik nog een dispute openen en daarna niet meer.. Dus dan is alles rond. Als ze daarna hun geld pas krijgen zou er een hoop aan de ali strijkstok blijven hangen, want heel veel mensen doen dat niet aanklikken.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:44

Oh zoiets dacht ik al, maar voor ik eindeloos op iets aan het wachten was omdat ik nog iets zou moeten bevestigen.. Zag de bui al hangen haha. :)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:49

ik wacht al dagen op mijn pakketje dat onderweg is met de post naar mijn thuis :7

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:50

Ik wacht ook nog op twee pakketjes en vandaag nog een brushegg besteld. Voor het wassen van mijn makeup kwasten, ben benieuwd.

Ik had gehoopt dat mijn portemonnee er een keer zou zijn, maar we wachten rustig af...