Mag Boran even jullie aandacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Mag Boran even jullie aandacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:34

kimmie261 schreef:
maw eigenlijk gewoon geen honden meer in het openbare leven,waar meer mensen lopen en leven,dit kan mijns inziens nl iedere hond overkomen...

Dat kan inderdaad iedere hond gebeuren. Ik ken deze hond niet, of deze mensen hiervan wisten, maar als ik weet dat mijn hond zomaar uit kan vallen, alleen omdat iemand (en dus bijv. een kind) hem per ongeluk aanraakt, ga ik inderdaad niet zomaar het openbare leven in met zo'n dier in.
Stel, jij weet hoe jouw hond reageert, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden. Dan ga je hem toch niet mee de stad in nemen?
Maar ik vind wel dat de doodstraf voor Boran te zwaar is. Er kunnen ook andere maatregelen getroffen worden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:54

tja moeilijk,heb jaren gewoond in een gebied waar veel mensen woonden en dagelijks 3x per dag soms 4x mijn honden uitgelaten,en 1 daarvan heeft als jonge hond zijnde ook toen eens bij iemand in zijn broekspijp gehangen,dat heeft ze 1x gedaan,tis echt niet zo dat je dan altijd op scherp rondloopt met je hond..de eerste tijd wel,maar na een paar maanden echt niet meer..

ik kan me best voorstellen dat je niet meteen je hond in de krant zet als ze 1x "snappen" naar iemand,of ze meteen voor de rest van hun leven muilkorfen..

maar dat overigens die eigenaar een boete en een fikse waarschuwing of muilkorf gebod had gekregen voor deze hond,had ik niet heel erg gevonden..
wat ik wel erg vind,is dat nu met de nieuwe wetgeving per 1 januari ,iedereen die maar vind dat een hond geen maatschappelijk aanvaardbaar gedrag vertoond,of zich bedreigd voelt,kan een hond aangeven,en die worden dan zo getest als boran..

nou de mijne zal het niet zijn

mijn honden zetten geen stap meer in Nederland...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:04

Dat ben ik met je eens. Dat is natuurlijk raar, dat je hond zomaar in beslag genomen kan worden, omdat iemand vindt dat jouw hond onaanvaardbaar gedrag vertoont.
Wat ik zei, als er meerdere incidenten zijn gemeld, kan ik me voorstellen dat je hond gemuilkorfd moet worden, maar in beslag nemen en testen ondergaan.....en dan helemaal de vreemde testen die gedaan worden. Die slaan werkelijk nergens op.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:05

En dat is er nou juist mis kimmie261, toen het eerst alleen nog maar voor een pitbull was werd er niet zoveel gezegd omdat de meeste mensen de dans ontsprongen, toen klopte die regel al niet.
En nu kan het elke hond gebeuren en dan is er een heleboel heisa.
Niet dat ik het daar niet mee eens ben, want er klopt gewoon niks van, maar vind het wel sneu voor al die kruisingen die wel de dupe waren van die sch**t regel.
Ze moeten het gewoon heel anders oplossen maar ik geloof dat alleen de goede hondeneigenaren dat snappen en in de regering zitten die kennelijk niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:22

se7entje ,de pitbull is een ander verhaal,hoe erg ik het ook voor die honden vind ,maar deze waren simpelweg verboden...en als iets verboden is,moet je het als eigenaar gewoon niet aanschaffen..

nu het inmiddels om iedere vogelvrij hond gaat is het niet gek dat veel mensen toch wel heel bang gaan worden.

als blijkt dat honden zo getest worden als een hond Boran,dan ben je er mooi klaar mee,en ook de hond..ik moet er echt niet aan denken dat dit 1 van mijn honden zou overkomen.

ik moet wel zeggen,dat door Boran er inmiddels kamer vragen zijn en dat ze wel beter gaan nadenken over hoe ze evt in beslag genomen honden gaan testen.

mocht boran alsnog ingeslapen worden,dan is dat het enigste wat hij alsnog bereikt heeft...een hoop bange hondeneigenaren rijker en een regering die nu toch op hun achterhoofd krabt of dít nu de bedoeling is...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:44

Daar heb je gelijk in, dat is ook wel deels de schuld van de eigenaren maar het ging vooral om de kruisingen.
Wat nou als je al een kruising had, maar wegdoen want er is zo'n klote regeling ?
Heel het verhaal klopt gewoon niet en ik hoop dat je gelijk hebt dat Boran daar verandering in kan brengen.
Anders kan je strax niet eens meer gerust met je hond over straat want stel er is iemand die je een hak wil zetten, of dat ie per ongeluk met spelen of uit enthousiasme iemand schrampt met z'n tand of gewoon met z'n (te lange) nagels.
Het moet gewoon veranderen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:54

je bedoelt de kruisingen met een Am.staff??

alles wat gekruist is met een Am.Staff is een pitbull,en ja die waren juist verboden...en ik ben het totaal niet eens met dat die nou altijd zo agressief waren,er zijn er vele ingeslapen die keurige huishonden waren en heel lief,alleen ze waren verboden..

en ja,als eigenaar moet je dan juist niet een verboden hond in huis halen,overigens kregen deze niet eens een test,maar gelijk de doodstraf...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:05

Met amstaff of met andere honden, alles wat maar een beetje 'gevaarlijk' lijkt werd afgemaakt.
Technisch gezien heb je gelijk dat die hier onder pitbull vallen, omdat alles wat geen papier heeft een pit wordt genoemd, maar er waren er natuurlijk maar genoeg bij die er niet zoveel van weg hadden.
En ik zeg ook niet dat die agressief zijn/waren, kende er een paar en dat waren echt schatten, heb zelf 2 am staffs (met papier overigens ) dus hou wel van die honden.
Elke hond kan vals worden, sorry, maar kijk maar naar die kleine keffers, het lijkt wel dat die alles mogen omdat ze klein zijn, dan moeten ze daar ook wat aan doen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:13

Grappig en triest eigenlijk, als er op straat een incident gebeurt met een hond schreeuwen alle bokkers de pijp uit met die hond! hij is een gevaar, hij zal zich herhalen etc. en omdat hier een eigenaar spreekt (op het andere forum) ineens niet meer...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:19

er wordt over het algemeen vind ik altijd wel erg makkelijk over een hondenleven beslist,wat dat betreft is het werkelijk het enigste dier(huisdier) wat de doodstraf krijgt als het een keer gebeten heeft...

alle andere diersoorten mogen ook mensen /kinderen bijten,doodslaan of wat ook,maar dan wordt het bijna ltijd vergoeilijkt...

maar een hond...oei oei oei...stel je voor dat die 1 ding in zijn leven verkeerd doet,dat is toch wel heel erg...

en se7entje ,ja alles wat als uiterlijk op een pitt leek,werd in beslag genomen...maar dat is nu over,nu zijn alle honden de sigaar...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:20

Hoho, ik ben niet een bokker die ze allemaal dood wil ! Knipoog
Ik ben er juist voor om door een goede gedragsdeskundige, met de eigenaar erbij te onderzoeken waar het probleem ligt en of er iets aan gedaan kan worden, desnoods bij een andere eigenaar.
Voor mij mogen ze pas dood als er echt echt echt (!) niks meer aan gedaan kan worden.

@ kimmie, wat dat betreft jammer genoeg wel...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:23

op youtube zie je wat hondenbeten aanrichten en kunnen doen, of het nou een chihuahua een poedel, een pit of een engelse bulldog is, aanvallen is NIET te accepteren, en onstuimigheid is geen excuus.

Met de huisdieren ben ik het met je eens kimmie, het zijn idd altijd te honden,en dat is oneerlijk, maar als er een vrouw gepakt word door een alligator bijv. word die ook opgezocht. het zijn echt niet alleen honden.

doodstraf is to much idd, maar een muilkorf vind ik verplicht, herhalingen mogen niet gebeuren, moet er eerst een kind doodgebeten worden dan?

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:28

Tuurlijk kunnen hondenbeten veel schade aanrichten maar wat je op youtube ziet zijn natuurlijk wel de extreme gevallen, ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze zo gebeten zijn.
Blijft dat dat niet mag gebeuren maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met die beten op youtube, en dan zou hij daarvoor al ingeslapen worden, beetje belachelijk.
Idd. mijlkorf verplicht, of cursus of whatever, maar niet zo makkelijk van maak hem maar af.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:35

nee maar youtube heeft ook niet gezien dat mijn lieve goedaardige hond tot twéé maal toe aangevallen werd, ik wandel met mn hond aan de lijn want ze hoort slecht, meneer met grote hond komt me tegen en vraagt is het een meisje waarop ik zeg ja, oh dan doet me hond niets, binnen no time zat hond bovenop mijn altijd goedaardige stomme hond die alleen maar kan kwispelen bij een inbreker, dit heeft zich herhaald, hond liep weer los en rende de bosjes door om mijn hond te grijpen uit het niets, wonden,bloed en een bange hond (en ze is al zo'n macho). uiteindelijk heeft hij een chihuahua of poedel? doodgebeten en is hij afgemaakt, en verdomde terecht, want meneer de eigenaar deed niets met zijn zeer slecht opgevoede hond. geen muilkorf had hem kunnen tegenhouden. dus ook BAASJE moet meewerken.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:43

Das mooi klote !
Kijk, en zulke mensen verpesten het voor iedereen.
Ik houd mijn staffs ook altijd aan de lijn, kunnen weleens iets fanatieker reageren als een andere hond denkt de baas te kunnen zijn, dus ik wil gewoon het risico niet lopen dat ik er dan te laat bij zou kunnen zijn, hebben overigens nog nooit een hond ofzo gebeten, nou ja, ik heb hier een 'huisegel' die op de brokken af komt, en die ziet mijn reu wel als bal dus s'avond kijk ik altijd eerst even of die er niet is voor ze naar buiten mogen.
Maar dat is de verantwoordelijkheid die je als eigenaar moet nemen en dat snappen somige dus niet, ten koste van de lieve sociale honden die dan ook nog kunnen omslaan door zoiets, erg jammer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:56

Ik vind ook wel dat de regelgeving heel erg fout is hoor, dat ben ik zeker met jullie eens. Nogmaals: ik vind niet dat die hond doodmoet, maar mensen moeten ook beseffen dat als ze op straat komen met een hond dat ze zich nog steeds 100% verantwoordelijk moeten stellen voor dat dier.
Als ik met mijn auto een minideukje rijd krijg ik een hogere bonus-malus, doe ik het te vaak krijg ik geen verzekering meer, punt. Ook al zijn het allemaal kleinigheidjes, je moet op zo'n moment wel beslissen dat je het verkeer niet meer ingaat. Dit vind ik een beetje hetzelfde... 2 incidenten, ik heb al jaren honden gehad, ken heel veel mensen met honden en nooit niks voor, zeker niet zulke dingen. Want geloof me, als MIJN hond zou happen naar een onschuldige plastiek zak zou ik me ernstig zorgen maken over MIJN manier van omgaan met mijn hond...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:16

Poes, ik ben het wel met je eens. Honden die happen, horen niet op straat thuis, tenzij gemuiklorfd. Mensen moeten gewoon buiten kunnen komen met de zekerheid dat ze niet gebeten worden door de hond van een ander.

Je zegt dat je je zorgen maakt over de manier waarop je met je hond omgaat als hij hapt naar een plastic zak. Nu heb ik zo'n hond, die dus niet schroomt te bijten als hij in het nauw gedreven wordt. Weliswaar 'maar' een Jack Russel, maar hij kan flink bijten.
Deze hond heeft het in het verleden niet zo leuk gehad, waardoor hij nu helaas wel eens bijt. Ik zou hem niet ongemuilkorfd op straat laten lopen, maar ik weet wel dat ik me geen zorgen maak om de manier waarop ík met hem omga. Dit is helaas buiten mijn schuld,om gebeurd en ik probeer er nu het beste van te maken met hem, zo kan het natuurlijk ook nog.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:25

Maar jij neemt maatregelen zodat een ander het niet voor je hoeft te doen.

Deze hond werd niet in het nauw gedreven. Een 2jarige stabiele goed opgevoede hond hoort geen angst te hebben van iemand die langsloopt met plastic zakken.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:40

Dat is waar, mijn honden zullen ook nooit of te nimmer zomaar ergens naar of in bijten, zijn eerder over enthousiast om mensen te begroeten, maar dan nog hou ik er wel rekening mee dat ze niet op iedereen af lopen om ze uitgebreid te begroeten, kan er in komen dat niet iedereen daar van gediend is.
Maar ik heb ook een hekel aan mensen die bij voorbaat al weglopen of omlopen en zeggen; ja die zijn zo gevaarlijk.
Daar zakt m'n broek van af, leer eerst eens wat meer over zo'n hond voordat je dingen gaat roepen, en je kan ook aan de lichaamstaal van de hond zien hoe hij is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:45

Das de foute instelling de dag van vandaag... JIJ bent degene die bewust kiest voor een hond, het is niet meer vanzelfsprekend. Mensen weten er erg weinig over, en hoezeer ik dat ook betreur, het zijn de hondeneigenaren die ten allen tijde op hun hoede moeten zijn...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:49

Hoezo een foute instelling ?
Het is echt niet dat ik ze er dan achteraan stuur ofzo maar het is wel heel vervelend dat er zo gedacht wordt en dan krijg ik weer een naam dat ik enge honden heb, nee das lekker !
Ze moeten zich niet zo laten leiden door de media en kunnen ook zelf aan mij vragen of zo nou echt zo gevaarlijk zijn i.p.v. als een schaap overal achteraan te hobbelen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:41

Ik snap wel dat er mensen zijn die de verhalen geloven. Sommige mensen houden helemaal niet van honden en verdiepen zich daar dan ook niet in (ik hou bijv. niet auto's, weet er dus ook maar weinig van, iedereen kan me wat dat betreft van alles wijs maken). Als ze dan wat op tv horen, of in de krant lezen, zullen ze dat al snel geloven. Waarom zouden ze denken: goh, laat ik me eens in dat ras verdiepen....

En ik vind ook dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent voor je eigen dier. En inderdaad, een welopgevoede hond hoeft niet meteen te happen of te bijten. Maar de doodstraf vind ik nou weer niet direct nodig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:46

Seèentje: het is een foute instelling ervan uit te gaan dat mensen begrip hebben voor het feit dat jij een hond hebt. Spijtig maar het is zo.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:44

se7entje schreef:
Dat is waar, mijn honden zullen ook nooit of te nimmer zomaar ergens naar of in bijten, zijn eerder over enthousiast om mensen te begroeten, maar dan nog hou ik er wel rekening mee dat ze niet op iedereen af lopen om ze uitgebreid te begroeten, kan er in komen dat niet iedereen daar van gediend is.
Maar ik heb ook een hekel aan mensen die bij voorbaat al weglopen of omlopen en zeggen; ja die zijn zo gevaarlijk.
Daar zakt m'n broek van af, leer eerst eens wat meer over zo'n hond voordat je dingen gaat roepen, en je kan ook aan de lichaamstaal van de hond zien hoe hij is.

ben ik het niet helemaal mee eens, mijn hond is een engelse bull(teefje) stoere poten die naar binnen staan en als ze hijgt een gevaarlijk gezicht, maar bijten HA! en ze vind andere honden zó leuk, maar mag van eigenaren (van de andere hond) nooit snuffelen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:44

@ poes, ze hoeven geen begrip te hebben, ze hoeven niet naar me toe te komen, ze hoeven ze niet vast te houden, maar ze moeten ook niet gaan roepen dat ze gevaarlijk zijn en met een grote boog eromheen lopen.
Dat zet mij lekker weg, ze kunnen ook gewoon een stukje opzij gaan en doorlopen, niks aan de hand.
En ik begrijp heus wel dat als je bang bent van honden en er komt dan een staff ofzo aan dat je een beetje afstand wilt, doe ik niet moeilijk over maar maak er geen scene van, dat is mijn punt.

@ xdramaqueen, je hebt gelijk, je kan niet bij elke hond precies zien wat ze denken of doen, zeker niet als je geen verstand van honden hebt, maar een beetje kan je het wel inschatten bij de meeste.