Vind het wel een leuk filmpje

Zelfde als de Yeti. Allemaal hardnekkige verhalen maar geen enkel overtuigend bewijst

De lokale mensen houden de geruchten natuurlijk ook in stand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In 2000 is er voor het laatst een zoekexpeditie geweest van grootschalige omvang. Twaalf wetenschappers zijn er toen op uitgetrokken met boten en sonarapparatuur. De sonarapparatuur is volgens hen de beste manier om Nessie te vinden, aangezien het water te troebel is om in te filmen, wegens de vele algen op de bodem en in het water. Uiteindelijk schoot de expeditie weinig op en hadden ze er weinig vertrouwen in dat het zou gaan lukken, tot ze een object tegenkwamen van zo'n vijf meter lang dat op zich de vorm had van Nessie (een sonar geeft geen perfect beeld maar duidt aan waar het signaal teruggekaatst is). Om te controleren of het geen tonnen waren of eventueel een wrak van een bootje voeren ze er nogmaals overheen, maar het object was toch echt weg. Het duidt in ieder geval aan dat er iets massiefs ronddrijft, maar 'wat' is de vraag. Het zou een jong kunnen zijn of een volwassen plesiosaurus die door miljoenen jaren evolutie veel "kleiner" is geworden omdat prooidieren dat ook werden. De theorieën over wat het zou kunnen zijn lopen uiteen in heel veel verschillende zeebeesten. Overleven in Loch Ness is niet makkelijk omdat er weinig voedsel is, maar aan de andere kant leven de dieren die er leven al een hele tijd en zal er toch een goed lopend ecosysteem zijn ontstaan. Ook is onlangs ontdekt dat er vele grotten en gangenstelsels zijn onder en om Loch Ness. Dit zou kunnen verklaren dat de voedselbron van de Nessies daar leeft en waarom Nessies niet vaak gezien worden.
Heike schreef:Citaat:In 2000 is er voor het laatst een zoekexpeditie geweest van grootschalige omvang. Twaalf wetenschappers zijn er toen op uitgetrokken met boten en sonarapparatuur. De sonarapparatuur is volgens hen de beste manier om Nessie te vinden, aangezien het water te troebel is om in te filmen, wegens de vele algen op de bodem en in het water. Uiteindelijk schoot de expeditie weinig op en hadden ze er weinig vertrouwen in dat het zou gaan lukken, tot ze een object tegenkwamen van zo'n vijf meter lang dat op zich de vorm had van Nessie (een sonar geeft geen perfect beeld maar duidt aan waar het signaal teruggekaatst is). Om te controleren of het geen tonnen waren of eventueel een wrak van een bootje voeren ze er nogmaals overheen, maar het object was toch echt weg. Het duidt in ieder geval aan dat er iets massiefs ronddrijft, maar 'wat' is de vraag. Het zou een jong kunnen zijn of een volwassen plesiosaurus die door miljoenen jaren evolutie veel "kleiner" is geworden omdat prooidieren dat ook werden. De theorieën over wat het zou kunnen zijn lopen uiteen in heel veel verschillende zeebeesten. Overleven in Loch Ness is niet makkelijk omdat er weinig voedsel is, maar aan de andere kant leven de dieren die er leven al een hele tijd en zal er toch een goed lopend ecosysteem zijn ontstaan. Ook is onlangs ontdekt dat er vele grotten en gangenstelsels zijn onder en om Loch Ness. Dit zou kunnen verklaren dat de voedselbron van de Nessies daar leeft en waarom Nessies niet vaak gezien worden.
Brookers schreef:Haha echt te grappig dat mensen daar nog steeds in geloven..
Misschien ben ik hier wel te nuchter voor, maar die legende is al zo oud, en mocht dat beest bestaan hebben, dan is t vast nu allang dood
LisaLuna schreef:Brookers schreef:Haha echt te grappig dat mensen daar nog steeds in geloven..
Misschien ben ik hier wel te nuchter voor, maar die legende is al zo oud, en mocht dat beest bestaan hebben, dan is t vast nu allang dood
Ja maar ik ben snel overtuigd hihi, als men met genoeg bewijs (wat hierbij dus leek) komt geloof ik het al snel.
Maar jullie hebben me overtuigd dat hij nep is (alhoewel ik dit filmpje ook nietécht geloofde, ik was aan het twijfelen..)
furious schreef:Ik geloof er niks van. Als die echt had bestaan dan zou die al lang gevonden zijn.
Lobke_ schreef:furious schreef:Ik geloof er niks van. Als die echt had bestaan dan zou die al lang gevonden zijn.
daar geloof ik niets van.
het zou best eens echt kunnen bestaan hoor.
het is echt niet zo dat wat de mens niet weet dat bestaat niet
Misz_Do schreef:Natuurlijk is het echt, het staat op video! Kijk, zelfs dinosaurussen leven, 'real' staat erboven als titel, dus ik weet het zeker; http://www.youtube.com/watch?v=xWcuAazfIdU&feature=related
furious schreef:Lobke_ schreef:daar geloof ik niets van.
het zou best eens echt kunnen bestaan hoor.
het is echt niet zo dat wat de mens niet weet dat bestaat niet
Loch Ness zou zich in een meer moeten bevinden. Dat is wat anders dan levende organisme die nog niet zijn ondekt in de Grote Oceaan.