Loch Ness monster springt uit het water!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Re: Loch Ness monster springt uit het water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:23

Huilen van het lachen
Vind het wel een leuk filmpje Knipoog Maar geloof niet in het monster Knipoog
Zelfde als de Yeti. Allemaal hardnekkige verhalen maar geen enkel overtuigend bewijst Knipoog
De lokale mensen houden de geruchten natuurlijk ook in stand Knipoog ze verdienen goed aan de mensen die naar Nessie komen zoeken Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:31

Blijft altijd speculeren. Leuk toch. Volgens de wiki (en die heeft altijd gelijk, grinnik) blijft er ruimte voor speculaties

Citaat:
In 2000 is er voor het laatst een zoekexpeditie geweest van grootschalige omvang. Twaalf wetenschappers zijn er toen op uitgetrokken met boten en sonarapparatuur. De sonarapparatuur is volgens hen de beste manier om Nessie te vinden, aangezien het water te troebel is om in te filmen, wegens de vele algen op de bodem en in het water. Uiteindelijk schoot de expeditie weinig op en hadden ze er weinig vertrouwen in dat het zou gaan lukken, tot ze een object tegenkwamen van zo'n vijf meter lang dat op zich de vorm had van Nessie (een sonar geeft geen perfect beeld maar duidt aan waar het signaal teruggekaatst is). Om te controleren of het geen tonnen waren of eventueel een wrak van een bootje voeren ze er nogmaals overheen, maar het object was toch echt weg. Het duidt in ieder geval aan dat er iets massiefs ronddrijft, maar 'wat' is de vraag. Het zou een jong kunnen zijn of een volwassen plesiosaurus die door miljoenen jaren evolutie veel "kleiner" is geworden omdat prooidieren dat ook werden. De theorieën over wat het zou kunnen zijn lopen uiteen in heel veel verschillende zeebeesten. Overleven in Loch Ness is niet makkelijk omdat er weinig voedsel is, maar aan de andere kant leven de dieren die er leven al een hele tijd en zal er toch een goed lopend ecosysteem zijn ontstaan. Ook is onlangs ontdekt dat er vele grotten en gangenstelsels zijn onder en om Loch Ness. Dit zou kunnen verklaren dat de voedselbron van de Nessies daar leeft en waarom Nessies niet vaak gezien worden.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:39

haha das een stukje uit de film the waterhorse. weet ik bijna zeker,
heb die film zelf voor onze dochter en op het einde turen ze over het water en komt hij nog een keer boven. precies in de zelfde manier.haha wel een goede film trouwens

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:55

@ Solina dat was al bekend.. zie pagina 2 Knipoog

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:00

Het is goed gemaakt, maar ik geloof zowiezo niet in het monster van Lochnes dus ik denk gewoon dat het nep is.
Een reactie op Youtube: OMG ITS THE LOCK NESS MONSTER... waterhorse ROFL

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:00

Haha vet, die wil ik wel in mijn kamer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:21

Heike schreef:
Citaat:
In 2000 is er voor het laatst een zoekexpeditie geweest van grootschalige omvang. Twaalf wetenschappers zijn er toen op uitgetrokken met boten en sonarapparatuur. De sonarapparatuur is volgens hen de beste manier om Nessie te vinden, aangezien het water te troebel is om in te filmen, wegens de vele algen op de bodem en in het water. Uiteindelijk schoot de expeditie weinig op en hadden ze er weinig vertrouwen in dat het zou gaan lukken, tot ze een object tegenkwamen van zo'n vijf meter lang dat op zich de vorm had van Nessie (een sonar geeft geen perfect beeld maar duidt aan waar het signaal teruggekaatst is). Om te controleren of het geen tonnen waren of eventueel een wrak van een bootje voeren ze er nogmaals overheen, maar het object was toch echt weg. Het duidt in ieder geval aan dat er iets massiefs ronddrijft, maar 'wat' is de vraag. Het zou een jong kunnen zijn of een volwassen plesiosaurus die door miljoenen jaren evolutie veel "kleiner" is geworden omdat prooidieren dat ook werden. De theorieën over wat het zou kunnen zijn lopen uiteen in heel veel verschillende zeebeesten. Overleven in Loch Ness is niet makkelijk omdat er weinig voedsel is, maar aan de andere kant leven de dieren die er leven al een hele tijd en zal er toch een goed lopend ecosysteem zijn ontstaan. Ook is onlangs ontdekt dat er vele grotten en gangenstelsels zijn onder en om Loch Ness. Dit zou kunnen verklaren dat de voedselbron van de Nessies daar leeft en waarom Nessies niet vaak gezien worden.

Hahaha, geweldig! Ze geven ook echt niet op hè.
Ik geloof er niet zo in hoor. Bovendien, zouden er dan niet meer dan 1 moeten zijn? Hoe plant dat dier zich anders voort? en als er meer zijn, dan moeten ze toch wel vaker gezien worden Clown

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:07

In het filmpje dat Latruda gepost heeft over de film ''The Waterhorse'' is het stukje dat ze gebruikt hebben in het filmpje van de TS te zien.
Namelijk op 1.50 minuten

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:52

Hihi, vind hem erg leuk gemaakt, maar heb nooit gelooft in het loch ness monster.

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:59

Nep Huilen van het lachen

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:06

Haha echt te grappig dat mensen daar nog steeds in geloven..
Misschien ben ik hier wel te nuchter voor, maar die legende is al zo oud, en mocht dat beest bestaan hebben, dan is t vast nu allang dood Knipoog

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:36

Brookers schreef:
Misschien ben ik hier wel te nuchter voor, maar die legende is al zo oud, en mocht dat beest bestaan hebben, dan is t vast nu allang dood Knipoog

Ja maar ik ben snel overtuigd hihi, als men met genoeg bewijs (wat hierbij dus leek) komt geloof ik het al snel. Tong uitsteken

Maar jullie hebben me overtuigd dat hij nep is (alhoewel ik dit filmpje ook nietécht geloofde, ik was aan het twijfelen.. Tong uitsteken )

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:09

LisaLuna schreef:
Brookers schreef:

Ja maar ik ben snel overtuigd hihi, als men met genoeg bewijs (wat hierbij dus leek) komt geloof ik het al snel. Tong uitsteken

Maar jullie hebben me overtuigd dat hij nep is (alhoewel ik dit filmpje ook nietécht geloofde, ik was aan het twijfelen.. Tong uitsteken )

haha ja Knipoog bedoelde ook vooral de mensen die nog steeds bezig zijn met die eeuwige onderzoeken.. Haha!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:55

furious schreef:
Ik geloof er niks van. Als die echt had bestaan dan zou die al lang gevonden zijn.

daar geloof ik niets van.

het zou best eens echt kunnen bestaan hoor.
het is echt niet zo dat wat de mens niet weet dat bestaat niet

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:49

Lobke_ schreef:
furious schreef:
Ik geloof er niks van. Als die echt had bestaan dan zou die al lang gevonden zijn.

Loch Ness zou zich in een meer moeten bevinden. Dat is wat anders dan levende organisme die nog niet zijn ondekt in de Grote Oceaan.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:53

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:36

furious schreef:
Lobke_ schreef:

Loch Ness zou zich in een meer moeten bevinden. Dat is wat anders dan levende organisme die nog niet zijn ondekt in de Grote Oceaan.

En bovendien, hoe lang moet dat dier daar nu al niet leven? *opgezicht, sinds 1933*
Dan zou het er sowieso meer dan 1 moeten zijn, want ik kan me haast neit voorstellen dat áls er al iets zit, het zo oud wordt. En het moet zich dan toch op de een of andere manier voortplanten.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:46

En was t niet zo dat ze zeiden dat hij nooit kan overleven met de hoeveelheid voedsel die zich in t meer bevindt?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:48

Ja, dat las ik ook ergens. Dat er nauwelijks vis in dat meer zit om één, laat staan meerdere van deze monsters te voeden. Of hij moet planten eten Vork

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:52

Is daar we genoeg van dan? Haha! haha

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:53

Haha, geen idee Tong uitsteken

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:53

Wie zegt dat het monster vis eet Vork

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:40

Wat dan? Vlees lijkt me lastiger in het water Tong uitsteken

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:58

Ik heb geen idee! Ik zeg ook maar wat Tong uitsteken

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 12:51

Haha, ach, laten we het er op houden dat er niks is Knipoog