Paard met 3 benen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

guenivere

Re: Paard met 3 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:09

Volgens mij idd gefotoshopt... want als je die fotos ziet, waar normaal het been zit... zit wel de hoefadruk in de grond.. Clown

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:11

guenivere schreef:
Volgens mij idd gefotoshopt... want als je die fotos ziet, waar normaal het been zit... zit wel de hoefadruk in de grond.. Clown

Als je even goed leest zie je dat ze niet gephotoshopt zijn..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:12

Dat zou dan heel dom zijn, als ze een been wegshoppen, maar daarvoor in de plaats een hoefafdruk shoppen Clown ROFL

Nee, het is echt hoor Ja Zie je ook op die andere foto's, vooral die waar het paard duidelijk zijn voorbeen precies in het midden van de borst heeft staan.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:19

Ik geloof best wel dat dit echt is. Het ziet er heel vreemd uit, maar het lijkt niet gefotoshopt.
Ik vind dat het paardje er gelukkig en blij uitziet op die foto's. Ik denk niet dat ze oud zal worden, omdat nu alle gewicht op 3 benen zal komen en daardoor de kans op bot- en spierproblemen groot is.

Geen idee of ik een dergelijk veulen een kans zou durven geven, maar ik heb hier toch wel respect voor...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:50

vind dit geen leuk idee, volgens mij kan een paard op 3 benen geen waardig leven hebben.

Ik kijk vaak op animal planet naar programma's van de dierenbescherming (animal cops), en weet dat ze daar regelmatig bij honden en katten een been amputeren, omdat deze dieren er gemakkelijk mee door kunnen leven.
Ik weet ook dat ze bij paarden regelmatig een dier hebben laten inslapen omdat een paard geen volwaardig leven kan hebben zonder dat extra been, vooral aan de voorkant niet, omdat het grootste deel van het gewicht van een paard op het voorbeen rust. Weet er niet alles vanaf, maar vond dit wel een redelijke verklaring.
Ik ben dus ook absoluut geen voorstander van dit verhaal. De link kan ik niet openen, de foto's wel overigens. Zou graag filmpjes willen zien om te zien hoe dit dier zich voort kan bewegen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:09

Ja, een filmpje lijkt mij ook interessant. Dat geeft een beter beeld van hoe dit paardje zich kan redden...

In principe ben ik het wel met je eens, secricible. Maar als ik het goed begrepen heb dan is dit paardje geboren met maar 3 benen.
Dan is het wel een iets ander verhaal, denk ik. Maar het blijft moeilijk...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:38

Yorghos schreef:
Ja, een filmpje lijkt mij ook interessant. Dat geeft een beter beeld van hoe dit paardje zich kan redden...

In principe ben ik het wel met je eens, secricible. Maar als ik het goed begrepen heb dan is dit paardje geboren met maar 3 benen.

mja, kweet niet of er een groot verschil zit tussen geboren of geamputeerd, maar op zich heb je hier wel gelijk in. Niemand die een filmpje kan vinden toevallig?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 19:20

secricible schreef:
Yorghos schreef:

mja, kweet niet of er een groot verschil zit tussen geboren of geamputeerd, maar op zich heb je hier wel gelijk in. Niemand die een filmpje kan vinden toevallig?

Ik heb het nog geprobeerd op YouTube, maar niks hoor! Verdrietig

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:07

Als dit echt waar is dan vind ik het echt doodzielig!
Een paard is een vluchtdier, dit paard kan niet vluchten, niet rennen met de andere paarden, in bepaalde lichaamstaal wat hij nodig heeft tegenover zijn soortgenoten schiet hij te kort en dan nog maar te zwijgen over de atrose die hij binnen een jaar in zijn voorbeen zal hebben.
Echt heel egoistisch van deze mensen om zo'n paard in leven te houden.

Als dit had gekunt dan had ik mijn lieve Fellow zijn been ook laten amputeren nadat zijn knie gebroken was maar dat kan nou eenmaal niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:05

Maantjj schreef:
Jannickee schreef:
ik vind deze foto er nogal gefotoshopt uit zien?

Afbeelding

Als je goed kijkt lijkt dit bij meerdere foto's zo..
volgens mij ist heeeeul erg nep!

Edit: je ziet bij deze foto ook nog een hoefafdruk op de grond staan..

Je ziet wel erg veel druk op het andere voorbeen, maar da's moeilijk te beoordelen. Die hoefafdruk kan ook ontstaan door anders te gaan staan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:09

smeetjoew schreef:
Wel vind ik dat je een paard met 3 benen geen volwaardig leven kunt geven. Ik had voor de optie afmaken gekozen, omdat dit dier nooit meer kan rennen, bokken of lekker kan stoeien. Het speelt altijd met z'n evenwicht. Hij zal hier weliswaar handigheid in krijgen, maar een paard is van nature een vluchtdier. 3 benen zijn daarbij niet ingeprogrammeerd.
Mag misschien erg simpel klinken, maar zo'n leven als dit gun ik een paard niet. Net zoals ik een manege leven een paard niet gun. Lachen

Als je had gelezen dan stond er een vertaling dat het paard wel kan galoperen etc.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:23

Ik ga nu kijken of ie indd echt is de foto........ ff geduld

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:27

foto is echt

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:46

het ziet er idd wel raar uit zo ..
en idd, denk dat het gewoon echt is .. op die andere foto's lijkt me het bijna onmogelijk op weg te shoppen ..

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:23

Een paard kan technisch gezien gewoon op 3 benen lopen dus ik denk dat het gewoon waar is ik heb ook meerdere verhalen over dit gezien

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:02

Dat ziet er inderdaad erg appart uit! Ik vind wel dat er erg veel negatieve reacties zijn. Dat paard ziet er prima uit en je ziet in zijn ogen dat hij het goed heeft. Waarom is dit mishandeling? Als er een siamese mensen tweeling geboren wordt zeg je toch ook niet, die hadden ze beter bij de geboorte meteen in kunnen laten slapen....

kovuking16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:21

ja oke ik vindt het oook zzeilig maar zo lang de paard kan eten en staan jah okew hij leef en misschien zijn de mensen wel goed voor hem miischien heb je ook paarden kunst been weet jij veel ,, er zijn zoveel dingen gekomen in de toekomst enzo het kan allemaal

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:33

ik vind het dieptriest Verdrietig

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:39

Het ziet er apart uit, maar de pony oogt niet ongelukkig of ongezond. Ik ben bang dat hij nooit zou kunnen rennen en ik betwijfel ook of ie zelf overeind kan komen. Honden en katten leren met een pootje minder leven, maar zijn veel kleiner en leniger.

Ik moet eigenlijk een beetje denken aan de film 'The Horse Whisperer'. Wanneer dat meisje op dat paard wou stappen (miste 1 been) moest dat paard uit zichzelf gaan liggen, ze hadden toen 1 been vastgebonden en dat paard gallopeerde gewoon verder. Het is dus mogelijk.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:48

poeh! dat is apart!

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een filmpje,want ik kan me niet goed voorstellen hoe dit paard zou moeten lopen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:51

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:10

hoe kan je nu een paard vergelijken met een hond of kat Verward
Ten eerste is het een heel ander dier, roofdier en prooidier, een immens verschil! Een paard VLUCHT, dat zit er nu eenmaal in en kan je niet zo even afleren..Met 3benen had het zich in de natuur nog geen halve dag gered.
daarbij staat een roofdier zoals een hond 2 treden hoger dan een prooidier op gebied van intellegentie, niet dat dat een probleem op zich is, maar gewoon om aan te tonen dat er wel degelijk een grooooot verschil zit tussen paard en hond.

2de punt, een paard is toch wel even veeel groter en draagt veel meer gewicht mee, staat daarbij nog eens hoger op de benen in verhouding. Kijk maar naar bevoorbeeld een hond met korte pootjes, en een grote hond met langere poten met 3poten. De kleinere gaat er NOG minder last van hebben dan de grotere.
Ken bv verscheidene jack russels met 3pootjes, geen enkele moet onderdoen voor zijn 4potige soortgenoten, rennen soms zelf sneller dan de andere.
Een grotere hond red zich ook best met 3poten hoor, maar zal toch niet even hard rennen als de soortgenoten.Of zal toch iets meer moeite moeten doen.

Paard en hond hebben daarbij nog een hele andere lichaamsbouw/skelet/spierstelsel of hoe zeg je dat, en is dus geen vergelijking