Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voltigeur schreef:Dus freestyle is gewoon een vrijgeleide om met je knol te doen wat je wil, als 't nu leuk of minder leuk voor hem is...
Draai zelf maar eens een toertje of 6 links en direct erna 6 naar rechts...
Loop maar eens rondjes terwijl er voortdurend iets in je zij tikt (hoeft echt niet hard te zijn)
Laat eens iets van 10% je eigen gewicht op je rug of schouders staan trappelen met harde zolen...
Etc.
Eens zien hoe leuk jij 't zal vinden.
Voltigeur schreef:En wat de commentaren betreft over dat westernrijden, het is gewoon een afgeleide van de spaanse rijstijl.
crazycactus schreef:Ja en.. wat is er mis met scharenbitten.. als je met je paard een inrijbak ingaat waar er een grote hoeveelheid andere paarden rond loopt zou ik dat niet zo los doen. Senior paarden worden nu eenmaal veel op shanks gereden...
En over oorsprong.. wat is er voor het paard leuk aan oorspronkelijke rijstijl cq figuren?? Als we zo gaan beginnen ken ik er nog wel een paar.
crazycactus schreef:Kozakken voltige?? ik wist niet dat jij dat deed.. Heftig.
trickrider89 schreef:dat heb ik niet erbij gehaald, ik heb alleen geschreven; dat het ook niet leuk is een zadel op je rug te hebben, bit in de mond en iemand die er op en af springt.
Dat kan zowel bij de trick riding als bij de kozakken voltige.
Ik vind het western rijden beter als 't spaanse maar dat is voor iedereen persoonlijk welke tak van paardensport je kiest..
Net zoals ik trick riding meer spectaculair vind als kozakken voltige omdat ik in de USA veel aparte tricks van grote trick riders heb mogen bewonderen, maar heb in Frankrijk ook een kozakken team gezien die ook super waren.
crazycactus schreef:Maartje1990 schreef:vindt je? heb je die sporen van haar gezien??
Wat is er zo bijzonder aan haar sporen??? Dit zal ze zonder ook wel kunnen hoor. Ze is een geweldige horse-woman.
MelanieB schreef:Waarom doet ze het niet dan? (sorry kan het niet laten)

Cassidy schreef:Al eens gehoord over veiligheidsvoorschriften? Je kunt een rechtzaak aan je broek krijgen in Amerika waar je de rest van je leven zwaar krom voor moet liggen als je paard ook maar een stap op iemands voet zet....
sarah_m schreef:Vreselijk, dit stond al eerder op bokt ergends, ze laat dat paard echt super lang spinnen, dan gaat ze met die hakken van haar op de rug van het paard staan. Dat gezwiep met die staart ziet er alleen maar uit als onrust... En om dat paard zo achteruit zien te rennen na die stop is ook erg
? Jij bent zeker geen westernruiter?
Ilzjuh schreef:sarah_m schreef:Vreselijk, dit stond al eerder op bokt ergends, ze laat dat paard echt super lang spinnen, dan gaat ze met die hakken van haar op de rug van het paard staan. Dat gezwiep met die staart ziet er alleen maar uit als onrust... En om dat paard zo achteruit zien te rennen na die stop is ook erg? Jij bent zeker geen westernruiter?
Ik ook niet hoor, maar ik heb me er wel in verdiept ja.![]()
Ik vind het prachtig om te zien.
trickrider89 schreef:@ voltigeur; over smaak valt niet te twisten, maar afkooksels ??
Ik heb zo'n extreme fender drag in de Kozakken voltige nog nooit gezien;
http://rodeotrickrider.ieasysite.com/lo ... fender.jpg
maar misschien heb ik wel nooit 'de echte' aan het werk gezien..
maar ja zo ieder zn mening; kan precies uitleggen en laten zien waarom
ik western beter vind als spaans maar dat is een beetje off topic.
Over het bit; Kan niet zien of het een hengst of merrie is (dat zal
ook wel meespelen wanneer er andere paarden in de warmrijd arena zijn) maar
ze laat in de hoofd arena al zien dat het paard haar los overal achterna loopt dus
waarom het hoofdstel niet in doen voor de veiligheid en voorschriften?

sarah_m schreef:Vreselijk, dit stond al eerder op bokt ergends, ze laat dat paard echt super lang spinnen, dan gaat ze met die hakken van haar op de rug van het paard staan. Dat gezwiep met die staart ziet er alleen maar uit als onrust... En om dat paard zo achteruit zien te rennen na die stop is ook erg
? Jij bent zeker geen westernruiter?
[/quote]
Waarom hebben we het nu ineens over spieren etc? Alles wat we doen met onze paarden is toch belastend voor ze? Of je nu aan western, dressuur, trickriding of springsport doet: Elk paard dat op wedstrijdniveau getraind word krijgt te maken met slijtage van de spieren, gewrichten en pezen. Zelfs als je recreatief bezig bent zal er slijtage optreden bij paarden, simpelweg omdat wij ermee rijden en bepaalde oefeningen uitvoeren. Willen we geen slijtage dan zullen we allemaal een andere manier van paardrijden moeten vinden om dit te voorkomen, als die andere manier er uberhaupt is. Over het jong inrijden: Dat gebeurd in iedere tak van de paardensport, je kan niet alleen de westernsport erop aankijken.
Niet meer of minder belastend dan bijv een parcours op een hoogte van 1m40 of meerdere pirouettes achter elkaar.
Miss_Montana schreef:Wat een gezeur allemaal weerWaarom hebben we het nu ineens over spieren etc? Alles wat we doen met onze paarden is toch belastend voor ze? Of je nu aan western, dressuur, trickriding of springsport doet: Elk paard dat op wedstrijdniveau getraind word krijgt te maken met slijtage van de spieren, gewrichten en pezen. Zelfs als je recreatief bezig bent zal er slijtage optreden bij paarden, simpelweg omdat wij ermee rijden en bepaalde oefeningen uitvoeren. Willen we geen slijtage dan zullen we allemaal een andere manier van paardrijden moeten vinden om dit te voorkomen, als die andere manier er uberhaupt is.
). Slijtage is een natuurlijk proces dat ook optreedt zonder dat je er op gaat zitten, maar je kunt een hoop ellende voor het paard voorkomen door goed na te denken over waar je mee bezig bent en wat bepaalde oefeningen voor goede of slechte consequenties hebben.Miss_Montana schreef:Over het jong inrijden: Dat gebeurd in iedere tak van de paardensport, je kan niet alleen de westernsport erop aankijken.
Ijslanders worden traditioneel later ingereden en het aardige is dat IJslanders ook vaak ouder in het werk worden dan andere rassen. Waarom zou dat zijn?
Miss_Montana schreef:Over die spins, 3 spins achter elkaar zijn voor goed getrainde reining paarden een eitje. Ze kunnen er makkelijk meer achter elkaarNiet meer of minder belastend dan bijv een parcours op een hoogte van 1m40 of meerdere pirouettes achter elkaar.