Garrocha video (prachtig om zien)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Garrocha video (prachtig om zien)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:23

Oh bah, wat een gezeur, typisch bokt, het paard zit helemaal niet opgebonden? Blond

En vooral die bitloos gastjes, bah, kan daar echt niet tegen. (sorry)

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 18:27

MelanieB schreef:
Oh bah, wat een gezeur, typisch bokt, het paard zit helemaal niet opgebonden? Blond

Nou nou, ik zou "die bitloos gastjes" echt niet allemaal over dezelfde kam scheren hoor!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:29

Nee ze zijn niet allemaal hetzelfde, sorry, maar veel wel Knipoog

(sorry voor degene die zelf bitloos rijden maar gewoon de keuze bij zichzelf houden Knipoog )

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:32

Ik denk dat niemand zich hier hoeft te verantwoorden voor wat deze ruiter met zijn paard doet.
De één vind het mooi en de andere vind het niets.
Vaak valt me wel op als er een andere tak van sport wat buiten dressuur of springen valt dat er altijd weer negatief op gereageert word.
Het perfecte plaatje bestaat volgens mij niet en nergens.
Deze tak van sport is zeker niet gemakkelijk ookal lijkt het dat de man maar wat aan het spelen is met zijn stok Haha!
Gelukkig kunnen andere en ik als bitloze ruiter toch wel de kwaliteit zien van deze ruiter.
Jammer dat het weer op een discussie uitloopt en jammer dat je je terug trekt @ELpatcho.
Iig voor jou en de rest ook een hele fijne jaarwisseling.

MelanieB schreef:

Pardon!! Haha!, ik ben ook een bitloos gastje Nagelbijten / Gniffelen

Ik blijf het schitterend vinden voor mij meer van dit soort filmpjes Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:33

Sorry

Ik vind het echt wel best, zolang je mij maar laat gaan Tong uitsteken ROFL

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 18:35

blensink schreef:
Ik denk dat niemand zich hier hoeft te verantwoorden voor wat deze ruiter met zijn paard doet.
De één vind het mooi en de andere vind het niets.
Vaak valt me wel op als er een andere tak van sport wat buiten dressuur of springen valt dat er altijd weer negatief op gereageert word.
Het perfecte plaatje bestaat volgens mij niet en nergens.
Deze tak van sport is zeker niet gemakkelijk ookal lijkt het dat de man maar wat aan het spelen is met zijn stok Haha!
Gelukkig kunnen andere en ik als bitloze ruiter toch wel de kwaliteit zien van deze ruiter.
Jammer dat het weer op een discussie uitloopt en jammer dat je je terug trekt @ELpatcho.
Iig voor jou en de rest ook een hele fijne jaarwisseling.

MelanieB schreef:

Pardon!! Haha!, ik ben ook een bitloos gastje Nagelbijten / Gniffelen

Ik blijf het schitterend vinden voor mij meer van dit soort filmpjes Haha!

Mijn laatste opmerking gezien omtrent bitloosmensen? Clown
Tja, ik zit mezelf ook af te vragen of ik nog de moeite hoef te doen om op de laatste reactie van ELpatcho te reageren en mij te verantwoorden...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:35

MelanieB schreef:
Nee ze zijn niet allemaal hetzelfde, sorry, maar veel wel Knipoog

(sorry voor degene die zelf bitloos rijden maar gewoon de keuze bij zichzelf houden Knipoog )

*kuch* Ik wou al zeggen Haha!

Maar, het is inderdaad jammer dat er mensen zijn die niet verder kijken dan hun eigen idee, want, zoals ik al zei, er valt zoveel te leren. Iedereen van iedereen, en naar mijn mening altijd van twee kanten.
Als mensen alléén bij hun eigen standpunt willen blijven (of zelfs naar niets anders willen kijken/luisteren wat maar íéts met een ander standpunt te maken heeft), zullen ze nooit van anderen leren, wat echt onwijs jammer is.

Maargoed, laten we het erbij houden dat die mensen alleen zichzelf ermee hebben Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:42

Hier een hoofdstelloos-mensje...

Ik vind het echt prachtig om te zien!!
Heeeeel kunstig...maar inderdaad 10cm meer ruimte in die hals had wel gemogen...vind ik

(btw: heb geen enkel bitloos mensje hier gehoord dat deze ruiter bitloos MOET gaan...ofzo Knipoog ).....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:44

MelanieB schreef:
Sorry

Ja natuurlijk mij hoor je niet en sta gelukkig open voor alles dat noemen ze een positieve kijk hebben Tong uitsteken .
Kon het niet laten om in je profiel te spieken en wat jij doet met je paard heb ik ook bewondering voor whow wat springen jullie hoog samen ook hier respect
Net zoals @Voltigeur en @Myukii ik vind het allemaal geweldig Haha!
En inderdaad we blijven allemaal altijd leren en in eerste instantie willen we allemaal het beste voor ons paard het is tenslotte geen kauwgombal Clown .
Ik leer enorm van alles wat ik om me heen zie en weet ook dat ik nooit uitgeleerd zou zijn.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:03

blensink schreef:
MelanieB schreef:
Sorry

Ja natuurlijk mij hoor je niet en sta gelukkig open voor alles dat noemen ze een positieve kijk hebben Tong uitsteken .
Kon het niet laten om in je profiel te spieken en wat jij doet met je paard heb ik ook bewondering voor whow wat springen jullie hoog samen ook hier respect
En inderdaad we blijven allemaal altijd leren en in eerste instantie willen we allemaal het beste voor ons paard het is tenslotte geen kauwgombal Clown .
Ik leer enorm van alles wat ik om me heen zie en weet ook dat ik nooit uitgeleerd zou zijn.

Oh, maar begrijp me niet verkeerd, hé! Ik heb helemaal niks tegen bitloos, integendeel. Ik kan mij wel soms mateloos ergeren aan fanatieke bitloosfanaten die koste wat kost alles en iedereen proberen te overtuigen om toch maar bitloos te rijden en verder voor niks open staan.
En ik heb ook problemen met mensen die enkel met neckrope, zonder zadel of halster de drukke openbare weg opgaan. Zoiets vind ik persoonlijk niet verantwoord. Maar die discussie zullen we nog wel eens in een ander topic voeren zeker? En hopelijk met allemaal bitlozen met dezelfde ingesteldheid en open geest van blensink...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:04

Haha, nou, bedankt Blensink, leuk om te horen Haha! Zou gráág net als jullie ook ooit verhuizen naar Spanje, lijkt me heerlijk daar. Maar een ander 'latin-land' voldoet voor mij ook, haha, geweldig, wat moet jij mooi wonen nu Tong uitsteken

En dan lijken alle bitloos-freaks niet eens zo erg te zijn als gedacht, wat een ontdekking zo in de laatste paar uur van het jaar Knipoog

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:19

Er wordt altijd heel veel gesproken om jezelf open te stellen voor andere disciplines! Maar voltigeur haalt bij elke topic wat ik gezien heb altijd alle dressuur, spring, sgw ruiters over 1 kam! Je kunt toch ook je eigen visie beschrijven over deze rijkunst zonder je visie kracht bij te zetten door andere disciplines omlaag te halen! Want dan ben je in mijn ogen net zo kortzichtig bezig! Knipoog

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:22

blensink schreef:
MelanieB schreef:
Sorry

Dank je Lachen

Ik vind het hartstikke mooi als mensen goed kunnen rijden zonder bit enz. maar ik erger me net zoals Voltigeur er wel aan als mensen kostte wat kost andere te overtuigen, dan zie je mij echt zo kijken Clown (niet dat iemand dat hier doet Tong uitsteken maar ik bedoel het zo Tong uitsteken )

Maar ik vind dit filmpje gewoon mooi! Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:25

Voltigeur schreef:
Oh, maar begrijp me niet verkeerd, hé! Ik heb helemaal niks tegen bitloos, integendeel. Ik kan mij wel soms mateloos ergeren aan fanatieke bitloosfanaten die koste wat kost alles en iedereen proberen te overtuigen om toch maar bitloos te rijden en verder voor niks open staan.
En ik heb ook problemen met mensen die enkel met neckrope, zonder zadel of halster de drukke openbare weg opgaan. Zoiets vind ik persoonlijk niet verantwoord. Maar die discussie zullen we nog wel eens in een ander topic voeren zeker? En hopelijk met allemaal bitlozen met dezelfde ingesteldheid en open geest van blensink...

Oeps Bloos , ik probeer de mensen er hier wel van te overtuigen dat bitloos niet gevaarlijk is (wat ze hier dus wel willen beweren).
Maar wie ben ik om te zeggen wat andere moeten doen met hun paard.
Ik wil dat mensen genieten van dit prachtige wezen, want geef toe in welke tak dan ook het is bijzonder fijn.
Mijn bijrijdpaard rijd ik gewoon met bit geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt om dat te veranderen. Dat moeten ze helemaal zelf weten zijn ze zelf geintreseert dan wil ik best helpen maar verder moet iedereen lekker doen wat hem of haar goed lijkt en vooral zoveel mogelijk genieten van deze prachtige dieren.
Hetzelfde vind ik met alleen een neckrope buiten gaan (deze discussie hebben we al ergen gehad geloof ik Clown ) ook dat vind ik machtig en zie mezelf dat iets eerder doen dan wat jij doet met je paarden Bloos .

Myukii schreef:
Haha, nou, bedankt Blensink, leuk om te horen Haha! Zou gráág net als jullie ook ooit verhuizen naar Spanje, lijkt me heerlijk daar. Maar een ander 'latin-land' voldoet voor mij ook, haha, geweldig, wat moet jij mooi wonen nu Tong uitsteken

En dan lijken alle bitloos-freaks niet eens zo erg te zijn als gedacht, wat een ontdekking zo in de laatste paar uur van het jaar Knipoog

Geen dank en zit ook absoluut niet naar bedankjes te vissen ookal lijkt het erop Clown , hihi voel me wel thuis hier Haha! dus jullie ook bedankt Knipoog
Haha, hier lijkt het meer op Nederland ongeveer hetzelfde klimaat weinig Latin dus.
Maar inderdaad de natuur is schitterend mooi.
Net zoals het omgaan met paarden hier in Baskenland er is hier niet zoals in Nederland jaloezie, mensen luisteren naar elkaar en leren van elkaar.
Het met paarden bezig zijn is hier net even een stukje anders gelukkig.
Ze bekritiseren elkaar hier niet vandaar dat ik misschien een beetje rare bitloos-freak ben Clown

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:41

messica schreef:
Er wordt altijd heel veel gesproken om jezelf open te stellen voor andere disciplines! Maar voltigeur haalt bij elke topic wat ik gezien heb altijd alle dressuur, spring, sgw ruiters over 1 kam! Je kunt toch ook je eigen visie beschrijven over deze rijkunst zonder je visie kracht bij te zetten door andere disciplines omlaag te halen! Want dan ben je in mijn ogen net zo kortzichtig bezig! Knipoog

Laat één ding duidelijk zijn, ik probeer helemaal geen andere disciplines omlaag te halen! Als ik er al een andere discipline bij betrek (en dan noem ik er nog altijd meer als 1 om geen enkele discipline tegen de schenen te schoppen), dan is het enkel en alleen ter vergelijking. Niet om het ene goed te praten en/of het andere af te breken.
En ik denk en hoop echt niet kortzichtig te zijn. Wat echt niet van iedereen op bokt gezegd kan worden.

Oh, en voor ik het vergeet: als eerste post van jou in dit topic kan dit wel tellen. Je levert echt een meerwaarde!!! Meer zo'n reacties als 't kan. (En voor je 't nog echt gelooft: het was nogal sarcastisch bedoeld en ik zit echt niet te wachten op zo'n posts)

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:47

Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:51

J0sef1entje schreef:
Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?

Kan je dit eens iets meer uitleggen?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:54

Voltigeur schreef:
J0sef1entje schreef:

Kan je dit eens iets meer uitleggen?

Haha ik zat me al af te vragen wat ze bedoelde Haha! ben dus niet als enige blond hier Blond hihi grapje.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:59

J0sef1entje schreef:

Ik eh... vrees van wel.

Power and paint was strak ingebonden, kon geen kant op, zat totaal vast en werd gedwongen in een houding die niets met ontspanning te maken heeft..

Afbeelding

En dit paard.. niet

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:01

J0sef1entje schreef:

Wat een onzin ,zeg !
je doelt hier op Coby van Baalen die de pony power and paint te kort had bijgezet tijdens het los loungeren en heeft zowat de hele paardenwereld over zich heen heeft gekregen. Alsof zij niet weet wat ze doet ...... het is gewoon weer zo'n opgeklopt verhaal uit de publiciteit.

Rijden met de garoccha is heel moeilijk en je paard moet gewoon kort bijzet zijn om maximaal te kunnen reageren op hulpen. Het paard heeft er geen last van en kan voldoende omhoog om teveel druk te vermijden .Het is een hele mooi vorm van samenwerken tussen paard en ruiter en gaat zonder veel druk omdat het paard een aangeboren gevoel heeft van veehoeden en drijven
Het is een klassieke vorm van veehoeden en het westernrijden is ervan afgeleid .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:02

Inderdaad myukii

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:05

paintedblack schreef:
J0sef1entje schreef:

Wat een onzin ,zeg !
je doelt hier op Coby van Baalen die de pony power and paint te kort had bijgezet tijdens het los loungeren en heeft zowat de hele paardenwereld over zich heen heeft gekregen. Alsof zij niet weet wat ze doet ...... het is gewoon weer zo'n opgeklopt verhaal uit de publiciteit.
Rijden met de garoccha is heel moeilijk en je paard moet gewoon kort bijzet zijn om maximaal te kunnen reageren op hulpen. Het paard heeft er geen last van en kan voldoende omhoog om teveel druk te vermijden .Het is een hele mooi vorm van samenwerken tussen paard en ruiter en gaat zonder veel druk omdat het paard een aangeboren gevoel heeft van veehoeden en drijven
Het is een klassieke vorm van veehoeden en het westernrijden is ervan afgeleid .

Het spijt me zeer hoor, maar die foto's liegen echt niet Nagelbijten / Gniffelen Als je dit een gevalletje 'zij weet wel wat ze doet' vindt, zou ik me toch maar een klein beetje verdiepen in de anatomie van een paard, en wat - met betrekking tot die anatomie - een goede houding voor een paard is om te lopen.
Ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten: Zoals Power and paint daar liep, is dat níét Knipoog

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 20:10

Myukii schreef:
J0sef1entje schreef:

Ik eh... vrees van wel.

Power and paint was strak ingebonden, kon geen kant op, zat totaal vast en werd gedwongen in een houding die niets met ontspanning te maken heeft..

En dit paard.. niet

Wel, als dit de vergelijking is die je wil maken, dan stel ik voor dat je nogmaals naar het filmpje kijkt. En ik stel me tegelijk ook de vraag of die ene foto van die pony ook niet een totaal uit zijn context gerukt en opgeklopt geval is...

Oh, en @Myukii: ik quote jouw, omdat jij er de foto bijgezet hebt ter verduidelijking. Ik weet wel dat jij die vergelijking niet maakt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:15

Ik vind die foto totaal niets van doen te hebben met het filmpje .

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:17