En vooral die bitloos gastjes, bah, kan daar echt niet tegen. (sorry)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MelanieB schreef:Oh bah, wat een gezeur, typisch bokt, het paard zit helemaal niet opgebonden?
En vooral die bitloos gastjes, bah, kan daar echt niet tegen. (sorry)

)
MelanieB schreef:En vooral die bitloos gastjes, bah, kan daar echt niet tegen. (sorry)
, ik ben ook een bitloos gastje
blensink schreef:Ik denk dat niemand zich hier hoeft te verantwoorden voor wat deze ruiter met zijn paard doet.
De één vind het mooi en de andere vind het niets.
Vaak valt me wel op als er een andere tak van sport wat buiten dressuur of springen valt dat er altijd weer negatief op gereageert word.
Het perfecte plaatje bestaat volgens mij niet en nergens.
Deze tak van sport is zeker niet gemakkelijk ookal lijkt het dat de man maar wat aan het spelen is met zijn stok![]()
Gelukkig kunnen andere en ik als bitloze ruiter toch wel de kwaliteit zien van deze ruiter.
Jammer dat het weer op een discussie uitloopt en jammer dat je je terug trekt @ELpatcho.
Iig voor jou en de rest ook een hele fijne jaarwisseling.MelanieB schreef:En vooral die bitloos gastjes, bah, kan daar echt niet tegen. (sorry)
Pardon!!, ik ben ook een bitloos gastje
![]()
Ik blijf het schitterend vinden voor mij meer van dit soort filmpjes
MelanieB schreef:Nee ze zijn niet allemaal hetzelfde, sorry, maar veel wel
(sorry voor degene die zelf bitloos rijden maar gewoon de keuze bij zichzelf houden)
)..... MelanieB schreef:Sorry
Ik vind het echt wel best, zolang je mij maar laat gaan![]()
.
. blensink schreef:MelanieB schreef:Sorry
Ja natuurlijk mij hoor je niet en sta gelukkig open voor alles dat noemen ze een positieve kijk hebben.
Kon het niet laten om in je profiel te spieken en wat jij doet met je paard heb ik ook bewondering voor whow wat springen jullie hoog samen ook hier respect
Net zoals @Voltigeur en @Myukii ik vind het allemaal geweldig![]()
En inderdaad we blijven allemaal altijd leren en in eerste instantie willen we allemaal het beste voor ons paard het is tenslotte geen kauwgombal.
Ik leer enorm van alles wat ik om me heen zie en weet ook dat ik nooit uitgeleerd zou zijn.
Zou gráág net als jullie ook ooit verhuizen naar Spanje, lijkt me heerlijk daar. Maar een ander 'latin-land' voldoet voor mij ook, haha, geweldig, wat moet jij mooi wonen nu
blensink schreef:MelanieB schreef:Sorry
Ja natuurlijk mij hoor je niet en sta gelukkig open voor alles dat noemen ze een positieve kijk hebben.
Kon het niet laten om in je profiel te spieken en wat jij doet met je paard heb ik ook bewondering voor whow wat springen jullie hoog samen ook hier respect
Net zoals @Voltigeur en @Myukii ik vind het allemaal geweldig![]()
En inderdaad we blijven allemaal altijd leren en in eerste instantie willen we allemaal het beste voor ons paard het is tenslotte geen kauwgombal.
Ik leer enorm van alles wat ik om me heen zie en weet ook dat ik nooit uitgeleerd zou zijn.

(niet dat iemand dat hier doet
maar ik bedoel het zo
)
Voltigeur schreef:Oh, maar begrijp me niet verkeerd, hé! Ik heb helemaal niks tegen bitloos, integendeel. Ik kan mij wel soms mateloos ergeren aan fanatieke bitloosfanaten die koste wat kost alles en iedereen proberen te overtuigen om toch maar bitloos te rijden en verder voor niks open staan.
En ik heb ook problemen met mensen die enkel met neckrope, zonder zadel of halster de drukke openbare weg opgaan. Zoiets vind ik persoonlijk niet verantwoord. Maar die discussie zullen we nog wel eens in een ander topic voeren zeker? En hopelijk met allemaal bitlozen met dezelfde ingesteldheid en open geest van blensink...
, ik probeer de mensen er hier wel van te overtuigen dat bitloos niet gevaarlijk is (wat ze hier dus wel willen beweren).
) ook dat vind ik machtig en zie mezelf dat iets eerder doen dan wat jij doet met je paarden
.Myukii schreef:Haha, nou, bedankt Blensink, leuk om te horenZou gráág net als jullie ook ooit verhuizen naar Spanje, lijkt me heerlijk daar. Maar een ander 'latin-land' voldoet voor mij ook, haha, geweldig, wat moet jij mooi wonen nu
![]()
En dan lijken alle bitloos-freaks niet eens zo erg te zijn als gedacht, wat een ontdekking zo in de laatste paar uur van het jaar
, hihi voel me wel thuis hier
dus jullie ook bedankt
messica schreef:Er wordt altijd heel veel gesproken om jezelf open te stellen voor andere disciplines! Maar voltigeur haalt bij elke topic wat ik gezien heb altijd alle dressuur, spring, sgw ruiters over 1 kam! Je kunt toch ook je eigen visie beschrijven over deze rijkunst zonder je visie kracht bij te zetten door andere disciplines omlaag te halen! Want dan ben je in mijn ogen net zo kortzichtig bezig!
J0sef1entje schreef:Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?
Voltigeur schreef:J0sef1entje schreef:Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?
Kan je dit eens iets meer uitleggen?
ben dus niet als enige blond hier
hihi grapje. J0sef1entje schreef:Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?

J0sef1entje schreef:Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?
paintedblack schreef:J0sef1entje schreef:Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?
Wat een onzin ,zeg !
je doelt hier op Coby van Baalen die de pony power and paint te kort had bijgezet tijdens het los loungeren en heeft zowat de hele paardenwereld over zich heen heeft gekregen. Alsof zij niet weet wat ze doet ...... het is gewoon weer zo'n opgeklopt verhaal uit de publiciteit.
Rijden met de garoccha is heel moeilijk en je paard moet gewoon kort bijzet zijn om maximaal te kunnen reageren op hulpen. Het paard heeft er geen last van en kan voldoende omhoog om teveel druk te vermijden .Het is een hele mooi vorm van samenwerken tussen paard en ruiter en gaat zonder veel druk omdat het paard een aangeboren gevoel heeft van veehoeden en drijven
Het is een klassieke vorm van veehoeden en het westernrijden is ervan afgeleid .
Als je dit een gevalletje 'zij weet wel wat ze doet' vindt, zou ik me toch maar een klein beetje verdiepen in de anatomie van een paard, en wat - met betrekking tot die anatomie - een goede houding voor een paard is om te lopen.
Myukii schreef:J0sef1entje schreef:Ben ik dan de enige die onmiddelijk aan Power and Paint moet denken als ik hier naar kijk?
Ik eh... vrees van wel.
Power and paint was strak ingebonden, kon geen kant op, zat totaal vast en werd gedwongen in een houding die niets met ontspanning te maken heeft..
En dit paard.. niet
.