KiWiKo schreef:Dus als ik jou goed begrijp dan kunnen paarden dus met een heel naar onbetrouwbaar, gemeen karakter geboren worden........
Ik heb geen idee, ik geloof dat de filmster ook niet precies wist waarom hij dit deed.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Dus als ik jou goed begrijp dan kunnen paarden dus met een heel naar onbetrouwbaar, gemeen karakter geboren worden........
e_horse schreef:KiWiKo schreef:omdat het veulen ergens niet goed is, daarom doet hij dit. Bescherming van zijn kudde en de sterke genen in stand houden. Waarschijnlijk had dit veulen een aangeboren afwijking
Als je de hele film hebt gezien, kom je erachter dat deze hengst niet de vader is van dit veulen. De moeder en de eigen kudde hebben het achtergelaten.
Deze hengst komt langs en vertoont 'machogedrag' de andere jonge hengsten staan er omheen, geloof ik. Hij komt uit een jonge hengstengroep.
shera schreef:Als je de hele film hebt gezien, kom je erachter dat deze hengst niet de vader is van dit veulen. De moeder en de eigen kudde hebben het achtergelaten.
Deze hengst komt langs en vertoont 'machogedrag' de andere jonge hengsten staan er omheen, geloof ik. Hij komt uit een jonge hengstengroep.
Cowgirl schreef:Nettieejj schreef:Hier is een hele lange discussie over geweeest, toen hy er eerder opstond.
Het was een ziek veulen, en hy zou alleen maar lyden, ds de hensgt wou hem uit zyn lijden verlossen!
Waarom zou je hierover moeten discuseren? (ik wist niet dat ie al eerder geplaatst was)
Duidelijker kan het niet zijn hoe paarden van nature te werk gaan.
Alleen maar een leer moment voor ons als eigenaar van deze bijzondere beesten.
Citaat:Maar zou deze hengst het veulen ook doodgemaakt hebben als het gezond was geweest? Ik denk het niet.
e_horse schreef:KiWiKo schreef:Dus als ik jou goed begrijp dan kunnen paarden dus met een heel naar onbetrouwbaar, gemeen karakter geboren worden........
Ik heb geen idee, ik geloof dat de filmster ook niet precies wist waarom hij dit deed.
Furia schreef:Tsja, dat is idd de natuur.
Maar toch krijg ik er wel kippenvel van..
Gelukkig maar dat mensen dit niet (meer)doen.
IndianLady schreef:als het dus gezond was geweest had het binnen een uur gestaan en was het meegelopen met de kudde.
Je was me voor Cowgirl
Jaimyliefje schreef:ja,
maar hij heeft het niet gedood omdat hij ziek was,
maar omdat hij als het ware in de weg lag, en het niet van hem was.
hij had inderdaad mee kunnen lopen met de kudde als hij gezond was geweest, maar dat was hij niet.
maar de hengst heeft het echt niet uit vriendelijkheid gedaan..
kynshiri schreef:Furia schreef:Tsja, dat is idd de natuur.
Maar toch krijg ik er wel kippenvel van..
Gelukkig maar dat mensen dit niet (meer)doen.
en die Duitse mevrouw daarstraks op het journaal dan die haar baby's telkens doodde na de geboorte en de lijkjes in huis verstopt had?
KiWiKo schreef:Jaimyliefje schreef:ja,
hij had inderdaad mee kunnen lopen met de kudde als hij gezond was geweest, maar dat was hij niet.
dus er bestaan paarden die aangeboren gewoon een naar moordlustig karakter hebben?
Rashja schreef:ChantalSmook schreef:ik vind het voor de merrie wel heel zielig... maar het is goed dat de hengst die stap heeft genomen, ik denk dat zo;n merrie het veulen nooit zal kunnen doden
Nee dat denk ik ook niet.
Jaimyliefje schreef:nee,
maar er zijn wel paarden met instinct, en hengstengedrag.
moordlustig zal ik het niet noemen.
Jaimyliefje schreef:IndianLady schreef:als het dus gezond was geweest had het binnen een uur gestaan en was het meegelopen met de kudde.
Je was me voor Cowgirl
ja,
Fennaa schreef:kynshiri schreef:
en die Duitse mevrouw daarstraks op het journaal dan die haar baby's telkens doodde na de geboorte en de lijkjes in huis verstopt had?
ieks was dat echt zo? dan ben je echt ziek..
maargoed, het is niet leuk om te zien hoe dat veulen met z'n beentjes spartelt
KiWiKo schreef:Jaimyliefje schreef:nee,
maar er zijn wel paarden met instinct, en hengstengedrag.
moordlustig zal ik het niet noemen.
maar je zegt dat het dier het niet uit vriendelijkheid gedaan heeft........... dus wel uit ONvriendelijkheid