zo'n lekker ding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: zo'n lekker ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:01

Ja is nu een stuk helderder!! Thanks..Dat scheren wordt voornamelijk in Amerika nog veel gedaan maar in Europa is het scheren een beetje 'uit'.. gelukkig.. Al wordt het bij hengsten nog wel veel gedaan. In Europa wordt er een VEEL korter stuk weggeschoren, en ook lang niet meer bij ieder paard.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:03

Oke, dat was gewoon mijn eerste reactie en ik floep er nogal gauw iets uit.
Ja, je ziet het scheren vooral in Amerka inderdaad, ik vind het niks. Ik houd sowieso totaal niet van Arabieren, vreselijk. Maar soms zie ik wel een leuke ertussen, iets steviger en zonder zo'n enorme dish.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:04

ik vind 'vreselijk' nogal een ongenuanceerde opmerking maar goed, dat is ieder voor zich.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:06

Tja, dat is mijn mening, hetzelfde als wat een lelijk paard, want dat is wat ik denk bij de meeste Arabieren. Wat overigens helemaal niks wil zeggen over hun karakter, en ik zou een paard er ook nooit op afrekenen. Misschien dat ik ooit nog wel een Arabier heb, als het klikt. Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:09

Oke.. apart.. ik zou nooit op bijvoorbeeld een Ijslander subforum gaan verkondigen dat ik het ras vreselijk vind.. Zo zie je maar weer dat mensen erg verschillen van elkaar Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:20

Ach, ik had niet eens gekeken waar ie stond, nu je het zegt. Ik ging er vanuit dat het Links was, aangezien de titel en dan zo'n filmpje erbij Vork
Haha, handig.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:25

Ach,Black,ken hem al héél lang ! Wel een mooie hengst,maar kan tóch niet tippen aan de AV Hengst : Gavayan,die is veel mooier ! :p

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 18:26

CtjeLief schreef:
Oke.. apart.. ik zou nooit op bijvoorbeeld een Ijslander subforum gaan verkondigen dat ik het ras vreselijk vind.. Zo zie je maar weer dat mensen erg verschillen van elkaar Knipoog

helemaal mee eens wat je zegt.

Iedereen zijn eigen smaak. Toevallig vind ik arabieren geweldig (altijd al mooie beesten gevonden).
Maar ook onder de arabieren heb je minder mooie lopen.
Voornamelijk gaat het mij om het karakter en uitstraling. Toch?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:29

Ik zou ook nooit op een IJslander-subforum zoiets gaan verkondigen, en ook niet bij Arabieren, maar ik had niet eens door dat dit bij AB stond Knipoog

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 18:53

het is je vergeven Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:54

Haha, maar ik ben het eens met Nagyl, misschien zien jullie mijn over een paar jaar wel hier op Bokt met een Arabiertje onder mijn kont vanwege zijn gouden karakter Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:58

Nagyl schreef:
Maar ook onder de arabieren heb je minder mooie lopen.

Ja dáár heb je zeker gelijk in Bloos

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:54

wat een sexy paardje Lovers Clown Knipoog

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:00

Mooier als de zwarte parel Simeon Sadik zijn ze er niet:
http://www.simeonstud.com/photos/mares/sadik_3.jpg

Of The Verdict. Of Hu Sheikh Imaan of RSD Dark Victory. En om een merrie te noemen: Hafati Vogue. Jammie! Pling
http://www.almarhaba.com/pix/mares/Vogue2.jpg

Allemaal zwart, mega uitdrukking (zelfs zonder masker)!

Hier een bekend filmpje van RSD Dark Victory op 18 jarige leeftijd:

http://www.youtube.com/watch?v=3HSX0DYqkEU
En om het helemaal zwart voor de ogen te krijgen:
http://www.theblackarabianhorse.com/sta ... ofiles.htm

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:06

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:13

ik vind het een mooi paard maar ik vind arabieren echt niet mooi ,ze houden hun staart zo hoog en die hun hoofd is zo ingezakt ,
mr dat is mijn mening
voor de rest is het een mooi beesje

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:15

Aldewereld schreef:
Hier een bekend filmpje van RSD Dark Victory op 18 jarige leeftijd:

http://www.youtube.com/watch?v=3HSX0DYqkEU
En om het helemaal zwart voor de ogen te krijgen:

Dark Victory vind ik al een stuk beter dan die zwarte die eerder in dit topic zijn getoond, alleen lijkt het of hij een beetje maait met zijn voorbenen.
En die hele serie zwarte Arabieren: er zaten natuurlijk heel veel supermooie tussen, maar ook een flink aantal waar ik echt niet zo kapot van was. Bv. Ferryt, die heeft zo'n afschuwelijke rug. En ook een paar met een tamelijk grof hoofd. Maar goed, ik ben misschien een beetje een zwartkijker Knipoog

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:16

hoi!
heb nog nooit zo'n mooi paard gezien..en ik ben helemaal niet een arabierenfan hoor, groetjes deess

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:26

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:54

Jaaaa, Dreamcatcher - ook een prachtige hengst! Pling

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:59

De enigen die me tot nu toe in hun totaalplaatje bevielen waren AH Kuda, Armaani, Hafati Vogue en Esta-Skazir. De rest allemaal te iel, geen bespiering te bekennen (zullen ze wel hebben maar daar is dus niks van zichtbaar) een nek zo dun dat als ze geschowd worden het net een paard is met een slangenhals, veel te iele koppies, stelten van benen, te lang lijf. Kortom naar mijn mening volledig uit proporties en vreselijk om naar te kijken.
Terwijl de 3 paarden die ik noemde allemaal voldoende body, een mooi koppie dat iets meer grof is dan de rest, een lichaam dat naar mijn smaak dus mooi in verhoudingen is, niet bepaald vanwege de bouw maar vanwege het totaalplaatje.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:17

Lara_Silver schreef:
De enigen die me tot nu toe in hun totaalplaatje bevielen waren AH Kuda, Armaani, Hafati Vogue en Esta-Skazir. De rest allemaal te iel, geen bespiering te bekennen (zullen ze wel hebben maar daar is dus niks van zichtbaar) een nek zo dun dat als ze geschowd worden het net een paard is met een slangenhals, veel te iele koppies, stelten van benen, te lang lijf. Kortom naar mijn mening volledig uit proporties en vreselijk om naar te kijken.
Terwijl de 3 paarden die ik noemde allemaal voldoende body, een mooi koppie dat iets meer grof is dan de rest, een lichaam dat naar mijn smaak dus mooi in verhoudingen is, niet bepaald vanwege de bouw maar vanwege het totaalplaatje.

ik mag aannemen dat je het niet over Simeon Sadik en Dreamcather hebt, want deze hengsten zijn op foto niet helemaal vertoont, dus kun je over hun bespiering het lijf en hun beenwerk geen uitspraak doen Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:44

Citaat:
De rest allemaal te iel, geen bespiering te bekennen (zullen ze wel hebben maar daar is dus niks van zichtbaar) een nek zo dun dat als ze geschowd worden het net een paard is met een slangenhals, veel te iele koppies, stelten van benen, te lang lijf. Kortom naar mijn mening volledig uit proporties en vreselijk om naar te kijken.

Kijk er dan niet naar.. Knipoog dit forum is er volgens mij niet om het ras af te kraken.. Hou me ten goede, maar dat idee krijg ik wel..

Idd.. dreamcatcher en Simeon Sadik, dark victory zijn PLAATJES, die mogen ze ook zo komen afleveren, de overigen van de filmpjes word ik niet zo warm van.
Nog een merrie waar ik erg blij van wordt: Al Aliha Haha!

http://www.arabianflashlights.com/Shows ... nton06.jpg

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:49

CtjeLief schreef:
Citaat:
De rest allemaal te iel, geen bespiering te bekennen (zullen ze wel hebben maar daar is dus niks van zichtbaar) een nek zo dun dat als ze geschowd worden het net een paard is met een slangenhals, veel te iele koppies, stelten van benen, te lang lijf. Kortom naar mijn mening volledig uit proporties en vreselijk om naar te kijken.

Kijk er dan niet naar.. Knipoog dit forum is er volgens mij niet om het ras af te kraken.. Hou me ten goede, maar dat idee krijg ik wel..

Haha ik wist dat ik dit soort reacties ging krijgen, natuurlijk van mensen die niet kunnen lezen...
Ik geef mijn mening over het type arabier, ik schrijf namen neer van paarden die ik nou mooi vind en waarom, en ik geef aan waarom ik de anderen niet mooi vindt.
Kortom in de ogen van iemand die niet wil of kan lezen kraak ik het hele ras af, terwijl als er goed gelezen wordt ik enkel een type afkraak omdat mijn voorkeur naar een ander type uit gaat. Dat heeft niks met het afkraken van het hele ras te maken! Lezen dus. Knipoog Daarbij is mijn tekst volledig onderbouwd, ik geef de rede van mijn mening.

EDIT: @Sherif: nee dat zou nogal een rare uitspraak zijn... Nee ik had het over de paarden op deze site:

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:59

Ok daarom zette ik er al bij: hou me ten goede, ik kreeg namelijk het idee dat je anti-arab bent.. mijn fout dus..