waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: waarom is dit nog steeds een number one sport in Amerika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:13

Zammie schreef:
Hoezo gemanipuleerd.. Het zijn toch nog altijd ECHTE beelden. Ben in ieder geval blij dat ik je verkeerd heb begrepen!! Bloos Dacht ff dat je voorstander was en ja, ik rijd wel met een bit maar ben altijd eerlijk tegenover m'n paarden. dus geen hang en trekwerk. Dit keur ik ook af...

Ja natuurlijk zijn deze beelden echt. Maar:

Zoals ik zei: Ik ga naar een groot jumping evenement.

Op dat evenement nemen 500 ruiters deel. Tussen 500 ruiters zijn er altijd wel een paar randdebielen. Ik besluit enkel en alleen die randdebielen op de foto/film vast te leggen.

Op het einde van de dag heb ik er zo 25 kunnen vatten. Die 25 die slaan, schoppen en trekken monteer ik nu een filmpje met een extra zielig muziekje en een aangrijpende tekst. Daarna publiceer ik het op internet.

Wat krijg jij te zien? Een filmpje van een dagje op de jumping. Paarden die geslaan, mishandeld en doodsbang zijn. 25 verschillende beelden en mijn doordringende oproep: stop deze mishandeling en teken de petitie tegen jumping!

Dat er op hetzelfde evenement 475 paarden dolgelukkig en goedbehandeld rondliepen laat ik echter niet zien. Jij krijgt het beeld dat jumping een en al mishandel is, terwijl het in realiteit eigenlijk maar een heel klein percentage was.

Begrijp je nu wat ik wil zeggen? Voor hetzelfde geld heeft de maker van dit filmpje 200 rodeo shows bezocht, en in die 200 tien shows gevonden waar er iets gebeurde wat niet door de beugel kan. En die tien shows worden op film gezet, van de 190 andere waar het wel goed aan toe ging wordt niets over gezegd. Nog even voor de duidelijkheid: ik denk niet dat de maker 200 shows heeft bezocht hoor (en misschien heeft hij ècht gelijk, ik wil gewoon neutraal blijven hier), ik wil je gewoon even in het algemeen een voorbeeldje van manupilatie geven Knipoog .

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:16

*heeft heel veel medelijden*

Laatst heb ik zo'n rodeo op tv gezien.
Er zat een touw in de buurt van de b*llen.
En mijn moeder zei dat ze dat misschien wel is deden om de b*llen afteknijpen en dat ze daarom nog bozer worden (bij stieren)

echt sneu Ach gut

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:06

Zammie schreef:
Ten eerste; wat is bij jou topsport? Ben ik wel nieuwsgierig naar.. en rodeo is topsport??? en dan mag je dit allemaal toestaan. Volgens mij mag iedere gek meedoen aan die rodeo's. is op eigen risico en ik ben en blijf erbij: die band om de lies vind ik zeer paardonvriendelijk (en zoals ze springen, lijkt me alles behalve gezond, maar heb dit al eens gezegd) en ik heb me er id niet in verdiept. Totaal geen behoefte aan.

Iedere gek die op een paard kan zitten mag ook meedoen aan reguliere wedstrijden hoor, en dat valt OOK niet onder topsport. Rodeo is idd een topsport. Niet dat de beelden er prettiger van worden, maar msschn toch goed om je eerst in een materie te verdiepen voor je er een mening over vormt. Het is hier al meerdere keren gezegd, je kunt ook een filmpje zoeken over de tegens van een bit, de rolkur, dragen van een deken, het stallen van paarden, hoefijzers, zadels met een boom en ga zo maar door. Als je ergens een negatief beeld over wilt laten zien dan lukt het altijd. Voorbeeld: Ik ga fotos maken van (mn eigen;)) shet tot dr knieën in de modder, natgeregend dus lijkt het of ze een verwaarloosde vacht heeft, vooral niet het droge stuk van de wei erbij en het hooi en de schuilstal. Wedden dat het enorm "sielugh" is die arme pony zonder voer, heeft vast ook schurft aan de fotos te zien, en kan nergens schuilen.......ach toch!! Twee paginas verder is het een schurftige pony waar al weken, wat zeg ik? Maaaaaanden niet naar omgekeken is. Zucht.......

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:50

Het verschil is dat ieder paard en ook de stieren zo'n band omkrijgen. De ene bokt wat degelijker als de andere maar juist die "gekken" nou als je die uitkunt zitten dan ben je de .... Dat jij dit topsport vind moet jij weten, kan me niet schelen. Ik vind het dierenmishandeling en ik heb nooit gezegd dat er niet meer dierenleed op deze aardbol is, dan heb je m'n eerste berichtjes waarschijnlijk over het hoofd gezien. Daarom nogmaals: Zolang er mensen op deze aardbol rondlopen zal er dierenleed zijn!!! en dat voorbeeld dat jij schets over je eigen pony is natuurlijk ook wel zo, klopt helemaal... Ik heb trouwens het filmpje niet afgekeken.... na 1 minuut (of zelfs nog minder) was het mij al duidelijk.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:52

Ik ben zelf geboren in Amerika, maar ik vind dit een vreselijke sport om te zien. Gewoon pure dierenmishandeling. Dat mensen hier van kunnen genieten, vind ik afschuwelijk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:18

TOPSPORT??
Ja dit filmpje is vertekend, zo heb je die ook van bit gebruik en van dravers ect.

Máár; wat is de lol om een paard vol te laten springen/bokken? Wat is de lol om een paard een strakke band om de flanken te doen waar hij last van heeft?
Wat is de lol om een paard op te fokken, dan wel niet bang te maken?

Hoe kan je dat een sport noemen? Of zelfs een topsport? Diep triest.. ik vind het een trieste "sport"!

En niet vergelijken met kist kalven en dit dat, er zijn altijd ergere dingen.. Blijf bij het onderwerp zelf..

Rodeo, is vermaak voor de mens, niet voor het dier, en ja ik heb ook de "goede" of beter gezegd andere kant met eigen ogen gezien. MISSELIJK word ik er van..

En ja, deze paarden/koeien hebben vaak een goed leven, maar de rodeo zelf.. bah bah bah.. Arme arme beesten! Hoe veel paarden daar kreupel/kapot weg gaan na zo'n rodeo door die gekke sprongen en verkeerd terecht komen..

Paarden bokken niet zomaar, ze bokken naar de pijn van de flanken, of bokken omdat ze bang zijn en het niet begrijpen.

Pfffffff HOE KAN JE DIT NOU EEN SPORT NOEMEN... sorry gaat er bij mij niet in.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:59

he gelukkig, ik begon al een beetje het idee te krijgen dat ik de enigdte was die dit geen sport noemt, maar dierenmishandeling....