Charlotjuuh schreef:Volgens mij heeft ze een beet gehad van een botvlieg. Ik weet er niet alles over, maar het komt me wel erg bekend voor. Wat ze uit dat gaatje haalt is volgens mij een dode larve.
Ik kan er momenteel geen info over vinden...Citaat:het waren zoals ik het lees botwormen van de botvlieg.... als je in midden amerika zit moet je oppassen met muggenbeten. het is namelijk zo dat een vrouwtjes botvlieg muggen "kaapt" en eitjes op de buik van de mug legt. zodra een mug op je land komen die botvlieg eitjes direct uit door je lichaamswarmte en kruipen ze onder je huid. daar nestelen ze zich in en eten van je vlees (brr) en het doet in de meeste gevallen ENORM pijn vooral in de latere stadia. in het begin lijkt het op muggenbulten die maar niet willen helen maar na een tijdje kan je duidelijk de botworm voelen bewegen onder je huid en je kan zn adempijpje uit een gaatje in je vel zien steken.... als je botwormen in je lijf hebt is het beste wat je kan doen het gat helemaal dichtsmeren met een zeer dikke laag vaseline en daar een niet ademende pleister (doorzichtig) op doen. dit laat je zitten voor een paar uur en dan als het goed is is de worm dood en kan je hem er uit trekken met een pincet (met enige pijn en moeite) of je kan naar de dokter gaan en ze er uit laten snijden.....
Quote van een andere bokker.
BLEGBLEGBLEG!! Ik zou dus echt niet een pleister erop doen maar gewoon mijn hele arm in vershoud-folie wikkelen he!

En toch ben ik wel heel nieuwschierig naar hoe zo'n botvlieg eruit ziet nu

edit- Google kent hem niet!