pitbull & eigenaar....(kan schokkend zijn!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: pitbull & eigenaar....(kan schokkend zijn!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:16

jeetje wat een gedoe zeg
en wat een overdrijving bij sommige!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:17

Krijg echt brrr gevoel bij dat filmje Verward

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:19

Dus jij beweert dat Pitbulls nooit bijten? Nagelbijten / Gniffelen Die vind ik erg sterk. En dat goldens "door en door blijven bijten" vind ik ook erg sterk, ik denk namelijk niet dat dat bepaald waar is. *LOL* En toch wil ik wel weten, waarom de goldens dan gebruikt worden als hulphond, en niet de pitbull, die nooit, maar dan ook nooit zal bijten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:21

katiavl schreef:
Krijg echt brrr gevoel bij dat filmje Verward

ik ook... de pittbull heeft al zo'n slechte naam, door dit soort mensen..
walgelijk, en sneu voor de hond, en hem dan niet willen afgeven? belachelijk.. die hond is helemaal verpest. en omdat hij naar zn baas luisterd word ie afgemaakt, is eigenlijk moord op je eigen hond.. ziek.

@ samir, er zullen wel honden zijn die bijten, maar dat zijn echt niet alleens pittbulls.. verdiep je eens in het ras, en in de stafford, je zal zien dat ze met de juiste opvoeding, super hondjes zijn Ja

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:21

elke hond is met de juiste opvoeding een superhond dees_daan

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:23

MissToseland schreef:
elke hond is met de juiste opvoeding een superhond dees_daan

Idd, en dat heb ik ook de hele tijd al gezegt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:24

ik krijg hier tranen van in mijn ogen
jezus wat mensen hun honden aan doen dat beest vraagt er niet om hij blijft gewoon trouw

geef die feeks maar een spuitje dat dier is gewoon onschuldig en moet afgemaakt worden omdat die feeks niet weet waar ze mee bezig is.

bij dit soort filmpjes vind ik het geen wonder dat pitbulls verboden worden ed
als je ziet hoe trouw zo'n dier is en hoe snel dat misbruikt kan worden is gewoon misselijk
soms schaam ik me om van het zelfde soort te zijn als zukle ...... bah

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:24

hmmm niet mee eens.
Studies op de faculteit diergeneeskunde unief gent beweren daar het tegendeel van,

Studie hersencoupe agressieve honden versus brave honden. Zie je erg veel verschillen in de hersengebieden....
Hoe dat komt weten ze nog niet, maar dat zou wel eens een deel van het antwoord kunnen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:25

het gaat mij erom, dat de pittbulls een stempel hebben, en er zijn zoveel vooroordelen over de pittbulls..
en elke hond is met de juiste hond een super hond? waarom is iedereen dan zo bang voor een pittbull achtige..
als ik met mijn stafford op cursus ben, en iemand begint te schreeuwen dat zn vrouw op afstand moet blijven met de hond, kan ik toch wel even boos worden hoor, puur vooroordelen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:27

Samir schreef:
Dus jij beweert dat Pitbulls nooit bijten? Nagelbijten / Gniffelen Die vind ik erg sterk. En dat goldens "door en door blijven bijten" vind ik ook erg sterk, ik denk namelijk niet dat dat bepaald waar is. *LOL* En toch wil ik wel weten, waarom de goldens dan gebruikt worden als hulphond, en niet de pitbull, die nooit, maar dan ook nooit zal bijten?

in bepaalde gevangenissen in america gebruiken ze alle typen honden ook pits (gezien in cell dogs)
(op de beelden van het wtc puin zie je tussendoor ook een boxer speuren ook net zo ongelovelijk dat het toch kan)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:28

wij hebben een duitse herder
en die wordt ook nog altijd gezien als * gemeen, fel, niet te vertrouwen en agressief*
tis de liefste hond die ik ooit meegemaakt heb
ook al is ze een jaar mishandelt geweest door vorige eigenaren
maar toch zijn mensen bang voor haar
en vinden ze onze jack lief
en voor haar moet je juist oppassen, want zij is heel fel

MissSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:30

Wij hebben ook een stafford! Echt een GEZINShond. Luisterd heeel erg goed.
Het is meer dat deze honden niet veel gehouden worden door het vooroordeel die mensen erover hebben.
En als ze in verkeerde handen terecht komen zijn ze gemakkelijk vals te krijgen, maar dat is dan ook wel weer elke hond!

Alleen is de schade wat groter als ze bijten.
Maar het zijn net als elke andere hond, echt hele fijne honden. Altijd vrolijk en in om te spelen.

( ohja, en niemand zegt dat pittbuls nooit zullen bijten!, elke hond kan bijten. Pittbuls staan niet eens in de top 10 van bijten en agressie!!, Golden retrievers daarintegen.. MAar daar zal je het niet van horen als ze bijten, en waarom reageert iedereen zo? kennen jullie zelf zulke honden die WEL in goede handen zijn? je hoort het alleen maar van de slechte kant altijd hoor!, er zijn hondereden meer waar het wel super mee gaat).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:32

Ik snap niet waarom de pitbull aanvallen goed moeten gepraat worden, met goldens of wat dan ook staat in de top tien van bijten...

Samir

Ik had het over het geleiden. Knipoog

Ik ben het er ook totaal mee eens dat Pitbulls zo'n stempel krijgen, volledig onterecht aangezien dat dat ras wordt gebruikt (in trant van misbruiken) voor vechtsporten e.d. in USA. Alleen om daarom de Golden zo'n stempel te geven vind ik onterecht, en al helemaal om te zeggen dat Goldens door en door blijven bijten, en de Pitbull nooit zal bijten.

Anoniem

idd, onze hond heeft voordat ze bij ons kwam 8 andere huisjes gehad (ze was toen 9 maanden) het is een schat van een hond, iedereen is leuk en lief, maar ik kan zo pissig worden van die vooroordelen, andere menzen worden weer bang als die gek gaat staan schreeuwen, daar blijven daar blijven die hond is hier!!
ja hallo! die hond? het is een schat van een beest, en je kan normaal vragen of het vertrouwd is of je erlangs gaat, maar ik heb die man nu al geschoten, overdreven gedoe, bah

MissSL, dat elke hond snel agressief word ben ik niet met je eens, staffords worden sneller agressief dan andere honden als je er niet goed mee omgaat. dat is gewoon zo, daarom moet je consequent zijn met de opvoeding, dan is er niets aan de hand

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:36

MissToseland schreef:
wij hebben een duitse herder
en die wordt ook nog altijd gezien als * gemeen, fel, niet te vertrouwen en agressief*
tis de liefste hond die ik ooit meegemaakt heb
ook al is ze een jaar mishandelt geweest door vorige eigenaren
maar toch zijn mensen bang voor haar
en vinden ze onze jack lief
en voor haar moet je juist oppassen, want zij is heel fel

mensen kijken naar waar de hond gebruikt word.
herder politiewerk bv.
maar een jack is ook een jacht hond.
en hoe groter de hond of paard of wat dan ook hoe liefer ze zijn.
kijk naar belgisch trekpaard,, schatten zijn dat, en kijk naar een shet nou die kunnen nog wel het een en ander uithalen wat ik een belgisch paard nog nooit heb zien doen.
als een hond vals is ligt dat aan de baas want een hond word nooit zo geboren.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:37

jeetje, wat een gestoord mens... krijg er nachtmerrie's van Knipoog Clown

bah, die hond is verpest door die vrouw man!
echt vet sneu voor dat beestje!

Anoniem

@ Samir, de hondengevechten zijn er ook veel in Den Haag heb ik gehoord (mijn tante woont er) logisch dus dat ze daar agressief van worden, vind het gewoon ziek, net zo lang doorgaan todat de andere hond dood is..
om nou te zeggen dat de Goldens veel bijten vind ik ook niet terecht idd.. maar het probleem is, dat als een jack russel bijt, er veel minder schade is, dan bij een pittbull achtige, omdat die als ze goed kwaad zijn over het algemeen niet los willen laten.. en daarom is iedereen er ook zo bang voor denk ik. en het beeld van de "slechte" pittbulls word door de media heel erg versterkt

Yell

Dit soort topics zijn hier niet de bedoeling , Aangezien het filmpje nogal schokkend is en hier ook jonge kinderen komen, is dit geen Bokt-materiaal. De link naar het filmpje is verwijderd en aangezien het nu verder niet duidelijk is waar het over gaat, een slotje."