rodeo (schokkend)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Just_Crazy

Re: rodeo (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:21

zit hier dus helemaal te trillen van kwaadheid...
wat is echt het leuke hiervan, dieren zien lijden?
Ik ga niet verder kijken dan dat kalfje, ik spring echt uit mijn vel.
Maar ja, daar vind waarschijnlijk de hele bevolking het 'normaal' en idd entertainment..
Ziek dit, écht ziek
maar wat doe je er tegen.. tsja

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:25

Ik weet er eigelijk niks van! En zoals Cassidy zegt zijn er mss ook leuke dingen aan! Maar wat ik al op de foto's zie vin dik verschrikkelijk!! Nu het filmpje nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:37

Gadverdamme wat een k.lote mensen bestaan er toch Boos!
Hoe komt het ook maar in hun hoofd op om dit soort dingen te doen?!
Kan er echt niet bij....

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:40

Jezus dit is gewoon verschrikkelijk!!!! Verdrietig
Ik wordt hier gewoon kwaad en verdrietig van hoe die beesten worden mishandelt! Boos! Huilen
Kan niet begrijpen wat hier leuk aan is en wil het ook niet begrijpen!!!!
Heb er gewoon geen worden voor.
Vindt het echt verschrikkelijk!!!!!
En dit valt gewoon niet goed te praten!!!!!!!! Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:43

De kalfjes die met de lasso worden gevangen en aan voeten gebonden worden, dat heet calf roping en daar ben ik geen voorstander van. Afgezien van het feit dat het kalf met een smak op de grond wordt gegooid, kunnen soms ook de hoorns afbreken of de oren afgerukt worden als de lasso per ongeluk verkeerd aankomt.

Echter is het calfroping beslist niet alleen verzonnen voor de competitie en voor het vermaak van de mensen tijdens een rodeo. Dit is ook het dagelijkse werk van de cowboy met de koe tijdens brandmerkseizoen of inenten. Dit gebeurt niet alleen voor entertainment van het publiek, die is dagelijkse kost voor cowboys die met koeien werken. Een kalf dat zijn hele leven lekker op het land mag lopen, en een of twee keer in zijn leven een mens tegenkomt is niet echt hanteerbaar, niet zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Daar staat wel weer tegenover dat ze hun hele leven in vrijheid doorbrengen, in tegenstelling tot de kistkalveren en de mestkalveren hier.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:45

NIETNORMAAL!!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:51

....
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:51

Dit maakt mij echt boos.
Ik vind rodeo zielig vaak zie je bij het paard/stier een soort touw bij z'n lies.
Dat lijkt me zeer pijnlijk en ik denk ook dat ze zo de dieren aan het bokken krijgen.

Als ik het zie dan hoop ik ook dat de berijders zich heel veel pijn doen.

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:55

dit is echt te ziek voor worden.. dat mensen zoiets kunnen doen

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:57

Cassidy schreef:
Dit gebeurt niet alleen voor entertainment van het publiek, die is dagelijkse kost voor cowboys die met koeien werken. Een kalf dat zijn hele leven lekker op het land mag lopen, en een of twee keer in zijn leven een mens tegenkomt is niet echt hanteerbaar, niet zoals wij dat in Nederland gewend zijn.

Op dat moment is het noodzakelijk. Zoals het hier gebeurd vind ik het toch wel cru.
In de shows is het voor de fun, voor het plezier van de toeschouwers. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. En wat mij ook verschrikkelijk stoort is dat ze de paarden opzettelijk pijn doen waardoor ze gaan bokken, dat vind ik dus niks met het cowboyleven/werkelijkheid te maken hebben.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:00

Cinnepin schreef:
ik heb het gezien, ik had het niet willen zien, ook ik zit hier met tranen....vreselijk dot. je ziet de dieren hun ledematen breken......deden ze dit maar eens met die mensen...

Ik kijk dit dus niet!
Ik weet al genoeg....VRESELIJK DUS!!!!

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:01

Het zijn de mensen die de paarden wild maken ...
Ik had toch echt een heel ander beeld van rodeo dan ik hier het gezien heb.
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat die band gewoon kietelde maar hier zie je de paarden echt afzien, erg jammer.
Ik vind het helemaal geen spectakel meer, erg om te zien

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:02

Halve wegge het filmpje heb ik het weggeklikt ik kon het gewoon niet aan zijn hoeveel leed ze die paarden bezorgen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:03

Ik ga maar niet kijken..
Kan niet tegen zulke dingen, ik vind het in 1 woord; VERSCHRIKKELIJK
Het zou niet moeten kunnen.. Dat er mensen zijn die dit doen... Scheve mond

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:04

Gadver Boos!
Tzou eens met die mensen zelf moeten gebeuren!
Dan praten ze wel anders..
Afschuwelijk

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:08

als ik dit zie... sta ik niet voor mezelf in. Dit zijn geen mensen, dit zijn bizarre, gruwelijke wezens. Ik schaam me ervoor dat dit onze "medemens" is...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:19

Gatver gatver gatver.
Ze mogen van mij bij die mannen hetzelfde doen: flink aansingelen rondom de ballen, tegen de hekken slaan, en wanneer ze niet genoeg bokken of gek doen even in de oren bijten en een schop onder hun hol.

Wat? Doen die mannen nu niets meer? Vork Waarom niet, hebben ze een pijntje ofzo??

Belachelijk dat in een land waar ze de Animal Police e.d. hebben en zulke strenge regels, dit soort walgelijke vertoningen gewoon plaats mogen vinden...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:23

Cassidy schreef:
De kalfjes die met de lasso worden gevangen en aan voeten gebonden worden, dat heet calf roping en daar ben ik geen voorstander van. Afgezien van het feit dat het kalf met een smak op de grond wordt gegooid, kunnen soms ook de hoorns afbreken of de oren afgerukt worden als de lasso per ongeluk verkeerd aankomt.

Echter is het calfroping beslist niet alleen verzonnen voor de competitie en voor het vermaak van de mensen tijdens een rodeo. Dit is ook het dagelijkse werk van de cowboy met de koe tijdens brandmerkseizoen of inenten. Dit gebeurt niet alleen voor entertainment van het publiek, die is dagelijkse kost voor cowboys die met koeien werken. Een kalf dat zijn hele leven lekker op het land mag lopen, en een of twee keer in zijn leven een mens tegenkomt is niet echt hanteerbaar, niet zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Daar staat wel weer tegenover dat ze hun hele leven in vrijheid doorbrengen, in tegenstelling tot de kistkalveren en de mestkalveren hier.

zeker dat is wara maar vind het niet echt diervriendelijk moet ik zeggen.
die kalfen lopen daar flink te krijssen.
en over de rodeo tja.
vind het niet echt geweldig om na te kijken.
maar je ken er niks tegen doen.
maar vind het altijd al een belachlijke sport

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:27

Afschuwelijk, na dat filmpje van gisteren, heb ik genoeg gezien... Mensen zijn de wreedste dieren die ooit op aarde zullen rondlopen. Ik zou daar echt niet life naar kunnen kijken, denk ik dat ik zo op die stoere cowboys afloop en begin te krijsen...

En dit is echt geen dagelijkse kost in het harde leven van de farmer hoor, dit is puur amusement en macho-isme...

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:36

Cassidy schreef:

Oke, wat je hier zegt, lijkt mij heel logisch, ik bedoel, die beesten moeten toch een keer gevangen worden en dan is een lasso wel heel praktisch. Wat ik echter niet vind kunnen is dat ze zo'n beest vangen en hem dan aan zn nek nog even voorslepen, dat vind ik echt belachelijk, je ziet die armen beesten gewoon stikken.
Voor de rest kreeg ik van het hele filmpje echt een naar gevoel, zo ga je gewoon niet met dieren om!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:44

My_Lady schreef:
Dit maakt mij echt boos.
Ik vind rodeo zielig vaak zie je bij het paard/stier een soort touw bij z'n lies.
Dat lijkt me zeer pijnlijk en ik denk ook dat ze zo de dieren aan het bokken krijgen.

Als ik het zie dan hoop ik ook dat de berijders zich heel veel pijn doen.

Bronco's worden speciaal uitgezocht en er soms ook speciaal voor gefokt om zo hoog en zo gemeen mogelijk te bokken. De band in hun lies is een extra stimulans om hoog te bokken en zit NIET over hun geslachtsdeel maar ervoor. Veel paarden die ervaring hebben met de rodeo weten dat ze maar 8 seconden hoeven te bokken, daarna gaat de bel en is het over. Ze lopen dan gewoon een rondje tot een ander op een paard de ruiter van hun rug afplukt (als die het al 8 seconden heeft gered). Op het moment dat ze niet aan rodeo meedoen mogen ze lekker in een groep het land op.

Wie vrijwillig aan het bullriden en bronco rijden meedoet moet dat gewoon zelf weten, en daar zijn leven en zijn gezondheid op riskeren. De paarden en de stieren hebben er geen last van (en soms uitermate veel lol in).

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:45

Gadverdamme.. Wat is dit LAF. Wat vinden die mensen er zo kicken aan dat die beesten pijn lijden? Ik heb het filmpje niet gekeken. Ik kan het denk ik ook niet Boos!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:51

Ik kan het flimpje niet zien. Ik ben regelmatig naar rodeo's geweest waaronder de Calgary stampede. Daar zit de dierenbescherming er met de neus er boven op. Ook zijn er regels hoe vaak een stier/paard per jaar gebruikt mag worden. Deze paarden en stieren worden speciaal voor de rodeo gefokt.
Even een fabel wegwerken. Als je verstand van paarden hebt kun je ook wel nagaan dat een riem om de teelballen van een hengst bevestigen onmogelijk is. Daarnaast zijn de beste bokkers..... merries. Er word een gevoerde band om de liezen van bevestigd. Deze band wordt even heel hard aangetrokken op het moment als het hek word opengedaan tijdens het bokken gaat de riem steeds losser zitten en na 10 seconden, maar vaak korter dan is het afgelopen.
De kalfjes hebben trouwens bescherming rondom de hoorns en oren.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:52

wat een belachelijkheid zeg Stoom uit je oren
Hoe kunnen ze die dieren nou zoveel leed aandoen (soms letterlijk de dood in jagen) en daar de lol nog van inzien ook Hamer Verdrietig
Ik heb er echt geen woorden voor.....
Ik heb zo te doen met die dieren Vriendjes zijn?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:01

Cassidy schreef:
Bronco's worden speciaal uitgezocht en er soms ook speciaal voor gefokt om zo hoog en zo gemeen mogelijk te bokken. De band in hun lies is een extra stimulans om hoog te bokken en zit NIET over hun geslachtsdeel maar ervoor. Veel paarden die ervaring hebben met de rodeo weten dat ze maar 8 seconden hoeven te bokken, daarna gaat de bel en is het over. Ze lopen dan gewoon een rondje tot een ander op een paard de ruiter van hun rug afplukt (als die het al 8 seconden heeft gered). Op het moment dat ze niet aan rodeo meedoen mogen ze lekker in een groep het land op.

Wie vrijwillig aan het bullriden en bronco rijden meedoet moet dat gewoon zelf weten, en daar zijn leven en zijn gezondheid op riskeren. De paarden en de stieren hebben er geen last van (en soms uitermate veel lol in).

Wie mee wil doen aan bull- en/of broncriding, moet dat inderdaad zelf weten, maar laat ze dan ook kerel wezen en op een BLOOT paard stappen dus geheel vrij van touwen en/of riemen... en dan zonder sporen... denk dat die speciaal gefokte paarden dan ook wel bokken en blijf dán nog maar eens zitten.

Of ze er lol in hebben... natuurlijk laten ze in dit filmpje alleen de ergste momenten zien dat is logisch... maar als ik de angst in de ogen van die paarden zie!! Zou ik niet durven beweren dat deze er lol in hebben...

Wat je zopas vertelde over calfroping, ben ik met je eens dat het IN HET DAGELIJKS LEVEN nodig is om deze dieren in handen te krijgen. En ook dat die kalveren/koeien vrijwel hun hele leven in vrijheid doorbrengen. Maar om er nou een show van te maken en dan een kalf dat niet wil opstaan maar lens te schoppen... en nog een trap na te geven ook...