Volledig verontwaardigd. Hoe kun je dit bedenken. Dat je dit mensen aandoet of jezelf, dat moeten ze zelf weten, maar ze betrekken er dieren bij die hier niet voor kunnen kiezen. indien ze dit wel kunnen zal er misschien 1 of 2 daadwerkelijk omlaag gaan in een rustig tempo, de rest zal denken ga zelf maar.
Wat me het meest aansprak in het filmpje was dat de dierenartsen die present zijn bij deze race, dus willen dat de race stopt, vanaf het begin van de race (1983) zijn er vijftien (tijdens de race) paarden gestorven aan verschillende breuken. De paarden die buiten de race sterven worden niet meegeteld!! Als je ziet dat er paarden kreupel lopen vanwege een ernstige blessure al dan niet breuk en niet behandeld worden, maar waarschijnlijk thuis komen te overlijden, die worden niet meegerekend. Vorig jaar waren er drie overleden in dezelfde race. Ik heb hier eerlijk gezegd geen fatsoenlijke woorden voor en heb gehuild tijdens het filmpje.
Ik vind het ronduit barbaars, dat in deze huidige moderne samenleving er nog altijd op deze manier met dieren wordt omgegaan.