Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test het!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Re: Is jouw paard aarde, vuur, metaal, water of hout. Test h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:27

Zita:

water 8 %
hout 33 %
vuur 17 %
aarde 42 %
metaal 0 %

Chess:

water 15 %
hout 23 %
vuur 46 %
aarde 15 %
metaal 1 %

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:32

Aarde en Hout.

Kenmerken Aardepaard:
Karakter:
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen
-/- veelvraat, eten grootste hobby, lui, sloom, slechte concentratie

Zwakke organen: milt/pancreas en maag
Vatbaar voor: vervetten, gevoelige maag, gaskoliek, overmatige speekselvorming, vermoeidheid, zwakke bespiering, spijsverterings- en darmproblemen, voedselallergieën

Beschrijving van het karaktertype: aarde
In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-aardepaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is.

Karakter houtpaard:
+/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
-/- schrokker, voernijd, energiek, dynamisch, agressief, stressgevoelig,
temperamentvol

Zwakke organen: lever en gal
Vatbaar voor: kramp koliek, darmstoornissen, snel zweten, stemmingswisselingen, problemen aan pezen en ogen, gewelddadig gedrag.

Beschrijving van het karaktertype: Hout
In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-houtpaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is. Ieder paard bezit namelijk kenmerken van alle types.

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:43

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:17

-water : 5 water (33%)
-Hout : 4 hout (27%)
-vuur : 1 vuur (7%)
-aarde : 2 aarde (13%)
-Metaal : 3 metaal (20%)

WATER:

Karakter:
+/+ een goede moeder, sterke wilskracht en oplettend Moeder?? wel moeilijk voor HEM dan
-/- angstig, wantrouwend, introvert angst en wantrouw klopt zeer zeker

Een evenwichtig waterpaard is een paard met een mooie vacht en het is fysiek sterk. Enorme wilskracht, glanzende vacht, schitterende manen en staart, een welgevormd lichaam en doordringende ogen horen bij het goed gebalanceerde waterpaard. Haar doordringende ogen en glanzende vacht hebben menigeen voor haar doen vallen als jaarling. Van nature is ze een eenling. Teruggetrokken en wantrouwend. Zelfs als veulen was dit paard niet te benaderen. Terwijl andere paarden staan te dringen voor het hek, houdt zij vanaf een veilige afstand alles goed in de gaten, alsof ze elk ogenblik kan worden aangevallen. Ze overdenkt steeds of iets de risico's waard is. Onder druk van een sterke ruiter gedraagt ze zich nerveus en eigenwijs. Het waterpaard heeft ruimte nodig en als je het in haar eigenwaarde laat, kan ze laten zien wat ze kan. Als je het al haalt met haar naar een wedstrijd te gaan, is ze vaak te zenuwachtig om te presteren. Angst werkt verlammend. "glanzende vacht heeft hij wel ja eenling tja dat valt opzich wel mee hij heeft wel vriendjes maar ze moeten hem niet allemaal"

Het waterpaard wordt vaak vroegtijdig met pensioen gestuurd. Ze gaat dan meestal dienen als fokmerrie. Op oudere leeftijd is ze tevreden en voedt ze haar veulens goed op."euhmm fokmerrie niet echt hoor denk ik "

de rest
http://www.devijfelementen.nl/html/fram ... ater1.html

en hij is ook een groot deel HOUT :

Karakter:
temperamentvol
"grenzeloos tempramentvol stressgevoeligg moedig en energiek is waar als je zn vertrouwen hebt gaat hij ook wel door het vuur de rest tjaa weet het niet maar schrokker nee voernijd nee agressief ook niet"

We noemen het houtpaard de onvermoeibare, harde werker, omdat dit paard een geweldige hoeveelheid energie bezit. Van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat wil hij knallen en het liefst bindt hij de strijd aan in een competitie. Het houtpaard neemt graag zelf de leiding. Het kan hem allemaal niet hard en hoog genoeg gaan en daarom moet dit paard tegen zichzelf beschermd worden. Door zijn impulsieve gedrag is hij zeer gevoelig voor blessures. Een houtpaard ziet er al vanaf jonge leeftijd gespierd en atletisch uit. Overvraag dit paard niet, want hij zal zelf niet aangeven dat het genoeg is. Hij wil gewoon altijd winnen en loopt zich liever dood dan op te geven. Hij kan absoluut niet tegen zijn verlies, dan raakt hij gefrustreerd.
De meeste dingen van dit stuk kloppen wel

http://www.devijfelementen.nl/html/fram ... ater1.html

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:43

water (0%)
hout (0%)
vuur (0%)
aarde (75%)
metaal (25%)

Kenmerken Aardepaard:
Karakter:
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen

Vatbaar voor: vervetten, gevoelige maag, gaskoliek, overmatige speekselvorming, vermoeidheid, zwakke bespiering, spijsverterings- en darmproblemen, voedselallergieën

Beschrijving van het karaktertype: aarde
In deze beschrijving wordt het karakter van een voorbeeld-aardepaard geschetst. Er zijn vijf hoofdkaraktertypes, waarvan dit er één is. Het is de bedoeling dat er herkenbare eigenschappen zichtbaar worden. Maak niet de vergissing om te denken dat je paard per definitie één bepaald type is en dat al het andere niet meer mogelijk is.

Haha, het klopt wel. Dante is echt zo'n slome vreetzak die nergens iets om geeft.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:51

Vaaaaaaaaage test:

Mijn Noortje is evenveel aarde als vuur. De rest ligt allemaal rond de 14%......... Zoals ik al typte; VAAAG

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:55

Sapphire was overduidelijk Vuur

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:06

Mijn pony is : aarde...En jah het klopt! hij is echt heel rustig enzo

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:56

mijn pony is hout
en de beschrijvin erbij klopt ook echt

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:42

Sapphire schreef:
Sapphire was overduidelijk Vuur

Sun ook, duidelijk broer & zus

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:16

Mijn eigen paard: 42% vuur, 25 % hout en 17 % water, dus niet echt specifiek 1 element.
Mijn verzorgpaard: 26 % aarde, 23 % metaal, dus ook niet specifiek 1 element.

Mloes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:49

Cin is een aardepaard (H)

Bomvast, daarmee is het aardepaard het beste te typeren. Hij staat rustig en geduldig met half gesloten ogen te wachten terwijl het ene kind op zijn hoofd zit te schuren en het andere zijn staart borstelt. Hij heeft een ontzettende dikke, ronde buik. Het enige waarvoor hij wakker wordt is zijn grootste hobby: ETEN.

Dit klopt gewoon precies haha Mensen vragen vaak of ze drachtig is ..

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:02

Hout en aarde
zijn volgens mij 2 totaal uiterste maarja

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:05

hum dus het is EN een schrokker en een treuzelaar met eten , hoe rijm je dit ?

KiWiKo schreef:
hout 4, vuur 3, aarde 3

Kenmerken houttype:
Karakter:
+/+
Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
lklopt

temperamentvol

Vatbaar voor: kramp koliek, darmstoornissen, snel zweten, stemmingswisselingen, problemen aan pezen en ogen, gewelddadig gedrag.

Kenmerken vuurtype:
Karakter: nerveus (treuzelaar met eten), nette eter, besluiteloos, showtype, levenslustig klopt, bitterminnend

Zwakke organen: hart en dunne darm
Vatbaar voor: aandoeningen aan spijsverteringsorganen (met name dunne darm), slechte bloedsomloop (hart).

Karakter: aardetype
+/+ Zachtmoedig, goede vriend en lief voor kinderen klopt

Volgens mij is mijn paard een knapperig houtvuurtje op aarde

en uhhh jouw paard je
Citaat:
lui, sloom

is wel grappig maar net als bij de horoscoop uit de krant klopt er altijd wel iets van ..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:06

gam is met recht een echt aarde paard... 60%, vuur en metaal 20%

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:20

toch maar ff gedaan voor onze schurk ,

6 x hout 3 x vuur 2 x water 2 x aarde

..een shet , leider vd kudde
goudeerlijk maar gaat NIET zomaar met een vreemde mee , niet uit angst maar uit dat wil ik niet en dus doe ik dat niet

Kenmerken houttype:
Karakter:
temperamentvol

komt toch wel aardig overeen hij is bij ons niet agressief maar schijnt dat wel te zijn als wij der niet bij zijn
beschermt zijn baasje (mijn kleine) zelfs tegen onze bijna even grote doberman , als die blaft naar mijn kleine valt hij de hond aan nadat hij heel voorzichtig die kleine naar een veilige plek gebonjourd heeft:D

is idd gevoelig voor koliek en ontstoken ogen heeft doch geen voernijd iig niet naar ons maar laat zijn eten door een ander paard echt niet afpikken

mijn vorige paardje heeft metaal (30%)aarde (19%)vuur (19%)water (19%)hout (13%) metaal kloptwel , erg koelbloedig

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:36

mijn paardje is aarde... klopt wel redelijk

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:37

mijne is 50 % metaal en veel kenmerken kloppen ook