Sjors schreef:Maar waarom moeten er 4 dieren gedood worden omdat er 1 nieuwe leeuw komt? Hadden ze die niet weg kunnen houde ?
Edit: wat hierboven gezegd word
Voor het nieuwe bloed. Om zo weinig mogelijk inteelt te kweken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

saskiakefie schreef:Uitsterven van soorten hoort ook bij het leven, en voor een deel is dat ook nog door de mens veroorzaakt, ga dan niet dieren in hokjes stoppen om het dier te behouden... Het gaat uiteindelijk allemaal om de mens, om het geld.
Citaat:Honden kan je hiermee niet vergelijken, want die hebben gelukkig nog veel meer andere opties. Gelukkig!

Arrabel schreef:Als je even googled dan vind je genoeg mogelijkheden voor opvang van leeuwen die na een leven in de dierentuin of circus weg moeten.
Arrabel schreef:Als je even googled dan vind je genoeg mogelijkheden voor opvang van leeuwen die na een leven in de dierentuin of circus weg moeten.
Zelfs in Afrika, waarom hebben ze dat dan niet gedaan?
Of hadden ze die welpen al helemaal gefokt via inteelt?
Cassidy schreef:Zwerfhonden zijn ook een probleem. Niet alleen vanwege de overlast of dat ze hongersdoden sterven maar ook het gevaar voor de mens, en dan met name door de hondsdolheid. En daar ga je als mens na een beet gewoon kneiterhard dood aan, er is geen behandeling voor, daar kun je niet van genezen. Er is er tot nu toe maar een meisje geweest die hondsdolheid heeft overleefd.
Waarschuwing, schokkende beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=AEQ_fBcXQRQ

Arrabel schreef:Cassidy schreef:Zwerfhonden zijn ook een probleem. Niet alleen vanwege de overlast of dat ze hongersdoden sterven maar ook het gevaar voor de mens, en dan met name door de hondsdolheid. En daar ga je als mens na een beet gewoon kneiterhard dood aan, er is geen behandeling voor, daar kun je niet van genezen. Er is er tot nu toe maar een meisje geweest die hondsdolheid heeft overleefd.
Waarschuwing, schokkende beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=AEQ_fBcXQRQ
Wow.. waarom laten ze die mensen zolang lijden??
Het is zeker dat je dood gaat maar ze binden die mensen gewoon vast tot dat ze bezwijken.
Amaris schreef:Jeetje.... mannetjeswelpjes dood... moet je eens zien wat er met mannetjeskippen gebeurd.
Daar kraait geen haan naar (om maar even in die sferen te blijven)
Tuurlijk is het naar om te lezen: fluffie welpjes dood!
Maar hee, dat lamsboutje... jaja LAMSboutje, was ook een fluffie babyschaap.
Amaris schreef:Jeetje.... mannetjeswelpjes dood... moet je eens zien wat er met mannetjeskippen gebeurd.
Arrabel schreef:Amaris schreef:Jeetje.... mannetjeswelpjes dood... moet je eens zien wat er met mannetjeskippen gebeurd.
Ja je hebt helemaal gelijk hoor, een kuikentje is ook precies hetzelfde als een groot zoogdier die met uitsterven word bedreigd.
Laten we meteen de mieren er bij halen, hoeveel mieren worden er per dag niet dood getrapt.. daar horen we ook niemand over.

MarlindeRooz schreef:Misschien moeten we dan maar eens beginnen met hun leefgebied uitbreiden en in tact houden, of de wilde leeuwen een keer met rust laten in plaats van al die achterlijke safari's etc.

Arrabel schreef:Blijkbaar ben ik de enige die er anders denkt over het inslapen van de leeuwen.
Niemand heeft ook nog antwoord weten te geven waarom ze dan 2 welpen gefokt hebben om ze vervolgens na 10 maanden weer af te maken.
Ik denk dat kudde gedrag in dit topic een beetje van toepassing is, omdat iedereen het er blijkbaar mee eens is reageren alleen mensen die het er ook mee eens zijn of stellen hun mening opeens bij omdat ze bij de rest willen horen.
Prima, ik stel mijn mening niet bij, ik vind het echt belachelijk.
Maar dat is mijn mening, ik zal jullie mening ook respecteren ik hoop jullie ook die van mij.
Arrabel schreef:Amaris schreef:Jeetje.... mannetjeswelpjes dood... moet je eens zien wat er met mannetjeskippen gebeurd.
Ja je hebt helemaal gelijk hoor, een kuikentje is ook precies hetzelfde als een groot zoogdier die met uitsterven word bedreigd.
Laten we meteen de mieren er bij halen, hoeveel mieren worden er per dag niet dood getrapt.. daar horen we ook niemand over.