Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AfricanLady schreef:Ik ga hem niet tekenen vuurwerk hoord bij nederland
laat er maar strenger gecontroleerd worden vooral op illegaal vuurwerk
en strenger gestraft
mischien pas vuurwerk afsteken vanaf 18:00 of alleen om 00:00
Doanique schreef:AfricanLady schreef:Ik ga hem niet tekenen vuurwerk hoord bij nederland
en strenger gestraft
Maar dat gaat (hoogstwaarschijnlijk) ook niet werken want er wordt weken voor en na oud en nieuw ook een hoop afgevuurd...
Doanique schreef:AfricanLady schreef:Ik ga hem niet tekenen vuurwerk hoord bij nederland
en strenger gestraft
Maar dat gaat (hoogstwaarschijnlijk) ook niet werken want er wordt weken voor en na oud en nieuw ook een hoop afgevuurd...
Valkjelover schreef:Rotjes afsteken kan toch ook ongevaarlijk gebeuren ?
Doanique schreef:Valkjelover schreef:Rotjes afsteken kan toch ook ongevaarlijk gebeuren ?
Kán, maar dat gebeurt niet altijd. Om nogmaals het voorbeeld van de overleden kat erbij te halen. Natuurlijk gebeuren er ongelukken en doen mensen de meeste dingen niet expres maar kom op! Wie steekt er nou perongeluk een rotje in een kat!
setteke schreef:PascalB schreef:zelfde als met de wietpas in het zuiden van Nederland. Na de introductie was er veel meer handel op straat dan voor heen, precies het tegenovergestelde effect
Daarom moet je het ook helemaal verbieden.
setteke schreef:PascalB schreef:zelfde als met de wietpas in het zuiden van Nederland. Na de introductie was er veel meer handel op straat dan voor heen, precies het tegenovergestelde effect
Daarom moet je het ook helemaal verbieden.
Doanique schreef:Bonnelover schreef:Ook ik teken niet.
Vind ook dat als je afneemt het alleen maar erger wordt en ook in andere maanden worden dieren, helaas, wel leed aan gedaan. En zoals hierboven ook word gezegd dan kun je ook autorijden e.d. wel gaan afschaffen. Daarbij gebeuren elk jaar veel meer slachtoffers te vinden.
Onze honden hebben totaal geen last van vuurwerk, liggen zelfs nu gewoon te slapen. Groot gedeelte van de stress bij dieren komt ook door de eigenaar.
en op manege waar paarden staan hebben we elk jaar schriktraining waarbij o.a. ook vuurwerk als onderdeel word meegenomen.
Dus omdat er toch wel dieren lijden, is het niet erg als die dagen ook nog even een kat wordt opgeblazen, een konijnenhok wordt ondergegooid met nitraatbommen....