Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:38

Ja getekend! Weg met die rommel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:38

AfricanLady schreef:
Ik ga hem niet tekenen vuurwerk hoord bij nederland

laat er maar strenger gecontroleerd worden vooral op illegaal vuurwerk
en strenger gestraft
mischien pas vuurwerk afsteken vanaf 18:00 of alleen om 00:00

Maar dat gaat (hoogstwaarschijnlijk) ook niet werken want er wordt weken voor en na oud en nieuw ook een hoop afgevuurd...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:39

Doanique schreef:
AfricanLady schreef:

en strenger gestraft

Maar dat gaat (hoogstwaarschijnlijk) ook niet werken want er wordt weken voor en na oud en nieuw ook een hoop afgevuurd...

daarom zeg ik strenger controleren en strenger straffen

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:39

Rotjes afsteken kan toch ook ongevaarlijk gebeuren ?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:40

Doanique schreef:
AfricanLady schreef:

en strenger gestraft

Nee, afschaffen zal veel helpen. Dan gaat de bom sws af - en dan is alles illegaal eej. :roll:

AfricanLady

Valkjelover schreef:

dat kan inderdaad :)

Anoniem

Valkjelover schreef:

Kán, maar dat gebeurt niet altijd. Om nogmaals het voorbeeld van de overleden kat erbij te halen. Natuurlijk gebeuren er ongelukken en doen mensen de meeste dingen niet expres maar kom op! Wie steekt er nou perongeluk een rotje in een kat!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-14 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

GrumpyCat

Valkjelover schreef:

Het kán, maar hier gebeurd dat niet.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:41

ik heb getekend...
Hier beginnen ze in de zomer al met de eerste vuurwerkbommen en sinds 2 a 3 weken zijn ze echt begonnen.

Ik ben 2e kerstdag naar disney geweest en daar hebben ze een georganiseerde vuurwerkshow gedaan. Dat was vele malen mooier dan elk vuurwerk dat ik hier met nieuwjaar zie.
Laat dus de gemeenten maar ene vuurwerkshow doen en voorkom zo veel ongelukken etc.
In andere landen mag het ook niet, waarom in nederland dan weer wel ?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:41

PascalB schreef:
zelfde als met de wietpas in het zuiden van Nederland. Na de introductie was er veel meer handel op straat dan voor heen, precies het tegenovergestelde effect

Daarom moet je het ook helemaal verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:42

Ik baal er van dat die sjeik die hier woonde overleden is. Die had altijd zo veel prachtig siervuurwerk dat niemand anders meer vuurwerk kocht. Nu hij is overleden hoor ik super veel knallen en zit de hele skipiste onder de ranzige rommel... Valt niet op te skieën, levensgevaarlijk... En JA daar wordt gecontroleerd maar haal jij maar is een stel gasten uit het bos in het donker.

Imagination

Doanique schreef:
Valkjelover schreef:

Kán, maar dat gebeurt niet altijd. Om nogmaals het voorbeeld van de overleden kat erbij te halen. Natuurlijk gebeuren er ongelukken en doen mensen de meeste dingen niet expres maar kom op! Wie steekt er nou perongeluk een rotje in een kat!

Dat ligt toch aan degene die het doet ,! Niet aan het vuurwerk ..... Die dierenbeul had ook een mes of anders in die kat kunnen steken , worden messen ook afgeschaft??

Anoniem

setteke schreef:
PascalB schreef:
zelfde als met de wietpas in het zuiden van Nederland. Na de introductie was er veel meer handel op straat dan voor heen, precies het tegenovergestelde effect

Maar aan correct gebruik van wiet is nog nooit iemand overleden.

Messen en andere wapens zijn ook afgeschaft op straat :)

setteke

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:43

Aan correct gebruik van vuurwerk ook niet.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:43

setteke schreef:
PascalB schreef:

Komt er alleen maar meer handel van over de grens welke dan ook voor meer slachtoffers gaat zorgen.
Iets verbieden wil niet zeggen de je daarmee het probleem oplost.

Het is ook verboden om door rood te rijden maar toch zijn er een hoop mensen die het wel een keer of meerdere keren doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:44

setteke schreef:

Klopt. Maar op vuurwerk wordt veel minder gecontroleerd.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:46

Ik zal absoluut niet tekenen.. Het hoort erbij en als je je kinderen normaal kan opvoeden kunnen ze ook normaal met vuurwerk omgaan! Hier iniedergeval wel...

Bonnelover

Doanique schreef:
Bonnelover schreef:
Ook ik teken niet.
Vind ook dat als je afneemt het alleen maar erger wordt en ook in andere maanden worden dieren, helaas, wel leed aan gedaan. En zoals hierboven ook word gezegd dan kun je ook autorijden e.d. wel gaan afschaffen. Daarbij gebeuren elk jaar veel meer slachtoffers te vinden.

Onze honden hebben totaal geen last van vuurwerk, liggen zelfs nu gewoon te slapen. Groot gedeelte van de stress bij dieren komt ook door de eigenaar.

en op manege waar paarden staan hebben we elk jaar schriktraining waarbij o.a. ook vuurwerk als onderdeel word meegenomen.

Dus omdat er toch wel dieren lijden, is het niet erg als die dagen ook nog even een kat wordt opgeblazen, een konijnenhok wordt ondergegooid met nitraatbommen....

Nee maar afschaffen levert toch niks op, je maakt het alleen maar erger mee want mensen gaan het dan toch illegaal doen en word het alleen maar erger.

Ik koop het spul ook niet hoor, zonde van geld.

FlyAway

Dat mensen tegen een vuurwerkverbod voor particulieren zijn dat kan natuurlijk. Meningen verschillen. Maar de argumenten die daarvoor gebruikt worden zijn werkelijk tenenkrommend. Kom op zeg, we moeten maar accepteren dat dieren worden opgeblazen (en dat kan ook met volstrekt legaal vuurwerk!!) dat er jaarlijks voor vele miljoenen euro`s schade ontstaat, dat er milieuschade van komt, dat vele tienduizenden dieren stress hebben, omdat "ze" anders het hele jaar door dergelijke dingen uit halen, of dat ze nog ergere dingen uit gaan halen? Of Argumenten als autorijden verbieden want dat is ook gevaarlijk? Seriously? Zeg dan niks.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:47

Doanique schreef:
setteke schreef:

Klopt. Maar op vuurwerk wordt veel minder gecontroleerd.

Dus daarom moeten we de controle verbeteren, en niet pats boem verboden want wij kunnen niet goed controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:49

Ja en die controle kan niet verbeterd worden omdat je niet iedereen kan controleren als er door het hele land op het zelfde moment vuurwerk wordt afgestoken.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:50

Vuurwerk is toch legaal, wat moet je er dan op controleren?
Dat er mensen hun hoofd voor de carbidbus gaan houden omdat ie niet is afgegaan en dan de deksel op hun neus krijgen? Dat is toch niet te controleren?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:51

vuurwerk is mooi maar dat het steeds grover en aso hard wordt vind ik jammer. vanmiddag bijv. stond ik in amsterdam te lossen, ineens een klap zeg. heel de straat schrok ervan, het deed zeer aan je oren.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:51

gewoon verbieden. Dan heb je de eerste paar jaar een hoop gezeur, maar daarna zal het steeds meer normaal worden dat er niets afgestoken mag worden.
Met het groeiende verzet van de mensen zullen ze toch eens een verbod op moeten stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:52

Carbid is niet illegaal ;)

Als je nou geen goede argumenten kan verzinnen zeg dan alsjeblieft niks. Legaal vuurwerk is legaal ja, maar illegaal vuurwerk niet en dat wordt ook gebruikt en DAAR moeten ze op controleren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-14 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt