quera schreef:Misschien een keer proberen voordat je zegt dat het vies is
...Liever niet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:Misschien een keer proberen voordat je zegt dat het vies is
Jolliegirl schreef:Hoop dat ze die walvisjacht ook ooit afschaffen..
Schieten met een harpoen die in het lijf een ontploffing geeft...dier bloed letterlijk dood terwijl die aan zn wond(harpoen) binnengehaald word...
Gini schreef:Is er ook maar 1 wilde diersoort die gespaard blijft van de gruwelen van de mens.
Het feit dat je zonder veel nadenken tien vergelijkbare situaties kan opsommen. Vreselijk.
Soms denk ik om het een beetje luchtig te houden: God mag met zijn tweede zondvloed komen.
Jolliegirl schreef:Quera, jij kan niet oordelen over de dieren die op mijn bord liggen
Misschien eet ik wel wilde kalkoen? Of wild hert?
En de walvis is NIET meteen dood...
Sterker nog, dat willen ze niet eens ivm het verbloeden.....
Jolliegirl schreef:Quera, jij kan niet oordelen over de dieren die op mijn bord liggen
Misschien eet ik wel wilde kalkoen? Of wild hert?
En de walvis is NIET meteen dood...
Sterker nog, dat willen ze niet eens ivm het verbloeden.....
Victory-Boy schreef:Wij zijn vorig jaar naar de Azoren geweest. Ook daar kan je mee op een boot om walvissen en dolfijnen te spotten, erg mooi om te zien.![]()
Daar kon je ook met dolfijnen zwemmen in het wild, maar dit werd afgeraden door de touroperators. Weet niet precies meer waarom, maar ik geloof omdat het niet goed voor de dolfijnen zou zijn ivm gezondheid oid? Heb het dus ook niet gedaan, ze vanaf een boot op de oceaan zien in het wild was al fantastisch genoeg.
_Nelleke_ schreef:Behalve de brute wijze waarop de dieren gedood worden zie ik geen verschil tussen dit en een kudde wilde paarden die gevangen en geslacht gaat worden en waar sommige dieren als gebruiksdieren (in kleine donkere stallen voor een beetje bix) worden gebruikt.
De hele bio-industrie in Nederland vind ik nog veel schandaliger. Zeker varkens en kippen. (Varkens zijn net zo intelligent als honden.)
Dus, voordat we allemaal met het vingertje naar Japan wijzen, wijs dan eerst even naar het stukje vlees op je bord en je paardje op stal.
Een betere wereld begint bij jezelf.