Brutale kleine meid...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Brutale kleine meid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:08

lelijke aap :')

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:09

ik vind het zo wie zo raar dat zo'n kind al zo vaak verhuisd is... hoezo kan ze niet gewoon op 1 plek blijven ?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:22

Het meisje zit nu in een gesloten inrichting tot haar 18e jaar nadat ze een jaar in een normaal gezin geplaatst was wat niet gelukt is, het gaat mu redelijk goed met haar. Helaas zijn andere kinderen van haar afdeling erachter gekomen dat deze filmpjes op internet staan en pesten haar ermee.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:30

een kind opsluiten is niet goed, die kan nooit meer in de maatschappij terug keren

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:01

zelf ben ik van mijn 8ste tot mijn 17 uit huis geweest en begreep zoveel wat er in die groepen gebeurde best heftig nu woon ik op mezelf ben inmiddels 20

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:07

Storm schreef:
Het meisje zit nu in een gesloten inrichting tot haar 18e jaar nadat ze een jaar in een normaal gezin geplaatst was wat niet gelukt is, het gaat mu redelijk goed met haar. Helaas zijn andere kinderen van haar afdeling erachter gekomen dat deze filmpjes op internet staan en pesten haar ermee.

Wat verschrikkelijk verdrietig is dit, voor alle partijen!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:44

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 08-08-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:55

_Nelleke_ schreef:
Zelfs zonder die opvoeding had ik niet zo'n onzin uitgekraamd, wist ik niet van het bestaan van 80% van de woorden af die ze gebruikt.

Sorry, ik vind het zielig. Dat kind is 9 en nu al helemaal verknipt. Lees ook dit:

http://www.dus-sarah-morton.info/2012/0 ... jeugdzorg/
Vreselijk, zo krijg je ineens een hele andere kijk op het filmpje. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:00

Heb die documentaire net afgekeken, van de besloten groep.

Op basis van het eerste filmpje dacht ik ook; zo en die had toch een pak slaag gekregen zeg! niet normaal.
Ook was het tweede dat ik dacht, wat een vreselijk dom wijf staat er tegenover, dan laat je je ook wel heel makkelijk klemzetten.

Maar na het kijken van de documentaire kan ik alleen maar zeggen; arm kind. Nooit een fijne basis gehad waarschijnlijk, nooit een goed voorbeeld gehad, en volgens mij ook nog eens zo ontzettend onzeker. En nu ze zo wordt gepest door anderen denk ik ook niet dat ze de ruimte heeft om zichzelf positief te ontwikkelen omdat de negatieve 'karaktertrekjes' nu toch worden getriggerd iedere keer als ze zo geziekt wordt, denk ik dan tenminste.
Maar echt, het enige wat ik kan zeggen is, arm kind. Waar is het in godsnaam misgegaan.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:21

Wat is de link van de docu?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:36

Op eerste pagina staat hij

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:00

Duhelo schreef:
k*tkind :+

Als ik hier zoiets neerzet krijg ik een OW, lekker voorbeeld ben je dan als mod. Oh ja, het is bokt, vergeten :roll:

Dat kind moet gewoon een ouderwets pak rammel krijgen, en wel net zo hard en net zo lang, tot ze die grote bek niet eens meer open kán krijgen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:03

Tja bij die documentaire wordt het ook wel erg triest afgebeeld. Die mensen doen ontzettend hun best voor die kinderen, maae zo'n grote mond moet je niet tolereren, nooit. Dat die vrouw überhaupt in discussie gaat pff.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:59

Wat een rotkind zeg. Bah. :r
Dat gescheld.. nekharen gaan overeind staan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:48

MelanieB schreef:

Heb je de documontaire ook gezien

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:52

animalwoman schreef:
MelanieB schreef:

Ja boehoe arm kind. Oke, natuurlijk is het ergens zielig. Maar om zo erop los te schelden zonder enig fatsoen is geen enkel excuus voor imo. :n

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:40

documentaire even gezien.
hefilmpje in de op is echt een uitschieter.

vind de overige begeleiders wel goede begeleiders.
blijven rustig en vertellen haar waarom.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:59

Citaat:
Ja boehoe arm kind. Oke, natuurlijk is het ergens zielig. Maar om zo erop los te schelden zonder enig fatsoen is geen enkel excuus voor imo. :n

Ik vind z`n filmpje wel een heel verkeerd beeld geven, dit is maar een heel klein deel.

Dit zijn hele ernstige verknipte kinderen, hebben hechtingsproblemen en slechte basis.. zij hebben geen geweten... hun stoornis is dit soort ernstig (scheld) gedrag vertonen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:13

Als iemand zo tegen mij praat zou ik hem echt alle hoeken van de kamer laten zien, of het nou een kind is of niet. Dit is toch niet normaal meer ? Diep triest!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:23

LS_fotos schreef:
Als iemand zo tegen mij praat zou ik hem echt alle hoeken van de kamer laten zien, of het nou een kind is of niet. Dit is toch niet normaal meer ? Diep triest!

Je beseft wel dat dit meisje niet voor haar zweetvoeten daar zit :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:37

aan de ene kant zielig...
maar aan de andere kant...

wat een kind zeg...lijkt me heel lastig om met zoiets om te gaan.
al hebben de begeleiders er natuurlijk voor geleerd.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:07

Dit kind heeft een hechtingsstoornis en veel meegemaakt. Die mevrouw pakt het verkeerd aan. Ik zou het niet kunnen, met zulke kinderen werken, maar als je het doet, moet je wel professioneel zijn! Jammer dat dit zo uit verband wordt getrokken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:09

Werk zelf met volwassenen met een verstandelijke beperking, een aantal van hen heeft ook een hechtingsstoornis. Het gedrag wat ik zie is (helaas) heel herkenbaar, dit kom ik ook tegen in mijn werk. Ik vind het erg triest dat deze kinderen zo jong al (blijvend) beschadigd zijn. Idd de actie uit het eerste filmpje is niet zo slim := een machtsstrijd verlies je altijd. Maar goed, als groepsleider kun je ook een keer je dag niet hebben natuurlijk. Ze zal het zelf ook ongetwijfeld met kromme tenen terug hebben zitten kijken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:50

Ik ken deze doc ook. Dit was inderdaad een uitschieter die naar voren is gehaald. Inderdaad niet handig, maar camera etc doet hoogstwaarschijnlijk ook veel.
Het is niet fijn wat deze jongedame allemaal zegt en hoor hier in het topic ook het nodige wbt straffen. Maar vaak werkt op dat moment straf alleen maar averechts. Het is vele malen beter om op een later moment dit nogmaals te bespreken en de 'tools' aan deze kinderen te geven hoe om te moeten gaan met dit soort situaties.
Zelf ken ik dit gedrag vanuit mijn werk met deze doelgroep ook goed, even slikken is dan vaak het beste... 'En inderdaad ze zitten daar niet voor de zweetvoeten :+ '

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:46

Jammer dat de uitzending waaruit dit fragment komt, niet meer terug te kijken is. (de besloten groep deel 2)