paard in soort rolstoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Re: paard in soort rolstoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:44

ik zie hier een dier wat erg uitgeput is.. en pijn lijkt te hebben... vind het erg sneu zo.. :n

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:44

Pony hobbelt op het filmpje nog braaf op het asfalt rond,maar die wielen ( en kracht van de pony zijn beentjes) lijken mij niet zo gescjikt voor steentjes, hobbelige grasvelden etc.

* heeft plaatje voor zich van een vastzittende pony achter een stukje steen :+ *

Geef eerlijk toe dat wat ze met pony lief hebben gedaan, niet mijn ding zou zijn. Als het voor zeer tijdelijk is, alla... Maar voor lange termijn ishet wel erg sneu :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:45

Het filmpje met de wielen liep hij er voor het eerst mij. Mijn paard zag er voor het eerst met zadel en hoofdstel ook niet gelukkig uit :Y)

Diertje lijkt op andere filmpjes niet ongelukkig of zielig, het speelt, eet etc.
Al zou ik er nooit voor kiezen zo'n pony op die manier te laten leven. Ik zou nooit zo'n pony zo willen zien, dat op de eerste plaats.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:47

sloffiee schreef:
ik zie hier een dier wat erg uitgeput is.. en pijn lijkt te hebben... vind het erg sneu zo.. :n

Hoe zou een mens voor het eerst met prothese lopen?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:48

je kan een mens toch niet vergeleiken met een dier ?? een dier kan niet praten he

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:50

suikermeisje schreef:
Het filmpje met de wielen liep hij er voor het eerst mij. Mijn paard zag er voor het eerst met zadel en hoofdstel ook niet gelukkig uit :Y)

Diertje lijkt op andere filmpjes niet ongelukkig of zielig, het speelt, eet etc.
Al zou ik er nooit voor kiezen zo'n pony op die manier te laten leven. Ik zou nooit zo'n pony zo willen zien, dat op de eerste plaats.
Ik heb een aantal filmpjes bekeken maar ondanks dat dit ook niet mijn voorkeur heeft zijn er filmpjes van een rennende pony te zien, ik denk dat hij nu gewoon te zwaar voor zijn beentjes is en ze daarom dit bedacht hebben om spieren te kweken

https://www.facebook.com/RoozerBrewz

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:52

sloffiee schreef:
je kan een mens toch niet vergeleiken met een dier ?? een dier kan niet praten he

nee, maar het is de eerste keer dat hij met wielen loop, dus is het logisch dat het bepaald niet op rolletjes gaat. Bedoeling ervan is, zoals eerder vermeld, dat hij leert om zonder braces te lopen en dus geen oplossing voor de rest van zijn leven

En nee... een paard kan niet praten, maar ik vind het erg kort door de bocht dat mensen conclusies trekken naar aanleiding van een filmpje van een paar seconde waarbij het beestje voor het eerst de wielen heeft en zijn beentje moet gebruiken. In die zin wel dergelijk vergelijkbaar met de eerste keer gebruik van prothese bij de mens

En wie zijn wij om te oordelen of een paard met handicap al dan niet gelukkig kan zijn? We kunnen vanuit onze computer niet beoordelen of het beestje pijn heeft, noch hoe de prognose is. Toch lijkt iedereen de wijsheid in pacht te hebben.
Op zijn minst opmerkelijk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:54

Ik heb er een groot dubbel gevoel bij! -O-
Van de ene kant vind ik het een enorm sneu gezicht |( en denk ik zelf ook dat het geen paardwaardig bestaan is!
Maar van de andere kant denk ik dat het diertje ook niet beter weet en zich doet aanpassen.

Maar om ernaar te kijken vind ik zelf een heel triest gezicht ;( ,het is waarschijnlijk goed bedoeld maar of het dier er écht mee geholpen is? :(

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:02

Ze hadden beter kunnen investeren in een goede spuit dan in zoiets.

Volgensmij is dat paardje een mutant hoor :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:04

kimmie261 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=87lV7HJX ... creen&NR=1

hier is ie inderdaad zonder rolstoel....

vind het er maar sneu uitzien...

oww en zijn levensgeschiedenis is er ook te vinden,hij woont zo te zien in huis...
http://www.youtube.com/watch?v=SkULUD4ubkA

Vind hem op dat eerste filmpje nog geeneens zo slecht., tja beestje heeft een afwijking maar hij lijkt daar wel lekker te kunnen hupsen en rennen. Natuurlijk niet zo soepel, maar hij weet niet beter. Dierenmishandeling vind ik overdreven, die mensen doen hun uiterste best voor het beestje, miss hien iets te veel :) ik lees dus ook dat het karretje moet helpen voor de spieropbouw? Zal wel een idee achter zitten. Als ik zelf zo iets had zou ik het ook in laten slapen hoor, daar niet van. Ik probeer het even niet te zwart/wit te bekijken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:06

Persoonlijk vind ik meer de vraag doen ze dit voor het beestje of meer voor hun eigen?
Houden van is los kunnen laten en dat vind ik in deze situatie van toepassing. Ik kan wel onwijs veel van mijn paard houden maar als die enorm moet afzien omdat ik het dier niet kwijt wil heb ik niet het beste voor met het dier maar vooral met mezelf.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:08

essie_blue schreef:
kimmie261 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=87lV7HJX ... creen&NR=1

hier is ie inderdaad zonder rolstoel....

vind het er maar sneu uitzien...

oww en zijn levensgeschiedenis is er ook te vinden,hij woont zo te zien in huis...
http://www.youtube.com/watch?v=SkULUD4ubkA

Vind hem op dat eerste filmpje nog geeneens zo slecht., tja beestje heeft een afwijking maar hij lijkt daar wel lekker te kunnen hupsen en rennen. Natuurlijk niet zo soepel, maar hij weet niet beter. Dierenmishandeling vind ik overdreven, die mensen doen hun uiterste best voor het beestje, miss hien iets te veel :) ik lees dus ook dat het karretje moet helpen voor de spieropbouw? Zal wel een idee achter zitten. Als ik zelf zo iets had zou ik het ook in laten slapen hoor, daar niet van. Ik probeer het even niet te zwart/wit te bekijken.

maar juist op het eerste filmpje vind ik hem gelukkiger. er staat geschreven dat ze hem van zijn braces af willen helpen, maar met lijkt hij harstikke blij. als zijn braces hem kunnen ondersteunen, had ik het bij de braces gelaten, maar dat is mijn mening

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:11

Blijf het knap vinden dat mensen aan een paar seconde film voldoende hebben om uit te maken of het beestje leidt/pijn heeft/een toekomst heeft etc, zomaar zonder dier en eigenaars te kennen, zonder met de dierenarts kontakt te hebben enz enz.

Bijzonder hoor... ik kan dat niet

*trekt zich stilletjes terug*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:12

Tja, aangezien ze ook al een foundation in het leven hebben geroepen en er veel mensen gek genoeg zijn om geld te gevedn is het misschien nu niet meer allemaal in het belang van het beestje. Als veulentje kwam er niet zoveel druk op zijn beentjes, nu, veel te zwaar imo, wel en dan moet je ingrijpen, wat betekend dat je het dier in laat slapen.

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:17

ik vind dit zoo zielig hè ! die rolstoel helpt geen eens, echt dikke dierenbeul dit :o

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:22

OMG, volgens mij zijn niet alleen zijn beentjes vergroeit....

kan hier niet naar kijken hoor

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:30

liljebo schreef:
Blijf het knap vinden dat mensen aan een paar seconde film voldoende hebben om uit te maken of het beestje leidt/pijn heeft/een toekomst heeft etc, zomaar zonder dier en eigenaars te kennen, zonder met de dierenarts kontakt te hebben enz enz.

Bijzonder hoor... ik kan dat niet

*trekt zich stilletjes terug*

Soms alleen maar objectiever omdat we niet met de emotie zitten tegenover het dier. Tuurlijk is het niet makkelijk maar buitenstaanders zijn wel eerlijk in wat ze zien en dat ben jezelf op den duur niet meer. Dan verlies je zelf eigenlijk waar je het voor doet. Is het echt voor het beestje of zijn er andere dingen die meespelen en is het dus hoe vervelend dat ook klinkt meer eigen belang.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:32

liljebo schreef:
sloffiee schreef:

Hoe zou een mens voor het eerst met prothese lopen?

dus t moet normaal worden dat paarden vermenselijkt moet worden en dus ook maar in leven gehouden moet worden met protheses en karretjes alleen maar voor eigen gewin??
ik blijf erbij dat t dier dood beter af is dan levend dit kan ik niet meer paard waardig noemen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:42

De grootte van het diertje heeft al niks meer met paard te maken vind ik.
Nog effe en je kunt een pony in je handtas meenemen zoals een chiwawa.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:55

Ik vind het altijd zo knap dat heel Bokt meteen het hele levensverhaal van de pony/persoon weet.
Ik kan hier niet gericht een oordeel over geven, mijn pony heeft ook vreemde/scheve benen maar die loopt prima en doet nog alles. Ik weet niet precies hoe het met deze pony zit, maar als dit tijdelijk is en het kán helpen, waarom niet? wie zegt dat hij pijn heeft?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:01

Ik eh, denk dat ik dit diertje al had laten inslapen vlak na de geboorte. Of de dierenarts had moeten zeggen dit komt na een aantal maanden weer goed, maar zoals dit. Je dier er 2 jaar mee laten lopen en dan nog niet zeker weten of hij ooit volledig zelfstandig zonder braces en zo zal kunnen lopen? Nee ik denk niet dat ik het had gedaan persoonlijk.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:01

bigone schreef:
Tja, aangezien ze ook al een foundation in het leven hebben geroepen en er veel mensen gek genoeg zijn om geld te gevedn is het misschien nu niet meer allemaal in het belang van het beestje. A.

hm ja, dat vind ik dan ook weer te ver gaan. Heb ik gemist.

Ik wilde alleen duidelijk maken dat je aan een paar seconde film geen oordeel kunt vestigen. Ik ben zelf niet voor of tegen, omdat ik gewoon niets anders weet dan die paar seconde film en daarop geen mening kan baseren.

Iemand noemde dat je dan objectiever bent. Onzin, denk ik dan. Je bent onwetend, want je hebt geen flauw benul van de geschiedenis en objectief oordelen over iets waarvan je totaal geen info hebt is niet mogelijk. Het wordt dan gewoon een vooroordeel.

Maar als mensen foundations gaan oprichten en geld gaan zamelen, vind ik dat een kwalijke zaak. De pony is de verantwoordelijkheid van de eigenaar en dient dat te blijven.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:18

Vind het eigenlijk vooral sneu om te zien, ook dat andere filmpje, je ziet dat ook zijn hele rug niet is zoals ie hoort te zijn, soms kun je zo'n beestje inderdaad beter laten inslapen, ik zou het mijn beesten niet willen aandoen in ieder geval :n

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:50

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:09

troi schreef:
Ziet er uit als een dwergje. Arm ding..

Dacht ik ook gelijk toen ik het filmpje zag. Dier had direct ingeslapen moeten worden, toen duidelijk was hoe zijn situatie was/zou worden.
Vind het er zeer onprettig uitzien, heb niet het idee dat dit het dier kwaliteit van leven biedt.