dit moet je echt zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:57

Juist meneer legt uit :Y) Rock.. and .. roll :')

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:59

Je kunt veel over hem zeggen, maar creatief is hij wel. :) Maar ik vind ook dat sommige het hier een beetje overdrijven. Ik ga hem niet verdedigen en ik vind ook dat hij een fatsoenlijk tuig aan zou moeten schaffen maar echte mishandeling kan ik dit niet noemen. Dat gekrulde vachtje van die pony en dat hij niet helemaal lekker loopt is inderdaad niet goed, en daar zou een da even naar moeten kijken. Maar ondertussen staan die pony's wel lekker op een weitje, worden er ontspannen en bitloos mee gemend en worden ze absoluut niet geslagen of iets in die richting. Ik heb vele malen erger meegemaakt dan dit.

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:02

Ook ik zal wel een heleboel bokkers over me heen krijgen.
Maar volgens mij gaat hij heel rustig met de pony's om. Dat de pony's niet super schoon zijn is voor de mens iets, maar niet voor de pony's zelf.
Dat de pony's dit allemaal ondergaan, volgens de meesten, vind ik niet echt zielig. Deze meneer is elke dag wel met zijn beestjes bezig anders zijn ze niet zo rustig.
Deze pony's krijgen zo meer aandacht en zijn meer in de handen dan die dieren die ik nu wel de hele winter zonder een beschutting oid. buiten in de winter in de sneeuw zie lopen.
Of ik zie beelden als, PAS IK NOG OP DEZE PONY. veel te grote en forse kinderen op pony's.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:30

Maysie schreef:
Juist meneer legt uit :Y) Rock.. and .. roll :')
[ Video ]

Hee, zo'n hondenriem heb ik ook voor m'n hond. :')

Maar even sirieus, de filmpjes in de OP zien er niet zo heel goed uit met tuig en kar, maar op het filmpje wat hij uitlegt kun je goed zien dat hij z'n tuig wel ''verbeterd'' heeft. Weet niet of de pony nou met schoftje trekt of met een borsttuig, maar je ziet wel dat hij er over nagedacht heeft. :j

Dit filmpje bijv, hier ziet zijn tuig er nog niet zo slecht uit.

Op 1.20m zie je ook dat pony ook met z'n borst trekt. :j

Dit vind ik trouwens ook wel wat. :')
http://lh4.ggpht.com/_JXuh89vF8JM/S-rrQ ... CF5990.JPG
Laatst bijgewerkt door PippaLuca op 10-02-13 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:38

Leuk bedacht, alleen wat beroerd uitgewerkt. En er zit serieus een achteruitkijk spiegeltje op. Geniaal _/-\o_

Heb alleen een zeeeeeeer sterk vermoeden dat het beestje cushing heeft.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:43

Leffroi schreef:
Leuk bedacht, alleen wat beroerd uitgewerkt. En er zit serieus een achteruitkijk spiegeltje op. Geniaal _/-\o_

Ik denk dat ie gewoon vies is. Als je meer filmpjes kijkt van in de zomer zie je dat ie een normale zomervacht heeft. Weet niet zeker hoor, maar dacht dat cushing ook zorgde dat ze niet goed verharen?

Huberta

Re: dit moet je echt zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:59

Je kan er toch niets tegen doen dat je pony cushing heeft.
Je kan dan wel goed voor hem zorgen en aandacht en liefde geven. Dat doet deze meneer toch. Dus waarom dan steeds zeggen dat die pony cushing heeft. Er zijn genoeg mensen die geen pony met cushing willen hebben en/of houden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:02

Klopt thijs :)

Vind alleen het filmpje met de shet en dat deel met ploegen zielig, het tuig is niet fijn.

Bij de rest vind ik het toch wel leuk uitzien, lekker creatief.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:11

Kan alleen maar zeggen dat ik de pony's ontzettend braaf vind zeg... Hier had je die van mij niet voor moeten zetten... "Kijk met handen los" roept ie nog.. :P

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:41

Maysie schreef:
Sorry ik vind het er ook heel apart uitzien maar je kan niet meteen vertellen dat de pony pijn heeft. Ze zijn allemaal goed doorvoed, ok ze zijn modderig maar ze lopen ook op een wei, voor het zelfde geld was die bonte gewoon nat en is het niet eens cushing ;). Ik denk persoonlijk dat de meneer het nog niet eens zo slecht voor heeft met zijn ponytjes hoor. Ze lopen allemaal lekker zonder bit en er wordt niet geplukt of gescheurd aan hun hoofd. Zo ogen ook behoorlijk ontspannen :)

Je hebt ook wel gelijk, maar ik krijg de indruk dat hij wel liever alles goedkoper heeft dan goed.
Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd zien he!

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:48

Huberta schreef:
Maar volgens mij gaat hij heel rustig met de pony's om. Dat de pony's niet super schoon zijn is voor de mens iets, maar niet voor de pony's zelf.
Dat de pony's dit allemaal ondergaan, volgens de meesten, vind ik niet echt zielig. Deze meneer is elke dag wel met zijn beestjes bezig anders zijn ze niet zo rustig.
Deze pony's krijgen zo meer aandacht en zijn meer in de handen dan die dieren die ik nu wel de hele winter zonder een beschutting oid. buiten in de winter in de sneeuw zie lopen.
Of ik zie beelden als, PAS IK NOG OP DEZE PONY. veel te grote en forse kinderen op pony's.

Het is ook geen mishandeling, zeker niet. alleen het tuigje drukt midden op zijn rug en dat is niet goed, ook loopt die pony gewoon niet goed!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:54

Als je met je reet op een paard zit zit je toch ook daar he :') Arme arme pony.

Tuig bij de witte vind ik nog wel goed uitzien. Hij gaat ook achteruit zitten, misschien om het gewicht te verminderen, of een poging tot.

Lijkt echt niet alsof die man iets denkt van 'hey ik doe het verkeerd maar t boeit me niet'

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:56

AR ----> LN

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:40

T_hijs schreef:
Leffroi schreef:

Ik denk dat ie gewoon vies is. Als je meer filmpjes kijkt van in de zomer zie je dat ie een normale zomervacht heeft. Weet niet zeker hoor, maar dacht dat cushing ook zorgde dat ze niet goed verharen?

Niet goed verharen, doordat de vacht blijft groeien en niet zijn normale ''cyclus'' volgt. Bovendien heeft het beestje een best dikke buik, weer een kenmerk van cushing. Ook loopt het erg moeizaam, weer een kenmerk. Maargoed, het kán, het hoeft natuurlijk niet ;)

En nee, het is niet het ideale tuig, maar het feit dat de pony zo enorm braaf blijft, lijkt mij dat hij er niet echt last van heeft. Wat zal het op lange termijn doen? Verder is de man ontzettend rustig naar de pony toe en vind ik hem bijzonder goed opgevoed! =)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:00

sophie310394 schreef:
Huberta schreef:

Het is ook geen mishandeling, zeker niet. alleen het tuigje drukt midden op zijn rug en dat is niet goed, ook loopt die pony gewoon niet goed!

Hoe weet je dat hij daar zo drukt? Knap op te zien hoe de constructie precies inelkaar zit van een filmpje :o. Voor het zelfde zit er ergens een veer in of mechaniek zodat de druk eraf gaat :P

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:13

Dat karretje is zo licht als wat.
Een iemand op de rug met een slecht passend zadel is veel erger dan dat hij nu zo'n karretje trekt.
De pony's hebben een gezellig weitje met nog een vriendje erbij.
En met het optuigen blijft de pony rustig staan. Dat zie ik wel eens anders. En dan de pony's in de auto, dat is toch hetzelfde als twee grote paarden in een trailer of vrachtauto.
Je kan toch zien dat hij gek is op zijn dieren. Alles leuk voormekaar, dan in het klein.
Maar moet alles dan duur zijn, is het dan pas dat je van dieren houdt?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:29

Huberta schreef:
Dat karretje is zo licht als wat.
Een iemand op de rug met een slecht passend zadel is veel erger dan dat hij nu zo'n karretje trekt.
De pony's hebben een gezellig weitje met nog een vriendje erbij.
En met het optuigen blijft de pony rustig staan. Dat zie ik wel eens anders. En dan de pony's in de auto, dat is toch hetzelfde als twee grote paarden in een trailer of vrachtauto.
Je kan toch zien dat hij gek is op zijn dieren. Alles leuk voormekaar, dan in het klein.
Maar moet alles dan duur zijn, is het dan pas dat je van dieren houdt?

Dat snap je toch er moeten minimaal 6 ankypads op EN een bontje, aansnoerneusriem en niet te vergeten springschoenen en 4tal bandages :)) :)) Oh en voor het geval hij koude oren krijgt een mutsje, en dit alles uiteraard met de nodige bling bling en lak :))

Sorry maar ik kon het echt ff niet laten :') O:)
Ik neem aan dat iedereen snapt dat ik met het bovengenoemde een sarcasme bordje omhoog hield :o

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:57

maysie: :j