Illuminati & The New World Order: lees en oordeel zelf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 23:20

FirebirdM schreef:
Kleine rectificatie: dat van die aarde ligt iets genuanceerder, net even kennis opgepoetst. :')

Nee, dat snap ik. Volgens mij redeneren we precies de andere kant op qua 'je kan het nooit zeker weten', maar juist daarom vind ik het interessant om te weten waarom mensen in dit soort dingen geloven. Aan de hand daarvan kan je er denk ik ook achter komen waarom mensen dit soort theorieen bedenken (in mijn optiek in ieder geval). Ik ben nog steeds geneigd om te geloven dat het een soort geruststelling geeft, dat 'gewone mensen' dit soort dingen nooit zouden doen of bedenken en dat alle nare dingen op de wereld de 'schuld' van een bepaalde groep zijn. Zoals ik al eerder zei zie ik bedrog, list, machtsmisbruik enzovoorts als iets dat nou eenmaal in iedereen schuilt, maar dat is tegelijkertijd niet iets om vrolijk van te worden. Zo'n soort theorie biedt daar bescherming tegen.

Ik snap absoluut niet wat je met de eerste zin bedoelt :+

Ja inderdaad, het eerste wat in mij opkwam was 'ik wist het wel!'. Iets in mij zegt dat het gewoon onmogelijk is, dat wij in een eerlijke wereld leven. Ik vind het veel logischer om in een wereld te geloven waar heel wat corruptie is. Of Amerika dan daadwerkelijk plannen heeft om 90% van de wereldbevolking uit te moorden, is dan weer een ander verhaal, dat vind ik misschien iets te extreem. MAAR, langs de andere kant.. Als ze ermee zouden kunnen weg komen, zie ik ze er tot toe in staat. Hilter was ook goed op weg, dus ik denk dat als je de verkeerde persoon aan de macht zet zulke plannen wel gesmeed kunnen worden. Of ze ook uitgevoerd kunnen/zullen worden, geen idee :) Maar mij lijkt het wel mogelijk, een samenzwering, al is het maar om de mens in het gareel te houden.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:27

JunkDeLuxe schreef:

Ja inderdaad, het eerste wat in mij opkwam was 'ik wist het wel!'. Iets in mij zegt dat het gewoon onmogelijk is, dat wij in een eerlijke wereld leven. Ik vind het veel logischer om in een wereld te geloven waar heel wat corruptie is. Of Amerika dan daadwerkelijk plannen heeft om 90% van de wereldbevolking uit te moorden, is dan weer een ander verhaal, dat vind ik misschien iets te extreem. MAAR, langs de andere kant.. Als ze ermee zouden kunnen weg komen, zie ik ze er tot toe in staat. Hilter was ook goed op weg, dus ik denk dat als je de verkeerde persoon aan de macht zet zulke plannen wel gesmeed kunnen worden. Of ze ook uitgevoerd kunnen/zullen worden, geen idee :) Maar mij lijkt het wel mogelijk, een samenzwering, al is het maar om de mens in het gareel te houden.

Haha, was net te laat met mijn edit over de baan van de aarde. Iets te snel geroepen, maar dat is voor de discussie verder niet zo relevant.

Nou ja, in zoverre zijn we het dus eens - de wereld is niet eerlijk. Waaraan dat ligt? Tsja, mensen. Complotten zal je ongetwijfeld ook hebben, dat ontken ik niet. Misschien heeft Amerika wel plannen om de wereldbevolking uit te moorden, dat zullen ze dan inderdaad niet aan de grote klok hangen. Dat Hitler vreselijke dingen heeft gedaan valt niet te ontkennen.

De extra stap die ik alleen niet snap: waarom zouden al deze dingen uit de koker van één groep komen? Waarom zijn deze afzonderlijke partijen/mensen niet in staat tot vervelende dingen uit zichzelf, zonder daar opdracht van 'hogerhand' voor te hebben gekregen? Volgens mij zijn wij samen allemaal de 'Illuminati' (in complotverband, niet de historische Illuminati) en is de Illuminati ieder van ons afzonderlijk. Kort gezegd: mensen hebben geen wereldorde nodig om oorlog te voeren, om je broertje met fiets en al in de sloot te kieperen, om te manipuleren of om een vliegtuig in een gebouw te parkeren. En ja, dat is een rotgedachte, dus dan toch maar liever die wereldorde?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 23:32

FirebirdM schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Haha, was net te laat met mijn edit over de baan van de aarde. Iets te snel geroepen, maar dat is voor de discussie verder niet zo relevant.

Nou ja, in zoverre zijn we het dus eens - de wereld is niet eerlijk. Waaraan dat ligt? Tsja, mensen. Complotten zal je ongetwijfeld ook hebben, dat ontken ik niet. Misschien heeft Amerika wel plannen om de wereldbevolking uit te moorden, dat zullen ze dan inderdaad niet aan de grote klok hangen. Dat Hitler vreselijke dingen heeft gedaan valt niet te ontkennen.

De extra stap die ik alleen niet snap: waarom zouden al deze dingen uit de koker van één groep komen? Waarom zijn deze afzonderlijke partijen/mensen niet in staat tot vervelende dingen uit zichzelf, zonder daar opdracht van 'hogerhand' voor te hebben gekregen? Volgens mij zijn wij samen allemaal de 'Illuminati' (in complotverband, niet de historische Illuminati) en is de Illuminati ieder van ons afzonderlijk. Kort gezegd: mensen hebben geen wereldorde nodig om oorlog te voeren, om je broertje met fiets en al in de sloot te kieperen, om te manipuleren of om een vliegtuig in een gebouw te parkeren. En ja, dat is een rotgedachte, dus dan toch maar liever die wereldorde?

Inderdaad, mensen hebben geen wereldorde nodig om oorlog te voeren :j
Maar stel dat het echt is, de NWO, dan begrijp ik wel waarom ze om redenen zoeken om hun vliegtuigen fout te parkeren. Dan begrijp ik ook dat ze zich verheven voelen, als ze denken dat ze zoiets kunnen maken. Tuurlijk gaan ze redenen zoeken dan, dat pikt het volk gewoon niet. Ik moet trouwens dringend eens googelen naar zeitgeist, en de docu's die er te vinden zijn over de samenzwerigen van de banken, dat is ook heel interessant :)

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:43

JunkDeLuxe schreef:
Inderdaad, mensen hebben geen wereldorde nodig om oorlog te voeren :j
Maar stel dat het echt is, de NWO, dan begrijp ik wel waarom ze om redenen zoeken om hun vliegtuigen fout te parkeren. Dan begrijp ik ook dat ze zich verheven voelen, als ze denken dat ze zoiets kunnen maken. Tuurlijk gaan ze redenen zoeken dan, dat pikt het volk gewoon niet. Ik moet trouwens dringend eens googelen naar zeitgeist, en de docu's die er te vinden zijn over de samenzwerigen van de banken, dat is ook heel interessant :)

Maar waarom zou er zonder NWO dan geen reden zijn?

We zijn ook maar mensen, iedereen doet z'n best om te overleven en wil graag de beste zijn/het meeste geld hebben/het meest te vertellen hebben/de koning van de apenrots zijn. Hoe bereik je dat? Meestal niet door heel aardig te doen, maar gewoon door het recht van de sterkste toe te passen. Vroeger ging dat wat minder gecompliceerd, knuppelde je je vijanden gewoon dood waarop je als eerste kon kiezen met wie je wilde paren. Tegenwoordig zijn we wat verder en gaat het een stuk gehaaider, en als mensen daar mee wegkomen gaan ze zich inderdaad verheven voelen (dat is tenslotte het doel), dat voelt goed dus gaan ze kijken waar de grenzen liggen. Dat kan iedereen overkomen zonder enige vorm van sturing. Sterker nog, dat zit gewoon in de aard van het beestje.

En daarom zijn politieke campagnes gekleurd, wordt sommige informatie achtergehouden (daarmee bedoel ik niet het soort dat hier gesuggereerd wordt, vind ik van een compleet andere orde), willen de meeste mensen beroemd en rijk worden en gaan er hele bloedvergieten gepaard met het botsen van ego's.

Nou wil ik verder niet de indruk wekken dat ik enige waarheid zie in de filmpjes die hier geplaatst zijn, maar in ieder geval wel benadrukken dat ik het 'basisgevoel' prima kan plaatsen. ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 00:02

FirebirdM schreef:
Maar waarom zou er zonder NWO dan geen reden zijn?

We zijn ook maar mensen, iedereen doet z'n best om te overleven en wil graag de beste zijn/het meeste geld hebben/het meest te vertellen hebben/de koning van de apenrots zijn. Hoe bereik je dat? Meestal niet door heel aardig te doen, maar gewoon door het recht van de sterkste toe te passen. Vroeger ging dat wat minder gecompliceerd, knuppelde je je vijanden gewoon dood waarop je als eerste kon kiezen met wie je wilde paren. Tegenwoordig zijn we wat verder en gaat het een stuk gehaaider, en als mensen daar mee wegkomen gaan ze zich inderdaad verheven voelen (dat is tenslotte het doel), dat voelt goed dus gaan ze kijken waar de grenzen liggen. Dat kan iedereen overkomen zonder enige vorm van sturing. Sterker nog, dat zit gewoon in de aard van het beestje.

En daarom zijn politieke campagnes gekleurd, wordt sommige informatie achtergehouden (daarmee bedoel ik niet het soort dat hier gesuggereerd wordt, vind ik van een compleet andere orde), willen de meeste mensen beroemd en rijk worden en gaan er hele bloedvergieten gepaard met het botsen van ego's.

Nou wil ik verder niet de indruk wekken dat ik enige waarheid zie in de filmpjes die hier geplaatst zijn, maar in ieder geval wel benadrukken dat ik het 'basisgevoel' prima kan plaatsen. ;)

Er zouden zonder NWO evenveel redenen zijn als met, denk ik. Ik vind het gewoon aannemelijk, dat een stel 'hoge mensen' dingen beslissen en dingen doen waar wij geen weet van hebben. Of dat dan echt een planeet is die gaat crashen met de aarde; geen idee :)

Jij ziet nergens waarheid in? Niet aanvallend bedoelt :D Wat denk jij over 9/11? Was het een aanslag van Osama Bin Laden?

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:17

JunkDeLuxe schreef:
Er zouden zonder NWO evenveel redenen zijn als met, denk ik. Ik vind het gewoon aannemelijk, dat een stel 'hoge mensen' dingen beslissen en dingen doen waar wij geen weet van hebben. Of dat dan echt een planeet is die gaat crashen met de aarde; geen idee :)

Jij ziet nergens waarheid in? Niet aanvallend bedoelt :D Wat denk jij over 9/11? Was het een aanslag van Osama Bin Laden?

Even vooropgesteld dat ik niet al die filmpjes heb gekeken, maar de algemene complottheorieen wel ken: ik vind een terroristische aanslag stukken aannemelijker dan de overheid die op deze manier de bevolking uit probeert te dunnen. 3000 doden zet geen zoden aan de dijk, als je daadwerkelijk op een slinkse wijze veel mensen wil doden zijn er legio andere manieren waar de VS gewoon over beschikt, die niet zoveel aandacht zouden trekken en een stuk makkelijker en effectiever zijn. Dat gedoe met het Pentagon vind ik ook nauwelijks een argument. Nog minder mensen weten dat een vierde vliegtuig is neergestort voor het z'n doel bereikte, doordat passagiers daar ingegrepen hebben (en ja, daar zijn ook genoeg bandopnames, telefoongesprekken enzovoorts van, net als de kaping van de andere vliegtuigen). Is de algemene kennis een peiler voor of iets geheim of aannemelijk is? Lijkt me sterk.

9/11 is niet Osama Bin Laden in z'n eentje, dat zijn een heleboel factoren die naar deze escalatie van een religieuze oorlog hebben geleid die nog altijd spelen. Niet alleen in de VS.

De Amerikaanse overheid doet ongetwijfeld dingen stiekem, zo is er laatst nog een bijzonder geavanceerd computervirus naar de overheid getraceerd, maar 9/11 in scene zetten? Lijkt me niet aannemelijk.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 00:28

FirebirdM schreef:
Even vooropgesteld dat ik niet al die filmpjes heb gekeken, maar de algemene complottheorieen wel ken: ik vind een terroristische aanslag stukken aannemelijker dan de overheid die op deze manier de bevolking uit probeert te dunnen. 3000 doden zet geen zoden aan de dijk, als je daadwerkelijk op een slinkse wijze veel mensen wil doden zijn er legio andere manieren waar de VS gewoon over beschikt, die niet zoveel aandacht zouden trekken en een stuk makkelijker en effectiever zijn. Dat gedoe met het Pentagon vind ik ook nauwelijks een argument. Nog minder mensen weten dat een vierde vliegtuig is neergestort voor het z'n doel bereikte, doordat passagiers daar ingegrepen hebben (en ja, daar zijn ook genoeg bandopnames, telefoongesprekken enzovoorts van, net als de kaping van de andere vliegtuigen). Is de algemene kennis een peiler voor of iets geheim of aannemelijk is? Lijkt me sterk.

9/11 is niet Osama Bin Laden in z'n eentje, dat zijn een heleboel factoren die naar deze escalatie van een religieuze oorlog hebben geleid die nog altijd spelen. Niet alleen in de VS.

De Amerikaanse overheid doet ongetwijfeld dingen stiekem, zo is er laatst nog een bijzonder geavanceerd computervirus naar de overheid getraceerd, maar 9/11 in scene zetten? Lijkt me niet aannemelijk.

3000 niet nee, maar door die 3000 doden in NY zijn er veel meer doden gevallen, aldus sceptici :D Maar zo kun je bezig blijven natuurlijk :) Jij vind het niet aannemelijk, ik wel, en dat is ok :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:41

Er heerst een diepgeworteld wantrouwen jegens overheden en wetenschap. Er zijn hele volksstammen die alles wat een overheid of wetenschapper zegt per definitie in twijfel trekken, alleen al omdat het door een overheid gezegd wordt. En laten we wel wezen, geen overheid ter wereld IS volledig betrouwbaar en elk land beschikt over geheime diensten, de een wat meer geheim dan de ander en varierend van zeer proffessioneel tot compleet amateuristisch en tandenloos.

En mensen willen graag verbanden zien tussen dingen die geen enkel verband met elkaar houden. Het vinden van verbanden maakt de wereld overzichtelijker, en de behoefte aan overzichtelijkheid wordt alleen maar groter naarmate de onrusten en de onzekerheden van de bevolking groter worden. En we leven in een tijd van grote onzekerheid en onrusten die bedreigender zijn dan de hele Koude Oorlog ooit was. Dus er is een grote behoefte aan overzichtelijkheid.

Het is ronduit idioot om een potentiele komeetinslag of andere natuurverschijnselen te linken aan de politieke situatie en politieke onstabiliteit waarin we vandaag de dag leven. Die dingen staan volledig los van elkaar, maar zijn elk op hun eigen manier beangstigend.

Die hele illuminatietheorie is het verbinden van dingen die met geen mogelijkheid met elkaar te maken KUNNEN hebben en heeft als doel het angst inboezemen en dus het volksmennen. En dat lukt vrij aardig zo te lezen. Ja, er gebeurt veel waar we geen vat op kunnen krijgen, en wat heel erg beangstigend is. Overheden blijken onbetrouwbaarder dan de buurtcrimineel die zijn moeder nog zou verkopen voor een fix. De natuur verandert zichtbaar, er vinden verschijnselen plaats die nog nooit eerder hebben plaatsgevonden, of uiterst zeldzaam zijn. En we hebben er totaal geen controle over. En dat steekt nog het meeste. Door alles met elkaar te verbinden wordt het voor het gevoel beheersbaarder, krijg je de illusie dat je er controle over kan uitoefenen. Net zoals men vroeger de goden gunstig probeerden te stemmen om een onweer te laten stoppen of een moessonregen te beheersen.

Volgens mij is die hele illuminatietheorie de grootste onzin. Vergelijkbaar met (af)godenverering. En ook gevaarlijk, want het zaait extra tweespalt in toch al onzekere tijden.

Dreamy

Re: Illuminati & The New World Order: lees en oordeel zelf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:48

Ik vind dit zeer interessant, ken nog niet alle filmpjes dus die ga ik zeer zeker bekijken. Van 9/11 wel, en ik geloof er steeds meer in dat de overheid er idd meer mee te maken heeft. Mijn vader is hier ook al veel langer mee bezig en via hem ben ik ook bij die filmpjes gekomen :j
Ik denk ook dat er zoveel meer is dat door de overheid wordt verdoezelt, en dat mensen die er wel in geloven voor schut worden gezet en het met een lachertje wordt afgedaan. (bijv. buitenaards leven)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:12

O, maar dat overheden dingen verdoezelen is geen geheim, daar hoef je ook geen complotdenker voor te zijn. Alleen maar kijken naar de TV-debatten moet daarvoor wel voldoende informatie geven. En dat over 9/11 nooit de volledige waarheid is verteld is hopelijk ook geen nieuws. Maar echt, het waren geen aliens uit een vreemd sterrenstelsel en het is ook niet voorspeld door Quasimodo of zo of nog sterker, de Maya's. Die had nooit zelfs maar kunnen vermoeden dat er ooit een gebouw zo hoog gebouwd zou kunnen worden.

En dat sommige overheden drastische maatregelen nemen en die in de schoenen schuiven van een ander mag ook amper nieuws genoemd worden. Zijn ook genoeg voorbeelden van te vinden.

Maar dergelijk grootschalige complotten, waar popartiesten die te stom zijn om voor de duvel te dansen maar leuk kunnen zingen, allerhande politici en massa's wetenschappers lid van zouden zijn? Kom op zeg!

Het is heel makkelijk om in oude geschriften dingen te vinden die vandaag de dag zouden kunnen kloppen, met wat meer of minder fantasie. En dat 9/11 bepaalde mensen wel heel erg goed uitkwam valt niet te ontkennen, zie de patriot act, waar wij hier ook last van hebben. Zonder 9/11 had niemand die ooit door kunnen voeren zonder een "general strike" Ik heb ook ooit nog ergens een opinie-artikel geschreven dat je zou kunnen opvatten als dat ik wist dat iets als 9/11 zou kunnen plaatsvinden en als je dat nu terug zou lezen (het heeft nooit op het net gestaan voor zover ik weet maar is wel gepubliceerd in een zeer obscuur blaadje met een oplage van nog geen 1000 exemplaren) zou je kunnen denken dat ik allang wist wat er zou gaan gebeuren. Ik heb daarin een door een overheid georganiseerde grootschalige aanslag ergens ter wereld als mogelijkheid gegeven. Dus hey, ik heb 9/11 voorspeld! Dikke onzin, want zoiets was niet bepaald wat ik in gedachten had toen ik dat schreef. De nasleep daarvan heb ik helaas redelijk goed kunnen inschatten. Ben ik nu helderziend? Absoluut niet! Maar de hele tijdgeest wees erop dat er vroeg of laat iets zou gaan gebeuren dat de hele wereld op z'n kop zou zetten en dat is dus ook gebeurd, en de geschiedenis laat zien dat zoiets eerder is gebeurd en niet bepaald eenmalig. Ik heb die conclusie getrokken aan de hand van de politieke situatie wereldwijd op dat moment.

Maar het is een feit dat we in veel rumoeriger tijden leven dan pakweg 12 jaar geleden. en dat mensen dat graag willen verklaren

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:28

Ik ben voornamelijk geinteresseed in de 9/11 films, omdat ik daar laatst ook op werd geattendeerd door iemand die ook bij Anonymous (hackersgroep) is aangesloten. Ik heb gisteren die lange film van p.2 gekeken (NL ondertiteling) en daarbij viel mij het volgende op:
- er wordt gesuggereerd dat er GEEN vliegtuig (vlucht 77) (maar bijv. raket) was bij Pentagon. Maar je ziet elke keer wel die vlucht op de radar? Lijkt me sterk dat alle LVL (luchtverkeersleiders) in het complot zaten?
- later wordt gesuggereerd dat vlucht 77 elders geland was en dat de passagiers bij NASA werden onder gebracht. Zijn ze daar omgebracht of gehersenspoeld? Kan toch niet?
- en dan het verhaal over het instorten van de TT. Ze hebben het alleen over het feit dat het onmogelijk is dat dit door hitte veroorzaakt kon worden. Maar als er een vliegtuig van zoveel ton op het dak van mijn huis "valt", stort het echt wel in hoor, en dat heeft niks met warmte/ explosies te maken. De Titanic was ook onzinkbaar... Ik vind het niet zo gek dat de gebouwen instorten als er ineens een vliegtuig "in ligt".
- en over het feit dat een aantal schuldig bevonden kapers nog zou leven. Die zouden het er toch niet bij laten zitten dat dit in hun schoenen wordt geschoven als ze er niks mee te maken zouden hebben? Als iedereen echt in het complot zou zitten en deze zwijggeld aan hebben genomen, is USA volgens mij echt failliet... Ik geloof er echt niet in dat ze ZOveel mensen betrokken zouden hebben... Veel te riskant.

En zo vond ik nog veel meer dingen wel heel erg ver gezocht. En ook een aantal dingen inderdaad onveklaarbaar. Maar zeker interessant! Nu eens tijd voor andere fimpjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:56

Even een stip, dan bekijk ik het als ik tijd heb. Lijkt me interessant :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:46

Citaat:
„Remember, remember the Fifth of November
Gunpowder, treason and plot;
I know of no reason why gunpowder treason
Should ever be forgot.“

omdat het vandaag toevallig de vijfde is, en ik vond het wel passen.

Ik ben geen nazi, maar ik moet altijd denken dat de illuminatie familie joods is, en dat Hitler dit misschien wel allemaal al had voorzien. niet dat ik hem graag als wereld leider had gehad hoor.
Het is maar net wat je wilt geloven, want iedereen kan zon filmpje maken en op internet zetten, al is het de waarheid of niet. Het tweede filmpje over de bijbel heb ik na de eerste paar minuten al uitgezet. Je leest in de bijbel wat je wil lezen omdat het gewoon nergens over gaat.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:22

Wat machtig interessant dit! Hier ga ik echt de tijd voor nemen.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:48

PocoGaucha schreef:
Ik ben geen nazi, maar ik moet altijd denken dat de illuminatie familie joods is, en dat Hitler dit misschien wel allemaal al had voorzien. niet dat ik hem graag als wereld leider had gehad hoor.

Heb je enig idee hoe kwetsend zo'n uitspraak voor Joodse mensen kan zijn? :\

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:23

Eens in de zoveel tijd komt deze discussie hier op, ik ben zelf een fervent scepticus van al deze complottheorieen, maar vind het zonder meer stof voor interessante discussies, en fascinerend hoe andere mensen tegen de wereld aankijken. Een klein puntje: het is echt 'Illuminati', niet 'de illuminatie' of iets in die geest. Latijn voor 'de Verlichten'.

In elk geval, ik geloof best dat er dit soort groeperingen zijn, of zijn geweest, en dat ze wellicht meer invloed hebben dan wij gemiddelde burgers kunnen vermoeden. Maar dat de overheid 9/11 heeft gepland, dat gaat er bij mij niet in, om de simpele reden dat een terroristische aanslag simpelweg veel en veel aannemelijker is, plus dat er een stuk effectievere manieren zijn om de bevolking uit te dunnen; denk aan het introduceren van een virus. Nu gooi ik wel mijn eigen ruiten in, want er zijn ook een hoop complottheorieen gaande over de introductie van SARS, of de MRSA-bacterie, of andere ziektes, door dit soort organisaties. Geloof ik ook niet in; maar dat is meer gebaseerd op een 'onderbuikgevoel', omdat ik simpelweg het (als wetenschapper in opleiding) veel aannemelijker vind dat zoiets gewoonweg evolueert.

Ik vind het fascinerend, maar het stemt me ook licht mismoedig, dat er zoveel mensen uitsluitend uitgaan van de kwade kanten van de mensheid.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:54

FirebirdM schreef:
PocoGaucha schreef:

Heb je enig idee hoe kwetsend zo'n uitspraak voor Joodse mensen kan zijn? :\

misschien voorzag Hitler dat de illuminatie te veel macht ging krijgen. en zo dacht er tegen in te gaan? Ik vind dat interessant, want hij was ook uit op wereld heerschappij, en de illuminatie stond hem misschien wel in de weg. Dat betekend dus, dat hij meer als 50 jaar geleden ook al de 'druk' voelde. zou dit mogelijk zijn? of is daar geen verband tussen.

dat wou ik gewoon weten, ik wou geen bevolkingsgroep beledigen, dus mijn welgemeende excuses.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:26

Als je zoekt op Hitler en illuminatie op internet kom je wel een verband tegen.. maar niet dat hij er tegen in ging ;)
Ik vind het wel boeiend allemaal :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 23:35

Hanneke84 schreef:
Als je zoekt op Hitler en illuminatie op internet kom je wel een verband tegen.. maar niet dat hij er tegen in ging ;)
Ik vind het wel boeiend allemaal :j

Inderdaad, ik zag ook ergens vaag een lampje opgaan, dat er verbanden zijn met Hilter.. :)

Ik vind het ook vooral boeiend. Nogmaals, ik geloof er gedeeltelijk écht in, maar ik ben gewoon ook geboeid :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:50

Krijg een beetje een 'nikita' gevoel hierbij :)
Zal van de week ns rustig gaan kijken, die van eminem vind ik wel bijzonder moet ik zeggen

maaike1994Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:50

Ik had begin dit jaar over de Illuminati gehoord via een vriendin van mij. Eerst had ik er sterk mijn twijfels over, ik sta nogal sceptisch tegenover complottheoriën, maar na zoveel filmpjes te hebben gezien de afgelopen maanden, geloof ik wel dat er zeker enkele dingen van kloppen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:43

Ik ben hier al een tijdje mee bezig, ook al verklaren de meeste mensen mij voor gek.
Ik sta al tijden niet meer sceptisch tegenover bepaalde complottheorieën en ik geloof ook zeker in een nieuwe wereld orde.
Net als de "chip" die straks verplicht bij iedereen ingebracht moet worden voor de "veiligheid". Voor totale controle bedoel je.

Interessante website met zeer intrigerende artikelen die je echt even wakker schoppen: http://www.wijwordenwakker.org/intro.asp

Interessante docu's:
Thrive, what on earth will it take
The Secret: Law of Attraction
Hidden Human History Movie
Op deze website staat ook interessant spul (docu's):
http://www.soulvisiondesigns.nl/movie.htm

Verklaar me voor gek of niet omdat ik erin geloof, ik zie het als eindelijk mijn ogen openen.

Sjeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:32

Na alle filmpjes/docu's gezien te hebben, ging mijn aandacht uit naar Qadaffi.
Dit eigenlijk omdat ik goed contact heb met een collega(man) uit Saudi Arabia en dus de mogelijkheid heb om mijn vragen bij hem voor te leggen.
Zijn antwoord heb ik hier beneden neergezet, hou er wel rekening mee dat ik niks heb aangepast en zijn engels niet top is. Namen heb ik weggehaald.

(Dit is mijn vraag aan hem)
Hi *****, how are you?
Hope everything is fine at home?
As I know you sometimes go to Libye or even lived there, I have a question for you that relates to Qadaffi.
I came across a link, http://www.youtube.com/v/THlaMUq6MKU .
Watching the film it showed that the US used the NATO and the UN to overthrow Qadaffi because he wanted the African Dinar instead of Dollars. Because the US has no gold in the Federal Bank, the US needed to get rid of him.
It also tells that Qadaffi has made Libye from the poorest land in the world the most wealthy.
He did this by keeping his promises like: All people have the human right to have an house and when people marry the receive 50 thousend Dollar to build one.
All schools are free as the same with health care.
If people buy a car, the state pays half of it.
And the thing I find the greatest..... The bank loans have no interest, so free loans. Besides that, the bank only loans out money the have, so no "loaned" money. This way they can never get into debt.
Is this real? Was it real that the US went against Qadaffi because he was seen as a treat against the people with power who really want to hold on to that power?
Thanks for answering.....
Greetz, ******

(dit is zijn antwoord)
Hi ****,
I am fine and everything is ok, thanks for asking.
I was really shocked by your questions and interest; I thought European people are already blind due to the media.
First of all, I didn’t go do Libya before, it is 5 hours by plain from my place (Dammam, Eastern Province, Saudi Arabia).
Second, this time it is true, usually things such as (80% the America had taboo sex; there is no single virgin lady in Europe; Saudis find women without muffler very strange) :) are lies and not true at all, but this documentary was real; and we have same almost in Saudi and UAE.
I can till that last night we forgot to close the apartment door, and we just did this morning, this is something happening, we can sleep in the streets with no risk.
I can tell you that we have the same worries in my area (GCC), how and why??!!
1- Saddam was a good friend to the Americans, but the destroyed his country and gave it to Iran to make Arabs country busy with Iran’s threat (what you can see these a days in the news)( Uranium enrichment and nuclear arms).
2- Why Qaddafi killed? The video have the answers.
3- Why they didn’t do the same with Egypt, Mubarak is a good friend with his military colleagues, they saved him to save all agreements with Israel, if the revolution was real and the military organization destroyed, then all agreements will be destroyed, so they saved the military organization.
4- Why they didn’t get rid of Al Assad, he wasn’t a real threat to Europe or Israel, they keep the agreement, and the replacement Islamic system is not welcome, so keep him for a while till we find the right future for the Syrian.
5- In GCC we will have our own currency soon (GCC Dinar) (Saudi Arabia + Qatar + Kuwait + Bahrain) without UAE; all countries are good in Oil and Gas, but we will never be able to sale on GCC Dinar, only $, otherwise we will have Libya’s destiny.
Europe and USA will never allow anyone to take the economic lead of the world, as what Ben Laden said.
USA can print $ as much as they can, but they can’t print gold.
We don’t have problems with Jews, they used to leave in Iraq, Morocco, Yemen and Egypt; but they makes as enemies for their benefits.
This is the game.
Do you know now why a named my baby ***(Hij heeft haar een niet Arabische naam gegeven) with non-Arabic name, because I don’t know what is her destiny.
This my reading, keen to know yours
Please see http://youtu.be/C54yXR8Urkg
With all love and peace.

Wat vinden jullie hier nu van?
Hij zegt dus dat het hele filmpje van Qadaffi klopt en dat ongeveer dezelfde regels van toepassing zijn in de GCC.
Moet ik mij nu angstig gaan voelen dat de wereld geleid wordt door mensen die er niet tegen kunnen dat er iemand is zoals Qadaffi, die het juiste wil doen voor zijn mensen zodat deze niet hoeven te lijden.
Zijn deze staatshoofden/Illuminati echt zo "kinderlijk" dat ze macht niet op kunnen geven om het juiste te bereiken?

(edit: spelfout)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:04

Ik wist al lang dat dit klopte. Het verbaast me ook dat nog zoveel mensen als schapen achter de rest aanlopen en in de bullsh*t van de media trapt...
Daarom in mijn voorgaande post, ik geloof in de zogenaamde nieuwe wereld orde. Die gaat er ook komen. Sterker nog, de maya's, bijbel, oud egyptenaren en andere hele oude culturen spreken erover. Toeval of... zeg het maar. :)
Alle presidenten hebben er al openlijk over gesproken en ik heb zelfs een artikel gelezen waarin de minister van financiën van Rusland dreigt met een 3e wereldoorlog als het dit jaar niet wordt ingevoerd.
Dan weet je gewoon dat er meer aan de hand is.

Wat ik het meest verontrustend vind, ik dat 85% van de mensheid er blind voor is.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:16

Ik heb het Qadaffi-filmpje nog niet gezien (staat op de agenda voor vanavond), maar: hoe komt/ kwam Lybië aan al dat geld om huizen te (laten kopen), auto's (mede) te betalen, alle gratis faciliteiten aan te bieden, ook nog een goede bankvoorraad te hebben etc.? Dat riekt niet helemaal zuiver. Als het alleen uit opbrengst olie is, betalen wij het eigenlijk dus allemaal :-)?

Zeker interessant!