Vrouw rijdt op zebra...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:53

Nee, zo te zien heeft ze de teugels met een hand vast op de schoft, dan krijg je gewoon zo'n strakke teugel als de hals strekt :j

Op zebraguru.com vind je die foto's en filmpjes. Daar zie je ook gewoon filmpjes waar ze de zebra's voor de kar heeft lopen en erop rijdt enzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:51

8nnemiek schreef:
Nee, zo te zien heeft ze de teugels met een hand vast op de schoft, dan krijg je gewoon zo'n strakke teugel als de hals strekt :j

Op zebraguru.com vind je die foto's en filmpjes. Daar zie je ook gewoon filmpjes waar ze de zebra's voor de kar heeft lopen en erop rijdt enzo.

Ook als die hand de teugel niet vasthoudt? :P

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:53

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:27

phormicola schreef:

Linkerhand ;)
Met die andere hand houdt ze de manen vast, zei ik toch? :Y)
Is dat zo gek?

__AstridJarig

Re: Vrouw rijdt op zebra...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:53

Over Racing stripes: een échte zebra heeft model gestaan voor het computermodel.
Dat computermodel hebben ze helemaal omgezet naar 3D en met dat model is de gehele film gemaakt.
De animatie/computermodel van streep is gemaakt in belgië, vandaar dat hier toen op tv er allerhande reportages over waren! :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:35

8nnemiek schreef:
phormicola schreef:

Linkerhand ;)
Met die andere hand houdt ze de manen vast, zei ik toch? :Y)
Is dat zo gek?

Okokok, kijk nou eens heeeeel erg goed naar de rechterhand en de rechterteugel! Zie je hoe die twee elkaar in de verste verte niet aanraken?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:40

achterhand moet er nog niet meer onder. verder een mak dier zeg :j :') haha :+ ik wil ook wel een zebra :j

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:46

phormicola schreef:
Okokok, kijk nou eens heeeeel erg goed naar de rechterhand en de rechterteugel! Zie je hoe die twee elkaar in de verste verte niet aanraken?

Ja maar wss heeft ze dan de teugel vast met haar linkerhand, wat lager, zodat die hand achter de hals zit en dus niet te zien is. De teugel aan de rechterkant zit dus onder de rechterhand omdat de rechterhand hoger zit om de manen vast te houden en de teugel lager zit omdat de linkerhand dat ook zit. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:47

Naaaah, ik kan het natuurlijk fout hebben, maar het ziet er super onnatuurlijk uit :P De teugels bedoel ik dan he, niet het rijden op een zebra, dat is vet cool :))

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:49

Ja inderdaad het ziet er op het oog heel raar uit, maar als het echt is is mijn verklaring denk ik best wel mogelijk, anders weet ik ook niet waar die teugel heengaat! :P

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:51

Goldy schreef:
hmmm twijfel of dit wel een echte zebra betreft.....

de staart van een zebra blijft volgens mij langer staartwortel met huid er omheen en een kleiner kwastje met haren dan dat deze zebra heeft.

ik ben 2 jaar geleden in belgie/nederlandse grens geweest waar ze kruizingen hadden met paarden en zebra's.
deze kruizing hadden een combi staart van paard en zebra zo als deze mij ook lijkt te hebben.

de zebra's die daar stonden waren erg alert en vluchtig als je dichter bij kwam.
de kruizingen waren wel meer op de mens gericht.

dit waren nog jonge dieren maar lijken op deze zebra.
ook was er toen nog niet gekeken of ze te berijden waren maar nu zouden ze wel die leeftijd hebben om zadelmak te maken....

dat zou natuurlijk ook kunnen :P
is het gewoon fake dus...... :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:52

Ik heb 'm net vergroot en de teugel gaat wel door de hand heen, maar hij ziet er een heel eind gewoon 'op maat' uit en ineens gaat ie dan in een rare boog naar d'r hand toe :P Op maat en slap tegelijkertijd kan niet natuurlijk. Misschien was het een raar moment. :))

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:54

phormicola schreef:
Ik heb 'm net vergroot en de teugel gaat wel door de hand heen, maar hij ziet er een heel eind gewoon 'op maat' uit en ineens gaat ie dan in een rare boog naar d'r hand toe :P Op maat en slap tegelijkertijd kan niet natuurlijk. Misschien was het een raar moment. :))

Who knows :))

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 20:16

__Astrid schreef:
Over Racing stripes: een échte zebra heeft model gestaan voor het computermodel.
Dat computermodel hebben ze helemaal omgezet naar 3D en met dat model is de gehele film gemaakt.
De animatie/computermodel van streep is gemaakt in belgië, vandaar dat hier toen op tv er allerhande reportages over waren! :j

Ok? Dat wist ik dus niet! :o Maar ik heb wel de hele film, toch KNAP!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:12

Wat een braaf beessie zeg ..

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:48

Wat een braaf beessie... :)

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:31

fjordowner18 schreef:
Goldy schreef:
hmmm twijfel of dit wel een echte zebra betreft.....

de staart van een zebra blijft volgens mij langer staartwortel met huid er omheen en een kleiner kwastje met haren dan dat deze zebra heeft.

ik ben 2 jaar geleden in belgie/nederlandse grens geweest waar ze kruizingen hadden met paarden en zebra's.
deze kruizing hadden een combi staart van paard en zebra zo als deze mij ook lijkt te hebben.

de zebra's die daar stonden waren erg alert en vluchtig als je dichter bij kwam.
de kruizingen waren wel meer op de mens gericht.

dit waren nog jonge dieren maar lijken op deze zebra.
ook was er toen nog niet gekeken of ze te berijden waren maar nu zouden ze wel die leeftijd hebben om zadelmak te maken....

dat zou natuurlijk ook kunnen :P
is het gewoon fake dus...... :+

Nee, dat verschilt per zebra soort. Heb er tussen gelopen in afrika maar ze hadden allemaal een vrij lang stukje haar aan hun staart.

Snap alleen het nut van een zebra rijden niet. Als je op die site van die mensen kijkt hebben ze ook echt alleen maar exotische beesten in huis, hoe bedoel je laten zien dat je ieder ´wild´beest kan temmen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:35

Wat is het nut van paardrijden dan?
Ik vind het knap dat ze dit kan, het zijn immers toch echt wilde dieren (en niet de paardjes die we gewend zijn).

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:42

Daar weet je hopelijk zelf het antwoord wel op.

Volgens mij hebben ze die zebra's al vanaf veulen, dus in principe is het precies hetzelfde als een paard inrijden. Je moet alleen dan net iets
voorzichtiger zijn en net ietsje meer voorbereiding hebben. Maar prima, als ze zo door willen gaan mij best. Ik hoef niet op een zebra te zitten, kijk er veel liever naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:42

Nee, daarom vraag ik het je. Wat voor bijdrage heeft het voor een paard waar wij zelf geen nut van ondervinden?

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:51

Wij ondervinden toch juist nut aan het berijden van een paard? Sport of recreatie.

Paarden ondervinden volgens mij geen bijdrage aan ons. Het enige is misschien wel dat ze het eten en drinken
voorgeschoteld krijgen, in plaats van er naar te zoeken. Maarja, dat kan ook weer een nadeel zijn als ze 23 uur per dag
in een klein hokje zitten opgesloten.

Dus het nut van paardrijden is dat wij er lol aan hebben. Het nut van een zebra rijden is dat wij er nog steeds lol aan zouden kunnen hebben en dat we misschien weer een uitdaging in het vooruitzicht hebben om deze dieren te temmen. Die moeite omdat voor elkaar te krijgen zie ik het nut niet van in, we hebben immers al paarden waar we op kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:53

Nikkylove schreef:
Wij ondervinden toch juist nut aan het berijden van een paard? Sport of recreatie.

Paarden ondervinden volgens mij geen bijdrage aan ons. Het enige is misschien wel dat ze het eten en drinken
voorgeschoteld krijgen, in plaats van er naar te zoeken. Maarja, dat kan ook weer een nadeel zijn als ze 23 uur per dag

Dus het nut van paardrijden is dat wij er lol aan hebben. Het nut van een zebra rijden is dat wij er nog steeds lol aan zouden kunnen hebben en dat we misschien weer een uitdaging in het vooruitzicht hebben om deze dieren te temmen. Die moeite omdat voor elkaar te krijgen zie ik het nut niet van in, we hebben immers al paarden waar we op kunnen rijden.

Dat bedoel ik. Zebra-rijden heeft ook het 'nut' dat wij er lol van hebben.
Sommige mensen zien dat inderdaad als extra uitdaging, knap toch? :)

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:55

Bizzybijtje schreef:
Nikkylove schreef:

Dat bedoel ik. Zebra-rijden heeft ook het 'nut' dat wij er lol van hebben.
Sommige mensen zien dat inderdaad als extra uitdaging, knap toch? :)

Ach als dat hun leven boeiender maakt moeten ze er vooral mee doorgaan xD, maar van mij hoeft het niet

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:39