Op zebraguru.com vind je die foto's en filmpjes. Daar zie je ook gewoon filmpjes waar ze de zebra's voor de kar heeft lopen en erop rijdt enzo.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Nee, zo te zien heeft ze de teugels met een hand vast op de schoft, dan krijg je gewoon zo'n strakke teugel als de hals strekt![]()
Op zebraguru.com vind je die foto's en filmpjes. Daar zie je ook gewoon filmpjes waar ze de zebra's voor de kar heeft lopen en erop rijdt enzo.
8nnemiek schreef:phormicola schreef:Ook als die hand de teugel niet vasthoudt?
Linkerhand![]()
Met die andere hand houdt ze de manen vast, zei ik toch?![]()
Is dat zo gek?
phormicola schreef:Okokok, kijk nou eens heeeeel erg goed naar de rechterhand en de rechterteugel! Zie je hoe die twee elkaar in de verste verte niet aanraken?
Goldy schreef:hmmm twijfel of dit wel een echte zebra betreft.....
de staart van een zebra blijft volgens mij langer staartwortel met huid er omheen en een kleiner kwastje met haren dan dat deze zebra heeft.
ik ben 2 jaar geleden in belgie/nederlandse grens geweest waar ze kruizingen hadden met paarden en zebra's.
deze kruizing hadden een combi staart van paard en zebra zo als deze mij ook lijkt te hebben.
de zebra's die daar stonden waren erg alert en vluchtig als je dichter bij kwam.
de kruizingen waren wel meer op de mens gericht.
dit waren nog jonge dieren maar lijken op deze zebra.
ook was er toen nog niet gekeken of ze te berijden waren maar nu zouden ze wel die leeftijd hebben om zadelmak te maken....
__Astrid schreef:Over Racing stripes: een échte zebra heeft model gestaan voor het computermodel.
Dat computermodel hebben ze helemaal omgezet naar 3D en met dat model is de gehele film gemaakt.
De animatie/computermodel van streep is gemaakt in belgië, vandaar dat hier toen op tv er allerhande reportages over waren!
fjordowner18 schreef:Goldy schreef:hmmm twijfel of dit wel een echte zebra betreft.....
de staart van een zebra blijft volgens mij langer staartwortel met huid er omheen en een kleiner kwastje met haren dan dat deze zebra heeft.
ik ben 2 jaar geleden in belgie/nederlandse grens geweest waar ze kruizingen hadden met paarden en zebra's.
deze kruizing hadden een combi staart van paard en zebra zo als deze mij ook lijkt te hebben.
de zebra's die daar stonden waren erg alert en vluchtig als je dichter bij kwam.
de kruizingen waren wel meer op de mens gericht.
dit waren nog jonge dieren maar lijken op deze zebra.
ook was er toen nog niet gekeken of ze te berijden waren maar nu zouden ze wel die leeftijd hebben om zadelmak te maken....
dat zou natuurlijk ook kunnen![]()
is het gewoon fake dus......
Nikkylove schreef:Wij ondervinden toch juist nut aan het berijden van een paard? Sport of recreatie.
Paarden ondervinden volgens mij geen bijdrage aan ons. Het enige is misschien wel dat ze het eten en drinken
voorgeschoteld krijgen, in plaats van er naar te zoeken. Maarja, dat kan ook weer een nadeel zijn als ze 23 uur per dag
in een klein hokje zitten opgesloten.
Dus het nut van paardrijden is dat wij er lol aan hebben. Het nut van een zebra rijden is dat wij er nog steeds lol aan zouden kunnen hebben en dat we misschien weer een uitdaging in het vooruitzicht hebben om deze dieren te temmen. Die moeite omdat voor elkaar te krijgen zie ik het nut niet van in, we hebben immers al paarden waar we op kunnen rijden.
Bizzybijtje schreef:Nikkylove schreef:Wij ondervinden toch juist nut aan het berijden van een paard? Sport of recreatie.
Paarden ondervinden volgens mij geen bijdrage aan ons. Het enige is misschien wel dat ze het eten en drinken
voorgeschoteld krijgen, in plaats van er naar te zoeken. Maarja, dat kan ook weer een nadeel zijn als ze 23 uur per dag
in een klein hokje zitten opgesloten.
Dus het nut van paardrijden is dat wij er lol aan hebben. Het nut van een zebra rijden is dat wij er nog steeds lol aan zouden kunnen hebben en dat we misschien weer een uitdaging in het vooruitzicht hebben om deze dieren te temmen. Die moeite omdat voor elkaar te krijgen zie ik het nut niet van in, we hebben immers al paarden waar we op kunnen rijden.
Dat bedoel ik. Zebra-rijden heeft ook het 'nut' dat wij er lol van hebben.
Sommige mensen zien dat inderdaad als extra uitdaging, knap toch?