bah, ik houd van lange manen, maar dit is wel even té .. ook bij dit soort rassen, of bij tinkers, nee , overdreven lang, en het is ook nog eens iri voor het paard, ik bedoel, die manen bij de benen, dr op staan...
Ik vind dit ook een beetje te.. Hoelang zal het wel niet geduurd hebben voor ze zo waren?
Rijtechnisch.. Tja, ik was juist zo blij toen mijn paard niet meer met zn kont naar binnen viel, nadat de osteopaat zijn rug los had gemaakt.. Ze rijdt hem echt bewust zo.. Bijzonder..
Ik vind het vreselijk!! Lange manen okay..maar dit is echt bizar :S
Anoniem
Geplaatst: 23-03-10 19:41
Mijn shet heeft zn manen ook tot op zn koot, erg onhandig inderdaad wel, en dan heb ik ze nog wel bij een mini! Bij mn fries moet ik er niet aan denken, dat haar manen zo lang zouden zijn, dat is toch niet meer doorheen te borstelen.. Ik vind het dan weer wel echt prachtig mooi!
Mijn shet;
SarahLynn
Geplaatst: 24-03-10 17:13
just_kiki schreef:
hij staat er ook zowat op! Prachtig dier deze PRE (andalusier)
Als je vanaf 1.18 t/m 1.25 kijkt, zie je ook echt dat de manen over de grond slepen!
Kasmir
Geplaatst: 26-03-10 16:48
Pff ik vind dat mijn verzorg appaloosa daar wel een stukje van mag lenen aangezien zei helemaal geen manen heeft (3 sprietjes die recht omhoog staan :Q). Vind dit een beetje over de top, lijkt me een heel gedoe dat allemaal bij te houden (alhoewel het me wel gaaf lijkt eens een shoot te doen van een paard met zulke lange manen xD). Rijtechnisch is het ook niet echt alles, ik weet niet wat de bedoeling is van die 'spaanse dans' maar ze mag zo te zien blij zijn dat ze er niet vanaf knikkert want dan heeft ze de teugels om haar handen geslagen (of zie ik het verkeerd?)
_biondaa
Geplaatst: 27-03-10 23:38
Het staat mooi, maar als je paard rolt kan hij stikken in zn eigen manen ofzo xd
enne dames en heren? de piaffe en passage was zeer juist uitgevoerd. verder was de heer hengst er niet helemaal bij....erg stressgevoelig dier. maar, je zal ergens moeten beginnen! maar hij kan het zeker wel, dat zie je aan zijn beweging in de verzameling.