Dansende paarden (niet grappig)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:51

siskeh schreef:
@Lotte: ik meen te zien dat de mond nogal op de borst wordt getrokken, oa. door degene die naast achter/naast het paard loopt.

Nog nooit gezien dit, ook geen behoefte verder om er naar te kijken :o
Het lijkt er voor mij haast op dat de paarden moeten dansen voor bepaalde goden oid.

Voor bepaalde goden???? Het is een MOSLIMland, en die mensen hebben maar 1 god!!!

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:57

ze worden tenmniste losgelaten in hun hals als het dansje klaar is hier bij de dressuur blijven ze in de krul lopen totdat de kur is afgelopen.
vind het er niet natuurlijk uitzien,maar ook niet onvriendelijk vanuit die mensen.
maar het lijkt alsof die paarden prima verzorgt worden , zonder dwang (behalve die neus op de borst) gewoon een kunsje doen
die mensen vinden dit net zo normaal als hier de dressuur /spaanse school en noem maar op.
Laatst bijgewerkt door lovemeintje op 02-03-10 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:58

_Miistral_ schreef:
Dat wordt niet aangeleerd, die paarden worden gewoon met de kin op de borst getrokken, zodat ze pijn leiden, zodat ze dat voor de show doen,

egt te triest voor worden.

En waarop baseer jij die boute uitspraken? Ben je er geweest? Heb je er een studie over gemaakt?
Want uit het vrij wazige filmpje is dit erg moeilijk op te maken...

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:01

Voltigeur schreef:
_Miistral_ schreef:
Dat wordt niet aangeleerd, die paarden worden gewoon met de kin op de borst getrokken, zodat ze pijn leiden, zodat ze dat voor de show doen,

egt te triest voor worden.

En waarop baseer jij die boute uitspraken? Ben je er geweest? Heb je er een studie over gemaakt?
Want uit het vrij wazige filmpje is dit erg moeilijk op te maken...

idd, op sommige stukken zie je het hoofd weer gewoon omhoog gaan als de muziek stopt (die man ernaast geeft ook een teken met zijn arm dat ie weer normaal mag staan)

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:03

lovemeintje schreef:
ze worden tenmniste losgelaten in hun hals als het dansje klaar is hier bij de dressuur blijven ze in de krul lopen totdat de kur is afgelopen.
vind het er niet natuurlijk uitzien,maar ook niet onvriendelijk vanuit die mensen.
maar het lijkt alsof die paarden prima verzorgt worden , zonder dwang (behalve die neus op de borst) gewoon een kunsje doen
die mensen vinden dit net zo normaal als hier de dressuur /spaanse school en noem maar op.

Ik ben vrijwel dezelfde mening toegedaan.
Tenzij het over ècht mishandelen gaat (en zoiets zie je direct en zijn er nooit twijfels over), is het heel moeilijk om een mening te geven over iets wat gedaan wrdt in een andere cultuur.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:07

Internet puilt uit van dit soort filmpjes. Ik heb er ook al eens met verbazing naar gekeken. Deze valt nog mee. De paarden worden onder luid kabaal opgejaagd en tegelijkertijd ingehouden. Het is absoluut niet vriendelijk en je ziet dat de dieren er angstig onder zijn. Overduidelijk.

Ik zag een filmpje waar een paard steeds er tussen uit probeerde te vluchten uit angst, maar die werd net zo hard teruggetrokken, en kon vrijwel geen kant op door de menigte die er omheen stond. Het duurde allemaal ook VEEL te lang.

Mijn maag draait altijd om van dit soort zaken. :n

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:18

Marloez schreef:
Internet puilt uit van dit soort filmpjes. Ik heb er ook al eens met verbazing naar gekeken. Deze valt nog mee. De paarden worden onder luid kabaal opgejaagd en tegelijkertijd ingehouden. Het is absoluut niet vriendelijk en je ziet dat de dieren er angstig onder zijn. Overduidelijk.

Ik zag een filmpje waar een paard steeds er tussen uit probeerde te vluchten uit angst, maar die werd net zo hard teruggetrokken, en kon vrijwel geen kant op door de menigte die er omheen stond. Het duurde allemaal ook VEEL te lang.

Mijn maag draait altijd om van dit soort zaken. :n

Angstig? Die paarden stralen geen angst uit als je 't mij vraagt. Ze zien er trouwens ook supergoed verzorgd uit.
Lang duren? Volgens mij zijn het korte stukjes met tussenpauzes. Waarbij ze na het werk/truukje gewoon geaaid worden...

Waarom zijn mensen meteen zo negatief over iets wat ze niet eens kennen????
Ik begrijp dat een mens kritisch is. Ik ben dat trouwens ook (en soms zelfs te erg). Maar kritisch zijn en onmiddelijk alles negatief gaan beoordelen, gewoon omdat je 't niet kent vind ik nogal kortzichtig...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:24

Ik moet zeggen dat ze niet allemaal zo wreed behandelt worden. Dit filmpje verdient mijn respect:
http://www.youtube.com/watch?v=nfFWgRsz ... re=related

Hier gaat de berijder heel vriendelijk met zijn dier om, aait hem zelfs ter geruststelling, en de rest kroelt hem ook zodra ze de kans krijgen. :)

Conclusie: Je kunt niet alles onder een kam scheren, en hier in NL zijn natuurlijk ook genoeg dierenmishandelfilmpjes te vinden. Maar daar gaat het nu niet over. Ik heb eerder en filmpje hiervan gezien die totaal niet diervriendelijk was, en het duurde echt een eeuwigheid! Paard was overduidelijk angstig. Ik ben totaal niet het type kortzichtig en kijk goed voordat ik zoiets beoordeel. :) Heb me er zelfs helemaal in verdiept, kwam er achter dat er een speciaal ras wordt gebruikt, met oorpunten die naar elkaar toe staan, heel bijzonder! Als je dat ras intypt krijg je geloof ik ook heel wat minder prettige filmpjes te zien. Ik zal nog eens zoeken.
Moet zeggen dat ik het beginpost filmpje niet helemaal heb bekeken, en daar duurde het 'dansen' idd niet zo lang.

Ik probeer het desbetreffende filmpje te vinden maar helaas zonder succes tot nu toe.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:29

Marloez schreef:
Ik moet zeggen dat ze niet allemaal zo wreed behandelt worden. Dit filmpje verdient mijn respect:
http://www.youtube.com/watch?v=nfFWgRsz ... re=related

Hier gaat de berijder heel vriendelijk met zijn dier om, aait hem zelfs ter geruststelling, en de rest kroelt hem ook zodra ze de kans krijgen. :)

Conclusie: Je kunt niet alles onder een kam scheren, en hier in NL zijn natuurlijk ook genoeg dierenmishandelfilmpjes te vinden. Maar daar gaat het nu niet over. Ik heb eerder en filmpje hiervan gezien die totaal niet diervriendelijk was, en het duurde echt een eeuwigheid! Paard was overduidelijk angstig. Ik ben totaal niet het type kortzichtig en kijk goed voordat ik zoiets beoordeel. :) Heb me er zelfs helemaal in verdiept, kwam er achter dat er een speciaal ras wordt gebruikt, met oorpunten die naar elkaar toe staan, heel bijzonder! Als je dat ras intypt krijg je geloof ik ook heel wat minder prettige filmpjes te zien. Ik zal nog eens zoeken.
Moet zeggen dat ik het beginpost filmpje niet helemaal heb bekeken, en daar duurde het 'dansen' idd niet zo lang.

Ik probeer het desbetreffende filmpje te vinden maar helaas zonder succes tot nu toe.

Ok, alvast bedankt.

PS: eindelijk iemand die op een normale manier kan reageren op een minder positieve reactie van mij ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:30

Voltigeur schreef:
siskeh schreef:
@Lotte: ik meen te zien dat de mond nogal op de borst wordt getrokken, oa. door degene die naast achter/naast het paard loopt.

Nog nooit gezien dit, ook geen behoefte verder om er naar te kijken :o
Het lijkt er voor mij haast op dat de paarden moeten dansen voor bepaalde goden oid.

Voor bepaalde goden???? Het is een MOSLIMland, en die mensen hebben maar 1 god!!!

volgens Wikipedia is 95% moslim, die andere 5 procent geloven dus ergens anders in ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:31

Ik zie hier nix schokkends in,in dit filmpje.
Paarden zien er goed uit,krijgen steeds een aai over het hoofd.
Er word niet geslagen of zweep gebruikt,nee dit is geen mishandeling ofso.Ze dansen steeds kleine korte stukjes,vind het knap wat die paarden kunnen.Bij ons dansen de paarden ook in de hoge dressuur,alleen niet zo extreem als in het filmpje.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:32

gohya schreef:
Er word niet geslagen of zweep gebruikt,nee dit is geen mishandeling ofso.Ze dansen steeds kleine korte stukjes,vind het knap wat die paarden kunnen.Bij ons dansen de paarden ook in de hoge dressuur,alleen niet zo extreem als in het filmpje.

Hoe denk je dat je een paard dat aan leert ?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:36

siskeh schreef:
volgens Wikipedia is 95% moslim, die andere 5 procent geloven dus ergens anders in ;)

Het lijkt me heel sterk dat er over een minderheid die maar 5% van de bevolking uitmaakt, zoveel filmpjes op het net gaan circuleren...
Houden we het dus maar op moslims die maar 1 god hebben?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:37

Wietse_07 schreef:
gohya schreef:

Hoe denk je dat je een paard dat aan leert ?

Ik heb er geen flauw idee van... Maar aan jouw vraagstelling te zien ben ik er bijna rotsvast van overtuigd dat jij daar alles over weet en dat de volledig uitleg nu zal volgen... Of niet?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:57

Voltigeur schreef:
siskeh schreef:

Het lijkt me heel sterk dat er over een minderheid die maar 5% van de bevolking uitmaakt, zoveel filmpjes op het net gaan circuleren...
Houden we het dus maar op moslims die maar 1 god hebben?

Volgens mij zeg ik alleen maar dat het IMO op een godendans lijkt, daarbij wil ik niet zeggen dat het zo is...(staat nl. ook nergens)
Maar jij bent degene die daarop reageerd dat pakistan maar 1 god heeft, ik zeg dat er in pakistan ook andere godsdiensten zijn.
Dat moslims maar 1 god hebben is algemeen bekend, ik heb ook niet gezegt dat moslims meerdere goden hebben ;)

gohya

Re: Dansende paarden (niet grappig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:06

citeer:Ik heb er geen flauw idee van... Maar aan jouw vraagstelling te zien ben ik er bijna rotsvast van overtuigd dat jij daar alles over weet en dat de volledig uitleg nu zal volgen... Of niet?

Amen.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:15

siskeh schreef:
Volgens mij zeg ik alleen maar dat het IMO op een godendans lijkt, daarbij wil ik niet zeggen dat het zo is...(staat nl. ook nergens)
Maar jij bent degene die daarop reageerd dat pakistan maar 1 god heeft, ik zeg dat er in pakistan ook andere godsdiensten zijn.
Dat moslims maar 1 god hebben is algemeen bekend, ik heb ook niet gezegt dat moslims meerdere goden hebben ;)

Als je nog eens kijkt naar de oorspronkelijke post, dan zal je zien dat ik zei dat het om een moslimland gaat en dat die maar 1 god hebben.
Wat jij probeert is om jouw gelijk te halen door mij te laten geloven dat ik zgezegd heb dat er in Pakistan maar 1 godsdienst zou zijn.
Het is toch vrij duidelijk als ik zeg dat het om een moslkimland gaat en dat die maar 1 god hebben, dat dat dan slaat op de moslims...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:20

Ik probeer mijn gelijk niet te halen, ik probeer alleen mijn post verder toe te lichten.
Ik zeg alleen dat ik dit vind lijken op een dans voor de goden, daarom vind ik het raar dat jij zo reageerd.
Inhoudelijk kan ik niet op je tekst reageren, ik snap er namelijk helemaal niets van :o

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:27

siskeh schreef:
Ik probeer mijn gelijk niet te halen, ik probeer alleen mijn post verder toe te lichten.
Ik zeg alleen dat ik dit vind lijken op een dans voor de goden, daarom vind ik het raar dat jij zo reageerd.
Inhoudelijk kan ik niet op je tekst reageren, ik snap er namelijk helemaal niets van :o

Zullen we er dan maar over ophouden? ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:52

Het ras is "Marwari", en ze zijn vrij zeldzaam. Ze zijn heel trots op hun paarden dus de meeste mensen zullen er vast wel goed voor zorgen!

Dit is een van de filmpjes waar ik niet blij van word, oordeel zelf maar:

Zo wordt het wss aangeleerd.

Hier nog een show waar je bijna alle onderdelen in voor ziet komen die hierboven aangeleerd werden. Alleen dan net even iets heftiger. De paarden moeten op een kleedje knielen (leren ze ze nu ook al bidden richting Mekka? :+ ) Maar als je goed ziet gaat dat dwangmatig door middel van een touw. De paarden doen het iig niet op hun dooie gemakje, kijken met een verstarde blik en de oren verstijft naar achteren, ze zijn blij als ze weer overeind kunnen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:44

Ik vind dit dus erger dan rollkur, maar goed... :+
Wat doe je eraan :) ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:52

Ik wist ook idd meteen dat het om marwari´s ging, heel mooie en leergierige rassen, Ik nmoet zeggen dat de laatste filmpje niet vriendelijk is, maar het is gewoon zo moeiljik te beoordelen omdat we er niet bij staan. ik heb iig ook zo´n filmpje gezien waar ze dit ook deden met een paard en dat zag er dan weer vriendelijk uit. Marwari´s zijn inderdaad zeer zeldzaam en heel bijzonder voor het land.

Ik moet zeggen dat ik dit dan liever zie dan de paarden die in Egypte de karretjes moesten trekken voor toeristen... dat beeld vergeet ik nooit meer
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 02-03-10 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:53

Het ziet er letterlijk niet uit! Ziet er ook echt niet fijn uit.

Filmpje van de TS zag wel gewoon vriendelijk uit, en duurde niet zo lang.

Maar dat heb je hetzelfde met mensen die een rollkur rijden, de een met een hele strenge harde hand, de ander meer ontspannen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:04

ik vind het net zo min iets als Hyperflexie............ HF heeft tenminste nog toegevoegde waarde voor het paard zelf......

dit is nodeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:05

KiWiKo schreef:
ik vind het net zo min iets als Hyperflexie............ HF heeft tenminste nog toegevoegde waarde voor het paard zelf......

dit is nodeloos

Ik zei dat omdat ik vind dat er zoveel heisa is over HF terwijl dit er ook nog is (en vele andere dingen)