Erg heftig, maar zeker wel de moeite waard!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:40

Wat een heftig filmpje maar wel de harde werkelijkheid!

Het klinkt en komt misschien nu onrespectvol over. Maar iemand die met alcohol op, drugs of medicijnen waarmee je niet mag auto rijden achter het stuur gaat zitten en zichzelf dood rijd daar heb ik geen medelijden mee!! Je weet dat je het niet moet doen en er wordt van je verwacht dat als je een rijbewijs hebt je verantwoordelijk bent voor je mede gebruikers!
Ik kan me er zo kwaad over maken als iemand onder invloed achter het stuur gaat zitten. Ik stap ook nooit bij iemand in de auto die gedronken of wat dan ook heeft. Ik bel liever een taxi. Dan maar 100 euro kwijt maar ik vind mijn leven wel iets meer waard dan 100 euro.

Ik zelf heb ook een rijbewijs maar als ik moet rijden dan drink ik niet, geen druppel. Al vinden mijn vrienden dat ik me niet moet aanstellen pech gehad dan gaan ze maar lopen als ze het niet zint. Ik wil geen doden op mijn geweten hebben.

Edit: Iemand die ook maar betrapt wordt met een te hoog promillage in de auto weg met rijbewijs pech gehad je hebt je kans gehad. Voor het zelfde geld had je weet ik veel hoeveel mensen kunnen dood rijden en gezinnen verwoesten. Nee ik moet hier niks van hebben. Maakt me misselijk en kwaad.

Zo nu moet ik even afkoelen, ik kan me hier zoooo kwaad over maken. -:(- -:(-

Emori

Re: Erg heftig, maar zeker wel de moeite waard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:47

en daarom drink ik geen druppel als ik moet rijden, en stap ik niet bij iemand in de auto, die gedronken heeft...

heftig filmpje!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:28

oef... heftig zeg.
Maar het is wel de waarheid helaas..... heb al best veel ongelukken zien gebeuren door drank

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:34

*kippevel*

Goed gemaakt.. maar wel schokkend zeg.
Het is de waarheid inderdaad..Heftig!

Ik kan me er ook kwaad om maken.. mede omdat ik een dierbare ben verloren doordat de bestuurder waarbij ze in de auto zat had gedronken ;(
Toen ik 15 jaar was had de 17 jarige zus van één van mijn beste vriendinnen een vriend. Na het uitgaan stapte ze bij hem in de auto en kwamen ze tegen een boom. Ze was ter plekke overleden.

(Ik vraag me af hoe sommige beelden 'gemaakt' zijn.. of zou t echt zijn? :\ )

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:53

Heftig filmpje zeg..maar zo is het wel..
Gelukkig drink ik nooit geen druppel als ik nog moet rijden..

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:28

wie zegt dat deze ongelukken allemaal gebeurd zijn met alcohol??

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:46

Wow, heftig, vooral die met dat kleine jongetje wat word aangereden. :x

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:14

Sabin_e schreef:
*kippevel*

Goed gemaakt.. maar wel schokkend zeg.
Het is de waarheid inderdaad..Heftig!

Ik kan me er ook kwaad om maken.. mede omdat ik een dierbare ben verloren doordat de bestuurder waarbij ze in de auto zat had gedronken ;(
Toen ik 15 jaar was had de 17 jarige zus van één van mijn beste vriendinnen een vriend. Na het uitgaan stapte ze bij hem in de auto en kwamen ze tegen een boom. Ze was ter plekke overleden.

(Ik vraag me af hoe sommige beelden 'gemaakt' zijn.. of zou t echt zijn? :\ )

Echt? Denk je dat ze mensen laten verongelukken voor een goed filmpje? Of dat er vanuit 3 camerastandpunten 'toevallig' zoveel ongelukken gefilmd zijn? := Is gewoon nep, als ze met computers een hele shrekfilm in elkaar kunnen zetten, en stuntmannen van een hoge flat af kunnen springen, zonder een schrammetje te krijgen, kunnen ze dit ook wel in elkaar zetten. Maar knap en realistisch is het zeker! Daarom is het ook zo heftig, denk ik. :)

Biesbas: Ja hè, dat jongetje, jeetje, dik kippevel.. Ook die man die zijn autodeur opendoet en dan geschept wordt door een vrachtwagen, pff. En dan heb je als moeder net tegen je zoontje gezegd: "Joh, ga eens buitenspelen, ben je hélemaal zat nu!", of als vriendinnetje: "Als jij het beter weet ga JIJ toch rijden, stap maar uit die auto, dan wisselen we van plaats!" en dan is het zo gebeurd. Heavy..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:45

cowhorse schreef:

Daar gaat het toch helemaal niet om?
Al zijn die ongelukken op het filmpje nep (wat ik wel verwacht), dan gaat het toch om het hele idee wat er kan gebeuren als je met alcohol op achter het stuur kruipt??

Iedereen weet wat alcohol met je gezichts- en denkvermogen doet, evenals je inschattingsvermogen.

Ik heb er trouwens ook een grondige hekel aan als mensen zeggen (waaronder ook vriendinnen van mij) 'ach joh, maar 2 wijntjes mag best'! Ik zou zó graag zien dat je ook bij wet geen druppel meer mag drinken, want 1 of 2 drankjes kunnen al genoeg zijn om iemand te beinvloeden.
Ik kan zelf een behoorlijk portie drank hebben alvorens ik echt dronken ben, en van 1 of 2 wijntjes voel ik meestal niets. Maar ik heb ook wel eens dat ik wat moeier ben oid, (en wel goed heb gegeten) en dat ik me met 1 of 2 wijntjes op al behoorlijk ehm, voel alsof ik meer op heb. En dat heeft iedereen, dus wie zegt dat 1 of 2 drankjes wel mogen is in mijn ogen ook erg dom bezig.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:33

Erg heftig...
Van mij mogen ze zulke filmpjes ook in Nederland uitzenden.
Heb gezien hoe een dronken man het 5 jarige zoontje van een kennis van ons dood reed. Vreselijk!
Helaas zijn er veel te veel mensen die zich hier niets van aantrekken of denken dat het hen toch niet overkomt...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:11

cowhorse schreef:

Dat doet er niet echt toe. Met de feestdagen wordt veel/meer alcohol gedronken, maar gaan mensen ook (te) moe achter het stuur zitten. Het gaat erom dat je voorzichtig moet rijden. Dat staat aan het einde van het filmpje ook vermeld. Al is alcohol/drugs in combinatie met verkeer wel de hoofdzaak in dit geval...