Zeg NEE tegen de kilometerheffing. Teken de petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:50

justdiesel schreef:
heb je wel eens gezien wat voor walm er uit een bus komt?

Yup, maar dat weegt niet op tegen de vervuiling die alle deze passagiers met hun auto zullen uitbraken,
hoeveel passagiers gaan er in zo'n bus? Tel uit je vervuiling...En daarentegen rijden ook al aardig wat bussen op koolzaad of hebben ze een retrofilter.

Miracle_

Re: Zeg NEE tegen de kilometerheffing. Teken de petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:57

Heb hem getekend :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:02

Chiqa schreef:
Lia, het gaat ook om de gulden middenweg :) Mensen die nu mss nog rustig elke dag boodschappen doen zijn voordeliger uit als ze dit eens in de week doen, is best te realiseren.
Ze willen gewoon dat er bewuster met het autorijden om wordt gegaan. De vervuiling een halt toe roepen, is toch een gezonde gedachte?
Doe jij dit al, is dat toch prima?
Meer kan je niet doen. Het doel is bewuster autorijden, en niet voor elke poep en scheet dat ding pakken als het mss ook anders kan.

Met deze benzineprijzen doe ik dat idd al lang ;)
Geloof mij, als je dik 20 km moet rijden als je wat vergeten bent heb je aardige voorraden.
Het gaat me er om dat er in NL heel veel gebieden zijn waar er überhaupt geen OV rijdt en er ook een heleboel mensen zijn met werktijden dat OV niet mogelijk is.
Kan me bijv. goed voorstellen dat een verpleegster in de nachtdienst liever niet alleen op haar fietsje gaat...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 21:10

En de provincies mogen straks extra belasting gaan heffen (opcenten) voor de misgelopen wegenbelasting.. Dus ookal ga je met de fiets, betaal je nog steeds.

Er zijn er maar 2 die erop vooruit gaan; het rijk, en de maker van de kastjes...

Er zijn in 5 dagen al meer dan 10.000 stemmen geplaatst, nog zonder dat de site echt in het nieuws geweest is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:26

Lia_ schreef:
Met deze benzineprijzen doe ik dat idd al lang ;)
Geloof mij, als je dik 20 km moet rijden als je wat vergeten bent heb je aardige voorraden.

Ik weet het Lia, jij en ik en velen anderen die dr dr op letten zullen hun best ook wel gedaan hebben en nu hun profijt eruit halen.
Maar vergeet niet die Harrie of Kees die elke keer weer de auto pakt om 500 meter verderop een pakkie shag te halen.....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:28

Chiqa, ik denk niet dat die personen ermee zullen zitten eerlijk gezegd.
Dan betalen ze voor dat pakkie shag welgeteld 3ct meer. (of 5ct of whatever) en dat ze werkelijk een worst wezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:31

Liezel1 schreef:
Chiqa, ik denk niet dat die personen ermee zullen zitten eerlijk gezegd.
Dan betalen ze voor dat pakkie shag welgeteld 3ct meer. (of 5ct of whatever) en dat ze werkelijk een worst wezen...

En dat op jaarbasis....en niet alleen voor dat pakkie shag.
En waarom zou jij je dr wel druk om maken en die Harry niet?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:11

Ik wil bést betalen voor mijn gereden kilometers, maar ik wil geen onding in mijn auto. Dat wanneer die kapot gaat ik me scheel betaal aan de reparatie, als ik dat niet doe ik een boete krijg of zelfs een celstraf kan krijgen. Stel dat iemand mijn kastje steelt en daar mee gaat rijden?
Oh en als ze dan toch kunnen zien wanneer ik waar heb gereden en hoe hard kunnen ze me ook wel gaan bekeuren als ik eens ergens te hard heb gereden.

Citaat:
Nog een paar puntjes dan om even over na te denken

- Provenciale opcenten. Een deel van je wegenbelasting bestaat daaruit, maar bij de kilometerheffing gaat alles naar de staat. Dat wil zeggen dat de provincie inkomsten tekort gaan krijgen. Het Rijk heeft al ingestemd om provincies een eigen belasting te laten innen als de opcenten verdwijnen. Nou is er nog niets definitiefs, maar er zijn al vrij concrete voorstellen om gewoon een nieuwe/extra belasting in te voeren - verhoging van de ingezetenenheffing. Kortom, een deel van de wegenbelasting die we niet meer hoeven te betalen komt gewoon in een andere vorm terug. Dat verkleint het voordeel van de kilometerheffing én treft ook mensen die geen auto hebben.
- Het tarief zal in 2012 veel lager zijn dan in 2018, als het volledig is ingevoerd. Dat wil zeggen dat we tegen die tijd nóg meer kwijt zijn, in de meeste gevallen een verdubbeling van het begin van de kilometerheffing. In mijn voorbeeld van de 121 (oftewel een auto van ouder dan 8 jaar in de kleinste categorie) komt dat neer op zo'n 800 euro per jaar in 2018 tegen 200 nu. En dat zal dus ook gaan gelden voor de auto's die nu nieuw in het A-segment zitten maar dan 9 jaar oud zijn. Als je nu een Toyota Aygo koopt wordt je daar over 9 jaar alsnog mee gestraft.
- Er zijn geen duidelijke plannen na 2018. Er is nu dus nog niets dat ons garandeert dat in 2019 de km-prijs niet nog verder omhoog gaat.
- De heffing zal de verkoop van nieuwe, groene/kleine auto's stimuleren omdat het voordeligst zal zijn om een auto van maximaal 4 jaar oud te kopen. Maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk of 12 jaar lang in één nieuwe auto nou slechter voor het milieu is dan in 12 jaar drie nieuwe auto's te rijden.
- De afschaffing van de BPM. Leuk en aardig, maar er zijn genoeg mensen die daar vrij weinig tot niets aan hebben. Bovendien is er nog altijd geen duidelijkheid over wanneer de BPM totaal wordt afgeschaft, en of dat eigenlijk nog wel helemaal gebeurd. Daar moeten we maar op gokken. Gebeurd het niet? Dan ebt het voordeel nog een stuk meer weg... Bovendien kopen veel mensen een auto met in het achterhoofd de onkosten ook op langere termijn. Ook dat overzicht zal verdwijnen, zeker in de eerste zes jaar van de kilometerheffing.

Verder is privacy een lastig iets, en hoeveel iemand ervan wil opgeven zal per persoon verschillen. Veel mensen vinden het niet prettig om in de gaten gehouden worden, ook al doen ze niets verkeerd. Ik denk ook dat veel mensen het idee van het registreren van de data niet erg vinden, maar meer het idee dat ze er zelf geen controle over hebben. Zoals was aangegeven: je telefoon kan je uitzetten, dat GPS-signaal niet. Je beroofd mensen op dat gebied van hun vrijheid om een keuze over hun privéleven te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:44

Qimm schreef:
Ik wil bést betalen voor mijn gereden kilometers, maar ik wil geen onding in mijn auto. Dat wanneer die kapot gaat ik me scheel betaal aan de reparatie, als ik dat niet doe ik een boete krijg of zelfs een celstraf kan krijgen. Stel dat iemand mijn kastje steelt en daar mee gaat rijden?

Waar vind jij de inbouw voorschriften en prijzen van de menotage eo. reparatie op basis van deze uitspraak?
Maw wat weet jij wat wij niet weten?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:53

Chiqa schreef:
Qimm schreef:

Waar vind jij de inbouw voorschriften en prijzen van de menotage eo. reparatie op basis van deze uitspraak?
Maw wat weet jij wat wij niet weten?

dan zou ik terug moeten zoeken, maar de (on)kosten van dat ding zijn voor onszelf

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:54

Citaat:
Strenge straffen voor kapot spionagekastje
Wanneer het spionagekastje niet werkt, heb je een probleem. Want hoewel de complexe en nog nauwelijks geteste techniek je door de overheid wordt opgedrongen, ben je zelf verantwoordelijk voor de werking van het kastje (de On-Board Unit). De straffen die voor een kapot kastje worden opgelegd zijn buitenproportioneel.

Als het spionagekastje in je auto kapot gaat, ben je verplicht om dit binnen acht uur te melden. Vervolgens ben je verplicht om het apparaat binnen drie weken te laten repareren. En heb je in de tussentijd geluk omdat je dan niet hoeft te betalen? Nee, je krijgt gewoon een rekening, gebaseerd op het gebruik in de voorgaande periode.

Je denkt niet mee te gaan doen door geen kastje in te laten bouwen? Helaas. Als je wordt opgeroepen om de On-Board Unit in te laten bouwen, ben je verplicht om dit te doen. Als je dat niet doet, wordt er een dwangsom opgelegd. Je hebt die dwangsom er wel voor over? Helaas. De overheid zal dan op jouw kosten overgaan tot het inbouwen van een spionagekastje.

Het saboteren van je kastje lijkt ook een slecht idee. ‘Gedragingen die tot doel hebben de werking van de registratievoorziening te beïnvloeden kunnen worden bestraft met een geldboete van de vijfde categorie (met een maximum van op dit moment € 74.000,-), of met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar.’

www.redonzeprivacy.nl

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:57

Neeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zijn ze nu helemaal gek geworden! WE betalen al ZOVEEEEEEL Belasting! laat ze lekker hun bonussen inleveren! Idiote lui

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:27

Ook ik heb getekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:24

Qimm schreef:
Citaat:
Strenge straffen voor kapot spionagekastje
Wanneer het spionagekastje niet werkt, heb je een probleem. Want hoewel de complexe en nog nauwelijks geteste techniek je door de overheid wordt opgedrongen, ben je zelf verantwoordelijk voor de werking van het kastje (de On-Board Unit). De straffen die voor een kapot kastje worden opgelegd zijn buitenproportioneel.

Als het spionagekastje in je auto kapot gaat, ben je verplicht om dit binnen acht uur te melden. Vervolgens ben je verplicht om het apparaat binnen drie weken te laten repareren. En heb je in de tussentijd geluk omdat je dan niet hoeft te betalen? Nee, je krijgt gewoon een rekening, gebaseerd op het gebruik in de voorgaande periode.

Je denkt niet mee te gaan doen door geen kastje in te laten bouwen? Helaas. Als je wordt opgeroepen om de On-Board Unit in te laten bouwen, ben je verplicht om dit te doen. Als je dat niet doet, wordt er een dwangsom opgelegd. Je hebt die dwangsom er wel voor over? Helaas. De overheid zal dan op jouw kosten overgaan tot het inbouwen van een spionagekastje.

Het saboteren van je kastje lijkt ook een slecht idee. ‘Gedragingen die tot doel hebben de werking van de registratievoorziening te beïnvloeden kunnen worden bestraft met een geldboete van de vijfde categorie (met een maximum van op dit moment € 74.000,-), of met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar.’

http://www.redonzeprivacy.nl

Kan dr overheen kijken maar waar staan de prijzen van de kastjes, en waar staat dat de burger dit betaald en tevens de reparatiekosten? (Want dat was mn vraag niet wat de kosten zijn van sabotage die vind ik volstrekt logisch en zelfs nog te laag)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:59

ik heb nog niet weer verder gezocht, dit was gauw voor ik vertrok bij m'n werk.
dat van de sabotage vind ik ook wel logisch, want duh dat mag niet. Maar de rest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:30

Qimm schreef:
ik heb nog niet weer verder gezocht, dit was gauw voor ik vertrok bij m'n werk.
dat van de sabotage vind ik ook wel logisch, want duh dat mag niet. Maar de rest?

Beetje ongepast om dingen in de wereld te gaan brengen die niet kloppen, of je gewoon niets van weet, wek je alleen maar onrust mee op.

Kastje inclusief inbouw zijn namelijk volledig gratis.(Maar was even benieuwd waar jij had gelezen dat dit geld ging kosten)

Maar goed was wel even benieuwd hoe jij aan die info kwam van die kosten die aan jou en mij zouden worden doorberekend.

bron

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:37

in jouw stuk staat niets over de reparatiekosten eigenlijk, ik kan niet meer vinden waar ik het gelezen heb, dat is al weer even terug. Ik heb nooit gezegd dat de aanschaf geld gaat kosten, dus niet mijn woorden verdraaien, dat vind ik ongepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:55

Qimm schreef:
in jouw stuk staat niets over de reparatiekosten eigenlijk, ik kan niet meer vinden waar ik het gelezen heb,

Ook de reparatiekosten hoef jij je geen zorgen om te maken die zijn voor de staat.
Er zit een chip in dit apparaat die vergelijkbaar is met het remsysteem, of met bepaalde apparatuur die in een vliegtuig zitten en beslist geen storing mogen geven, dus niets om je zorgen over te maken ze zullen uitvoerig getest worden.

Mocht het onverhoopt defect raken hoef je je niet druk te maken om een rekening die zal voor de staat zijn.
Waar je je wel druk om dient te maken is het melden van een defect binnen 8 uur bij een eerkent inbouwstation, doet jou dat de broek niet bollen kan je een gevangenisstraf riskeren of een boete van 75.000 euro.

Goed luisteren dus voordat je de klok hoort luiden ;)

Kortom niets om je druk om te maken.
Ik kan het alleen maar toejuigen, het komt er toch wel petitie of niet.
En over een jaar willen we niets anders meer, t is gewoon het nieuwe, dat vinden heel veel mensen eng en spannend maar hebben geen flauw idee wáárom ze het zo eng en spannend vinden.
Het levert uiteindelijk alleen maar geld op aan de beloner.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:58

overheen gelezen inderdaad. Ik blijf erbij dat ik dit geen fijn systeem vind. Ik heb niks te verbergen maar dat wil niet zeggen dat ik het prettig vind om op mijn vingers gekeken te worden door de overheid. Laten ze dan bij elke APK keuring de km stand doorgeven en dan op basis daarvan een rekening sturen (bijvoorbeeld bedag voor het gereden aantal km's /12 en dan een maandelijks bedrag ofzo) veel minder invasief en ook minder ingewikkeld lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:59

Chiqa schreef:
En over een jaar willen we niets anders meer, t is gewoon het nieuwe,

Heeft niets met het nieuwe te maken maar alles met mijn financiën...
Als politiehondengeleider op de Veluwe heb ik gewoon geen enkel alternatief om op mijn werk te komen.
Minder willen rijden en minder kunnen rijden zijn 2 dingen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:06

Er wordt niet in detail gekeken hoor waar jij allemaal heenrijdt , gewoon het x aantal gereden kilometers in een bepaald tijdstip.
Gebeurd nu ook bij elke onderhoudsbeurt of APK keuring, alleen daar hoor je nooit iets over (Is interessant voor bv NAP)
Je wordt dus niet bespioneerd zoals er wordt beweerd.
Puur alleen maar het aantal kilometers wat je heb gereden.

Qimm schreef:
Laten ze dan bij elke APK keuring de km stand doorgeven en dan op basis daarvan een rekening sturen (bijvoorbeeld bedag voor het gereden aantal km's /12 en dan een maandelijks bedrag ofzo)

Helaas zijn er erg veel slechte mensen in de wereld, mss niet zoals jij en ik :P die hier mee gaan zitten rommelen.....Dus dan moet het maar met zo'n drastische ingreep.
Waar ik wel van schrik zijn de extreem hoge kosten bij een defect kastje, en dat je dit ook binnen 8 uur melden moet.
Ik ben zelf erg laks op het gebied van dat soort zaken, wil rustig nog wel eens weken lopen rommelen met een kapot apparaat.
En bellen is al helemaal een groot punt, ik denk ook dat mensen er goed op gewezen moeten worden dat laksheid niet gewenst is je dus hele grote problemen krijgt.

Hier nog een interessante link;

VVD - Kilometerheffing, no way!

Maar ik denk dat zo'n apparaatje ons dat wel helpt herinnerd, werkt toch op GPS.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:18

Chiqa schreef:
Er wordt niet in detail gekeken hoor waar jij allemaal heenrijdt , gewoon het x aantal gereden kilometers in een bepaald tijdstip.
Gebeurd nu ook bij elke onderhoudsbeurt of APK keuring, alleen daar hoor je nooit iets over (Is interessant voor bv NAP)
Je wordt dus niet bespioneerd zoals er wordt beweerd.
Puur alleen maar het aantal kilometers wat je heb gereden.

Ik vind dat een naieve gedachte, ze zullen het misschien in het begin niet gaan doen, maar ik vrees met grote vereze dat overal waar geld uit te slaan is ook uitgevoerd gaat worden, dus een automatisch boetesysteem ligt IMO wel op de loer.

Chiqa schreef:
Qimm schreef:
Laten ze dan bij elke APK keuring de km stand doorgeven en dan op basis daarvan een rekening sturen (bijvoorbeeld bedag voor het gereden aantal km's /12 en dan een maandelijks bedrag ofzo)

Helaas zijn er erg veel slechte mensen in de wereld, mss niet zoals jij en ik :P die hier mee gaan zitten rommelen.....Dus dan moet het maar met zo'n drastische ingreep.
Waar ik wel van schrik zijn de extreem hoge kosten bij een defect kastje, en dat je dit ook binnen 8 uur melden moet.
Ik ben zelf erg laks op het gebied van dat soort zaken, wil rustig nog wel eens weken lopen rommelen met een kapot apparaat.
En bellen is al helemaal een groot punt, ik denk ook dat mensen er goed op gewezen moeten worden dat laksheid niet gewenst is je dus hele grote problemen krijgt.

Hier nog een interessante link;

VVD - Kilometerheffing, no way!

Maar ik denk dat zo'n apparaatje ons dat wel helpt herinnerd, werkt toch op GPS.

Ik ben ook heel laks met dat soort dingen, heb de hele week al geen vriezser omdat ik gewoon te gemakkelijk ben om de stekker niet in het stopcontact te steken (nou is dat ook een onhandig iets doordat het stopcontact zo verstopt zit) Ik denk niet dat 'we' beter worden van zo'n kastje in de auto. Zoals ik al zei wil ik best betealen voor wat ik rij, daar kan ik me wel overheen zetten. Maar zo'n geval in m'n auto? Nee hoor, daar bedank ik vriendelijk voor. Nog te veel haken en ogen en naar verluid nog te onbetrouwbaar. Bovendien ben je mooi de banketstaaf als je geen nieuwe 'groene auto' kunt kopen omdat je daar niet genoeg geld voor hebt, dat resulteert dus in nog meer geld betalen (wat je niet hebt). Het hebben van een 'groene auto' mag beloont worden maar het niet hebben mag niet gestraft worden vind ik.
Och maar ik heb wel een groene auto en ook een zwarte, daar zal ik dan wel meer voor moeten betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:24

Qimm schreef:
Ik vind dat een naieve gedachte, ze zullen het misschien in het begin niet gaan doen, maar ik vrees met grote vereze dat overal waar geld uit te slaan is ook uitgevoerd gaat worden, dus een automatisch boetesysteem ligt IMO wel op de loer.

Volgens mij heb jij niet goed begrepen wat ik zei, ik heb namelijk nooit beweerd dat er geen controle zou zijn, ik zeg namelijk dat die er wel degelijk is (binnen 8 uur melden)en refereer naar de eventuele sancties die niet te verwaarlozen zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:59

ik lees dat jij zegt dat ze het alleen gaan gebruiken om je gereden kilometers bij te houden. Ik geloof niet dat ze het kastje uitsluitend daar voor zullen gebruiken, ik denk dat ze de overige gegevens ook gaan gebruiken als je bijvoorbeeld ergens te hard hebt gereden. -bliep- boete op de mat. Dat bedoel ik, niet de sanctie voor een niet werkend kastje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:10

O op die fiets, nou ook geen brand hoor dit kastje verstuurd namelijk geen gegevens naar de overheid,
alleen naar een organisatie die ritten registreerd.
Maw verder kan en mag er niets met deze gegevens worden gedaan derhalve dat er een factuur kan worden gestuurd over het gereden aantal kilometers.

De Wet op de Kilometerprijs geeft duidelijke regels ter bescherming van de privacy en het parlement bewaakt dat alle privacy-aspecten goed gewaarborgd zijn en blijven.

Dus ook weer niets om je zorgen over te maken :)