Paard neemt wraak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Paard neemt wraak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:46

Ik was ook altijd "alleen" bezig dan, mijn moeder stond ook niet altijd vlak naast me. :? Die stond vaak ook gewoon op een afstandje.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:51

pharagirlke schreef:
Ik was ook altijd "alleen" bezig dan, mijn moeder stond ook niet altijd vlak naast me. :? Die stond vaak ook gewoon op een afstandje.

Dan is het risico toch groter?

Je kan niet alles voorkomen en is ook niet goed.
Maar met kinderen en dieren moet je opletten. Ken je het dier niet goed, dan moet je wel weten dat het risico groter is dat er iets kan gebeuren..

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:02

Ik ben het er ook mee eens dat dat paard niet zo mag reageren! Maar ik weet ook niet wat er verder nog is gebeurt. ;)
Wat ik me wel afvraag: Wie gaat dit op internet zetten? :? Lijkt me niet echt grappig om als ouders van dat meisje zo'n filmpje op internet te zetten? :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:08

superwoman schreef:
pharagirlke schreef:

Dan is het risico toch groter?

Je kan niet alles voorkomen en is ook niet goed.
Maar met kinderen en dieren moet je opletten. Ken je het dier niet goed, dan moet je wel weten dat het risico groter is dat er iets kan gebeuren..

al had moeders er langs gestaan, waarschijnlijk waren ze dan gewoon alle twee gevlogen. Dit had ze echt niet kunnen voorkomen. Ja, misschien wel door het peerd op te voeden. :) bovendien weet je niet hoe oud het kind is. Ik was altijd erg klein van gestalte, toen ik 13 was schatte een grote hoeveelheid mensen me nog steeds 8 ^) Dus het kan best zijn dat dit kind wel wat ouder is...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:11

pharagirlke schreef:
al had moeders er langs gestaan, waarschijnlijk waren ze dan gewoon alle twee gevlogen. Dit had ze echt niet kunnen voorkomen. Ja, misschien wel door het peerd op te voeden. :) bovendien weet je niet hoe oud het kind is. Ik was altijd erg klein van gestalte, toen ik 13 was schatte een grote hoeveelheid mensen me nog steeds 8 ^) Dus het kan best zijn dat dit kind wel wat ouder is...

Je ziet wel dat het paard het niet leuk vond, dus je kan een reactie verwachten...deze reactie lijkt overdreven, maar goed - wat is er eerder gebeurd? én wie weet heeft dit paard altijd een kort lontje.
Zoals ik al schreef is imo belangrijk dat je het dier kent - om zo de risico's beter in te schatten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:13

Tja, misschien is er wel helemaal niets aan vooraf gegaan?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:17

volgens mij kreeg het kind dat paard gewon niet opzij...
een paard dat om die (stomme) reden zo zou bijten naar mij zou het weten hoor

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:20

pharagirlke schreef:
Serieus? Zelfs mijn hengst reageert zo niet als ik hem daar por. :+ Hij moest maar eens durven ook...

Omdat jij wss overduidelijk de leiding over hem hebt. Dit paard beziet dit kind denk ik heel laag in rang.

Ik vind het btw ook niet kunnen hoor.

Ondanks dat ik vind dat het paard gelijk heeft zou ik het paard wel bestraffen als ie zoiets bij een kind deed. :j

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:53

Als je dit meisje al vindt slaan :Y)

Een kind van acht heeft echt nog niet veel kracht om dat paard veel pijn te doen, het is ook een best stevig peerd.

Maar als mijn paard dit zou doen zo ik hem echt vierkant door dat land heen hebben gemept.

Paarden horen gewoon respect te hebben voor kinderen en dat heeft deze niet.

Als dat meisje echt had 'geslagen' had ie gelijk weggelopen en niet blijven staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:14

Marloez schreef:
pharagirlke schreef:
Serieus? Zelfs mijn hengst reageert zo niet als ik hem daar por. :+ Hij moest maar eens durven ook...

Omdat jij wss overduidelijk de leiding over hem hebt. Dit paard beziet dit kind denk ik heel laag in rang.

Ik vind het btw ook niet kunnen hoor.

Ondanks dat ik vind dat het paard gelijk heeft zou ik het paard wel bestraffen als ie zoiets bij een kind deed. :j

maar hoort zo'n dier dan, ook al is hij dominanter, niet eerst te dreigen? Paarden slaan bij mijn weten niet zomaar naar elkaar en gaan al zeker niet zomaar in gevecht met elkaar, ze kunnen immers gewond raken en dat zou gevaar voor eigen leven betekenen.. Normaal waarschuwen paarden met hun lichaamshouding, dit dier grijpt haar zonder verpinken..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:57

Ja vind ik ook, dit paard slaat meteen toe. Hoewel hij vanaf het begin aan al erg chagrijnig kijkt. :P Maar dan had ie idd gewoon weg moeten lopen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:04

Marloez schreef:
Ja vind ik ook, dit paard slaat meteen toe. Hoewel hij vanaf het begin aan al erg chagrijnig kijkt. :P Maar dan had ie idd gewoon weg moeten lopen.

Wie weet was het kind al 20 min bezig en heeft ze alle waarschuwingen niet gezien..
Hoe vaak zie ik dat bij mijn paard wel niet gebeuren!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:54

Klopt, dat kan ook nog.. Tja, het is ook zo'n klein stukje video, daar valt natuurlijk moeilijk vanaf te beoordelen. :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:38

pharagirlke schreef:
Normaal waarschuwen paarden met hun lichaamshouding, dit dier grijpt haar zonder verpinken..

Dit paard geeft zéker aan dat hij "niet blij is" met die kleine meid voor hij haar grijpt. De reactie is wel heftig, dat ben ik met je eens,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:49

Peerd zegt gewoon NU OPSOUTEN!!!

en hij pakt het kind vreselijk voorzichtig op om haar even een paar meter verderop te parkeren....... Ik vind het dier uiterst voorzichtig omgaan met dit meiske die duidelijk niet zijn grenzen wist te accepteren.

Een boos paard had schade aangericht, en ik geloof niet dat hier schade was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:51

superwoman schreef:
pharagirlke schreef:
Normaal waarschuwen paarden met hun lichaamshouding, dit dier grijpt haar zonder verpinken..

Dit paard geeft zéker aan dat hij "niet blij is" met die kleine meid voor hij haar grijpt. De reactie is wel heftig, dat ben ik met je eens,

ik vind de reactie helemaal niet heftig :) dier kijkt rustig waar hij haar het beste op kan pakken om te verplaatsen......... Hij is er niet op uit om schade aan te richten, hij wil alleen zijn punt duidelijk maken :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:04

Ik vind het er uit zien afof ze hem een klap geeft om aan te geven dat hij weg mag lopen in de wei. maar dat hij niet reageerd en dat ze hem dan weg probeerd te duwen,

ik vind de reactie van het paard fout! maar je weet niet wat ze van te voren met het paard heeft gedaan!.
Die van mij beet me van de week ook zo opeens zonder aanleiding, misschien zat hij niet goed in zn vel en beet hij daarom. maar hij heeft iig een schop onder zn ballig gehad.

dus ja de reactie van het paard is fout, maar je weet niet wat voor waarschuwingen het paard al aan het meisje had geven, voor dat hij beet.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:35

pharagirlke schreef:

ik vind het paard wel degelijk een andere lichaams houding aan neemt, hij draait twee keer zijn hoofd weg... en bij de eerste mep zie je de oren in de nek gaan ( zie paarden-schaduw op de grond )

ik denk dat dit van die toeristen waren, steeds vaker zie je op internet filmpjes van mensen die bij vreemde paarden de wei in stappen. daarom denk ik dat ze niet reageerden toen het paard de eerste keer de oren in de nek legde ((zie schaduw paard) nadat het meisje dus een mep gaf) de manier van weg duwen ( paard willen zien rennen) is een totaal onlogische manier. een pets op de buik laat niet veel paarden wegrennen, ze heeft daarbij met haar lichaam afstand van het paarden lichaam en na de eerste mep zet ze al twee stappen opzij omdat ze verwacht dat het paard gaat rennen.... toen bleek dat de eerste klap niet genoeg was, (kijk het "geirriteerde" gezicht v. h. kind) besloot ze waarschijnlijk het hoofd van het paard de goede richting vast op te duwen ( waarnaar hij moest gaan rennen als hij niet gebeten had) als dit het geval is, en het zijn voor het paard echt vreemde mensen is het logisch dat het paard zo reageert, en kan ik alleen maar zeggen verdiende loon!! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:48

Het hoofdwegdraaien is voor mij niet echt een waarschuwing eerlijk gezegd := Dan zou mijn merrie veel waarschuwen, oren plat leggen heb ik niet gezien maar heb ook niet naar de schaduw gekeken. Zal vanavond nog eens kijken! :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:51

okee. ja je ziet de oren naar achter gaan, en bij de twee de keer, waarna hij haar dus grijpt zie je ze helemaal plat gaan, maar de eerste keer gaan ze al naar achter.... :D

Daylerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:55

Zo, die wordt even weggeslingerd...

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:31

:wow:

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:30

Okee dit paard is niet kindvriendelijk.. Ik snap wel dat het paard bijt omdat hij er niet tegen kan... Maar het was een waarschuwing wand hij liet meteen los dus dit was nog gewoon een waarschuwing..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 10:32

Dit paard is vast wel kindvriendelijk, als het kind paard(dier)vriendelijk zou zijn.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:36

aan die paar sec kan je weining zien
misschien is het langer bezig misschien ook niet
als het kind al meerdere malen paard pest kan ik het paard goed begrijpen
want zo te zien pakt hij alleen de kleding

maar als het kind er net staat en dit doet en dan uithaalt
tja dan is er iets goed mis met het paard