Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:25

Kinderen is ook vaak statussymbool, op het schoolplein laten de kinderen met hun bezittingen zien hoe goed papa boert...dat streelt de ego's van de ouders.

Mijn neefje heeft heel zijn leven al al het nieuwe wat er te koop is gekregen, nu is hij 18 en krijgt nog alles, zijn bijbaantje zet hij ook om in luxe, zag hem de laatste keer een telefoon vasthouden die mij mijn hele salaris kost....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:34

Alet74 schreef:
odetteke schreef:
Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn :o

Wat is er mis met leidster op een ko of bso? Weet je of denk je dat kinderen daar aandacht te kort krijgen? Je kunt ook zeggen dat kinderen op een ko of bso meer ruimte krijgen (voor zichzelf) dan bij een opa en oma die er (te) dicht bovenop zitten en alles met de mantel der liefde bedekken.... Dat is meestal ook het niet het geval, en zo doen leidsters of het algemeen de kinderen op de opvang ook niets te kort.
Eigenlijk vind ik wel dat het concurrentievervalsing is: professionals versus de grootouders, dan ga ik toch voor de professional. Opa's en oma's zijn er voor de leuke dingen in mijn bescheiden opinie. Maar dat is weer een andere discussie.

Mijn vraag aan TS: waarom zouden we nu meer kinderbijslag willen hebben? Ik kan dat niet verzinnen. Stel dat er geld zou zijn, dan heb ik zelf liever dat dat aan andere dingen besteed wordt (gezondheidszorg, onderwijs).

Waarom krijgen die andere landen 3x zoveel???? Nouja onderwijs lagere school en kleuterschool is gratis..(peuterspeelzaal niet) de rest moet betaald worden en dan ook nog verplichten tot 20jaar...
Ik snap niet dat al diegene die hier nu ophef over maken niet de rest van hun salaris in goede doelen stopt,en wat is uiteindelijk een goed doel???
Ik ga niet op vakantie ik bras niet met geld ik teer niet op andere en heb zelf ook voor "andere moeten werken!! Ik krijg geen uitkering dús wat zeur je nou doe dat maar bij iemand die een uitkering krijgt en zegt dat ie niet kan werken die een huis huren en subsidi krijgen...
Denk daar eens overna!
Ik schaam me niet voor niemand (ow en in de tijd dat ik aan kinderen begon hadden wij al een eigen huis weet je waarom omdat ik ook gewoon fulltime werkte en mooi verdiende)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:36

Waarom zou ik dat beetje wat ik overhoud door verstandig met mijn geld om te gaan ook nog eens in goede doelen gaan stoppen??????

Of moet ik het aan een ander gaan geven omdat die nog even een kind er bij maakt, als leuke uitbreiding van de verzameling?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:37

russel schreef:
vivana schreef:
Jeej wist niet dat hier zoveel ophef over zou komen.....

Nou ik wil in iedergeval 1 ding meegeven voor die gene die geen kinderwens heeft (heb ik nl ook ooit gehad)...mag ik hopen dat er ook geen kinderen komen zoja vraag dan aub of je geen kinderbijslag krijgt (geef je weinig kans) :x

ik heb zelf 2 kids en wij hebben samen een inkomen van 1,5x modaal (en ik werk niet) we hebben een eigen huis een pony in pension 2honden en 1kat, er is hier niemand die iets te kort komt ook wij niet en ook de bankrekening niet.

Ik ben wel een koopjes jager,(dat is een sport) bij mij wordt kinderbijslag benut voor mijn kinderen.

Als jij het zo goed hebt, waarom wil je dan nog meer geld van de werkende belastingbetaler die NIET 1,5xmodaal heeft en wel werkt?? Met alles wat jij hebt, moest je je schamen. Laat er dan meer geld gaan naar de chronisch zieken en invaliden binnen onze samenleving die hebben dat allemaal niet, laat daar maar eens wat meer lol en vertier voor komen en wat meer betere hulpmiddelen, betaald door ons allemaal..... :(

Even wachten WIJ BETALEN OOK BELASTING en meestal moeten we nog bij betalen ook ;)
Naja lees hierboven de quote maar die slaat ook op jouw....
Laatst bijgewerkt door vivana op 11-10-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:39

russel schreef:
Waarom zou ik dat beetje wat ik overhoud door verstandig met mijn geld om te gaan ook nog eens in goede doelen gaan stoppen??????

Of moet ik het aan een ander gaan geven omdat die nog even een kind er bij maakt, als leuke uitbreiding van de verzameling?

Van hard werken wordt je niet rijk dát weet iedereen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:40

Nee hoor, ik teken niet, een petitie voor de afschaffing van de kinderbijslag zou ik dan weer wel tekenen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:43

Wat wil je daar mee zeggen? Wij betalen toch meer belasting, immers wij hebben geen kinderen en dan heb je met je loonstrookje meer belasting betaald. Dat geld wordt dan weer verdeeld aan de mensen met wel kinderen, dan wordt de pot ook nog eens verdeeld onder de ouders die kinderen hebben en niet onder de niet-kinderen echtparen.

En de qoute die slaat ook op jouw :+ Is mijn eigen bericht.... :D :D

Gelukkig wel dat jullie ook belasting betalen, de verdeling is al niet echt fair in Nederland. Vraag mij altijd weer af waarom meer dan boven modaal en rijke bejaarden nog extra geld van het rijk krijgen, die draagkracht is dan toch niet evenredig??

Ik zie het meer besteed dat de bijstandsmoeders kinderbijslag krijgen en de echtparen niet, mams mag dan best wel wat uurtjes gaan werken om haar kroost wat extra's te bieden...en idd dan kan je misschien de eerste jaren niet op vakantie...,maar dat kan er bij ons ook niet van af en wij hebben geen kinderen, maar dat vind ik niet erg, heb immers de luxe van een eigen paard, daar krijg ik geen paardenbijslag voor, of huisdierenblijslag.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:44

vivana schreef:
russel schreef:

Van hard werken wordt je niet rijk dát weet iedereen..

Nee, dat klopt, wij beiden werk heel erg hard en onze salarissen zijn niet naverwant onze inzet van energie....

A_mieke

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:49

die kinderbijslag kan toch wel afgeschaft worden? mensen teveel op aarde

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:52

ik zou als student ook wel meer geld willen...
zijn mensen met kinderen zo arm dan?

@ vivana, zo arm ben je niet toch? wij hadden alleen de uitkering van mijn vader, dat is dus nouwelijks 1x modaal :).

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:04

:o How wacht even ik heb hier iets niet correct neergezet wij zitten ietsje pietsje boven 1x modaal... :o

Nee arm zijn we niet maar rijk ook niet :D
Maar even goed ik pleit wel voor die verhoging en dat is ook mijn goed recht.
Wat zouden jullie ervan vinden als jullie....die het er niet mee eens zijn en het belachelijk vinden al die 18jaar kinderbijslag dan maar terug moesten betalen.....
Want volgens jullie moet het afgeschafd worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:11

In de tijd toen ik kind was, was kinderbijslag maar een fractie van wat het nu is en overige subsidies bestonden toen nog niet, jaren geleden is de kinderbijslag al verhoogd.

Je vergeet dat je man minder belasting betaald dan zijn collega die in de zelfde functie zit zonder kinderen omdat die nl in de hoogste groep komt.

Nu is het crisis en men moet de broekriem aantrekken waarom telt dat niet voor de kinderhebbende ouders? Toen ik nog een kind was liep ik in de afgedragen kleren van mijn nichten, niks mode, niks modern speelgoed, was geen geld voor en mijn ouders deden het met wat ze hadden, nu is de kinderbijslag als een extra financiële ader voor luxe.

Als jullie wat extra geld nodig hebben, vind ik het eerlijker als je een paar uur buitenshuis gaat werken ipv het te proberen te krijgen van de staat, wetende dat een ander daar voor moet gaan werken.

Ik ga van 20 naar 28 uur om de eindjes te knopen en ik zou onzettend boos worden als ik weer meer belasting moet gaan betalen voor mijn buurvrouw die er weer eentje op de wereld zet of haar huidige kinderen nog maar weer eens in de luxe outfit zet of zelf weer even gaat duurkopen omdat de kinderbijslag weer binnen is....maar wel lekker thuis zitten....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:21

russel schreef:
In de tijd toen ik kind was, was kinderbijslag maar een fractie van wat het nu is en overige subsidies bestonden toen nog niet, jaren geleden is de kinderbijslag al verhoogd.

Je vergeet dat je man minder belasting betaald dan zijn collega die in de zelfde functie zit zonder kinderen omdat die nl in de hoogste groep komt.

Nu is het crisis en men moet de broekriem aantrekken waarom telt dat niet voor de kinderhebbende ouders? Toen ik nog een kind was liep ik in de afgedragen kleren van mijn nichten, niks mode, niks modern speelgoed, was geen geld voor en mijn ouders deden het met wat ze hadden, nu is de kinderbijslag als een extra financiële ader voor luxe.

Als jullie wat extra geld nodig hebben, vind ik het eerlijker als je een paar uur buitenshuis gaat werken ipv het te proberen te krijgen van de staat, wetende dat een ander daar voor moet gaan werken.

Ik ga van 20 naar 28 uur om de eindjes te knopen en ik zou onzettend boos worden als ik weer meer belasting moet gaan betalen voor mijn buurvrouw die er weer eentje op de wereld zet of haar huidige kinderen nog maar weer eens in de luxe outfit zet of zelf weer even gaat duurkopen omdat de kinderbijslag weer binnen is....maar wel lekker thuis zitten....

Ja, maar VROEGAH bleef de vrouw gewoon thuis om voor de kinderen te zorgen en kon je met 1 salaris makkelijk een huis kopen, vroeger was je geen kosten kwijt voor een kdv, vroeger had je de euro niet ;) Genoeg kinderen die nu ook in 2e hands kleren lopen... kijk maar eens hoe groot de afdeling 2e hands kinderkleding op marktplaats is. Ik vind dat je wel een heel zwart-wit beeld schetst over de ouders en jeugd van tegenwoordig

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:23

Citaat:
Ik ga van 20 naar 28 uur om de eindjes te knopen en ik zou onzettend boos worden als ik weer meer belasting moet gaan betalen

Dát ga je doen ja hoe meer je werkt hoe meer belasting je betaald!! (daarom nam ik altijd tijd voor tijd met de overuren die ik draaide) ;)
En vroeger is helaas niet nu,nu moéten in de meste gevallen beide ouders wel werken en daarom die bijdrage aan opa's en oma's om dat extra te stimuleren en vrouwen aan het werk te houden.
En ik heb ook veel bewaard van m'n eerste dochtertje en ik koop graag in uitverkoop én via marktplaats gewoon 2e hands omdat ik wel weet dat de "goede merkkleding" niets lijdt op bepaalde leeftijd en ik het nieuw in de winkel belachelijk duur vind!
En een beetje handelen is toch een sport en daarom zeg ik al ik schaam me voor niets. :+
Laatst bijgewerkt door vivana op 11-10-09 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:23

Nou dat valt wel mee hoor, mijn moeder werkte ook. Nu is het financieel niet beter dan Vroegah en waarom moeten we dan in tijden dat het wat minder is, gaan dokken voor een ander zijn luxe?

Als ik zie in wat voor auto's en kastelen we tegenwoordig wonen valt dat hypotheekje op 1 salaris wel mee, de huizen kostte toen ook maar een slok van wat ze nu kostte, dus het is maar waar de lat gelegd wordt en die wordt steeds meer naar spullen, hebben, hebben, hebben en mooi, mooi, mooi, beter, meer gelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:25

tja helaas ga ik meer loonbelasting betalen, maar ik hou er wel wat meer van over, het scheelt wel 200 euro netto in de maand en dat is niet verkeerd als alles duurder wordt. Belasting is natuurlijk in alles zichtbaar, als zijn het maar je stookkosten...

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:28

voor de mensen die geen kinderen hebben sorry maar jullie werden er vroeger ook van aangekleed beetje kort door de bocht om dan nu te zeggen afschaffen of niet verdubbelen en waarom wij mee betalen aan jullie hobby kies je zelf voor toch

wij hier hebben 3 kinderen en nee we hebben het niet krap gewoon normaal heb ook een pony en meerdere dieren

in belgie betalen ze je elke maand een hoop geld voor kinderen en aangezien alles voor kinderen ook duurder word mag hij zeker omhoog

onze kinderen zijn de toekomst

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:29

Nou, zo'n 20 jaar geleden toen ik nog op de basisschool zat was er maar 1 meisje in mijn klas die een werkende moeder had..... ze was onze juf :+

Het is dat wij in het "verre oosten" wonen, anders hadden we met alleen het salaris van mijn man toch echt geen huis met tuin kunnen kopen.... in de rest van nederland (friesland en groningen uitgezonderd) kan je daarvoor alleen een huis met tuin in een "prachtwijk" kopen :o

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:30

wat ik wel vervelend vind is dat mijn vriend hard werkt en bel;asting betaald en daar worden weer uitkeringen van betaald van mensen die vaak te beroerd zijn te werken (en dan bedoel ik niet de mensen die het niet kunnen of mogen )maar de mensen die het lekker makkelijk vind van de staat trekken

zie het in mijn eigen omgeving :ach er is geen werk dus ga wel een sos uitkering aanvragen

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:30

russel schreef:
Nou dat valt wel mee hoor, mijn moeder werkte ook. Nu is het financieel niet beter dan Vroegah en waarom moeten we dan in tijden dat het wat minder is, gaan dokken voor een ander zijn luxe?

Als ik zie in wat voor auto's en kastelen we tegenwoordig wonen valt dat hypotheekje op 1 salaris wel mee, de huizen kostte toen ook maar een slok van wat ze nu kostte, dus het is maar waar de lat gelegd wordt en die wordt steeds meer naar spullen, hebben, hebben, hebben en mooi, mooi, mooi, beter, meer gelegd.

mja en die mensen hebben geen zelfrespect die willen meedoen ,moeten ze zelf weten maar dat komt niet voor niets!
Wij hebben een royale rijtjes woning een station (opel maar hoor) en ik ben dik tevreden!
Natuurlijk wil ik ook wel in een kasteel wonene oid maar dan wel met een paarden gebeuren wat van mezelf is waar mensen in pension kunnen komen staan en zorgen dat dan alles tiptop is....
Maar ach dit blijft maar bij een droom,de meeste krijgen het van huis mee en als het daar al zit....
Wat luid het spreekwoord, dat je arm geboren wordt kun je niets aan doen maar dat je arm trouwd,dát doe jezelf :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:31

Weet niet echt of ik voor of tegen verhoging ben, tuurlijk meer geld is altijd leuk maar vraag me af waar dat extra geld vandaan komt komt dat uit het potje voor onderwijs, ouderen, zorg?

Wij zitten boven het normale inkomen, wij hebben een kleine en een 2e die elk moment kan komen wij werken beide full time om de boel draaiende te kunnen houden en ook eens wat leuks kunnen doen.

de kinderbijslag die bij ons binnen komt, gaat regelrecht naar de spaarrekening van de kleine. Wij hebben het niet nodig om te kunnen leven en ons te voorzien van onze gewenste luxe's.

russel, je kan niet bij een ander in de portomonee kijken en wat je krijgt aan kinderbijslag is niet zo veel dat men hun kids in nieuwe dure outfits kan steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:33

Nee, je kan niet in andermans portemonee kijken, dat klopt, maar ik praat ook over ouders die het financieel goed hebben, dus 1,5 modaal zitten met 1 verdiener en ook nog paard, de bijstanders is voor mij ander verhaal. Maar die hebben dan weer andere subsidies.

Het gaat er om waarom het nodig zou zijn om meer KB te moeten krijgen. Armoe is niet zo snel, mits je je uitgaven gaat controleren.

Pashon, dan is het toch ook een luxe om met belastinggeld je kind zijn spaarrekening 18 jaar lang vol te storten, dan komt het geld toch niet waar het behoord te zijn, bv iemand die medische kosten heeft waardoor er nooit eens wat extra's kan. ?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:36

Lia_ schreef:
Pascal schreef:
Iedereen die hier zo hard schreeuwd ik ga daar niet voor betalen... Jullie ouders hebben het ook 18 jaar lang voor jullie ontvangen :+
Kinderbijslag is een leuke bijdragen die je per kwartaal eens krijgt, vind ook wel dat je blij moet zijn met wat je krijgt!

Ja, en...zonder kinderbijslag had ik echt geen boterham minder gekregen hoor :D
Ik vind het puur onzinnig om mensen zonder meer geld te geven enkel en alleen omdat ze kinderen hebben.
Steek dat geld liever in goed en gratis onderwijs voor die kinderen, daar hebben ze echt wat aan en goed onderwijs helpt aan een goede toekomst.

Dat is ook niet wat ik zeg!
Het is ook geen goede instelling om te denken ach ik krijg toch kinderbijslag dus laten we nog een kind erbij nemen.
Hoor je mij ook niet zeggen.
Ik teken de petitie ook niet en toch heb ik een zoontje van 4!
Ik zet de Kinderbijslag van mijn zoontje op zijn spaarrekeing zodat hij het later voor school kan gebruiken of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:37

Ja, sorry hoor, maar daar is de KB niet voor bedoelt, ik vind het ook wel leuk als de overheid mij iets gaat geven zodat ik het op de spaarrekening kan gaan storten.

Kipje39

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:43

Wat is het verschil als ik van de KB kleren zou kopen en van mijn loon het geld opzij zou zetten...
Ik doe het nu op deze manier, en koop maandelijks kleding voor mijn kleine.
En ik snap buiten dat niet waarom je zo aanvallend doet, want ik heb nergens gezegd dat de KB omhoog moet hoor.
Je krijgt het, en daar hoor je mij niet over klagen, maar als ik het niet zou krijgen zou ik daar ook vrede mee hebben!