Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:odetteke schreef:Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn
Wat is er mis met leidster op een ko of bso? Weet je of denk je dat kinderen daar aandacht te kort krijgen? Je kunt ook zeggen dat kinderen op een ko of bso meer ruimte krijgen (voor zichzelf) dan bij een opa en oma die er (te) dicht bovenop zitten en alles met de mantel der liefde bedekken.... Dat is meestal ook het niet het geval, en zo doen leidsters of het algemeen de kinderen op de opvang ook niets te kort.
Eigenlijk vind ik wel dat het concurrentievervalsing is: professionals versus de grootouders, dan ga ik toch voor de professional. Opa's en oma's zijn er voor de leuke dingen in mijn bescheiden opinie. Maar dat is weer een andere discussie.
Mijn vraag aan TS: waarom zouden we nu meer kinderbijslag willen hebben? Ik kan dat niet verzinnen. Stel dat er geld zou zijn, dan heb ik zelf liever dat dat aan andere dingen besteed wordt (gezondheidszorg, onderwijs).
russel schreef:vivana schreef:Jeej wist niet dat hier zoveel ophef over zou komen.....
Nou ik wil in iedergeval 1 ding meegeven voor die gene die geen kinderwens heeft (heb ik nl ook ooit gehad)...mag ik hopen dat er ook geen kinderen komen zoja vraag dan aub of je geen kinderbijslag krijgt (geef je weinig kans)![]()
ik heb zelf 2 kids en wij hebben samen een inkomen van 1,5x modaal (en ik werk niet) we hebben een eigen huis een pony in pension 2honden en 1kat, er is hier niemand die iets te kort komt ook wij niet en ook de bankrekening niet.
Ik ben wel een koopjes jager,(dat is een sport) bij mij wordt kinderbijslag benut voor mijn kinderen.
Als jij het zo goed hebt, waarom wil je dan nog meer geld van de werkende belastingbetaler die NIET 1,5xmodaal heeft en wel werkt?? Met alles wat jij hebt, moest je je schamen. Laat er dan meer geld gaan naar de chronisch zieken en invaliden binnen onze samenleving die hebben dat allemaal niet, laat daar maar eens wat meer lol en vertier voor komen en wat meer betere hulpmiddelen, betaald door ons allemaal.....
russel schreef:Waarom zou ik dat beetje wat ik overhoud door verstandig met mijn geld om te gaan ook nog eens in goede doelen gaan stoppen??????
Of moet ik het aan een ander gaan geven omdat die nog even een kind er bij maakt, als leuke uitbreiding van de verzameling?
vivana schreef:russel schreef:Waarom zou ik dat beetje wat ik overhoud door verstandig met mijn geld om te gaan ook nog eens in goede doelen gaan stoppen??????
Of moet ik het aan een ander gaan geven omdat die nog even een kind er bij maakt, als leuke uitbreiding van de verzameling?
Van hard werken wordt je niet rijk dát weet iedereen..
russel schreef:In de tijd toen ik kind was, was kinderbijslag maar een fractie van wat het nu is en overige subsidies bestonden toen nog niet, jaren geleden is de kinderbijslag al verhoogd.
Je vergeet dat je man minder belasting betaald dan zijn collega die in de zelfde functie zit zonder kinderen omdat die nl in de hoogste groep komt.
Nu is het crisis en men moet de broekriem aantrekken waarom telt dat niet voor de kinderhebbende ouders? Toen ik nog een kind was liep ik in de afgedragen kleren van mijn nichten, niks mode, niks modern speelgoed, was geen geld voor en mijn ouders deden het met wat ze hadden, nu is de kinderbijslag als een extra financiële ader voor luxe.
Als jullie wat extra geld nodig hebben, vind ik het eerlijker als je een paar uur buitenshuis gaat werken ipv het te proberen te krijgen van de staat, wetende dat een ander daar voor moet gaan werken.
Ik ga van 20 naar 28 uur om de eindjes te knopen en ik zou onzettend boos worden als ik weer meer belasting moet gaan betalen voor mijn buurvrouw die er weer eentje op de wereld zet of haar huidige kinderen nog maar weer eens in de luxe outfit zet of zelf weer even gaat duurkopen omdat de kinderbijslag weer binnen is....maar wel lekker thuis zitten....
Citaat:Ik ga van 20 naar 28 uur om de eindjes te knopen en ik zou onzettend boos worden als ik weer meer belasting moet gaan betalen
russel schreef:Nou dat valt wel mee hoor, mijn moeder werkte ook. Nu is het financieel niet beter dan Vroegah en waarom moeten we dan in tijden dat het wat minder is, gaan dokken voor een ander zijn luxe?
Als ik zie in wat voor auto's en kastelen we tegenwoordig wonen valt dat hypotheekje op 1 salaris wel mee, de huizen kostte toen ook maar een slok van wat ze nu kostte, dus het is maar waar de lat gelegd wordt en die wordt steeds meer naar spullen, hebben, hebben, hebben en mooi, mooi, mooi, beter, meer gelegd.
Lia_ schreef:Pascal schreef:Iedereen die hier zo hard schreeuwd ik ga daar niet voor betalen... Jullie ouders hebben het ook 18 jaar lang voor jullie ontvangen
Kinderbijslag is een leuke bijdragen die je per kwartaal eens krijgt, vind ook wel dat je blij moet zijn met wat je krijgt!
Ja, en...zonder kinderbijslag had ik echt geen boterham minder gekregen hoor![]()
Ik vind het puur onzinnig om mensen zonder meer geld te geven enkel en alleen omdat ze kinderen hebben.
Steek dat geld liever in goed en gratis onderwijs voor die kinderen, daar hebben ze echt wat aan en goed onderwijs helpt aan een goede toekomst.